Ośrodek Pomocy Społecznej

Osiedle XX-lecia 52

57-200 Ząbkowice Śląskie

tel. 074 8153-854

      074 8157-106

email : opszabk@poczta.onet.pl

 

 

  

 

 

                    SPECYFIKACJA  ISTOTNYCH  WARUNKÓW  ZAMÓWIEŃ

 

                                  PRZETARGU  NIEOGRANICZONEGO

 

                    NA  ŚWIADCZENIE  USŁUG  OPIEKUŃCZYCH  I  USŁUG

            

                    SPECJALISTYCZNYCH   NA TERENIE MIASTA I GMINY

 

                    ZĄBKOWICE  ŚLĄSKIE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       Niniejsza specyfikacja (zwana dalej SIWZ) zawiera 24 stron.

                                                          W tym : Załączników I - VIII strony : od 8 do 24

 

 

 

                                           

                 

 

 

I.    ZAMAWIAJĄCY :

 

Ośrodek Pomocy Społecznej

Osiedle XX-lecia 52

57-200 Ząbkowice Śląskie

 

Przetarg nie został poprzedzony wstępną kwalifikacją.

Postępowanie prowadzone jest zgodnie z przepisami :

- Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych / Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm./;

- Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane /Dz.U. z 2006 r. Nr 87 poz. 605 oraz Dz.U. z 2008 r. Nr 188, poz. 1155/.

 

II. TRYB POSTĘPOWANIA :      

 

Przetarg nieograniczony.

 

III.                           NAZWA ZADANIA :

 

Świadczenie usług opiekuńczych i usług specjalistycznych na terenie Miasta

i Gminy Ząbkowice Śląskie nad osobami, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej opieki pozbawione

( 30 000 godzin rocznie ).

 

IV.                          TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA :

 

OD 01 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2009 r.

 

V. WARUNKI UDZIAŁU W PRZETARGU :

 

1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w SIWZ przez Zamawiającego oraz złożą ofertę nie podlegającą odrzuceniu.

2. Nie podlegają wyłączeniu na podstawie art. 17 ustawy  prawo zamówień publicznych.

3. Spełniają warunki określone art. 22 ust. 1 ustawy  prawo zamówień publicznych.

4. Złożenie oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy  prawo zamówień publicznych.

5. Opracowanie oferty wg załączonego wzoru ( załącznik nr VII ) zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych oraz SIWZ.

6. Złożenie oświadczeń i dokumentów wymaganych niniejszą specyfikacją (załączniki od I do VIII ).

7. Wykazanie się niezbędną wiedzą i doświadczeniem oraz dysponowaniem potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

8. W przypadku oferentów zamiejscowych posiadanie własnych środków transportu dla personelu.

 

VI.                          WYKAZ DOKUMENTÓW I OŚWIADCZEŃ JAKIE WYKONAWCA WINIEN ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ :

 

1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wypisie do ewidencji działalności gospodarczej, potwierdzające prawo Oferenta do występowania w obrocie prawnym oraz stwierdzające, że zakres jego działania odpowiada profilowi zamówienia, a także wskazujące osoby upoważnione do dokonywania czynności prawnych w imieniu oferenta, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

2. Potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do dokonywania czynności prawnych w imieniu oferenta kopię umowy regulującej współpracę podmiotów występujących wspólnie ( spółka cywilna, konsorcjum ).

3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że oferent nie zalega z opłacaniem podatków  lub że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności,  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że oferent nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności,  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy prawo zamówień publicznych , wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy prawo zamówień publicznych , wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

7. Wykaz zrealizowanych usług, zleceń w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wykaz zrealizowanych usług, zleceń w tym okresie, odpowiadających niniejszemu zamówieniu, z podaniem ich wielkości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi zostały należycie wykonane.

8. Informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia pracowników niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności.

9. Wykaz niezbędnego do wykonywania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca, jeżeli w wykazie wykonawca wskaże narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował należy również przedłożyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń. W przypadku oferentów zamiejscowych wykaz środków transportu dla personelu.

