Ośrodek Pomocy
Społecznej
Osiedle XX-lecia 52
57-200 Ząbkowice
Śląskie
tel. 074 8153-854
074 8157-106
email : opszabk@poczta.onet.pl
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW
ZAMÓWIEŃ
PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
NA ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH I
USŁUG
SPECJALISTYCZNYCH NA TERENIE
MIASTA I GMINY
ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE
Niniejsza
specyfikacja (zwana dalej SIWZ) zawiera 23
stron.
W tym : Załączników I - VIII strony : od 8 do 23
I. ZAMAWIAJĄCY :
Ośrodek
Pomocy Społecznej
Osiedle
XX-lecia 52
57-200
Ząbkowice Śląskie
Przetarg nie został poprzedzony wstępną kwalifikacją.
Postępowanie prowadzone jest zgodnie z przepisami :
- Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień
publicznych / tekst jednolity: Dz.U.
z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm./;
- Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od
wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane /Dz.U. z 2009 r. Nr 226 poz. 1817/.
II. TRYB POSTĘPOWANIA :
Przetarg nieograniczony.
III.
NAZWA ZADANIA :
Świadczenie usług opiekuńczych i usług
specjalistycznych na terenie Miasta
i Gminy Ząbkowice Śląskie nad osobami, które z powodu
wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej opieki
pozbawione
( 26 000
godzin rocznie ).
IV.
TERMIN REALIZACJI
ZAMÓWIENIA :
OD 01 stycznia 2011
r. do 31 grudnia 2011 r.
V. WARUNKI UDZIAŁU W PRZETARGU :
1. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy,
którzy spełniają warunki określone w SIWZ przez Zamawiającego oraz złożą ofertę
nie podlegającą odrzuceniu.
2. Nie podlegają wyłączeniu na podstawie art. 17
ustawy prawo zamówień publicznych.
3. Spełniają warunki określone art. 22 ust. 1
ustawy prawo zamówień publicznych.
4. Złożenie oświadczenia o nie podleganiu wykluczeniu
na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy
prawo zamówień publicznych.
5. Opracowanie oferty wg załączonego wzoru ( załącznik
nr VII ) zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych oraz SIWZ.
6. Złożenie oświadczeń i dokumentów wymaganych
niniejszą specyfikacją (załączniki od I do VIII ).
7. Wykazanie się niezbędną wiedzą i doświadczeniem
oraz dysponowaniem potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia.
8. W przypadku oferentów zamiejscowych posiadanie
własnych środków transportu dla personelu.
VI.
WYKAZ DOKUMENTÓW
I OŚWIADCZEŃ JAKIE WYKONAWCA WINIEN ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ :
1. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne
zaświadczenie o wypisie do ewidencji działalności gospodarczej, potwierdzające
prawo Oferenta do występowania w obrocie prawnym oraz stwierdzające, że zakres
jego działania odpowiada profilowi zamówienia, a także wskazujące osoby
upoważnione do dokonywania czynności prawnych w imieniu oferenta, wystawione
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2. Potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę
upoważnioną do dokonywania czynności prawnych w imieniu oferenta kopię umowy
regulującej współpracę podmiotów występujących wspólnie ( spółka cywilna,
konsorcjum ).
3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu
skarbowego potwierdzającego, że oferent nie zalega z opłacaniem podatków lub że uzyskał zgodę na zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert.
4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzającego, że oferent nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na
ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub że uzyskał zgodę na zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert.
5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy prawo zamówień publicznych
, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert.
6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w
zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy prawo zamówień publicznych ,
wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7. Wykaz zrealizowanych usług, zleceń w okresie
ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wykaz
zrealizowanych usług, zleceń w tym okresie, odpowiadających niniejszemu
zamówieniu, z podaniem ich wielkości oraz daty i miejsca wykonania oraz
załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi zostały należycie wykonane.
8. Informację na temat przeciętnej liczby
zatrudnionych pracowników oraz kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia pracowników niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nich czynności.
