Ząbkowice Śląskie: Remont kotłowni w Gimnazjum Publicznym nr 2 w
Ząbkowicach Śląskich
Numer ogłoszenia: 378780 - 2011; data zamieszczenia: 15.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ząbkowice Śląskie ,
ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, woj. dolnośląskie, tel. 74 151 881 do
885 wew. 123, faks 74 8155445.
- Adres strony internetowej zamawiającego:
www.zabkowiceslaskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT
ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: Remont kotłowni w Gimnazjum Publicznym nr 2 w
Ząbkowicach Śląskich.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego
zamówienia jest wykonanie robót budowlanych przez Wykonawcę wyłonionego w
niniejszym postępowaniu przetargowym dla zadania: Remont kotłowni w Gimnazjum
Publicznym nr 2 w Ząbkowicach Śląskich. 2.1 Przedmiot zamówienia obejmuje
wykonanie remontu kotłowni na paliwo stałe, umieszczonej w piwnicy budynku
Gimnazjum Publicznego nr 2 przy ul. Pl. Marii Skłodowskiej - Curie w
Ząbkowicach Śląskich. 2.2. Zakres prac obejmuje: a) Wyburzenie otworów pod
kanały wentylacyjne, montaż zaprojektowanych kotłów. b) Demontaż istniejących
kotłów na paliwo stałe wraz z armaturą odcinającą, zestawem pomp obiegowych i
częścią instalacji w kotłowni. c) Wyburzenie istniejących drzwi i okna
wychodzących na podwórze z kotłowni. d) Wstawienie nowych drzwi i okna od
strony podwórza o odporności ogniowej EI 60 min. e) Rozebranie drzwi wewnętrznych
wraz z futryną prowadzących do kotłowni i ich montaż po wprowadzeniu kotłów. f)
Wykonanie otworu w posadzce na studzienkę schładzającą. g) Wyburzenie
istniejącej zabudowy czopuchów. h) Wykonanie posadzki z odpowiednim spadkiem w
stronę studzienki schładzającej. i) Wykonanie fundamentu ponad posadzki dla
osadzenia kotłów na paliwo stałe. j) Montaż armatury grzejnej ( kotły,
zasobniki c .w. u.) w pomieszczeniu kotłowni. k) Montaż armatury pomiarowej,
regulacyjnej, odcinającej oraz napędowej. l) Montaż instalacji elektrycznej
wraz z okablowaniem, sterownikami i czujnikami. 3. Kontrakt na roboty budowlane
wymieniony w pkt. 2 podlega realizacji według przepisów ustawy Prawo zamówień
publicznych, przepisów Prawa budowlanego oraz przepisów Kodeksu Cywilnego. 4.
Zakres obowiązków Wykonawcy określa wzór umowy, który jako formularz stanowi
integralną część SIWZ. 5. Wymagany okres gwarancji jakości oraz rękojmi dla
elementów przedmiotu zamówienia na wykonane roboty ( materiały i robociznę)
wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i
podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 6. Szczegółowy zakres przedmiotu
zamówienia wynika z dokumentacji technicznej i specyfikacji technicznych
wykonania i odbioru robót, załączonych do n/n SIWZ lub na stronie
www.zabkowiceslaskie.pl : a) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót
b) Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia c) Dokumentacja
projektowa. d) Rysunki e) Przedmiar 7. Dopuszcza się zastosowanie materiałów i
urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych niż projektowane. Wykonawca,
który zastosuje rozwiązania równoważne do opisanych w dokumentacji projektowej
i w specyfikacjach technicznych, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez
niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez
Zamawiającego ...
II.1.4) Czy przewiduje się
udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV): 42.16.20.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się
złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się
złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca
zobowiązany jest zabezpieczyć swą Ofertę wadium w wysokości: 1 400,00 zł
(słownie: jeden tysiąc czterysta złotych).
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na
poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- o W celu
potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są
przedłożyć odpowiednie dokumenty w formie oryginału lub kserokopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem: a) Oświadczenie o posiadaniu
uprawnień niezbędnych do wykonywania działalności w zakresie
odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, wg wzoru formularza nr 2. W
przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia
przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie musi być przedmiotowe
oświadczenie złożone (podpisane) przez Pełnomocnika Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia lub oświadczenia złożone
(podpisane) przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną).
