Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację
Istotnych Warunków Zamówienia:
Ząbkowice Śląskie: Zabezpieczenie
wieży bramnej i sklepień zamku
w Ząbkowicach Śląskich w celu uniknięcia katastrofy budowlanej
i udostępnienia zabytku dla zwiedzających
Numer ogłoszenia: 90083 - 2012;
data zamieszczenia: 20.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ząbkowice Śląskie ,
ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, woj. dolnośląskie, tel. 74 151 881 do
885 wew. 123, faks 74 8155445.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zabezpieczenie wieży bramnej i sklepień zamku w Ząbkowicach Śląskich w celu
uniknięcia katastrofy budowlanej i udostępnienia zabytku dla zwiedzających.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty
budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu
oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego
zamówienia jest wykonanie robót budowlanych przez Wykonawcę wyłonionego
w niniejszym postępowaniu przetargowym dla zadania: Zabezpieczenie wieży
bramnej i sklepień zamku w Ząbkowicach Śląskich w celu uniknięcia katastrofy
budowlanej i udostępnienia zabytku dla zwiedzających. 2. Zakres zamówienia
obejmuje: Przed przystąpieniem do robót wykonawca obowiązany jest opracować i
przedłożyć do zatwierdzenia u Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora
zabytków - Delegaturze w Wałbrzychu program zabezpieczenia fresków w wieży
bramowej przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie prowadzenia robót
budowlanych, Zakres robót budowlanych obejmuje: a. Odtworzenie i uzupełnienie
ceglanych sklepień w wieży bramowej,. b. Udrożnienie i przywrócenie klatki
schodowej wieży bramowej, c. Założenie trzech stropów żelbetowych w wieży
bramowej na poziomach dawnych stropów wraz z wykonaniem tarasu nad ostatnią
kondygnacją,. d. odtworzenie i uzupełnienie attyki wieńczącej wieżę bramową, e.
przywrócenie stolarki zamknięć otworów drzwiowych i okiennych, f. założenie
dachu pulpitowego nad klatką schodową pokrytego łupkiem, g. wykonanie
wskazanych zabezpieczeń konstrukcyjnych w pozostałej części obiektu (kotwienia
ścian skrzydła zachodniego, przemurowanie i uzupełnienie wskazanych łęków
otworów), 3. Kontrakt na roboty budowlane wymieniony w pkt. 2 podlega
realizacji według przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, przepisów Prawa
budowlanego oraz przepisów Kodeksu Cywilnego. 4. Zakres obowiązków Wykonawcy
określa wzór umowy, który jako załącznik stanowi integralną część SIWZ. 5.
Wymagany okres gwarancji jakości oraz rękojmi dla elementów przedmiotu
zamówienia na wykonane roboty (materiały i robociznę) wynosi 36 miesięcy od
dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag)
protokołu końcowego. 6. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia (opisu) wynika
z dokumentacji technicznej
i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, projektów załączonych do
n/n SIWZ i na stronie www.zabkowiceslaskie.pl : 1) Projekty 2) Specyfikacje
techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych 3) Przedmiary 7. Dopuszcza się
zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych niż
projektowane. Wykonawca, który zastosuje rozwiązania równoważne do opisanych w
dokumentacji projektowej i w specyfikacjach technicznych, jest obowiązany
wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają
wymagania określone przez Zamawiającego .
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.26.12.10-9, 45.26.23.11-4, 46.26.25.00-6, 45.32.00.00-6, 45.42.11.60-3,
45.42.11.30-4, 45.43.21.10-8, 45.42.20.00-1.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 16.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1.
Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą Ofertę
wadium w wysokości: 25. 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych
00/100). 2. Forma wadium. 2.1 Wadium może być wniesione w następujących
formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej
kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach
ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w
art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. 2007 r. Nr 42 poz. 275).
