Załącznik Nr 1 do

                                                                       ZARZĄDZENIA NR 33/III/OR-2006

                                                                       BURMISTRZA ZĄBKOWIC ŚLĄSKICH

                                                           z dnia 10 marca 2006 roku

 

w sprawie wprowadzenia: „Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze                       w  Urzędzie Miejskim w  Ząbkowicach Śląskich oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych”

 

 

Rozdział I

Przepisy ogólne

 

1.      Celem Regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na wolnych stanowiskach urzędniczych w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich (w tym: na wolnych stanowiskach kierowniczych) oraz na stanowiskach kierowników gminnych jednostek organizacyjnych w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór.

 

2.      Regulamin niniejszy stosuje się odpowiednio do naboru na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie, jakim nie narusza on trybu określonego w odrębnych przepisach.

 

3.      Zatrudnianie, o którym mowa w ust. 1 następuje na podstawie umowy o pracę.

 

4.      Pracownikiem samorządowym może być osoba, która spełnia warunki określone art. 3 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (tj. z 2001 roku         Dz. U. Nr 142, poz. 1593 z późniejszymi zmianami).

 

5.      Stosowanie niniejszego Regulaminu nie obejmuje:

1)     stanowisk obsadzanych na podstawie wyboru i powołania.

2)     stanowisk pomocniczych i obsługi,

3)     pracowników, których status określają inne przepisy niż ustawa o pracownikach samorządowych,

4)     pracowników zatrudnionych na stanowiskach pracy, na których nawiązanie stosunku pracy następuje w ramach prac interwencyjnych.

5)     pracowników awansowanych na wyższe stanowisko w danej komórce organizacyjnej; przy łącznym spełnieniu następujących przesłanek:

a)     awans następuje na zwolnione stanowisko pracy w ramach obowiązujących w danym komórce opisów stanowisk pracy,

b)     otrzymanie bardzo dobrej opinii o dotychczasowej pracy, posiadanie niezbędnych kwalifikacji oraz spełnienie formalnych wymogów charakterystycznych dla danego stanowiska pracy,

c)      o zmianę stanowiska urzędniczego wnioskuje Sekretarz Gminy lub Kierownik komórki organizacyjnej w Urzędzie Miejskim w formie pisemnej z podaniem uzasadnienia,

d)   awansowanie pracowników lub przesuniecie wewnętrzne na inne stanowisko odbywa się po spełnieniu wymagań określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. Nr 146, poz. 1223).

 

 

6.      W przypadku, o którym mowa w ust. 5 pkt 5 przeprowadza się nabór na stanowisko

      pracy zwolnione przez awansowanego pracownika.

 

7.      Regulamin zapewnia zatrudnienie pracowników na określone stanowiska pracy w Urzędzie oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych o odpowiednich kwalifikacjach, predyspozycjach, zapewniających prawidłowe wypełnianie celów Urzędu i jednostek organizacyjnych oraz realizację osobistych planów i ambicji zawodowych.

 

Rozdział II

 

Wszczęcie procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze

 

§ 2

 

1.      Sekretarz oraz Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego zobowiązani są do stałego monitorowania potrzeb kadrowych i prognozowania mogących wystąpić w niedalekiej przyszłości wakatów.

 

2.      Potrzeba stworzenia nowego stanowiska pracy może powstać, w szczególności            w wyniku:

      a)  planowanych zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu,

b)    zmiany przepisów prawnych nakładających na Gminę nowe kompetencje i zadania,

      c)  planowanych fluktuacji (przejście na emeryturę, rentę i inne).

 

3.      Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Burmistrz, na podstawie wniosku przekazanego przez Sekretarza Gminy lub kierującego komórką organizacyjną, w której powstał wakat.

 

4.      Wniosek, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu, powinien być przekazany, co najmniej z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej.

 

5.      Kierujący komórką organizacyjną zobowiązany jest przedłożyć do akceptacji Burmistrza wraz z wnioskiem opis wolnego stanowiska pracy oraz zakres czynności.

 

6.      Opis stanowiska pracy jest normatywnym dokumentem, stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu, zawierającym:

a)     informacje ogólne dotyczące stanowiska pracy;

b)     określenie szczegółowych wymagań, niezbędnych i dodatkowych, w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji kandydata,

c)      określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,

d)     przedstawienie zasad współzaleznosci służbowej

e)     wskazanie zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy,

f)        określenie  zasad odpowiedzialności,

g)     inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.

 

7.      Wzór opisu stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 6, nie ma zastosowania
w przypadku, jeśli przepis prawa reguluje inny wzór dokumentu definiującego stanowisko pracy.

 

8.      Zakres czynności jest uszczegółowieniem opisu stanowiska pracy zajmowanego przez danego pracownika, stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.

 

9.      Akceptacja wniosku przez Burmistrza rozpoczyna procedurę naboru kandydatów na

      wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich oraz na

      wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

 

10. Sekretarz Gminy zapewnia nadzór nad stosowaniem Regulaminu.

 

Rozdział III

 

Etapy naboru

 

 § 3

 

1.    Ustala się następujące etapy procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich oraz na wolne stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych:

 

    1) ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze,

    2) powołanie Komisji Rekrutacyjnej,

    3) przyjmowanie dokumentów,

    4) przeprowadzenie naboru

        - I etap - analiza formalna dokumentów aplikacyjnych - ogłoszenie w BIP listy

          kandydatów spełniających wymagania formalne,

       - II etap – selekcja końcowa kandydatów

                    – sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru

    5) ogłoszenie wyników naboru. 

 

Rozdział IV

 

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

 

§ 4

 

1.      Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym (w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym)  – pracownik ds. kadrowych za pośrednictwem Biura Promocji umieszcza obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej zwanym dalej BIP oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich.

 

2.  Możliwe jest umieszczenie informacji o ogłoszeniu dodatkowo w innych miejscach

     między innymi:

    1) prasie

    2) urzędzie pracy

 

3.  Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera w szczególności:

     a)  nazwę i adres jednostki,

     b)  określenie stanowiska urzędniczego,

     c)  określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem

                danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,

           d)  wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

      e)  wskazanie wymaganych dokumentów,

      f)  określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

 

2.      Ogłoszenie będzie upowszechniane do 14 dni od dnia umieszczenia ogłoszenia w BIP     i na tablicy ogłoszeń.

 

3.      Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu.

 

Rozdział  V

 

Komisja Rekrutacyjna

 

§ 5

 

1.   Procedurę naboru na wolne stanowiska urzędnicze przeprowadza Komisja  

      Rekrutacyjna. Komisję Rekrutacyjną (wraz ze wskazaniem pełnionych w niej funkcji  

      powołuje Burmistrz Ząbkowic Śląskich.

 

2.      Obsługę techniczną Komisji Rekrutacyjnej zapewnia Wydział Organizacyjny.

 

3.      W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba, która jest małżonkiem lub krewnym   albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie osoby, której dotyczy postępowanie konkursowe, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.

 

4.  Komisja rekrutacyjna działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne

     stanowisko urzędnicze.

 

 

Rozdział  VI

 

                                                Przyjmowanie dokumentów.

 

                                                                              § 6

 

1. W terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia opublikowania ogłoszenia, następuje

    przyjmowanie dokumentów od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym

    stanowisku urzędniczym lub wolnym stanowisku kierowniczym w Urzędzie oraz na wolne

    stanowisko kierownika gminnej jednostki organizacyjnej.

 

2. Dokumenty, w zaklejonych kopertach z dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne

    stanowisko  ……. ……  w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich/Jednostce

    organizacyjnej; termin składania dokumentów -………………….. ” przyjmowane są   

    w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich ul. 1 Maja 15 I piętro pokój

    nr 14. W przypadku dokumentów nadsyłanych pocztą, decyduje data wpływu

    dokumentów do Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich.

 

3. Dokumenty składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie w Urzędzie mogą być

    przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne

    stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.

