Ząbkowice Śląskie: Przebudowa budynku Publicznego
Przedszkola Nr 4 przy ul. XX-lecia 5 w Ząbkowicach
Śląskich w zakresie termomodernizacji obiektu
Numer ogłoszenia: 183446 - 2011; data zamieszczenia: 04.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia
publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ząbkowice Śląskie , ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, woj.
dolnośląskie, tel. 74 151 881 do 885 wew. 123, faks 74 8155445.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabkowiceslaskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa budynku Publicznego Przedszkola Nr 4 przy ul. XX-lecia 5 w Ząbkowicach Śląskich w zakresie
termomodernizacji obiektu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego
zamówienia jest wykonanie robót budowlanych przez Wykonawcę wyłonionego w
niniejszym postępowaniu przetargowym dla zadania: Przebudowa budynku Publicznego
Przedszkola Nr 4 przy ul. XX-lecia 53 w Ząbkowicach
Śląskich w zakresie termomodernizacji obiektu 2.1 Przedmiot zamówienia obejmuje
wykonanie robót budowlanych wielobranżowych w zakresie termomodernizacji
obiektu, w tym: 1. ocieplenie ścian zewnętrznych 2. wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej 3. wymiana
ścianki wiatrołapu 4. wymiana
stolarki okiennej drewnianej (3 sztuki) 5. docieplenie stropodachu 6. wymiana
instalacji c.o. 7. roboty towarzyszące. 2.2 Opis obiektu: - budynek 2-
kondygnacyjny, częściowo podpiwniczony - ściany zewnętrzne z bloków betonowych
prefabrykowanych z gazobetonem gr. 12 cm - powierzchnia użytkowa 958,5 m2 -
kubatura 3 425,0 m3 . 3. Kontrakt na roboty budowlane
wymieniony w pkt. 2 podlega realizacji według
przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, przepisów Prawa budowlanego oraz
przepisów Kodeksu Cywilnego. 4. Zakres obowiązków Wykonawcy określa wzór umowy,
który jako formularz nr 8 stanowi integralną część SIWZ. 5. Wymagany okres
gwarancji jakości oraz rękojmi dla elementów przedmiotu zamówienia na wykonane
roboty ( materiały i robociznę) wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez
Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 6.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia wynika z dokumentacji technicznej i
specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, załączonych do n/n SIWZ
lub na stronie www.zabkowiceslaskie.pl
: 1) Projekt budowlany wielobranżowy 2) Projekt wykonawczy branży budowlanej 3)
Projekt wykonawczy branży instalacji sanitarnych 4) Specyfikacje techniczne
wykonania i odbioru robót budowlanych. 7. Dopuszcza się zastosowanie materiałów
i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych niż projektowane. Wykonawca,
który zastosuje rozwiązania równoważne do opisanych w dokumentacji projektowej
i w specyfikacjach technicznych, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez
niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.27.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 14 000,00 zł (słownie: czternaście tysięcy złotych 00/100).
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS
SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli
Wykonawca złoży oświadczenie o posiadaniu uprawnień niezbędnych do
wykonywania działalności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi
zamówienia.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli
Wykonawca złoży oświadczenie, że posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne
do wykonania przedmiotu zamówienia, to jest wykonał - w okresie ostatnich
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie - co najmniej dwa
zadania, zakończone i dopuszczone do użytkowania, o zakresie i
charakterze zbliżonym do przedmiotu zamówienia, tj. polegające na
przebudowie - w zakresie termomodernizacji - obiektów kubaturowych oraz
przedłoży następujące oświadczenia i dokumenty w formie oryginału lub
kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem: - wykaz robót
budowlanych - tj. co najmniej dwóch zadań,
zakończonych i dopuszczonych do użytkowania - o zakresie i charakterze zbliżonym do przedmiotu zamówienia, tj.