9. Wykaz niezbędnego do wykonywania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie
dysponował wykonawca, jeżeli w wykazie wykonawca wskaże narzędzia i urządzenia,
którymi będzie dysponował należy również przedłożyć pisemne zobowiązanie innych
podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i
urządzeń. W przypadku oferentów zamiejscowych wykaz środków transportu
dla personelu.
10. Wypełniony, parafowany na każdej stronie oraz
podpisany projekt umowy.
11. Pełnomocnictwo, upoważnienie firmy dla osoby
reprezentującej jej interesy podczas postępowania, nie wymienione w dokumencie
w pkt. 1.
12. W celu potwierdzenia przez oferenta sytuacji
ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zmówienia należy dołączyć
następujące dokumenty :
- sprawozdanie finansowe za ostatni rok obrotowy
sporządzony zgodnie z ustawą o rachunkowości, w przypadku braku obowiązku
sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz
zobowiązania i należności za ostatni rok
obrotowy;
- informację banku, w którym oferent posiada rachunek,
potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową,
wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
- kopię polisy, a w przypadku jej braku inny dokument
potwierdzający, że oferent jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę - oferenta. Zamawiający
może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii
dokumentu w przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest
nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty, wykazy i
informacje sporządzane są w języku polskim.
VII.
OPIS PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA :
Świadczenie usług opiekuńczych i usług
specjalistycznych na trenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie nad osobami, które
z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób , a są
tej opieki pozbawione ( 26 000 godzin
rocznie ).
VIII.
SPOSÓB
OPRACOWANIA I ZŁOŻENIE OFERTY :
Opracowanie :
1. Ofertę należy sporządzić wg załączonego wzoru (
załącznik nr VII ) w języku polskim oraz w walucie PLN.
2. Do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane
dokumenty.
3. Oferta powinna być czytelna, bez skreśleń i
poprawek. Wszystkie strony oferty muszą być parafowane przez osobę/osoby
podpisujące ofertę, oferty nie spełniające tego wymogu zostaną odrzucone.
Zaleca się aby wszystkie strony oferty były spięte i ponumerowane.
4. Oferent może podać tylko jedną cenę (stawkę
godzinową) za wykonywaną usługę.
Oferty z cenami wariantowymi zostaną odrzucone.
5. Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem
i złożeniem ofert.
Ustalenie ceny :
W ofercie należy podać cenę :
1. Stawkę godzinową brutto za wykonanie usług
opiekuńczych w miejscu zamieszkania ( 22
000 godzin rocznie ) na podstawie art. 17 ust.1 pkt. 11 i art. 50 ustawy z dnia
12 marca 2004 r. o pomocy społecznej / tekst
jednolity: DZ.U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 ze zm./.
2. Stawkę godzinową brutto za wykonanie usług
specjalistycznych w miejscu zamieszkania ( 500 godzin rocznie ), na podstawie art. 17 ust. 1 pkt. 11 i art. 50
ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej / tekst jednolity: DZ.U. z 2009
r. Nr 175, poz. 1362 ze zm./.
3. Stawkę godzinową brutto za wykonanie usług
specjalistycznych w miejscu zamieszkania ( 3 500 godzin rocznie ), na
podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /Dz.U. z
2004 r. Nr 64, poz. 593 ze zm./, art. 8
i 9 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego /Dz.U. z
1994 r. Nr 111, poz 535 ze zm./ oraz § 2 pkt 1, 2, 3 i 4 Rozporządzenie
Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. /Dz. U. Z 2005 r. Nr
189 poz. 1598/
Ceny podane w ofercie są cenami ryczałtowanymi i nie
podlegającymi zmianie przez cały okres trwania umowy.
Termin ważności ofert określa się na 30 dni od daty złożenia ofert.
Sposób spakowania ofert :
Ofertę należy złożyć w zamkniętej szczelnie kopercie
oznaczonej napisem "Przetarg nieograniczony na świadczenie usług
opiekuńczych i usług specjalistycznych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice
Śląskie ".
Miejsce i termin składania ofert :
Ofertę należy złożyć w Ośrodku Pomocy Społecznej - w
Sekretariacie pok. Nr 2 , lub przesłać pocztą na adres : Ośrodek Pomocy
Społecznej Osiedle XX- lecia 52 57-200 Ząbkowice Śląskie w nieprzekraczalnym
terminie do dnia 10.12.2010
r. do godz 10.00 ( data wpływu ).