10. Wypełniony, parafowany na każdej stronie oraz podpisany projekt umowy.

11. Pełnomocnictwo, upoważnienie firmy dla osoby reprezentującej jej interesy podczas postępowania, nie wymienione w dokumencie w pkt. 1.

12. W celu potwierdzenia przez oferenta sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zmówienia należy dołączyć następujące dokumenty :

- sprawozdanie finansowe za ostatni rok obrotowy sporządzony zgodnie z ustawą o rachunkowości, w przypadku braku obowiązku sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności  za ostatni rok obrotowy;

- informację banku, w którym oferent posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

- kopię polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że oferent jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.

Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę - oferenta. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu w przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty, wykazy i informacje sporządzane są w języku polskim.

 

 

VII.                       OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA :

 

Świadczenie usług opiekuńczych i usług specjalistycznych na trenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie nad osobami, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób , a są tej opieki pozbawione ( 30 000 godzin rocznie ).

 

VIII.                    SPOSÓB OPRACOWANIA I ZŁOŻENIE OFERTY :

 

Opracowanie :

1. Ofertę należy sporządzić wg załączonego wzoru ( załącznik nr VII ) w języku polskim oraz w walucie PLN.

2. Do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane dokumenty.

3. Oferta powinna być czytelna, bez skreśleń i poprawek. Wszystkie strony oferty muszą być parafowane przez osobę/osoby podpisujące ofertę, oferty nie spełniające tego wymogu zostaną odrzucone. Zaleca się aby wszystkie strony oferty były spięte i ponumerowane.

4. Oferent może podać tylko jedną cenę (stawkę godzinową) za wykonywaną usługę. Oferty z cenami wariantowymi zostaną odrzucone.

5. Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem ofert.

 

Ustalenie ceny :

W ofercie należy podać cenę :

1. Stawkę godzinową brutto za wykonanie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania ( 22 000 godzin rocznie ) na podstawie art. 17 ust.1 pkt. 11 i art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /DZ.U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593 ze zm./.

2. Stawkę godzinową brutto za wykonanie usług specjalistycznych w miejscu zamieszkania ( 500 godzin rocznie ), na podstawie art. 17 ust. 1 pkt. 11 i art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /DZ.U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593 ze zm./.

3. Stawkę godzinową brutto za wykonanie usług specjalistycznych w miejscu zamieszkania ( 7 000 godzin rocznie ), na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /Dz.U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593 ze zm./,  art. 8 i 9 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego /Dz.U. z 1994 r. Nr 111, poz 535 ze zm./ oraz § 2 pkt 1, 2, 3 i 4 Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. /Dz. U. Z 2005 r. Nr 189 poz. 1598/

4. Stawkę godzinową brutto za wykonanie usług specjalistycznych w miejscu zamieszkania ( 500 godzin rocznie ), na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /DZ.U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593 ze zm./, art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego /Dz.U. z 1994 r. Nr 111, poz 535 ze zm./ oraz § 2 pkt 5 Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. /Dz. U. Z 2005 r. Nr 189 poz. 1598/

 

Ceny podane w ofercie są cenami ryczałtowanymi i nie podlegającymi zmianie przez cały okres trwania umowy.

 

Termin ważności ofert określa się na 30  dni od daty złożenia ofert.

 

Sposób spakowania ofert :

Ofertę należy złożyć w zamkniętej szczelnie kopercie oznaczonej napisem "Przetarg nieograniczony na świadczenie usług opiekuńczych i usług specjalistycznych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie ".

Miejsce i termin składania ofert :

Ofertę należy złożyć w Ośrodku Pomocy Społecznej - w Sekretariacie pok. Nr 2 , lub przesłać pocztą na adres : Ośrodek Pomocy Społecznej Osiedle XX- lecia 52 57-200 Ząbkowice Śląskie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 08.12.2008 r. do godz 10.00 ( data wpływu ).

 

Oferty złożone po wyznaczonym terminie zostaną oferentowi zwrócone bez otwierania, po upływie terminu przewidzianego na złożenie ewentualnych protestów.

 

 

IX.                          KRYTERIA I SPOSÓB OCENY OFERT :

 

 

Niezmiennymi przez czas postępowania kryteriami oceny są :

1. Cena (stawka godzinowa) Brutto    -   100 %

Dokładny opis kryteriów oceny zawiera załącznik nr VI SIWZ.

