Załącznik nr 5 SIWZ
Sprawa: ZP.341-16/2009
UMOWA Nr ...../2009/
(wzór umowy)
zawarta w dniu:
.................2009r. pomiędzy:
Gminą Ząbkowice Śląskie z siedzibą: 57-200
Ząbkowice Śląskie ul. 1 Maja 15, zwaną w dalszej części umowy "Zamawiającym"
którą reprezentują:
Krzysztof Kotowicz - Burmistrz Ząbkowic Śl.
przy kontrasygnacie:
Skarbnika Gminy - Bożeny Kurczyny
a
..........................
z siedzibą przy ul. .........................................................,
wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr
....................................., NIP:
..............................................., zwanym
dalej Wykonawcą, reprezentowanym przez:
...............................................................
...............................................................
W wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
w trybie przetargu nieograniczonego nr ; ZP.341-10/2009 zgodnie z Ustawa z dnia
29 stycznia 2004 r - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007
r. Nr 223 poz.1655 ze zmianami Dz. U. z 2008 r. Nr 171 poz. 1058) zawarta
została umowa następującej treści:
§ 1
1. Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje sie do
wykonania zamówienia pn.: "Budowa remizy strażackiej w Tarnowie"-
zaprojektowanie i budowa remizy strażackiej z zapleczem socjalno - biurowym i
niezbędną infrastrukturą techniczną we wsi Tarnów gmina Ząbkowice Śląskie -
zaprojektuj i wybuduj.
2. Zakres
przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie
i wykonanie zamierzenia inwestycyjnego w zakresie:
W ramach przedmiotu zamówienia
należy:
3. Wykonawca wykona wszystkie roboty na podstawie Programu
Funkcjonalno - Użytkowego, stanowiącego integralną część niniejszej umowy jako
załącznik nr 1.
4. Wykonawca wykona: 4 egz. dokumentacji projektowej i 4
egz. Szczegółowych Specyfikacji Technicznych.
5. Sporządzoną dokumentacja projektowa wymaga akceptacji Zamawiającego.
6. Zamawiający ma prawo zapoznania sie z przebiegiem i postępem
prac projektowych.
7. Wykonawca jest zobowiązany do konsultowania rozwiązań
projektowych z Zamawiającym.
8. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w
realizacji dokumentacji projektowej zaleceń Zamawiającego.
9. Wykonawca dołączy do dokumentacji projektowej
oświadczenie, że jest ona wykonana zgodnie z umowa, obowiązującymi przepisami
techniczno - budowlanymi, normami i wytycznymi, warunkami określonymi w
Programie Funkcjonalno - Użytkowym oraz, że została wykonana w stanie
kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
10. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania wszystkich niezbędnych
opinii, uzgodnień, decyzji administracyjnych i sprawozdań projektowych w
zakresie wynikającym z przepisów, do uzyskania prawomocnego pozwolenia na
budowę.
11. Wykonawca po przekazaniu Zamawiającemu 1 kompletu
dokumentacji projektowej wraz z prawomocnym pozwoleniem na budowę w terminie do 7 dni sporządzi i uzgodni z Zamawiającym
Harmonogram rzeczowo - finansowy robót budowlanych, który stanowić będzie zał.
nr 4 niniejszej umowy.
§ 2
1. Termin realizacji całości przedmiotu umowy: do 30.06.2010r.
2. Przekazanie terenu budowy nastąpi w terminie 7 dni od
daty protokołu odbioru dokumentacji projektowej.
3. Wykonawca przedmiot umowy będzie realizował
samodzielnie lub przy pomocy Podwykonawcy (podwykonawców), w zakresie
............................................................................
4. Do zawarcia umowy z Podwykonawca w zakresie określonym
w ust. 3 wymagana jest zgoda Zamawiającego.
5. Zatrudnienie przez Wykonawcę innego Podwykonawcy niż wskazanego
w ofercie wymaga zgody Zamawiającego.
6. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu
umowy lub projektu umowy dotyczącego wykonania robót określonych w tej umowie
lub projekcie zawartej z Podwykonawcą Jeżeli
Zamawiający w ciągu 14 dni od daty przedstawienia tych materiałów nie zgłosi
sprzeciwu lub zastrzeżeń uważa sie, że wyraził zgodę na zawarcie umowy z Podwykonawcą.
7. Zapis ust. 5 obowiązuje także w przypadku zawarcia
umowy przez Podwykonawcę z dalszym Podwykonawca, przy czym w takim wypadku
wymagana jest również zgoda Zamawiającego.
8. Wykonawca odpowiada za roboty wykonane przez Podwykonawcę,
co do zakresu rzeczowego jak i jakości jak za działania i zaniechania własne.
9. Wykonawca ma obowiązek dostarczenia Zamawiającemu 1
egz. umowy zawartej z każdym Podwykonawcą w terminie 14 dni od daty jej
zawarcia.
10.Zamawiajacy dokona odbioru robót wykonywanych w
podwykonawstwie poprzez spisanie protokołu, przy udziale przedstawicieli: Zamawiającego, Wykonawcy,
Podwykonawcy (ów).
§ 3
1. Strony ustalają, że wynagrodzenie za przedmiot umowy będzie
ryczałtowe, wynikające z oferty stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszej umowy. Wynagrodzenie nie może
przekroczyć kwoty określonej w ofercie: netto: ....... zł. i brutto (wraz z podatkiem
VAT) ................. zł., słownie:
..................................................... zł.
2. Wynagrodzenie ryczałtowe jest stałe i obejmuje
wszystkie czynności i koszty związane z wykonaniem przedmiotu umowy. W razie wątpliwości
poczytuje się, iż Wykonawca podjął sie wszystkich robót, prac i czynności objętych
Programem Funkcjonalno - Użytkowym stanowiącym cześć składowa niniejszej umowy.
3. Wynagrodzenie netto nie ulegnie zmianie przez cały
okres trwania umowy. Wynagrodzenie brutto może sie zmienić tylko w przypadku
zmiany stawki VAT określonej przepisami ustawy o podatku VAT.
§ 4
1. Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania
umowy w wysokości 5 % ceny przedstawionej w ofercie co stanowi kwotę:
..................... zł., w formie .....................................
2. Zamawiający zwróci Wykonawcy część złożonego
zabezpieczenia w ciągu 30 dni od dnia odbioru końcowego robót, w kwocie nie przekraczającej
łącznie 70% wniesionego zabezpieczenia.
3. Pozostała cześć złożonego zabezpieczenia w wysokości
30% służąca do pokrycia roszczeń za wady z tytułu rękojmi i gwarancji zostanie
zwrócona Wykonawcy nie później niż w ciągu 15 dni po upływie okresu rękojmi i
gwarancji.
4. W przypadku nienależytego wykonania umowy
zabezpieczenie wraz z powstałymi odsetkami staje sie własnością Zamawiającego i
będzie wykorzystane do zgodnego z umowa wykonania robót i pokrycia roszczeń z
tytułu rękojmi i gwarancji za wykonane roboty.
§ 5
1. Wykonawca zapewnia zabezpieczenie, oznakowanie placu
budowy i robót oraz warunki bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. Po zakończeniu robót Wykonawca w terminie dwóch tygodni
winien usunąć poza teren budowy wszelkie urządzenia, tymczasowe zaplecze,
resztki materiałów, wszelkiego rodzaju gruz i śmieci.
3. Wykonawca winien chronić przed uszkodzeniem wykonane
przez siebie roboty, aż do momentu odbioru końcowego.
4. Wykonawca musi zapewnić Inspektorowi Nadzoru pełna dostępność
do robót. Wykonawca jest zobowiązany informować Inspektora Nadzoru, kiedy
roboty zanikające oraz ulęgające zakryciu będą gotowe do zbadania i odbioru.
5. Wykonawca wykona przedmiot umowy z materiałów zgodnie z
art. 10 Ustawy "Prawo Budowlane" oraz zgodnie z Polskimi Normami i Normami Branżowymi
oraz wymaganiami określonymi w dokumentacji projektowej i Szczegółowych Specyfikacjach
Technicznych.