Oferty złożone po wyznaczonym terminie zostaną
oferentowi zwrócone bez otwierania, po upływie terminu przewidzianego na
złożenie ewentualnych protestów.
IX.
KRYTERIA I SPOSÓB
OCENY OFERT :
Niezmiennymi przez czas postępowania kryteriami oceny
są :
1. Cena (stawka godzinowa) Brutto -
100 %
Dokładny opis kryteriów oceny zawiera załącznik nr VI
SIWZ.
Część jawna przetargu :
Część jawna przetargu odbędzie się w dniu : 10.12.2010 r. o godzinie 10.15 w Ośrodku Pomocy
Społecznej Osiedle XX- lecia 52,
57-200 Ząbkowice Śląskie pok. Nr 1.
W części jawnej przetargu zostanie stwierdzone
nienaruszenie kopert z ofertami, następnie po otwarciu zostaną odczytane nazwy
i adresy oferentów biorących udział w przetargu oraz zaoferowane przez nich
ceny (stawki godzinowe)za świadczenie usług określonych w niniejszej
Specyfikacji. Oferty będą otwierane w kolejności ich złożenia. Część jawna
przetargu ma charakter publiczny, co oznacza, że poza komisją i oferentami mogą
w niej brać udział osoby trzecie.
Część niejawna przetargu / ocena ofert :
W części niejawnej przetargu oferty podlegają
wnikliwej ocenie. Następuje wybór najkorzystniejszej oferty. Udział w tej
części przetargu bierze tylko Komisja przetargowa powołana przez Kierownika
Ośrodka Pomocy Społecznej.
Opis kryteriów ocen jaki będzie się kierowała Komisja
przetargowa przy ocenie ofert zawiera załącznik nr VI SIWZ.
Zamawiający
odrzuci oferty, które na mocy art. 89 ustawy prawo zamówień publicznych
podlegają odrzuceniu.
Zamawiający na
mocy art. 87 ustawy prawo zamówień publicznych może żądać od wykonawców -
oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
Wynik przetargu :
O wyniku przetargu wszyscy oferenci zostaną
powiadomieni pisemnie, niezwłoczne po rozstrzygnięciu przetargu. Rozstrzygnięcie przetargu zostanie również
opublikowane na stronie internetowej.
Unieważnienie przetargu :
W przypadkach uzasadnionych zaistnieniem przyczyn
podanych w art. 93 ustawy prawo zamówień publicznych zamawiający podejmie
decyzję o unieważnieniu przetargu.
Prawo do protestów :
Oferentom przysługuje prawo do złożenia protestu
określonego w rozdziale 2 działu VI
ustawy prawo zamówień publicznych.
X. WYMOGI UMOWY JAKA BĘDZIE ZAWARTA W WYNIKU POSTĘPOWANIA
PRZETARGOWEGO :
1. Z wybranym oferentem zostanie zawarta umowa, której
projekt stanowi załącznik nr VIII do niniejszej SIWZ.
2. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach dopuszcza
złożenie przez oferenta protokołu rozbieżności do umowy, przy czym :
- zmiany nie mogą dotyczyć elementów oferty, w oparciu
o które zostanie wybrany oferent jak również nie mogą być niekorzystne dla
Zamawiającego;
- Zamawiający zastrzega sobie prawo nieuwzględnienia
tych zmian, co do których Strony nie dojdą do porozumienia.
3. Zakreś świadczeń wykonawcy wynikający z umowy jest
tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
4. Zgodnie z art. 144
ustawy prawo zamówień publicznych obowiązuje zakaz zmian postanowień
zawartej umowy, z ustawowymi wyłączeniami.
5. Zamawiający może odstąpić od umowy w
okolicznościach, terminie i trybie przewidzianym art. 145 ustawy prawo zamówień
publicznych.
6. Załączony do SIWZ projekt umowy należy wypełnić i
załączyć do oferty (każda strona winna być parafowana).
7. Umowa zostanie podpisana nie wcześniej niż po
upływie 7 dni od rozstrzygnięcia przetargu i powiadomienia oferentów o wyniku
przetargu, o ile nie wpłyną protesty.
