Ząbkowice Śląskie: Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami
oraz kolektorem przesyłowym w miejscowości Tarnów na terenie Gminy Ząbkowice
Śląskie
Numer ogłoszenia: 100357 - 2010; data zamieszczenia: 28.04.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA
I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ząbkowice Śląskie , ul. 1 Maja 15, 57-200
Ząbkowice Śląskie, woj. dolnośląskie, tel. 074 151 881 do 885 wew. 123, faks
074 8155445.
.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabkowiceslaskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA
II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji sanitarnej
wraz z przyłączami oraz kolektorem przesyłowym w miejscowości Tarnów na terenie
Gminy Ząbkowice Śląskie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami
w miejscowości Tarnów. Łączna długość kanalizacji sanitarnej wynosi 5.613 mb.
Zakres rzeczowy zadania obejmuje: - przyłącza kanalizacyjne Ø 160 - 1330
mb, - studnie inspekcyjne Ø 1000 - 21 szt., - studnie inspekcyjne
Ø 500 - 77 szt., - kanalizacja sanitarna Ø 200 - 3282 mb, -
studnie rewizyjne Ø 1000 - 10 szt., - rurociąg tłoczny Ø 90 -
1001 mb, - przepompownie - 2 szt., - kable ziemne do przepompowni YAKXS - 149
mb, - kable na słupach YAKXS - 24 mb. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
zawierają załączniki do siwz: elektryka, informacja dotycząca bezpieczeństwa i
ochrony zdrowia, inwentaryzacja drzewostanu, kanalizacja sanitarna, przedmiary robót,
specyfikacje techniczne..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
.
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień
uzupełniających
.
Zamówienia
uzupełniające do 20 % wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.00-6, 45.23.32.20-7,
45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.08.2011.
SEKCJA
III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: III.1.1) Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium
w wysokości 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych). III.1.2) Wadium
należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. III.1.3) Wadium może być
wniesione w: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Gmina
Ząbkowice Śląskie, ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie Bank Spółdzielczy nr
konta 04 9533 0004 2001 0009 8645 0005 z zaznaczeniem: wadium przetargowe na
Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami oraz kolektorem przesyłowym w
miejscowości Tarnów na terenie Gminy Ząbkowice Śląskie; 2) poręczeniach
bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym
że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach
bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez
podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000
r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr
42, poz. 275). III.1.4) W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji, z jej
treści powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie
zgłoszone przez zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta
do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w
art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Treść gwarancji
wadialnej musi zawierać: nazwę i adres zamawiającego, określenie przedmiotu
zamówienia, nazwę i adres wykonawcy. III.1.5) Do oferty należy dołączyć
dokument potwierdzający wniesienie wadium przez wykonawcę tj. w przypadku
wadium w formie przelewu pieniężnego jego oryginał lub kopię poświadczoną za
zgodność z oryginałem przez wykonawcę, a w przypadku wadium wniesionego w
formie innej niż pieniężna do oferty należy dołączyć kopię dokumentu wadialnego
poświadczoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, a oryginał tego
dokumentu zdeponować w siedzibie zamawiającego, w pok. nr 7 (parter) przed
upływem terminu składania ofert. III.1.6) Za termin wniesienia wadium w formie
przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania rachunku zamawiającego.
III.1.7) W przypadku nie wniesienia wadium w terminie wykonawca zostanie
wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta zostanie uznana za
odrzuconą. III.1.8) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli
wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył
dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw,
chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami także w przypadku jeżeli
wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie
zamówienia na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w projekcie
umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy. III.1.9) W zakresie wadium obowiązują
uregulowania ustawy Prawo zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
III.2) ZALICZKI
.
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania
zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA
OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
.
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Celem
wykazania spełnienia powyższego warunku należy udokumentować, iż w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonawca wykonał
należycie co najmniej 10.000 mb kanalizacji sanitarnej, sanitarno-deszczowej.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana będzie na podstawie
załączonych do oferty wykonawcy dokumentów, o których mowa w poniższym pkt
III.4.1). Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż
wykonawca warunek spełnił. Ocena dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia -
nie spełnia na podstawie wyniku badania treści żądanego dokumentu. Wykonawcy,
którzy nie wykażą spełnienia warunku udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni
z postępowania, a ich oferta zostanie odrzucona.
.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Zamawiający
nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań których spełnienie wykonawca
zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
o
Celem
wykazania spełnienia powyższego warunku należy udokumentować, iż w okresie
ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie wykonawca osiągnął obrót nie mniejszy niż 5 mln zł
rocznie. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana będzie na
podstawie załączonych do oferty wykonawcy dokumentów, o których mowa w
poniższym pkt III.4.1). Z treści załączonych dokumentów musi wynikać
jednoznacznie, iż wykonawca warunek spełnił. Ocena dokonana zostanie zgodnie z
formułą spełnia - nie spełnia na podstawie wyniku badania treści żądanego
dokumentu. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunku udziału w
postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferta zostanie
odrzucona. Wykonawca, w myśl art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych
może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach
zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w
takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował
zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w
tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
.
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
.
wykaz
robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy
i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z
podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem
dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
.
sprawozdanie
finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta
zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym
sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do
sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz
zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe
.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na
podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
.
oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia
.
aktualny
odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24
ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych
oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
.
aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
.
aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie,
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony
w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
.
nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt
III.5)
Wykonawca
przedkłada formularz oferty. Wykonawca przedkłada dowód wniesienia wadium.
Wykonawca przedkłada zaakceptowany projekt umowy (zaparafowany na każdej ze
stron). W przypadku polegania na wiedzy i doświadczeniu, potencjale
technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach
finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z
nimi stosunków wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie
dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności
przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu
zamówienia. W przypadku ustanowienia pełnomocnika pełnomocnictwo.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie
publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby
niepełnosprawne: nie
SEKCJA
IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków
zmian
Zakazuje
się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia
takich zmian wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w
chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres
strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śląskie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 14.05.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Ząbkowicach
Śląskich ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śląskie Biuro Obsługi Petenta (parter).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu
składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania
projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany
ze środków Unii Europejskiej w ramach Działania 321, Podstawowe usługi dla
gospodarki i ludności wiejskiej w zakresie gospodarki wodno - ściekowej w
ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013, dla naboru I w
2009 roku.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez
państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które
miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
- Załącznik do SIWZ: Informacja BIOZ