 

4.  Na dokumenty na wolne stanowisko urzędnicze, w tym na kierownicze stanowisko

     urzędnicze składają się w szczególności:

     a) list motywacyjny;

     b) życiorys – curriculum vitae;

     c) kwestionariusz osobowy;

     d) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;

     e) kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe;

     f)  kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach;

     g) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;

     h) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;

      i) oświadczenie kandydata zawarte w liście motywacyjnym i CV o wyrażeniu zgody na 

         przetwarzanie danych osobowych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą    

        z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926       

        z  późn.zm.);

     j) inne dokumenty potwierdzające przydatność do pracy na danym stanowisku.

5.  Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów drogą elektroniczną.

 

6.  Dokumenty nadesłane po upływie terminu, o którym mowa w ogłoszeniu o naborze na

     wolne stanowisko urzędnicze, jak również dokumenty nadesłane poza ogłoszeniem nie

     będą przez Komisję Rekrutacyjną rozpatrywane.

 

7.      Kandydaci na wolne stanowisko kierownicze składają oprócz dokumentów wymienionych w ust. 4 pkt. a - j autorską propozycję pracy w danej komórce organizacyjnej lub jednostce organizacyjnej oraz oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w ustawie  o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 roku Nr 14, poz. 114).

 

Rozdział  VII

 

                                                           Przeprowadzenie naboru

 

                                                                            § 7

 

1.  Nabór na stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze

     przeprowadza się w dwóch etapach:

 

    1) w pierwszym etapie naboru Komisja Rekrutacyjna dokonuje analizy dokumentów pod

        względem formalnym oraz ustala listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu,

 

    2) wyłonienie kandydata na stanowisko objęte naborem odbywa się w ramach drugiego

        etapu składającego się z:

        a) oceny merytorycznej złożonych dokumentów aplikacyjnych,

        b) testu kwalifikacyjnego  i / lub rozmowy kwalifikacyjnej

 

 

 I etap naboru – analiza formalna dokumentów - ogłoszenie listy kandydatów                                                        spełniających wymogi formalne

 

                                                                       § 8

 

1.      Analizy formalnej dokumentów aplikacyjnych, po upływie terminu do ich składania dokonuje Komisja Rekrutacyjna.

 

2.      Celem analizy formalnej dokumentów aplikacyjnych jest:

      1) sprawdzenie kompletności dokumentów aplikacyjnych,

      2) porównanie danych zawartych w nadesłanych dokumentach z wymaganiami

          formalnymi określonymi w ogłoszeniu.

 

3.      Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie przydatności kandydata do pracy na wolnym stanowisku i dopuszczenie go do dalszego etapu naboru.

 

4.      Warunkiem udziału w dalszym etapie naboru jest spełnienie wymogów formalnych wynikających z treści art. 3 ustawy o pracownikach samorządowych oraz zawartych       w ogłoszeniu o naborze (oceniane metodą spełnia/nie spełnia).

 

5.      Po przeprowadzeniu analizy formalnej dokumentów aplikacyjnych Komisja Rekrutacyjna ogłasza listę kandydatów spełniających wymagania formalne określone    w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

 

6.      Sporządzona w porządku alfabetycznym lista zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.

 

7.      Niezwłocznie po przeprowadzeniu analizy kandydatów, o której mowa w § 7 ust. 1 lista kandydatów spełniających wymagania formalne publikowana jest w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie (www.zabkowiceslaskie.pl/BIP) oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego przez okres co najmniej 3 miesięcy. Wzór listy stanowi załącznik    Nr 5 do niniejszego Regulaminu.

 

8.      Wydział Organizacyjny powiadamia pisemnie kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze o terminie, miejscu i formie dalszej rekrutacji.

 

9.      Kandydaci nie zakwalifikowani do drugiego etapu naboru zostaną o tym fakcie powiadomieni w formie pisemnej.

 

10. Informację o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną

      w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym,

      określonymi w ogłoszeniu o naborze.

 

           

 

II etap naboru - selekcja końcowa kandydatów i  sporządzenie protokołu

                                     z przeprowadzonego naboru

 

                                                                       § 9

    1. Selekcji kandydatów, spełniających wymagania formalne, dokonuje Komisja

        Rekrutacyjna.  