XI.
TERMINY,
KONTAKTOWANIE SIĘ Z OFERENTAMI, SPRAWY PROCEDURALNE :
Osobą upoważnioną do kontaktów z oferentami jest Pani
Halina Rybińska
tel. 074 8157106.
Wszelkie zapytania w sprawie wyjaśnienia Specyfikacji
można kierować do w/w osoby w formie pisemnej na adres Zamawiającego najpóźniej
na 4 dni przed terminem otwarcia
ofert. Tylko na pytania postawione pisemnie
najpóźniej na 4 dni przed
terminem otwarcia ofert zostanie udzielona niezwłocznie pisemna odpowiedź,
która przesłana będzie wszystkim uczestnikom postępowania bez ujawniania źródła
zapytania.
Zatwierdził :
(-) Izabela Lisowska
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej
W
Ząbkowicach Śląskich
Załącznik nr I
......................................
(pieczęć oferenta)
OŚWIADCZENIE
Przystępując do przetargu
nieograniczonego na "Świadczenie usług opiekuńczych i usług specjalistycznych
na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie nad osobami, które z powodu wieku,
choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej opieki
pozbawieni" oświadczam, że :
1.
jestem uprawniony
do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi;
2.
posiadam
uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia o zakresie przedstawionym w
dokumentacji, SIWZ, projekcie umowy;
3.
dysponuję
niezbędną wiedzą i doświadczeniem, a także potencjałem ekonomicznym i
technicznym oraz pracownikami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4.
znajduję się w
sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
5.
nie podlegam
wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 22 ustawy z dnia 29 stycznia 2004
r. prawo zamówień publicznych / tekst
jednolity : Dz.U. z 2010 r. Nr
113, poz. 759 ze zm./, co oznacza, że :
a) wszystkie realizowane przez firmę zamówienia w
ciągu ostatnich trzech lat zostały wykonane z należytą starannością, przez co
żaden z uprzednio zamawiających nie poniósł szkody;
b) w stosunku do firmy nie toczy się postępowanie
upadłościowe, ani też nie ogłoszono upadłości;
c) firma :
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na
ubezpieczenia społeczne*
- uzyskała przewidzianą prawem zgodę na zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności*
d) jako osoba fizyczna, będąca właścicielem firmy, nie
byłem prawomocnie skazany za przestępstwa popełnione w związku z ubieganiem się
o zamówienie publiczne albo inne przestępstwa popełnione w celu osiągnięcia
korzyści majątkowych;
e) żaden z urzędujących członków władz firmy nie był
prawomocnie skazany za przestępstwa popełnione w związku z ubieganiem się o
zamówienie publiczne,
przestępstwo przekupstwa albo inne przestępstwo
popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
f) w ciągu ostatnich trzech lat nie została nałożona
kara pieniężna, o której mowa w przepisach o zwalczaniu nieuczciwej o
konkurencji polegający na przekupstwie osoby pełniącej funkcję publiczną.
..................................dnia
...................
........................................
miejscowość podpis i pieczęć imienna osoby
upoważnionej do reprezentowania firmy
*
niepotrzebne skreślić
Załącznik nr II
...........................................
( pieczęć oferenta )
OŚWIADCZENIE
Przystępując do przetargu
nieograniczonego na " Świadczenie usług opiekuńczych i usług specjalistycznych
na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie nad osobami, które z powodu wieku,
choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej opieki
pozbawieni " oświadczenie, że :
1.
zapoznałem się ze
Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i nie wnoszę uwag co do jej treści;
2.
projekt umowy
został przeze mnie zaakceptowany i zobowiązuję się w przypadku wyboru mojej
oferty do zawarcia umowy na wymienionych w nim warunkach i zaproponowanym przez
Zamawiającego terminie;
3.
wszystkie
dokumenty załączone do oferty są kompletne i zgodne z prawdą.
........................dnia
................
.........................................................
(miejscowość) (podpis i pieczęć imienna osoby
upoważnionej do reprezentowania firmy)
Załącznik nr III
........................................