6. Wykonawca zobowiązuje sie do wykonania w ramach
wynagrodzenia określonego niniejsza umowa: opracowania projektu organizacji
ruchu na czas prowadzenia robót wraz z bieżącym jego utrzymaniem i demontażem.
7. W przypadku konieczności kierowania ruchem w trakcie
realizacji robót Wykonawca musi dysponować pracownikami przeszkolonymi zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 września
2003r. (Dz.U. nr 182 poz.1784 z dnia 27.10.2003r. ze zmianami) w sprawie
kierowania ruchem drogowym, którzy na podstawie art.
6 ust.1 pkt. 5 Ustawy z dnia 20.06.1997r. - Prawo o ruchu
drogowym - (tekst jednolity Dz. U. nr 108 z 2005r. poz. 908), będą mogli dawać
sygnały uczestnikom ruchu lub innym osobom znajdującym sie na drodze w czasie
prowadzenia robót.
8. Rodzaj materiałów i urządzeń proponowanych przez Wykonawcę podlega przed wbudowaniem wcześniejszej akceptacji przez Zamawiającego.
9. Do odbioru końcowego robót Wykonawca przedłoży Zamawiającemu
operat kolaudacyjny w dwóch egzemplarzach, zawierający dokumenty: spis treści,
sprawozdanie techniczne, kopie umowy, protokół przekazania placu budowy, dokument
przebiegu robót wraz z protokołem odbioru, książkę obmiarów, aprobaty
techniczne, świadectwa jakości wbudowanych materiałów, wyniki badań
laboratoryjnych i pomiarów oraz rozliczenie finansowe zadania, zawiadomienie
o zakończeniu robót, projekt powykonawczy, operat
geodezyjny powykonawczy z naniesieniem do zasobów geodezyjnych i inne dokumenty
określone przez Inspektora Nadzoru.
10.Wykonawca ponosi pełna odpowiedzialność cywilna za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy (kontraktowa) oraz za wszelkie szkody na osobach i rzeczach (deliktowa) powstałe w związku z wykonaniem przedmiotu umowy.
11 .Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy
ubezpieczenia, która stanowi integralna
cześć umowy. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania w
mocy umowy ubezpieczenia przez cały okres trwania niniejszej umowy.
12.Wykonawca w terminie 7 dni od zawarcia niniejszej umowy
przedstawi Zamawiającemu polisy ubezpieczeniowe, których kopie stanowić będą załącznik
do niniejszej umowy.
§ 6
1. Zamawiający ma prawo do sprawdzania robót i
powiadamiania Wykonawcy o wykrytych
wadach. Sprawdzanie jakości robót przez Zmawiającego nie ma wpływu na odpowiedzialność
Wykonawcy z tytułu ujawnionych w późniejszym terminie wad. O wykrytych wadach w
robotach Zamawiający powiadamia Wykonawcę na piśmie w terminie do 7 dni od
daty ich ujawnienia.
2. Zgłoszone wady winny być niezwłocznie usunięte przez Wykonawcę
w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
§ 7
1. Przewiduje się następujące rodzaje odbioru robót:
a) odbiór dokumentacji projektowej,
b) odbiór końcowy robót budowlanych, polegający na
ostatecznym sprawdzeniu ilości i jakości wykonanych robót zgodnie z umowa,
c) odbiór gwarancyjny, przed upływem okresu gwarancyjnego
dla wykonanych robót.
2. Wykonawca przekaże Zamawiającemu do odbioru końcowego
przedmiot zamówienia wykonany w całości zgodnie z obowiązującymi przepisami
techniczno-budowlanymi, normami i wytycznymi, w stanie kompletnym z punktu
widzenia celu, któremu ma służyć. Jeżeli całość robót zostanie zakończona i
przejdzie wszystkie badania, Wykonawca na piśmie najpóźniej w terminie 14 dni
przed upływem terminu określonego w § 1 ust. 3 zgłosi gotowość
dokonania odbioru końcowego wykonanych robót. Zamawiający zobowiązuje
sie najdalej w ciągu 14 dni roboczych od daty otrzymania zawiadomienia o zakończeniu
robót zakończyć czynności odbioru robót.