 

2.  Dopuszcza się następującą procedurę selekcji:

a)     test kwalifikacyjny,

b)     rozmowę kwalifikacyjną

 

3.  Decyzję dotyczącą zastosowanej wobec wszystkich kandydatów procedury selekcji

     podejmuje Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej.

 

                                                                       § 10

 

1. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do

    wykonywania określonej pracy. Każde z pytań w teście ma ustaloną wcześniej skalę

    punktową.

 

                                                                       § 11

 

1.      Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji oraz możliwość oceny:

a)     predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących prawidłowe wykonywanie

     powierzonych obowiązków,

b)    posiadanej wiedzy na temat zasad funkcjonowania jednostki samorządu gminnego,

c)     obowiązków i zakresu odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata ,

d)     celów zawodowych kandydata.

 

2.      Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.

 

3.  Ocena kandydatów prowadzona jest metodą punktową w skali od 0 do 10 po

     zakończonych rozmowach kwalifikacyjnych.

 

                                                                       § 12

 

1.      Po zakończeniu procedury selekcji Komisja Rekrutacyjna ustala wynik naboru, wskazując kandydata, który uzyskał największą sumaryczną liczbę punktów oraz sporządza protokół z przeprowadzonego naboru kandydatów, który podpisują wszyscy  członkowie Komisji obecni na posiedzeniu.

 

2.      Protokół zawiera w szczególności:

a)     określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 3 najlepszych kandydatów uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu      o naborze,

b)     informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,

c)      uzasadnienie danego wyboru.

3.  W przypadku, gdy kandydaci nie przedstawiają poziomu wiedzy i doświadczenia

     niezbędnego na danym stanowisku pracy, Komisja Rekrutacyjna podejmuje decyzję   

     o zamknięciu procedury naboru bez wybrania któregokolwiek z kandydatów.

 

4.  Wzór protokołu stanowi załącznik nr 6 do niniejszego Regulaminu.

 

5. Komisja Rekrutacyjna przedstawia wyniki naboru wraz z jego dokumentacją

    Burmistrzowi.

 

6. Decyzję o zatrudnieniu podejmuje Burmistrz Ząbkowic Śląskich.

 

 

Rozdział VIII

 

Informacja o wynikach naboru

 

§ 13

 

1.      Informację o wynikach naboru, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 7 do niniejszego Regulaminu, upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia.

 

2.      Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera:

a)     nazwę i adres jednostki,

b)     określenie stanowiska urzędniczego,

c)      imię i nazwisko wybranego kandydata oraz miejsce zamieszkania

d)     uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata, albo uzasadnienie nie zatrudnienia

 

3.      Informację o wyniku naboru upowszechnia się w Biuletynie Informacji Publicznej

     (wwwzabkowiceslaskie.pl/BIP) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego

      w Ząbkowicach Śląskich przez okres co najmniej 3 miesięcy.

 

4.      Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

 

 

Rozdział IX

 

Warunki zatrudnienia pracownika

 

§ 14

 

1.   Pracownik po raz pierwszy podejmujący pracę w Urzędzie może być zatrudniony tylko na okres próbny wynoszący maksymalnie 3 miesiące. Po okresie próbnym bezpośredni przełożony może wnioskować o przedłużenie umowy na czas określony.

 

2.      W szczególnie uzasadnionych sytuacjach, umotywowanych wnioskiem Sekretarza bądź Kierownika komórki organizacyjnej Burmistrz może odstąpić od warunku zawartego      w ust. 1.

 

3.      Przed zawarciem umowy o pracę pracownik zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o stanie zdrowia i zaświadczenie o niekaralności.

 

Rozdział X

 

                                   Sposób postępowania ze złożonymi dokumentami

 

                                                                       §  15

 

1.      Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.

 

2.      Dokumenty osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu        i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną a następnie przekazywane do archiwum zakładowego.

 

3.      Dokumenty pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.

 

 

 

 

 

                                                                                                          Burmistrz Ząbkowic Śląskich

 

                                                                                                             ( - ) Józef Marcinków