ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE

                                          www.zabkowiceslaskie.pl

 

ORG.II.1110-1/08                                        Ogłoszenie 1/2008

 

BURMISTRZ Ząbkowic Śląskich

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze - aplikant Straży Miejskiej - 2 etaty

w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich

 

1.      Określenie stanowiska urzędniczego:  aplikant Straży Miejskiej

 

2.      Wymagania :

  1. Niezbędne zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku " o strażach gminnych" Strażnikiem może być osoba, która:

-        posiada obywatelstwo polskie,

-        ukończyła 21 lat,

-        korzysta z pełni praw publicznych,

-        posiada co najmniej wykształcenie średnie,

-        cieszy się nienaganną opinią,

-        jest sprawna pod względem fizycznym i psychicznym,

-        nie była karana sądownie,

-        ma uregulowany stosunek do służby wojskowej.

b.   Znajomość przepisów prawnych:

-        Ustawa o strażach gminnych i wynikających z niej przepisów wykonawczych,

-        Ustawa Prawo o wykroczeniach,

-        Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,

-        Ustawa o ochronie danych osobowych

3.   Wymagania dodatkowe: 

-        doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,

-        prawo jazdy kat. "B",

-        znajomość obsługi komputera: programy Word, Excel,

-        odporność na stres,

-        umiejętność analitycznego podejścia do problemów,

-        umiejętność pracy w zespole,

-        zdecydowanie i samodzielność w działaniu,

-        zachowanie życzliwości w kontaktach z obywatelami, podwładnymi, przełożonymi  i współpracownikami,

-        dyspozycyjność,

-        kreatywność, skrupulatność, terminowość, cierpliwość,

-        poczucie odpowiedzialności.

-        gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,

 

4.      Zakres wykonywanych zadań:

-        ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,

-        czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym,

-        współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,

-        zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalanie, w miarę możliwości świadków zdarzenia,

-        ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,

-        współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,

-        doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób,

-        informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnieniu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,

-        konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.

Zadania realizowane są w czasie służby patrolowej w miejscu i czasie zgodnie z wytycznymi postawionymi na codziennej odprawie zadaniowej.

5.      Wymagane dokumenty:

-        list motywacyjny,

-        życiorys zawodowy ze zdjęciem,

-        oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwo popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne

-       oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na ww. stanowisku,

-        kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenie i kwalifikacje,

-        kopie świadectw pracy,

-        kopie dokumentu potwierdzającego uregulowany stosunek do służby wojskowej,

-        kopia dowodu osobistego

 

Wymagane dokumenty powinny być opatrzone klauzulą:

 

"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926) oraz ustawą z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1953 z późniejszymi zmianami)."

 

 

Uwaga:

 

Kandydat, który wybrany zostanie w drodze naboru, przed zawarciem umowy zobowiązany będzie do przedłożenia orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności strażnika miejskiego wystawione przez uprawnioną jednostkę zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 1 września 2004 r. Dz. U. Nr 205 poz. 2105 z 2004 r.

 

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem "Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - aplikant Straży Miejskiej" do dnia 09 maja 2008 roku do godz. 15.30 osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego (Sekretariat I piętro pok. Nr 14) lub pocztą na adres: Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich, ul. 1 Maja 15, 57-200  Ząbkowice Śląskie (decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego).

 

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.

Wybór ofert przeprowadzi Komisja powołana przez Burmistrza Ząbkowic Śląskich. O terminie i miejscu postępowania kwalifikacyjnego kandydaci zostaną powiadomieni odrębnym pismem.

 

Ogłoszenie umieszczono na tablicach ogłoszeń Urzędu oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.zabkowiceslaskie.pl/BIP.

Data zamieszczenia: 16.04.2008 r.

 

 

 

                                                                                  Burmistrz Ząbkowic Śląskich

                                                                               (-) Krzysztof Kotowicz