2.2
W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia,
dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien
zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie
(Wykonawcy),beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta
poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich
siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona
gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji poręczenia, d) termin ważności
gwarancji poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta poręczyciela do: zapłacenia kwoty
gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające
oświadczenie, iż Wykonawca, którego Ofertę wybrano: a. odmówił podpisania umowy
na warunkach określonych we ofercie, lub b. nie wniósł zabezpieczenia
należytego wykonania umowy, lub c. zawarcie umowy stało się niemożliwe z
przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; d. w odpowiedzi na wezwanie
Zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył wymaganych dokumentów
lub oświadczeń, pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie
leżących po jego stronie.
f) gwarancja poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe; g) gwarancja
poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. h)
wszelkie spory dotyczące gwarancji poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie
z prawem Rzeczpospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla
siedziby Zamawiającego. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 3.1 Wadium w
formach innych niż pieniądz, musi być wystawione na: Gminę Ząbkowice Śląskie,
57-200 Ząbkowice Śląskie, ul. 1 Maja 15. Wadium wnoszone w innych formach niż
pieniądz , należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem. W przypadku wadium w formie innej niż pieniądzu, niedopuszczalnym
jest aby dokument wadialny zawierał jakiekolwiek zapisy ograniczające zakres
odpowiedzialności gwaranta. 3.2 Wadium w formie pieniądza musi być wniesione przelewem
- na rachunek Zamawiającego: w BS Ząbkowice Śląskie nr 04 9533 0004 2001 0009
8645 0005 z dopiskiem: wadium Wykonawca Zabezpieczenie wieży bramnej i sklepień
zamku w Ząbkowicach Śląskich
w celu uniknięcia katastrofy budowlanej i udostępnienia zabytku dla
zwiedzających. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w
wymaganym terminie decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. Do
Oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu lub jego kserokopię
potwierdzoną za zgodność z oryginałem - przez osoby upoważnione do
reprezentowania Wykonawcy. W wymienionym przypadku dołączenie do Oferty kopii
polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem nie
wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia
wadium przez Wykonawcę. 4. Inne wymagania dotyczące wnoszenia wadium. Złożone
poręczenie bankowe, gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa i poręczenie
udzielone przez podmioty,
o których mowa w ustawie o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
poręczenie bankowe lub gwarancja bankowa - musi zawierać zobowiązanie, zgodne z
art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Utrata wadium.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego
oferta została wybrana: a) w odpowiedzi na wezwanie,
o którym mowa w art. 26 ust.3. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których
mowa w
art. 25.ust.1 lub pełnomocnictw, chyba ze udowodni że wynika to z przyczyn
nieleżących po jego stronie ,z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4 a) b) odmówił
podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w
ofercie; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się
niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. d) 6. Zwrot wadium.
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46
u.p.z.p.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS
SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH,
JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.
1 USTAWY
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt
III.5)
a) Pełnomocnictwa w przypadku składania oferty
wspólnej.
b) Pełnomocnictwo w przypadku gdy ofertę podpisuje osoba nie wyznaczona w
dokumentach do reprezentowania wykonawcy.
c) Dowód wniesienia wadium.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o
zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników
stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg
nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa
cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja
elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
1) Zmiany kluczowego personelu
Wykonawcy lub Zamawiającego: a) Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych
specjalistów, przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą
Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę, pod warunkiem ,że
Wykonawca złoży oświadczenie, iż osoba która będzie uczestniczyć w wykonaniu
zamówienia posiada uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami
w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz posiada udokumentowaną co
najmniej 2 letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych
wpisanych do rejestru zabytków oraz posiada aktualny wpis na listę członków
właściwej izby. 2) Terminu wykonania przedmiotu umowy: a) Wstrzymania robót
przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających z winy Stron Umowy, b)
wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenia nieprzewidywalne i
poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a
powodujące niemożliwość wywiązania się stron z umowy w jej obecnym brzmieniu,
c) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie
przedmiotu umowy - utrzymujących się co najmniej 7 dni. W takim wypadku termin
wykonania umowy może ulec przedłużeniu odpowiednio o ilość dni, w których
wystąpiły warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie
przedmiotu umowy. d) wystąpienia zamówień dodatkowych wynikających z art. 67
ust. 1 pkt. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 3) Zmiany stawki podatku VAT,
na skutek zmian w przepisach prawnych, urzędowa zmiana podatku VAT, w takim
wypadku zmianie ulegnie cena brutto, zaś cena netto pozostanie bez zmian. 4)
Wystąpienia w nadzorowanych robotach budowlanych robót dodatkowych, od
wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego. 5)
Wystąpienia zmiany zakresu rzeczowego polegającego na zwiększeniu lub
zmniejszeniu przedmiotu zamówienia lub zmiany ilości zakresu rzeczowego
przedmiotu zamówienia.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śląskie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu lub ofert: 08.05.2012 godzina 10:00,
miejsce: Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich,
57-200 Ząbkowice Śląskie, ul. 1 Maja 15, BOI parter.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w
dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania
o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy
udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym
Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części
zamówienia: nie