 

Część jawna przetargu :

Część jawna przetargu odbędzie się w dniu : 08.12.2008 r. o godzinie 10.15 w Ośrodku Pomocy Społecznej Osiedle XX- lecia 52, 57-200 Ząbkowice Śląskie pok. Nr 1.

W części jawnej przetargu zostanie stwierdzone nienaruszenie kopert z ofertami, następnie po otwarciu zostaną odczytane nazwy i adresy oferentów biorących udział w przetargu oraz zaoferowane przez nich ceny (stawki godzinowe)za świadczenie usług określonych w niniejszej Specyfikacji. Oferty będą otwierane w kolejności ich złożenia. Część jawna przetargu ma charakter publiczny, co oznacza, że poza komisją i oferentami mogą w niej brać udział osoby trzecie.

 

Część niejawna przetargu / ocena ofert :

 

W części niejawnej przetargu oferty podlegają wnikliwej ocenie. Następuje wybór najkorzystniejszej oferty. Udział w tej części przetargu bierze tylko Komisja przetargowa powołana przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej.

Opis kryteriów ocen jaki będzie się kierowała Komisja przetargowa przy ocenie ofert zawiera załącznik nr VI SIWZ.

 

 Zamawiający odrzuci oferty, które na mocy art. 89 ustawy prawo zamówień publicznych podlegają odrzuceniu.

 

 Zamawiający na mocy art. 87 ustawy prawo zamówień publicznych może żądać od wykonawców - oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

 

Wynik przetargu :

O wyniku przetargu wszyscy oferenci zostaną powiadomieni pisemnie, niezwłoczne po rozstrzygnięciu przetargu. Rozstrzygnięcie przetargu zostanie również opublikowane na stronie internetowej.

 

Unieważnienie przetargu :

W przypadkach uzasadnionych zaistnieniem przyczyn podanych w art. 93 ustawy prawo zamówień publicznych zamawiający podejmie decyzję o unieważnieniu przetargu.

Prawo do protestów :

Oferentom przysługuje prawo do złożenia protestu określonego w rozdziale 2 działu VI  ustawy prawo zamówień publicznych.

X. WYMOGI UMOWY JAKA BĘDZIE ZAWARTA W WYNIKU POSTĘPOWANIA PRZETARGOWEGO :

 

1. Z wybranym oferentem zostanie zawarta umowa, której projekt stanowi załącznik nr VIII do niniejszej SIWZ.

2. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach dopuszcza złożenie przez oferenta protokołu rozbieżności do umowy, przy czym :

- zmiany nie mogą dotyczyć elementów oferty, w oparciu o które zostanie wybrany oferent jak również nie mogą być niekorzystne dla Zamawiającego;

- Zamawiający zastrzega sobie prawo nieuwzględnienia tych zmian, co do których Strony nie dojdą do porozumienia.

3. Zakreś świadczeń wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.

4. Zgodnie z art. 144  ustawy prawo zamówień publicznych obowiązuje zakaz zmian postanowień zawartej umowy, z ustawowymi wyłączeniami.

5. Zamawiający może odstąpić od umowy w okolicznościach, terminie i trybie przewidzianym art. 145 ustawy prawo zamówień publicznych.

6. Załączony do SIWZ projekt umowy należy wypełnić i załączyć do oferty (każda strona winna być parafowana).

7. Umowa zostanie podpisana nie wcześniej niż po upływie 7 dni od rozstrzygnięcia przetargu i powiadomienia oferentów o wyniku przetargu, o ile nie wpłyną protesty.

 

XI.                          TERMINY, KONTAKTOWANIE SIĘ Z OFERENTAMI, SPRAWY PROCEDURALNE :

 

Osobą upoważnioną do kontaktów z oferentami jest Pani Halina Rybińska

tel. 074 8157106.

Wszelkie zapytania w sprawie wyjaśnienia Specyfikacji można kierować do w/w osoby w formie pisemnej na adres Zamawiającego najpóźniej na 7 dni przed terminem otwarcia ofert. Tylko na pytania postawione pisemnie  najpóźniej na 7 dni przed terminem otwarcia ofert zostanie udzielona niezwłocznie pisemna odpowiedź, która przesłana będzie wszystkim uczestnikom postępowania bez ujawniania źródła zapytania.

 

 

 

                                                                                    Zatwierdził :

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr I

 

......................................

      (pieczęć oferenta)

 

 

 

 

                                                    OŚWIADCZENIE

 

 

                   Przystępując do przetargu nieograniczonego na "Świadczenie usług opiekuńczych i usług specjalistycznych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie nad osobami, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej opieki pozbawieni" oświadczam, że :

 

1.   jestem uprawniony do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi;

2.   posiadam uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia o zakresie przedstawionym w dokumentacji, SIWZ, projekcie umowy;

3.   dysponuję niezbędną wiedzą i doświadczeniem, a także potencjałem ekonomicznym i technicznym oraz pracownikami zdolnymi do wykonania zamówienia;

4.   znajduję się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

5.   nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 22 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych / Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm./, co oznacza, że :

a) wszystkie realizowane przez firmę zamówienia w ciągu ostatnich trzech lat zostały wykonane z należytą starannością, przez co żaden z uprzednio zamawiających nie poniósł szkody;

b) w stosunku do firmy nie toczy się postępowanie upadłościowe, ani też nie ogłoszono upadłości;

c) firma :

- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenia społeczne*

- uzyskała przewidzianą prawem zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności*

d) jako osoba fizyczna, będąca właścicielem firmy, nie byłem prawomocnie skazany za przestępstwa popełnione w związku z ubieganiem się o zamówienie publiczne albo inne przestępstwa popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

e) żaden z urzędujących członków władz firmy nie był prawomocnie skazany za przestępstwa popełnione w związku z ubieganiem się o zamówienie publiczne,

przestępstwo przekupstwa albo inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

f) w ciągu ostatnich trzech lat nie została nałożona kara pieniężna, o której mowa w przepisach o zwalczaniu nieuczciwej o konkurencji polegający na przekupstwie osoby pełniącej funkcję publiczną.

 

 

 

 

  ..................................dnia ...................                            ........................................

            miejscowość                                                                     podpis i pieczęć imienna osoby

                                                                                               upoważnionej do reprezentowania firmy                                           

 

* niepotrzebne skreślić

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Załącznik nr II

 

 

...........................................

        ( pieczęć oferenta )

 

 

 

                                                 OŚWIADCZENIE

 

 

 

 

                    Przystępując do przetargu nieograniczonego na " Świadczenie usług opiekuńczych i usług specjalistycznych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie nad osobami, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej opieki pozbawieni " oświadczenie, że :

 

1.   zapoznałem się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i nie wnoszę uwag co do jej treści;

 

2.   projekt umowy został przeze mnie zaakceptowany i zobowiązuję się w przypadku wyboru mojej oferty do zawarcia umowy na wymienionych w nim warunkach i zaproponowanym przez Zamawiającego terminie;

 

3.   wszystkie dokumenty załączone do oferty są kompletne i zgodne z prawdą.

 

 

 

 

 

........................dnia ................                                .........................................................

   (miejscowość)                                                                          (podpis i pieczęć imienna osoby

                                                                                              upoważnionej do reprezentowania firmy)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr III

 

........................................

       (pieczęć oferenta)

 

 

 

                        DOŚWIADCZENIE W ZAKRESIE WYKONAWSTWA

 

 

Wykaz zadań realizowanych w ciągu ostatnich 3 lat o zakresie tożsamym z przedmiotem zamówienia:

 

Rodzaj usług i miejsce wykonywania

Wartość wykonanej usługi

Okres realizacji

Nazwa zleceniodawcy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oświadczam, że wykonując wymienione wyżej zamówienia nie wyrządziłem szkody wynikającej z nienależytej staranności oraz nie spowodowałem szkody nie wykonując zamówienia.

 

 

                                                                          ................................................

                                                                            (podpis i pieczęć imienna osoby upoważnionej do

                                                                                                  reprezentowania firmy)

 

Załącznik nr IV

 

.......................................