(pieczęć oferenta)
DOŚWIADCZENIE W
ZAKRESIE WYKONAWSTWA
Wykaz zadań realizowanych w
ciągu ostatnich 3 lat o zakresie
tożsamym z przedmiotem zamówienia:
Rodzaj usług i miejsce wykonywania |
Wartość wykonanej usługi |
Okres realizacji |
Nazwa zleceniodawcy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oświadczam,
że wykonując wymienione wyżej zamówienia nie wyrządziłem szkody wynikającej z
nienależytej staranności oraz nie spowodowałem szkody nie wykonując zamówienia.
................................................
(podpis i pieczęć imienna osoby upoważnionej do
reprezentowania firmy)
Załącznik nr IV
.......................................
(pieczęć oferenta)
INFORMACJE O
ZATRUDNIENIU
Nazwisko i Imię |
Wykształcenie |
Kwalifikacje zawodowe (dyplom, kursy, uprawnienia specjalistyczne) |
Okres zatrudnienia u oferenta oraz forma
zatrudnienia |
Doświadczenie zawodowe (również w latach)* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...........................................................
(podpis i pieczęć imienna osoby
upoważnionej do reprezentowania firmy)
. dotyczy zatrudnienia o podobnym charakterze zamówienia
Załącznik nr V
.........................................
(pieczęć oferenta)
SPRZĘT WYKORZYSTYWANY PRZY
REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Opis |
Liczba jednostek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.........................................................
(podpis i pieczęć imienna osoby
upoważnionej do reprezentowania firmy)
Załącznik nr VI
KRYTERIA OCENY OFERT
I . Cena - 100 %
W tym :
1.
Oferent
proponujący najniższą cenę brutto za wykonanie usług opiekuńczych w miejscu
zamieszkania ( 22 000 godzin rocznie
) na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej / tekst jednolity: DZ.U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 ze zm./.otrzyma
maksymalną ilość punktów - 85 pkt
2.
Pozostali
oferenci otrzymają ilość punktów obliczoną według poniższego wzoru :
Suma pkt. Przyznanych ocenianej ofercie = najniższa
cena ofertowa / cena
ofertowa ocenianej oferty x 85
3.
Oferent
proponujący najniższą cenę brutto za wykonanie usług specjalistycznych w
miejscu zamieszkania ( 500 godzin
rocznie ) na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej / tekst jednolity: DZ.U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 ze zm./.otrzyma
maksymalną ilość punktów - 5 pkt
4.
Pozostali
oferenci otrzymają ilość punktów obliczoną według poniższego wzoru :
Suma pkt. Przyznanych ocenianej ofercie = najniższa
cena ofertowa / cena
ofertowa ocenianej oferty x 5
5.
Oferent
proponujący najniższą cenę brutto za wykonanie usług specjalistycznych w
miejscu zamieszkania ( 3 500 godzin rocznie ) na podstawie art. 8 i
9 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego /Dz.U. z 94
r. Nr 111, poz 535 ze zm./ oraz § 2 pkt
1, 2, 3 i 4 Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005
r. /Dz. U. Z 2005 r. Nr 189 poz. 1598/
otrzyma maksymalną ilość punktów - 10 pkt
6.
Pozostali
oferenci otrzymają ilość punktów obliczoną według poniższego wzoru :
Suma pkt. Przyznanych ocenianej ofercie = najniższa
cena ofertowa / cena
ofertowa ocenianej oferty x 10
O wyborze ofert decyduje suma uzyskanych punktów.
Załącznik nr VII
...................................
..........................................
(pieczęć firmowa) (miejscowość i data)
OFERTA
DOTYCZĄCA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO UDZIELANEGO
W TRYBIE
PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO
PRZEZ
OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE
Przedmiot
zamówienia :
Świadczenie
usług opiekuńczych i usług specjalistycznych na terenie Miasta i Gminy
Ząbkowice Śląskie nad osobami, które z powodu wieku, choroby lub innych
przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej opieki pozbawione ( 26 000
godzin rocznie ).
