Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy ,
ul. 1-go Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, woj. dolnośląskie, tel. 074 151 881
do 885 wew. 123, faks 074 8155445.
- Adres
strony internetowej zamawiającego: www.zabkowiceslaskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez
zamawiającego: Przebudowa dróg na Osiedlu Domków Jednorodzinnych - Osiedle
Leśne - ul. Modrzewiowa, ul. Jodłowa, ul. Świerkowa w Ząbkowicach Śląskich.
Przetarg II..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia: Przedmiotem inwestycji jest przebudowa dróg na Osiedlu
Leśnym pod przyszłą zabudowę domków jednorodzinnych zlokalizowanych w
Ząbkowicach Śląskich w rejonie ulic: Modrzewiowej, Jodłowej i Świerkowej. I.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: a. Rozebranie istniejącej nawierzchni.
b. Wymianę podbudowy. c. Ułożenie nowej nawierzchni. Szczegółowy zakres
rzeczowy określony jest w załączonych przedmiarach robót zawierającym podstawę
wyceny, ilości i normy robocizny, materiałów i sprzętu, projekcie budowlanym
oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Zaleca się
Wykonawcom przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej placu budowy celem
uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia
umowy. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub
mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu placu budowy.
Wykonawca zobowiązany będzie do zrobienia zastępczej organizacji ruchu na czas
wykonywanych prac. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 7 dni po podpisaniu
umowy do dostarczeniu Zamawiającemu harmonogramu rzeczowo-finansowego elementów
robót. A. Oferta winna obejmować całość zamówienia, nie dopuszcza się składania
ofert wariantowych, równoważnych, bądź częściowych. B. Zamawiający przewiduje
udzielenia zamówień uzupełniających i dodatkowych w wysokości 50% wartości
zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5, 6 ustawy -
Prawo zamówień publicznych..
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.31.20-6.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty
częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty
wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających: tak.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN
WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE
PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Każdy wykonawca
zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 25 000,00 zł
(dwadzieścia pięć tysięcy złotych) 1)Do oferty należy dołączyć dokument
potwierdzający wniesienie wadium przez wykonawcę tzn.: a)oryginał, potwierdzoną
za zgodność z oryginałem kopię polecenia przelewu lub inny dokument sporządzony
na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (Dz. U. z 1997 r. Nr 140, poz. 939 z
późn. zm.) potwierdzający przelew kwoty wadium na konto Zamawiającego (warunek
konieczny, ale niewystarczający do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego
wniesienia wadium za pomocą przelewu bankowego); 2.Forma wadium. Wadium należy
wnieść w jednej z następujących form: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych
lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o
których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.
1158, z późn. zm.)). 3.Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium należy
wpłacić na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Ząbkowice Śląskie
ul. 1 Maja 15; 57-200 Ząbkowice Śląskie Bank Spółdzielczy nr konta 04 9533 0004
2001 0009 8645 0005 - z zaznaczeniem wadium przetargowe na: Przebudowa Osiedla
Leśnego w Ząbkowicach Śląskich Przetarg II 4. Zamawiający zatrzymuje wadium
wraz z odsetkami jeżeli: - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w
art.26 ust.3 Ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń wymaganych w SIWZ ,
lub pełnomocnictw , chyba że udowodni , że wynika to z przyczyn nie leżących po
jego stronie . - Wykonawca, którego oferta została wybrana : 1) odmówił
podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego
zabezpieczenia należytego umowy na zasadach określonych w projekcie umowy, 3)
zawarcie umowy stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
5. Zamawiający dokona zwrotu wadium z chwilą: - upływu terminu związania
ofertą, - zawarcia umowy i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania
umowy, - unieważnienia postępowania, ostatecznego rozstrzygnięcia protestów lub
upływu terminu do ich wnoszenia. 6. Zamawiający z zastrzeżeniem art.46 ust. 4a
Ustawy zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy: - który wycofał ofertę
przed upływem terminu składania ofert, - który został wykluczony z
postępowania, - którego oferta została odrzucona przy czym złożenie wniosku
przez wykonawcę którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z
postępowania jest równoznaczne ze zrzeczeniem się prawa do wniesienia protestu.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis
warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy,
którzy: 1 ) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień. 2 ) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują
potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub
przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia
potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 3)
znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art.
24 ust. 1 i 2 prawa zamówień publicznych. V.3 Opis dokonywania oceny
spełnienia warunków udziału w postępowaniu: V.3.1. Ocena spełniania w/w
warunków dokonana zostanie na podstawie oświadczeń lub dokumentów
załączonych w ofercie, w oparciu o punkty zawarte w rozdziale VI
niniejszej SIWZ. V.3.2 Niespełnienie warunku udziału w przetargu stanowi
podstawę do wykluczenia Wykonawcy i odrzucenia oferty..
- Informacja
o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu
potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Spełnienie
warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale V ust. 1
Zamawiający określi na podstawie wymaganych dokumentów wymienionych
poniżej: W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do
wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega
wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo
zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą, zamawiający żąda następujących
dokumentów: 1) Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego
zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji
działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 2) Aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że
Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert; 3) Aktualnych zaświadczeń właściwego naczelnika urzędu
skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na
ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert; 4) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego
w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4- 8 ustawy, wystawionej nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert; 5) Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 6)
Oświadczenie Wykonawcy w trybie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, sporządzone wg
Załącznika nr 3 do SIWZ; W celu potwierdzenia opisanego przez
Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i
doświadczenia oraz, że dysponują potencjałem technicznym i osobami
zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie
innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych
do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda: 1) Stwierdzających, że osoby,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane
uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień- Uprawnień budowlanych kierownika budowy oraz zaświadczenia o
wpisie na listę członków Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa aktualne na
dzień składania ofert. 2) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie,
co najmniej jedno zamówienie odpowiadające swoim rodzajem i wartością
robotom budowlanym, których przedmiotem było układanie kostki betonowej o
nawierzchni 2000 m2 (każda robota) z podaniem ich wartości oraz daty i
miejsca wykonania oraz załączenia dokumentu (referencje lub protokół
odbioru), potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie; W
celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się
przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej
wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 1)
sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu
przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z
opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku
wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego
innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za
okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres - Dokumenty wskazane
w poprzednim zdaniu muszą potwierdzać w każdym z ostatnich 3 lat
obrotowych obroty w kwocie minimum 1.000.000,00 zł. Zawartość oferty:
oświadczenia Wykonawcy, określone w art. 22 ust. 1 oraz w art. 24 ust. 1-2
ustawy Prawo zamówień publicznych, formularz ofertowy, dokumenty wskazane
w rozdziale 6 SIWZ, kosztorysy ofertowe szczegółowe ( wyceny pozycji wraz
z poszczególnymi cenami jednostkowymi poszczególnych pozycji, w oparciu o
przekazany wraz ze specyfikacją kosztorys ślepy) sporządzony na podstawie
przedmiaru robót stanowiący załączniki do SIWZ, projekt umowy
zaakceptowany podpisem Wykonawcy, dowód wniesienia wadium. 2. Ocena
spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie
spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach lub oświadczeniach
wyszczególnionych w ofercie. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać
jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. UWAGA: Ww. dokumenty
muszą być złożone w formie oryginału opatrzone pieczątką Wykonawcy lub
kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę
(opatrzone czytelnym podpisem z pieczątką Wykonawcy lub podpisem
nieczytelnym opatrzonym imienną pieczęcią Wykonawcy). Wszystkie strony
(kartki) należy kolejno ponumerować oraz opatrzyć czytelnym podpisem z
pieczątką Wykonawcy lub podpisem nieczytelnym opatrzonym imienną pieczątką
Wykonawcy. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w
rozdziale V.1 ust. 1 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w
którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio,
że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 2) nie
orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 3) nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub
zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu. 4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje
się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem
zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg
nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa
cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja
elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej,
na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.zabkowiceslaskie.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śląskie.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.11.2009 godzina 10:00, miejsce:
Urząd Miejski ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śląskie Biuro Obsługi Petenta.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w
dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
Odpowiedzi na
zapytania 02-11-2009
Odpowiedzi na
zapytania 05-11-2009
Specyfikacja Istotnych
Warunków Zamówienia
Odtworzenie
Opis
Opis
niwelety
Profil
niwelety A-B
Profil niwelety C-D
Profil niwelety E-F
Profil
niwelety G-H
Profil
niwelety I-J
Profil
niwelety K-L
Przedmiar -
Droga - Powstańców
Przekrój
konstrukcyjny A A
Przekrój
konstrukcyjny B-B
Przekrój
konstrukcyjny wjazdów
Specyfikacja
Projekt zag.
terenu
Wzór
ułożenia kostki