Załącznik nr 5
Do uchwały nr
II/5/2008
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
Plan
Pracy
Komisji Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznej
na 2008 rok
- Zaopiniowanie budżetu Miasta i Gminy Ząbkowice
Śląskie na rok 2008 w zakresie wydatkowania środków finansowych na szeroko pojęty "porządek
publiczny i Bezpieczeństwo
publiczne"
- Zorganizowanie spotkania z Komendantem Powiatowej
Policji , Komendantem Powiatowej Straży Pożarnej , Komendantem Straży
Miejskiej , Prokuratorem
Rejonowym .
- Wysłuchanie informacji :
- Prokuratora Rejonowego o stanie przestępczości i
jej zwalczaniu w gminie i w mieście Ząbkowice Śląskie ( na podstawie ustawy
z dnia 20 czerwca 1985r roku o prokuraturze art. 9 pkt.
2)
- Komendanta Powiatowego Policji na temat : inicjowania
i organizowania działań mających na celu zapobieganie popełniania
przestępstw i wykroczeń , oraz zjawiskom , kryminogennym i współdziałanie
w tym zakresie z organami państwowymi , samorządowymi i
organizacjami społecznymi oraz wyników kontroli przestrzenia przepisów
porządkowych i administracyjnych , związanych z działalnością publiczną
lub obowiązujących w miejscach publicznych ( na podstawi ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o
Policji Dz. U. z 10 maja 1990 roku )
- Komendantem Państwowej Straży Pożarnej o stanie
ochrony przeciwpożarowej w mieście i gminie Ząbkowice Śląskie na podstawie ustawy o
ochronie przeciwpożarowej
- Komendantem Straży Miejskiej ze swojej
działalności
- Przyjęcie planu poprawy infrastruktury w
Ząbkowicach Śląskich
- Ocena stanu czystości i porządku w mieście
połączona z wizją lokalną :
- Ulice , place , chodniki
- Skwery , nieużytki
- Parki
- Korytarze , klatki
schodowe
- Elewacje budynków
5. Ocena stanu
czystości i porządku na terenach wiejskich połączone z wizją lokalną
.
6. Ocena stanu bezpieczeństwa placów
zabaw dla dzieci w otoczeniu szkół i przedszkoli połączone z wizją lokalna
7. Spotkanie z zarządami osiedli z
terenu Miasta i omówienie problemów z
zakresu przestrzegania prawa i porządku publicznego na osiedlach.
8 . Spotkanie z sołtysami i radami sołeckimi z terenu
Gminy Ząbkowice Śląskie i omówienie problemów z zakresu przestrzegania prawa
i porządku
publicznego na terenach wiejskich .
9 Informacja Komisji
ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ze swej działalności
10
Sprawozdanie z realizacji zadań zawartych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku
publicznego na terenie miasta i gminy Ząbkowice Slaskie
oraz zainicjowanie nowelizacji tego regulaminu .
11
Przeprowadzenia kontroli w zakresie udzielonych umorzeń podatkowych za rok 2007
12 Sprawozdanie
Komendanta Straży Miejskiej z bieżącej
działalności ( co miesiąc )
13. Stop
Korupcji
- zapoznanie się z biegiem spraw karnych w których Gmina występuje jako strona pokrzywdzona i przekazanie
ten informacji Radzie Miejskiej .
14. Wyrywkowa
kontrola przydziału mieszkań komunalnych .
15 Badanie
prawidłowości wyłonienia wykonawcy na
inwestycje gminne .
16. Przygotowanie
służb , jednostek organizacyjnych do tzw. " Akcji zima ".
17. Przegląd
gminnych obiektów budowlanych ( szkół , ZOK , administracyjnych świetlic, gminy pod względem
ochrony p. pożarowej i
bezpieczeństwa )