       (pieczęć oferenta)

 

 

 

 INFORMACJE  O  ZATRUDNIENIU

 

 

 

Nazwisko i Imię

Wykształcenie

Kwalifikacje zawodowe (dyplom, kursy, uprawnienia specjalistyczne)

Okres zatrudnienia u oferenta oraz forma zatrudnienia

Doświadczenie zawodowe (również w latach)*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...........................................................

                                                                                                     (podpis i pieczęć imienna osoby

                                                                                              upoważnionej do reprezentowania firmy)

 

 

 

.       dotyczy zatrudnienia o podobnym charakterze zamówienia

 

Załącznik nr V

 

 

 

.........................................

       (pieczęć oferenta)

 

 

            SPRZĘT WYKORZYSTYWANY PRZY REALIZACJI ZAMÓWIENIA

 

Opis

Liczba jednostek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                .........................................................

                                                                                     (podpis i pieczęć imienna osoby

                                                                                         upoważnionej do reprezentowania firmy)

 

 

Załącznik nr VI

 

                                       KRYTERIA OCENY OFERT

 

I . Cena  - 100 %

 

W tym :

 

1.   Oferent proponujący najniższą cenę brutto za wykonanie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania ( 22 000 godzin rocznie ) na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /DZ.U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593 ze zm./.otrzyma maksymalną ilość punktów - 85 pkt

 

2.   Pozostali oferenci otrzymają ilość punktów obliczoną według poniższego wzoru :

 

Suma pkt. Przyznanych ocenianej ofercie = najniższa cena ofertowa / cena

                                                                         ofertowa ocenianej oferty x 85

 

3.   Oferent proponujący najniższą cenę brutto za wykonanie usług specjalistycznych w miejscu zamieszkania ( 500 godzin rocznie ) na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /DZ.U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593 ze zm./.otrzyma maksymalną ilość punktów - 5 pkt

 

4.   Pozostali oferenci otrzymają ilość punktów obliczoną według poniższego wzoru :

 

Suma pkt. Przyznanych ocenianej ofercie = najniższa cena ofertowa / cena

                                                                         ofertowa ocenianej oferty x 5

 

5.   Oferent proponujący najniższą cenę brutto za wykonanie usług specjalistycznych w miejscu zamieszkania ( 7 000 godzin rocznie ) na podstawie art. 8 i 9 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego /Dz.U. z 94 r. Nr 111, poz 535 ze zm./ oraz  § 2 pkt 1, 2, 3 i 4 Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. /Dz. U. Z 2005 r. Nr 189 poz. 1598/

otrzyma maksymalną ilość punktów - 5 pkt

 

6.   Pozostali oferenci otrzymają ilość punktów obliczoną według poniższego wzoru :

 

Suma pkt. Przyznanych ocenianej ofercie = najniższa cena ofertowa / cena

                                                                         ofertowa ocenianej oferty x 5

 

7.   Oferent proponujący najniższą cenę brutto za wykonanie usług specjalistycznych w miejscu zamieszkania ( 500 godzin rocznie ) na podstawie art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego /Dz.U. z 94 r. Nr 111, poz 535 ze zm./ oraz oraz § 2 pkt 5 Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. /Dz. U. Z 2005 r. Nr 189 poz. 1598/

otrzyma maksymalną ilość punktów - 5 pkt

 

8.   Pozostali oferenci otrzymają ilość punktów obliczoną według poniższego wzoru :

 

Suma pkt. Przyznanych ocenianej ofercie = najniższa cena ofertowa / cena

                                                                         ofertowa ocenianej oferty x 5

 

 

 

 

 

O wyborze ofert decyduje suma uzyskanych punktów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr VII

 

 

...................................                                                            ..........................................

    (pieczęć firmowa)                                                                                     (miejscowość i data)

 

 

OFERTA

 

        DOTYCZĄCA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO UDZIELANEGO

    W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO

        PRZEZ OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE

 

Przedmiot zamówienia :

Świadczenie usług opiekuńczych i usług specjalistycznych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie nad osobami, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej opieki pozbawione ( 30 000 godzin rocznie ).

 

                                 Stawka godzinowa brutto za wykonanie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania ( 22 000 godzin rocznie ) na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /DZ.U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593 ze zm./

 

wynosi :  .......................................................................................... zł/godz

 

słownie : .......................................................................................... zł/godz

 

                                 Stawka godzinowa brutto za wykonanie usług specjalistycznych w miejscu zamieszkania ( 500 godz rocznie ) na podstawie  ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /DZ.U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593 ze zm./

 

wynosi : ........................................................................................... zł/godz

 

słownie : .......................................................................................... zł/godz

 

                                Stawka godzinowa brutto za wykonanie usług specjalistycznych w miejscu zamieszkania ( 7 000 godzin rocznie ) na podstawie art. 8 i 9 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego /Dz.U. z 1994 r. Nr 111, poz 535 ze zm./ oraz § 2 pkt 1, 2, 3 i 4 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. /Dz. U. Z 2005 r. Nr 189 poz. 1598/

 

wynosi : ........................................................................................... zł/godz

 

słownie : .......................................................................................... zł/godz

                              Stawka godzinowa brutto za wykonanie usług specjalistycznych w miejscu zamieszkania ( 500 godzin rocznie ) na podstawie art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego /Dz.U. z 1994 r. Nr 111, poz 535 ze zm./ oraz § 2 pkt 5 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. /Dz. U. Z 2005 r. Nr 189 poz. 1598/

 

wynosi : ........................................................................................... zł/godz

 

słownie : .......................................................................................... zł/godz

 

 

Termin realizacji usług : 01 styczeń 2009 r. - 31 grudzień 2009 r.

 

Integralną część niniejszej oferty stanowią niżej załączone dokumenty (należy wymienić) :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                         .......................................................

                                                                               (podpis i pieczęć imienna osoby

                                                                                          upoważnionej do reprezentowania firmy)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr VIII

 

                                                UMOWA Nr 1/2007

 

 

               Zawarta w dniu ..........................2008 r. pomiędzy : Kierownikiem Ośrodka Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich Panią mgr Izabelą Lisowską zwanej dalej Zleceniodawcą a Wykonawcą - Zleceniobiorcą ...................................................

w sprawie finansowania świadczeń społecznych tj. usług opiekuńczych, opiekuńczych specjalistycznych i usług specjalistycznych z tytułu zaburzeń psychicznych.

Podstawa prawna :

-    Ustawa  z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /DZ.U. z 2004 r. Nr 64, poz. 593 ze zm./;

-    Ustawa z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego /Dz.U. z 1994 r. Nr 111, poz 535 ze zm./;

-    Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych /tekst jednolity Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm./;

-    Uchwała Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z 30 czerwca 2006 r.

Nr VI / 29 / 2006.

 

 

§ 1

 

Ośrodek Pomocy Społecznej Ząbkowice Śląskie zleca Wykonawcy ........................

świadczenie usług opiekuńczych i usług specjalistycznych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie osobom, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej opieki pozbawione ( art. 17 ust.1 pkt. 11 , art. 50 ustawy o pomocy społecznej ).

 

§ 2

 

Ośrodek Pomocy Społecznej Ząbkowice Śląskie zleca Wykonawcy ........................

świadczenie usług opiekuńczych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie osobom, którym rodzina nie może takich usług zapewnić ( art. 50 ustawy o pomocy społecznej oraz art. 7, 8 i 9 ustawy o ochronie zdrowia psychicznego ).

 

§ 3

 

Usługi opiekuńcze, o których mowa w § 1 i 2 wykonuje Zleceniobiorca ............................................. na podstawie decyzji Ośrodka Pomocy Społecznej Ząbkowice Śląskie przyznającej ilość godzin opieki. Rodzaj wykonywanych czynności określa ustawa o pomocy społecznej  i zaświadczenie lekarskie.

 

 

§ 4

 

1.   Koszt roboczogodziny usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania wykonywanych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie ustala się w wysokości brutto : .............. zł.

 

2.   Koszt roboczogodziny usług specjalistycznych w miejscu zamieszkania wykonywanych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie ustala się w wysokości brutto : ............... zł.

 

3.   Koszt roboczogodziny usług opiekuńczych specjalistycznych z tytułu ochrony zdrowia psychicznego (określonych w § 2 pkt 1, 2, 3 i 4 Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. /Dz. U. Z 2005 r. Nr 189 poz. 1598/) w miejscu zamieszkania wykonywanych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie ustala się w wysokości brutto : ............... zł.

 

4.   Koszt roboczogodziny usług opiekuńczych specjalistycznych z tytułu ochrony zdrowia psychicznego (określonych w § 2 pkt 5 Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. /Dz. U. Z 2005 r. Nr 189 poz. 1598/) w miejscu zamieszkania wykonywanych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie ustala się w wysokości brutto : ............... zł.

 

§ 5

 

1.   Rozliczenie środków finansowych strony dokonują w oparciu o sporządzony przez Wykonawcę .................................... imienny wykaz osób objętych pomocą z załączonymi kartami pracy, które należy przedłożyć w Ośrodku Pomocy Społecznej Ząbkowice Śląskie do dnia 10-tego każdego miesiąca.

2.   Po przedłożeniu dokumentów określonych w  § 5 ust. 1 Ośrodek Pomocy Społecznej Ząbkowice Śląskie do dnia 15-tego każdego miesiąca przekaże kwoty finansowe za wykonanie usług na konto ................................................................. .

3.   Wykonawca zobowiązuje się do przekazania na konto Zleceniodawcy .............................................................. odpłatności Usługobiorców w terminie 15 dni następujących po miesiącu, w którym świadczono usługi.

Szczegółowe zasady pobierania odpłatności przez Wykonawcę określa załącznik nr 3 do niniejszej umowy.

 

§ 6

 

Zleceniodawca ma prawo do nadzoru - kontroli nad  jakością i ilością świadczonych usług opiekuńczych określonych w § 3.

 

 

 

 

§ 7

 

Integralną cześć umowy stanowią załączniki dotyczące zakresu czynności i obowiązków wykonywanych usług oraz zasady pobierania odpłatności Usługobiorców.

§ 8

 

Umowa zawarta jest na okres : od  01 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2009 r.

 

§ 9

 

Wszystkie zmiany dotyczące niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności. Ośrodek Pomocy Społecznej zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy z zachowaniem 1 miesiąca wypowiedzenia bez podania przyczyn.

 

§ 10

 

W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.

 

§ 11

 

Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej strony.

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                    ..............................................                                             .............

           Zleceniodawca                                                                 Zleceniobiorca                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr I

 

 

ZAKRES  CZYNNOŚCI  I  OBOWIĄZKÓW

 

 

Zakres czynności i obowiązków Opiekunki zatrudnionej  u Wykonawcy, świadczącej usługi opiekuńcze i usługi opiekuńcze specjalistyczne u obłożnie chorych :

 

1.   Zakres pracy uzależniony jest od stanu zdrowia chorego oraz jego sytuacji rodzinnej.

 

2.   Opieka pełniona jest u podopiecznych samotnych oraz u podopiecznych zamieszkujących z rodziną, nie mogącą ze względu na pracę zawodową lub chorobę, zapewnić opiekę choremu leżącemu.

 

3.   W toku codziennych prac u chorego Opiekunka dba o jego stan zdrowia i zobowiązana jest do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjnych oraz zabezpieczenia potrzeb bytowych w postaci dokonywania zakupów artykułów spożywczych i przemysłowych niezbędnych do egzystencji chorego. Zabezpieczenie posiłków, w tym raz dziennie posiłku gorącego, karmienie chorego, o ile wymaga tego jego stan zdrowia, utrzymanie w czystości otoczenia chorego oraz naczyń stołowych i kuchennych niezbędnych do przygotowania posiłku, zamawianie wizyt lekarskich i realizacja recept, pranie bielizny nocnej chorego, załatwianie innych spraw chorego, jak dokonywanie opłat eksploatacyjnych mieszkania.   

 

Opiekunka zobowiązana jest do bieżącego rozliczania się z powierzonych pieniędzy i prowadzenia rejestru wydatków potwierdzonego przez Usługobiorcę.

 

U obłożnie chorych, zamieszkałych wspólnie z rodziną, Opiekunka wykonuje czynności pielęgnacyjne i gospodarcze, do których należą :

- przygotowanie posiłku wyłącznie dla podopiecznego,

- karmienie chorego, o ile wymaga tego jego stan zdrowia,

- utrzymywanie w czystości sprzętów używanych przez podopiecznego w trakcie świadczenia usług,

- utrzymywanie w czystości i porządku pokoju, w którym stale przebywa chory (jeżeli w pokoju tym nie mieszka również inny członek rodziny),

- zamawianie wizyt lekarskich w nagłych przypadkach i realizacja recept, jeżeli lek przeznaczony jest do natychmiastowego podania choremu.

 

 

 

 

Załącznik nr II

 

 

 

ZAKRES  CZYNNOŚCI  I  OBOWIĄZKÓW

 

 

Zakres czynności i obowiązków Opiekunki zatrudnionej  u Wykonawcy, świadczącej  specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi :

 

1.   Podstawą do właściwej współpracy z podopiecznym jest poszanowanie jego godności osobistej.

 

2.   Specjalistyczne usługi opiekuńcze dostosowane są do szczególnych potrzeb osób z zaburzeniami psychicznymi oraz do możliwości współpracy z rodziną podopiecznego.

 

3.   Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi świadczone są przez osoby posiadające kwalifikacje zgodnie z wymogami ustawy o pomocy społecznej.

 

4.   Podstawowym obowiązkiem Opiekunki jest stworzenie choremu możliwie najlepszy klimat psychiczny i zaspokajać, w miarę możliwości, te potrzeby chorego, które wpływają w dużym stopniu na jego psychikę. Zaliczyć możemy do nich potrzeby :

- higieniczne tj. nadzór i pomoc w codziennej toalecie w celu wyrobienia nawyku utrzymania czystości i poczucia estetyki ;

- ruchu i działania tj. włączanie w prace domowe i przydomowe uwzględniając przy tym wykształcenie, zawód wykonywany i sprawność manualną, a także posiadane zdolności i zainteresowania;

- poprawnego odżywiania w zależności od rodzaju schorzenia i zaleceń dietetycznych;

- snu i odpoczynku ( czynnego i biernego );

- w miarę możliwości kontakt z ludźmi;

- kontakt emocjonalny tj. prowadzący do utrzymania równowagi wewnętrznej chorego, jak również stworzenie w nim poczucia bezpieczeństwa poprzez okazywanie zainteresowania i sympatii.

 

Opiekunka w swojej codziennej pracy w środowisku kieruje się zaleceniami lekarza prowadzącego, jak również własnym doświadczeniem w ocenie osobowości chorego.

 

 

 

 

 

Załącznik nr III

 

 

 

Zasady pobierania odpłatności za usługi opiekuńcze

 

 

 

Zleceniodawca wydaje Wykonawcy dowody KP w 3 egzemplarzach :

-    oryginał jest dowodem dla wpłacającego Usługobiorcy ,

-    pierwsza kopia jest dowodem pozostającym u Wykonawcy,

-    druga kopia stanowi podstawę rozliczenia druków Zamawiającego.

 

Dowody KP są drukami ścisłego zarachowania i objęte są ewidencją w księdze druków ( formularz K-1 ).

 

Wykonawca kwituje własnoręcznym podpisem odbiór druków od Zleceniodawcy.

W celu kontroli prawidłowości pobranych kwot od Usługobiorców Wykonawca przedkłada Zleceniodawcy 2 kopie wykorzystanych druków KP .

 

Brak rozliczenia z wydanych druków spowoduje naruszenie umowy oraz wstrzymanie poboru należności za usługi opiekuńcze.

 

Wykonawca sporządza wykaz należności na podstawie tabeli odpłatności za usługi.

 

Odpłatność za usługi opiekuńcze jest ustalana Uchwałą Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich i stanowi dochód, który przekazywany jest za pośrednictwem Zamawiającego na konto Urzędu Miejskiego Ząbkowice Śląskie.

 

Sporządzone przez Wykonawcę wykazy są sprawdzane przez Zleceniodawcę.

W przypadku stwierdzenia pomyłek w wyliczeniu odpłatności po jej zainkasowaniu dokonuje się korekty w następnym miesiącu rozliczeniowy.