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- o Posiadają niezbędną
wiedzę i doświadczenie w zakresie realizacji robót budowlanych, tj.:
wykonali w ciągu ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwa zadania,
zakończone i dopuszczone do użytkowania, o zakresie i charakterze
zbliżonym do przedmiotu zamówienia, tj. polegające remoncie kotłowni wraz
z wymianą kotła. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku
Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące oświadczenia i dokumenty
w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem:
a) wykaz robót budowlanych - tj. co najmniej dwóch zadań, zakończonych i
dopuszczonych do użytkowania, o zakresie i charakterze zbliżonym do
przedmiotu zamówienia, tj. polegających na remoncie kotłowni wraz z
wymianą kotła- wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie , z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca
wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały
wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, wg
wzoru formularza nr 3;
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- o 3.1 dysponują
osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia; 3.2 Wykonawca
posiadał przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w liczbie co
najmniej 2 pracowników. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego
warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: ad. 3.1: a) wykaz osób,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości i kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami, wg wzoru formularza nr 4; b)
Oświadczenia , że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane, tj.: - Kierownik
budowy
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania
zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- o 3.1 dysponują
osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia; 3.2 Wykonawca
posiadał przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w liczbie co
najmniej 2 pracowników. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego
warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: ad. 3.1: a) wykaz osób,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości i kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg wzoru formularza
nr 4; b) Oświadczenia , że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane, tj.: - Kierownik
budowy
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- osiągnęli wysokość
obrotów średniorocznych w realizacji robót budowlanych w ciągu ostatnich
3 lat obrotowych na poziomie minimum 130 000,00 zł, 4.2. są ubezpieczeni
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
wykonywania robót budowlanych o wartości nie mniejszej niż 130 000 zł,
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania spełniania
przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz
oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy
przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania
warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat
przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i
miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone
- oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u
wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu
kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich
kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla
wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności,
oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają
obowiązek posiadania takich uprawnień
- sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez
biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią
odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku
wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny
dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie
dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument
potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia
w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w
stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające,
że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i
społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału
w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji
części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w
zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
- III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie -
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty
niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
dowód wniesienia wadium
III.7) Czy ogranicza się
możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których
ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia
zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona
będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne
zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje
możliwość dokonania następujących zmian w zawartej umowie w sprawie niniejszego
zamówienia publicznego, określając jednocześnie warunki ich wprowadzenia: 1)
Zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego: a) Wykonawca może dokonywać
zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią
pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę, b)
Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli
uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z Umowy lub z
obowiązujących przepisów. 2) Zmiany podwykonawców. 3) Ustawowej zmiany
wysokości podatku VAT. 4) Wystąpienia w nadzorowanych robotach budowlanych
robót dodatkowych, od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia
podstawowego z tym, iż art. 67 ust. 1 pkt. 5 Prawa budowlanego stosuje się
odpowiednio. 5) Wystąpienia przestojów spowodowanych koniecznością usuwania
nieumyślnych uszkodzeń istniejących urządzeń podziemnych, nieoznaczonych w dokumentacji
projektowej. 6) Wstrzymania robót przez uprawnione organy, z przyczyn nie
wynikających z winy Stron Umowy. 7) Wystąpienia konieczności ograniczenia
zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy. 8) Wystąpienia siły wyższej
uniemożliwiającej zrealizowanie inwestycji lub powodującej konieczność
przesunięcia terminu jej realizacji. 9) Wykonawca może wnioskować o
przedłużenie terminu wykonania przedmiotu Umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie
opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu Umowy w przypadku:
a) zawieszenia robót przez Zamawiającego, b) wykopalisk uniemożliwiających
wykonywanie robót, c) klęsk żywiołowych, d) zmian dokumentacji projektowej,
mających wpływ na prowadzenie robót zgodnie z Harmonogramem. 4. W razie
wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie
leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia
umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia
wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać
jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śląskie.
IV.4.4) Termin składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.11.2011 godzina 10:00,
miejsce: Urząd Miejski ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śląskie BOI.
IV.4.5) Termin związania
ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się
unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie