Ząbkowice
Śląskie: Rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojęte w
Braszowicach
Numer ogłoszenia: 405716 - 2010; data zamieszczenia: 13.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ząbkowice Śląskie , ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, woj.
dolnośląskie, tel. 074 151 881 do 885 wew. 123, faks 074 8155445.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabkowiceslaskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne
i objęte w Braszowicach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia jest rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i
objęte w miejscowości Braszowice. Zakres: Uzyskanie w imieniu Zamawiającego i z
jego upoważnienia wszystkich decyzji , uzgodnień, pozwoleń niezbędnych dla
prawidłowej realizacji rekultywacji składowiska w Braszowicach, a których
konieczność wykonania wynika z toczącego się postępowania administracyjnego.
Wymagania dla Wykonawcy: 1. Przygotowanie terenu pod budowę: - likwidacja
zieleni ( usuniecie drzew i krzewów porastających skarpy i wierzchowinę czaszy
składowiska odpadów) - roboty rozbiórkowe istniejących obiektów infrastruktury:
rozbiórka nawierzchni betonowych z płyt drogowych, demontaż istniejącego
ogrodzenia wraz z bramami oraz tablic informacyjnych składowiska odpadów. 2.
Roboty ziemne - przemieszczenia odpadów celem uformowania odpowiednich spadków
skarp i wierzchowiny czaszy - odtworzenie rowów opaskowych 3. Uszczelnienie
budowli ziemnych matą bentonitową 4. Wykonanie studni drenażu biogazu, w celu
umożliwienia odpływu biogazu z uszczelnionego złoża odpadów. 5. Wykonanie
warstw odgazowującej i warstwy drenażu wód. 6. Wykonanie zieleni. 7. Inne
roboty nie opisane a konieczne do wykonania. Szczegółowy zakres prac
projektowych i robót określa: Program Funkcjonalno- Użytkowy z załącznikami.
Wymagania stawiane wykonawcy: wykonawca jest odpowiedzialny za jakość robót,
ich zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu
zamówienia, wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy,
ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez
zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy, określenie przez
wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów faxu oraz innych ustaleń niezbędnych
dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia, zamawiający nie ponosi
odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania
przedmiotu zamówienia. UWAGA! Wymienione w dokumentacji nazwy wyrobów/produktów
wskazujące na konkretnego producenta są wyłącznie przykładem ich użycia przy
realizacji przedmiotu zamówienia i nie należy ich traktować jako
zobowiązujących, gdyż w żaden sposób nie wiążą one wykonawcy. Wykonawca może
zaoferować wyroby/produkty równoważne, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych z późniejszymi zmianami, zwanej
w skrócie Pzp..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.22.10-3, 45.11.23.30-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w
wysokości 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet
wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS
SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej
działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca
zgodnie z wpisem do ewidencji działalności posiada uprawnienia do
wykonywania robót budowlanych objętych zamówieniem,
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- warunek ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca
wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym
okresie, co najmniej : a) 2 zamówienia , obejmujące swoim zakresem
zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na budowie lub
rozbudowie składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne o
pojemności min 100 000 m3 b) 2 zamówienia, obejmujące swoim zakresem
roboty budowlane polegające na wykonaniu robót ziemnych szeroko
przestrzennych o objętości co najmniej 100 000 m3 z załączeniem dokumentu
potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone; Za spełnienie wymogu opisanego w
pkt.V.2. zamawiający uzna łączne spełnienie warunku opisanego w pkt.V.
2.(a - b)
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli
wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami do pełnienia
samodzielnych funkcji technicznych, a w szczególności: a. kierownika
Zespołu Projektowego - osoba odpowiedzialna za wykonanie dokumentacji
projektowej z następującymi kwalifikacjami: - doświadczeniem zawodowym w
opracowaniu co najmniej jednej dokumentacji projektowej obejmującej
projekt budowlany budowy składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i
obojętne o pojemności min 100 000 m3 - uprawnieniami budowlanymi do
projektowania w specjalności budowlano - konstrukcyjnej bez ograniczeń
lub instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń
- posiadająca aktualne zaświadczenie o wpisie na listę właściwej izby
samorządu zawodowego b. kierownika budowy - osoba z następującymi
kwalifikacjami: - z co najmniej 5 letnim doświadczeniem zawodowym w
kierowaniu robotami, w tym udział przy realizacji co najmniej 1
składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne - uprawnieniami
budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń - posiadająca aktualne
zaświadczenie o wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego c.
kierownika robót (uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń
cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz aktualne zaświadczenie o
przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego), d. kierownika
robót (uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do
właściwej izby samorządu zawodowego);
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
- ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z
sumą gwarancyjną nie mniejszą niż 1. 000.000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH,
JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.
1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez
wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz
oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy
przedłożyć:
- wykaz
robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku
wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed
upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień
- opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny
odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.
24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku
do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca
nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne,
lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w
postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w
realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego
podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
- III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie
zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne
i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie
orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu
sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania
osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone
przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca
zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego
zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o
zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników
stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja
elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wyniknie z
okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub
zmiany te są korzystne dla zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja
istotnych warunków zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śl..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu lub ofert: 27.12.2010 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie
zamawiającego, tj. w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich, ul. 1 Maja 15,
57-200 Ząbkowice Śląskie, Biuro Obsługi Petenta (parter)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania
o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy
udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części
zamówienia: nie
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Załączniki 1-7
Umowa
Program Funkcjonalno-Użytkowy