Stawka
godzinowa brutto za wykonanie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania
( 22 000 godzin rocznie ) na
podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /tekst jednolity: DZ.U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 ze zm./
wynosi
:
..........................................................................................
zł/godz
słownie
:
..........................................................................................
zł/godz
Stawka
godzinowa brutto za wykonanie usług specjalistycznych w miejscu
zamieszkania ( 500 godz rocznie ) na
podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004 r.
o pomocy społecznej / tekst jednolity: DZ.U.
z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 ze zm./
wynosi
: ...........................................................................................
zł/godz
słownie
:
..........................................................................................
zł/godz
Stawka
godzinowa brutto za wykonanie usług specjalistycznych w miejscu
zamieszkania ( 3 500 godzin rocznie ) na podstawie art. 8 i
9 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego /Dz.U. z
1994 r. Nr 111, poz 535 ze zm./ oraz § 2 pkt 1, 2, 3 i 4 Rozporządzenia
Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. /Dz. U. Z 2005 r. Nr
189 poz. 1598/
wynosi
:
...........................................................................................
zł/godz
słownie
:
..........................................................................................
zł/godz
Termin realizacji usług : 01 styczeń 2011 r. - 31 grudzień 2011
r.
Integralną
część niniejszej oferty stanowią niżej załączone dokumenty (należy wymienić) :
.......................................................
(podpis i pieczęć imienna osoby
upoważnionej do reprezentowania firmy)
Załącznik nr VIII
UMOWA Nr 1/2010
Zawarta
w dniu....... 2010 roku
pomiędzy Kierownikiem Ośrodka Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich Panią
mgr Izabelą Lisowską zwanej dalej Zleceniodawcą a Wykonawcą - Zleceniobiorcą ..............w
sprawie finansowania świadczeń społecznych tj. usług opiekuńczych, opiekuńczych
specjalistycznych i usług specjalistycznych z tytułu zaburzeń psychicznych.
Podstawa
prawna :
- Ustawa z dnia
12 marca 2004 r. o pomocy społecznej / tekst
jednolity: DZ.U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 ze zm./;
- Ustawa z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia
psychicznego /Dz.U. z 1994 r. Nr 111, poz 535 ze zm./;
- Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień
publicznych /tekst jednolity Dz.U. z 2010
r. Nr 113, poz. 759 ze zm./;
- Rozporządzeniem Ministra Polityki
Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług
opiekuńczych /Dz. U. 05.189.1598 ze zm./
- Uchwała Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z 30
czerwca 2006 r.
Nr VI / 29 / 2006.
§ 1
Ośrodek
Pomocy Społecznej Ząbkowice Śląskie zleca Wykonawcy ......... świadczenie usług opiekuńczych i usług specjalistycznych
na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie osobom, które z powodu wieku,
choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są tej opieki
pozbawione ( art. 17 ust.1 pkt. 11 , art. 50 ustawy o pomocy społecznej ).
§ 2
1.
Ośrodek Pomocy
Społecznej Ząbkowice Śląskie zleca Wykonawcy ........ świadczenie usług opiekuńczych na terenie Miasta i Gminy
Ząbkowice Śląskie osobom, którym rodzina nie może takich usług zapewnić (art.
50 ustawy o pomocy społecznej oraz art. 7, 8 i 9 ustawy o ochronie zdrowia
psychicznego).
2.
Usługi o których mowa w pkt 1 będą wykonywane przez osoby posiadające
kwalifikacje i uprawnienia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki
Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług
opiekuńczych (Dz. U. 05.189.1598) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i
Polityki Społecznej z dnia 6 lipca 2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie
specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. 06.134.943).
§ 3
Usługi
opiekuńcze, o których mowa w § 1 i 2 wykonuje Zleceniobiorca ........... na podstawie decyzji Ośrodka Pomocy Społecznej
Ząbkowice Śląskie przyznającej ilość godzin opieki. Rodzaj wykonywanych
czynności określa ustawa o pomocy społecznej
i zaświadczenie lekarskie.
§ 4
1.
Koszt
roboczogodziny usług opiekuńczych w
miejscu zamieszkania wykonywanych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie
ustala się w wysokości brutto : ...
zł. (słownie: .......).
2.
Koszt
roboczogodziny usług specjalistycznych
w miejscu zamieszkania wykonywanych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie
ustala się w wysokości brutto : ....
zł. (słownie: ......).