3. Usterki i wady stwierdzone przy odbiorze powodują nie
dokonanie odbioru, a Wykonawca zobowiązany jest usunąć je na własny koszt w
terminie ustalonym i ponownie dokonać zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru.
W takim przypadku Zamawiający zobowiązuje się dokonać
odbioru w ciągu 14 dni roboczych od daty otrzymania zawiadomienia.
4. Strony ustalają, że terminem wykonania przedmiotu umowy
jest dzień określony protokołem końcowym odbioru robót bez wad i usterek.
§ 8
1. Wynagrodzenie za przedmiot umowy płatne będzie
fakturami w następujący sposób:
a) dokumentacja projektowa - faktura częściowa na
podstawie protokołu odbioru dokumentacji z prawomocnym pozwoleniem na budowę.
b) roboty budowlane - faktura końcowa wystawiona na
podstawie protokołu odbioru końcowego robót.
2. Faktury płatne będą w ciągu 30 dni od daty otrzymania
na rachunek Wykonawcy.
3. Jako termin dokonania zapłaty wynagrodzenia uważany będzie dzień złożenia przez Zamawiającego w banku polecenia przelewu.
4. Zamawiający dopuszcza płatność fakturami częściowymi :
- w 2009 roku do 280 000 zł brutto.
- w 2010 roku pozostała kwota.
§ 9
1. Wykonawca gwarantuje wykonanie robót jakościowo dobrze,
zgodnie ze sztuka budowlana, normami technicznymi i innymi warunkami umowy
oraz, że nie posiadają one wad, które pomniejszają wartość robót lub czynią
obiekt nieprzydatnym do użytkowania zgodnie z jego przeznaczeniem.
2. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego z
tytułu rękojmi za wady fizyczne robót objętych umową, stwierdzone w toku czynności
odbioru końcowego i powstałe w okresie trwania rękojmi i gwarancji.
3. Wykonawca udziela 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na
przedmiot umowy licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy.
4. Zamawiający może wykonać uprawnienia z tytułu rękojmi
za wady fizyczne niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
5. Uprawnienia Zamawiającego z tytułu rękojmi i gwarancji
za wady fizyczne robót wygasają po upływie 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego
przedmiotu umowy.
§ 10
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy,
jeżeli Wykonawca opóźnia sie z rozpoczęciem lub realizacja umowy tak dalece, że
nie gwarantuje to zakończenia prac w umownym terminie.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo rozwiązania umowy ze
skutkiem natychmiastowym w przypadku niewykonywania lub nienależytego
wykonywania przedmiotu umowy. W przypadku odstąpienia lub rozwiązania umowy Zamawiający
zapłaci jedynie za wykonane roboty potwierdzone protokołem.
3. Za niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie
przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do zapłacenia kar umownych z
tytułu:
a) opóźnienia w wykonaniu robót - w wysokości 0,3%
wynagrodzenia umownego brutto za każdy kalendarzowy dzień opóźnienia, licząc od
upływu określonego przez strony terminu zakończenia robót, o którym mowa w § 1
ust.3
b) opóźnienia, w usunięciu wad robót - w wysokości 0,1%
wynagrodzenia umownego brutto za każdy kalendarzowy dzień opóznienia, licząc od
ustalonego przez strony terminu na usuniecie wad, a w przypadku braku jego
ustalenia z upływem terminu określonego w ust. 5 .Za wadę uznaje sie w szczególności
niespełnienie wymagań zawartych w ST.
c) opóznienia w dostarczeniu umowy zawartej z Podwykonawcą
o której mowa w § 2 ust.9
w wysokości 0,1% ceny wynagrodzenia umownego brutto za każdy
dzień kalendarzowy opóznienia,
d) odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy z przyczyn
zawinionych przez Wykonawcę - w wysokości 30% wynagrodzenia umownego brutto.
4. Wykonawca wyraża zgodę na potracenie z wynagrodzenia
naliczonych kar określonych niniejsza umową.
5. W przypadku stwierdzenia nienależytego wykonania
przedmiotu umowy Wykonawca jest zobowiązany do nieodpłatnego usunięcia wad w
terminie do 14 dni od daty powiadomienia Wykonawcy.
6. Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania
uzupełniającego do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.
7. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej,
że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć
w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może
odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach.
W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z
tytułu wykonania części umowy, bez prawa dochodzenia kar umownych.
§ 11
1. Wykonawca gwarantuje i zapewnia pełnienie nadzoru
autorskiego na żądanie Zamawiającego przez poszczególnych autorów opracowań w
zakresie określonym ustawą - Prawo budowlane art. 20 ust. 1 pkt 4 nad
realizacja robót określonych umową przez cały okres jej trwania, aż do odbioru końcowego
robót.
2. Wynagrodzenie za sprawowanie nadzoru autorskiego, o
którym mowa w ust. 1 zawarte jest w cenie.
3. Łącznie z przekazana dokumentacja, Wykonawca przenosi
na rzecz Zamawiającego prawa autorskie majątkowe do przedmiotu zamówienia bez
dodatkowego wynagrodzenia.
4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do korzystania z
przedmiotowych opracowań na następujących polach eksploatacji:
a) wielokrotnego powielania w formie pisemnej oraz
elektronicznej w tym techniką drukarską, reprograficzną zapisu magnetycznego
oraz techniką cyfrową,
b) utrwalania ,w tym w formie elektronicznej,
c) zamieszczania w dokumentacji przetargowej oraz
umieszczania na własnej stronie internetowej.
5. Wykonawca w ramach wynagrodzenia wyraża zgodę na
aktualizacje i dokonywanie przeróbek opracowań oraz wykorzystywanie ich w przyszłości
na polach eksploatacji określonych powyżej.
§ 12
1. Inspektorem Nadzoru z ramienia Zamawiającego jest
Pan(i) .............................. posiadający(a) uprawnienia budowlane nr
..................................... z dnia ...............................
wydane .................................., telefon
..............................................
2. Kierownikiem budowy z ramienia Wykonawcy jest Pan(i)
............................... posiadajacy(a) uprawnienia budowlane
nr....................................... z dnia wydane przez
................................................... telefon
...................................................
§ 13
Spory wynikłe przy realizacji niniejszej umowy rozstrzygać
będzie Sąd właściwy miejscowo dla Zamawiającego.
§ 14
1.
Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy mogą być dokonywane wyłącznie
w formie pisemnie pod rygorem nieważności.
2. Zakazuje sie zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
3. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust.1 przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej umowy określając warunki
takiej zmiany:
I. Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót w
przypadku:
1) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
a) klęski żywiołowe;
b) warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie
robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
2) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi,
archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: niewypały i niewybuchy;
wykopaliska archeologiczne;
3) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne;
4) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w
szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych
obiektów budowlanych;
5) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego szczególności:
a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji
projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót;
c) odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych
decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, w tym
odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji
inwestycji;
II. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych
w szczególności następującymi okolicznościami:
1) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji
projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót
spowodowanych zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów
lub urządzeń;
2) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji
pozwalających na
zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub
kosztów eksploatacji wykonanego
przedmiotu umowy;
3) pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót
pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów
wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu
umowy;
4) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań
technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub
specyfikacji
technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie
przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem
przedmiotu umowy,
III. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami:
1) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
2) zmiana obowiązującej stawki VAT;
3) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz
Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie
projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu.
§ 15
W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszej
umowy będą miały zastosowanie przepisy Ustawy -Prawo zamówień publicznych z
dnia 29 stycznia 2004r. oraz Kodeksu Cywilnego.
§ 16
Umowę sporządzono w czterech jednobrzmiących egzemplarzach
po dwa dla każdej ze stron.
Integralna częścią umowy są:
Zał. nr 1
- Program Funkcjonalno - Ubytkowy
Zał. nr 2
- Kopia oferty wraz z tabela elementów rozliczeniowych
Zał. nr 3
- Kopia polisy ubezpieczenia OC
Zał. nr 4
- Harmonogram rzeczowo - finansowy.
Zamawiający:
Wykonawca: