Ząbkowice Śląskie: POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU
DROGOWEGO POPRZEZ PRZEBUDOWĘ STRATEGICZNEJ KOMUNIKACYJNIE DROGI GMINNEJ NR
118345 D, ULICY DALEKIEJ W ZĄBKOWICACH ŚLĄSKICH, ŁĄCZĄCEJ DROGĘ KRAJOWĄ NR 8 Z
DROGĄ WOJEWÓDZKĄ NR 385
Numer ogłoszenia: 168346 - 2011; data zamieszczenia: 21.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA
I: ZAMAWIAJĄCY
I.
1) NAZWA I ADRES: Gmina Ząbkowice Śląskie , ul. 1 Maja 15, 57-200
Ząbkowice Śląskie, woj. dolnośląskie, tel. 74 151 881 do 885 wew. 123, faks 74
8155445.
- Adres strony internetowej
zamawiającego: www.zabkowiceslaskie.pl
I.
2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA
II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO POPRZEZ
PRZEBUDOWĘ STRATEGICZNEJ KOMUNIKACYJNIE DROGI GMINNEJ NR 118345 D, ULICY
DALEKIEJ W ZĄBKOWICACH ŚLĄSKICH, ŁĄCZĄCEJ DROGĘ KRAJOWĄ NR 8 Z DROGĄ WOJEWÓDZKĄ
NR 385.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie obejmuje rozebranie
istniejącej nawierzchni jezdni i chodników wraz z podbudową wykonanie nowych
warstw konstrukcyjnych podbudowy drogi i chodników, wykonanie nowej nawierzchni
drogi z betonu asfaltowego oraz chodników i placów z kostki betonowej,
wykonanie wpustów deszczowych..
II.1.4)
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz
wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- DO 10 %
II.1.5)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7.
II.1.6)
Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7)
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2)
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2011.
SEKCJA
III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Zamawiający żąda 12 000 zł wadium.
III.2)
ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie
zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. Wykonawca musi wykazać, że w
okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia przedmiotowego postępowania,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wykonał (zakończył), jako wykonawca lub podwykonawca, co najmniej jedno
zadanie obejmujące budowę, przebudowę lub remont drogi o łącznej wartości
nie mniejszej niż 2,0 mln PLN (brutto).
- III.3.4) Osoby zdolne do
wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. dysponują osobami, które
będą wykonywać zamówienie lub pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do
udostępnienia tych osób, w tym: b.1) przynajmniej 1 osobą na stanowisku
kierownika budowy. Powyższa osoba musi posiadać uprawnienia do kierowania
robotami budowlanymi w branży drogowej lub odpowiadające im uprawnieniami
wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz mieć w swoim
dorobku zawodowym realizację minimum dwóch zadań (zakończonych)
obejmującego budowę, przebudowę lub remont drogi.;
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- a) sytuacji ekonomicznej i finansowej tj. wykonawca musi wskazać: c.1)
przychód za ostatni rok obrotowy (na podstawie
Rachunku zysków i strat, pozycja Przychód netto ze sprzedaży produktów,
towarów i materiałów lub Przychód netto ze sprzedaży i zrównane z nimi) w
wysokości nie mniejszej niż 2 mln PLN. c.2) posiadanie środków finansowych lub zdolności
kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 1,0 mln PLN. c.3)
Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość co najmniej 300 tys. PLN.
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania
spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1
ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu,
należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do
wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i
wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu
potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez
nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument
potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia
- III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do
wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych
oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu
skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków
lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na
ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania
warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą
brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty
dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
- III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek
na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert
III.7)
Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla
wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA
IV: PROCEDURA
IV.1)
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1)
Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2)
Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3)
ZMIANA UMOWY
Czy
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
2.
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w
przypadkach: a) gdy konieczność zmiany, w tym w zakresie wysokości
wynagrodzenia, związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów
prawa (np. w zakresie zmiany wysokości stawki podatku VAT); b) konieczności
zmiany terminu realizacji w związku z: - koniecznością wprowadzenia zmian w
dokumentacji projektowej, a wynikających z konieczności dostosowania zakresu
zadania do wytycznych programowych lub powszechnie obowiązujących przepisów
prawa lub - z brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych
warunków klimatycznych lub - działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów
Kodeksu cywilnego lub - nieterminowym, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
przekazania przez Zamawiającego terenu budowy Wykonawcy lub - wstrzymaniem prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn
niezawinionych przez Wykonawcę lub - opóźnieniem związanym z uzyskiwaniem przez
Wykonawcę niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów lub - innymi
okolicznościami niepowstałymi z winy Wykonawcy lub -
koniecznością wykonania zamówień dodatkowych.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski ul. 1 Maja 15 57- Ząbkowice Śląskie.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.07.2011 godzina
10:00, miejsce: Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, Urząd Miejski ul. 1 maja
15; 57-200 Ząbkowice Śląskie ; Biuro Obsługi Petenta ( parter).
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17)
Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
SIWZ
Opis
techniczny
Orientacja
Przedmiar
Specyfikacja
techniczna