3.
Koszt
roboczogodziny usług opiekuńczych
specjalistycznych z tytułu ochrony zdrowia psychicznego (określonych w § 2
pkt 1, 2, 3 i 4 Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września
2005 r. /Dz. U. Z 2005 r. Nr 189 poz. 1598/) w miejscu zamieszkania
wykonywanych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie ustala się w wysokości
brutto : ... zł. ( słownie: .........).
§ 5
1.
Rozliczenie
środków finansowych strony dokonują w oparciu o sporządzony przez Wykonawcę ......... imienny wykaz osób objętych
pomocą z załączonymi kartami pracy, które należy przedłożyć w Ośrodku Pomocy
Społecznej Ząbkowice Śląskie do dnia 10-tego każdego miesiąca.
2.
Po przedłożeniu
dokumentów określonych w § 5 ust. 1
Ośrodek Pomocy Społecznej Ząbkowice Śląskie do dnia 15-tego każdego miesiąca
przekaże kwoty finansowe za wykonanie usług na konto ............ .
3.
Wykonawca
zobowiązuje się do przekazania na konto Zleceniodawcy ......... odpłatności Usługobiorców w terminie 15 dni następujących
po miesiącu, w którym świadczono usługi.
Szczegółowe zasady pobierania odpłatności przez
Wykonawcę określa załącznik nr 3 do niniejszej umowy.
§ 6
Zleceniodawca
ma prawo do nadzoru - kontroli nad
jakością i ilością świadczonych usług opiekuńczych określonych w § 3.
§ 7
Integralną
cześć umowy stanowią załączniki dotyczące zakresu czynności i obowiązków
wykonywanych usług oraz zasady pobierania odpłatności Usługobiorców.
§ 8
Umowa
zawarta jest na okres : od 01 stycznia
2011 r. do 31 grudnia 2011 r.
§ 9
Wszystkie
zmiany dotyczące niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu, pod
rygorem nieważności. Ośrodek Pomocy Społecznej zastrzega sobie prawo do
rozwiązania umowy z zachowaniem 1 miesiąca wypowiedzenia bez podania przyczyn.
§ 10
W
sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu
Cywilnego.
§ 11
Umowa
została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej
strony.
............ ..........
Zleceniodawca Zleceniobiorca
Załącznik nr I
ZAKRES
CZYNNOŚCI I OBOWIĄZKÓW
Zakres
czynności i obowiązków Opiekunki zatrudnionej
u Wykonawcy, świadczącej usługi opiekuńcze i usługi opiekuńcze
specjalistyczne u obłożnie chorych :
1.
Zakres pracy
uzależniony jest od stanu zdrowia chorego oraz jego sytuacji rodzinnej.
2.
Opieka pełniona
jest u podopiecznych samotnych oraz u podopiecznych zamieszkujących z rodziną,
nie mogącą ze względu na pracę zawodową lub chorobę, zapewnić opiekę choremu
leżącemu.
3.
W toku
codziennych prac u chorego Opiekunka dba o jego stan zdrowia i zobowiązana jest
do wykonywania podstawowych czynności pielęgnacyjnych oraz zabezpieczenia
potrzeb bytowych w postaci dokonywania zakupów artykułów spożywczych i
przemysłowych niezbędnych do egzystencji chorego. Zabezpieczenie posiłków, w
tym raz dziennie posiłku gorącego, karmienie chorego, o ile wymaga tego jego
stan zdrowia, utrzymanie w czystości otoczenia chorego oraz naczyń stołowych i
kuchennych niezbędnych do przygotowania posiłku, zamawianie wizyt lekarskich i
realizacja recept, pranie bielizny nocnej chorego, załatwianie innych spraw
chorego, jak dokonywanie opłat eksploatacyjnych mieszkania.
Opiekunka zobowiązana jest do bieżącego rozliczania
się z powierzonych pieniędzy i prowadzenia rejestru wydatków potwierdzonego
przez Usługobiorcę.
U obłożnie chorych, zamieszkałych wspólnie z rodziną,
Opiekunka wykonuje czynności pielęgnacyjne i gospodarcze, do których należą :
- przygotowanie posiłku wyłącznie dla podopiecznego,
- karmienie chorego, o ile wymaga tego jego stan
zdrowia,
- utrzymywanie w czystości sprzętów używanych przez
podopiecznego w trakcie świadczenia usług,
- utrzymywanie w czystości i porządku pokoju, w którym
stale przebywa chory (jeżeli w pokoju tym nie mieszka również inny członek
rodziny),
- zamawianie wizyt lekarskich w nagłych przypadkach i
realizacja recept, jeżeli lek przeznaczony jest do natychmiastowego podania
choremu.
Załącznik nr II
ZAKRES
CZYNNOŚCI I OBOWIĄZKÓW
Zakres
czynności i obowiązków Opiekunki zatrudnionej
u Wykonawcy, świadczącej
specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi :
1.
Podstawą do
właściwej współpracy z podopiecznym jest poszanowanie jego godności osobistej.
2.
Specjalistyczne
usługi opiekuńcze dostosowane są do
szczególnych potrzeb osób z zaburzeniami psychicznymi oraz do możliwości
współpracy z rodziną podopiecznego.
3.
Specjalistyczne
usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi świadczone są przez
osoby posiadające kwalifikacje zgodnie z wymogami ustawy o pomocy społecznej.
4.
Podstawowym
obowiązkiem Opiekunki jest stworzenie choremu możliwie najlepszy klimat
psychiczny i zaspokajać, w miarę możliwości, te potrzeby chorego, które
wpływają w dużym stopniu na jego psychikę. Zaliczyć możemy do nich potrzeby :
- higieniczne tj. nadzór i pomoc w codziennej toalecie
w celu wyrobienia nawyku utrzymania czystości i poczucia estetyki ;
- ruchu i działania tj. włączanie w prace domowe i
przydomowe uwzględniając przy tym wykształcenie, zawód wykonywany i sprawność
manualną, a także posiadane zdolności i zainteresowania;
- poprawnego odżywiania w zależności od rodzaju
schorzenia i zaleceń dietetycznych;
- snu i odpoczynku ( czynnego i biernego );
- w miarę możliwości kontakt z ludźmi;
- kontakt emocjonalny tj. prowadzący do utrzymania
równowagi wewnętrznej chorego, jak również stworzenie w nim poczucia
bezpieczeństwa poprzez okazywanie zainteresowania i sympatii.
Opiekunka
w swojej codziennej pracy w środowisku kieruje się zaleceniami lekarza
prowadzącego, jak również własnym doświadczeniem w ocenie osobowości chorego.
Załącznik nr III
Zasady pobierania odpłatności za usługi opiekuńcze
Zleceniodawca
wydaje Wykonawcy dowody KP w 3 egzemplarzach :
- oryginał jest dowodem dla wpłacającego Usługobiorcy ,
- pierwsza kopia jest dowodem pozostającym u Wykonawcy,
- druga kopia stanowi podstawę rozliczenia druków
Zamawiającego.
Dowody
KP są drukami ścisłego zarachowania i objęte są ewidencją w księdze druków (
formularz K-1 ).
Wykonawca
kwituje własnoręcznym podpisem odbiór druków od Zleceniodawcy.
W
celu kontroli prawidłowości pobranych kwot od Usługobiorców Wykonawca
przedkłada Zleceniodawcy 2 kopie wykorzystanych druków KP .
Brak
rozliczenia z wydanych druków spowoduje naruszenie umowy oraz wstrzymanie
poboru należności za usługi opiekuńcze.
Wykonawca
sporządza wykaz należności na podstawie tabeli odpłatności za usługi.
Odpłatność
za usługi opiekuńcze jest ustalana Uchwałą Rady Miejskiej w Ząbkowicach
Śląskich i stanowi dochód, który przekazywany jest za pośrednictwem
Zamawiającego na konto Urzędu Miejskiego Ząbkowice Śląskie.
Sporządzone
przez Wykonawcę wykazy są sprawdzane przez Zleceniodawcę.
W przypadku stwierdzenia pomyłek w wyliczeniu odpłatności po jej zainkasowaniu dokonuje się korekty w następnym miesiącu rozliczeniowym.