polegających na przebudowie - w zakresie termomodernizacji - obiektów
kubaturowych - wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy w tym okresie , z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca
wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały
wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli
Wykonawca złoży oświadczenie o dysponowaniu odpowiednim potencjałem technicznym
koniecznym do wykonania zamówienia.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli
Wykonawca złoży oświadczenie o dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia oraz przedłoży następujące oświadczenia i dokumenty w formie
oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem: 1. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości i kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez
nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
2. oświadczenia, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia
budowlane, tj. co najmniej: - kierownik budowy - uprawnienia budowlane
bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności
konstrukcyjno-budowlanej oraz co najmniej 7-letnie doświadczenie w
pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie, - kierownik robót -
uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w branży
instalacji sanitarnych oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie w
pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie, - kierownik robót -
uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w branży
instalacji elektrycznych oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie w
pełnieniu samodzielnych funkcji w budownictwie; 3. informacja
na temat przeciętnej liczby zatrudnionego personelu, w tym kadry
kierowniczej, z której będzie wynikać, że Wykonawca posiadał przeciętne
średnioroczne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w liczbie co
najmniej 15 pracowników.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli
Wykonawca złoży oświadczenie o posiadaniu dobrej sytuacji ekonomicznej i
finansowej do wykonania zamówienia oraz : 1. osiągał
wysokość obrotów średniorocznych w realizacji robót budowlanych w ciągu
ostatnich 3 lat obrotowych na poziomie minimum 2 000 000,00 zł, 2. jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności wykonywania robót budowlanych o
wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł, 3. posiada
środki własne lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 150
000,00 zł oraz przedłoży następujące dokumenty w formie oryginału lub
kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem: ad.1. informacja określająca obroty netto za ostatnie 3 lata
obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten
okres, uzyskane ze sprzedaży robót budowlanych; ad.2. opłacona
polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności wykonywania robót budowlanych o wartości nie
mniejszej niż 1 000 000,00 zł; ad.3. informacja
banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których
Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków
finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawiona nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH,
JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.
1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o
których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót
budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy
i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego
zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności
personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym
okresie
- wykaz osób,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca
posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych
lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a
w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia
- Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału
w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada
informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie
art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten
podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert.
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z
właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru,
w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku
do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca
nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne,
lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację
z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację
z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący
się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na
potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt
III.4.2.
- III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z
uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i
zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono
wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- III.4.3.2) zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo
zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym
organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub
w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie
wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o
zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników
stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja
elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
Zamawiający dopuszcza ewentualne zmiany następujących
postanowień Umowy w przypadku: 1) Zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub
Zamawiającego: a) Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów,
przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego,
akceptującego nowego kluczowego specjalistę, b) Zamawiający może zażądać od
Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich
obowiązków wynikających z Umowy lub z obowiązujących przepisów. 2) Zmiany
podwykonawców. 3) Ustawowej zmiany wysokości podatku VAT. 4) Wystąpienia w
nadzorowanych robotach budowlanych robót dodatkowych, od wykonania
których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego z tym, iż
art. 67 ust. 1 pkt. 5 Prawa budowlanego stosuje się
odpowiednio. 5) Wystąpienia przestojów spowodowanych koniecznością usuwania
nieumyślnych uszkodzeń istniejących urządzeń podziemnych, nieoznaczonych w
dokumentacji projektowej. 6) Wstrzymania robót przez uprawnione organy, z
przyczyn nie wynikających z winy Stron Umowy. 7)
Wystąpienia konieczności ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy. 8)
Wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej zrealizowanie inwestycji lub
powodującej konieczność przesunięcia terminu jej realizacji. 9) Wykonawca może
wnioskować o przedłużenie terminu wykonania przedmiotu Umowy o czas opóźnienia,
jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu
Umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez Zamawiającego, b) wykopalisk
uniemożliwiających wykonywanie robót, c) klęsk żywiołowych, d) zmian
dokumentacji projektowej, mających wpływ na prowadzenie robót zgodnie z
Harmonogramem.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres
strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miasta Ząbkowice Śląskie, 57-200 Ząbkowice Śląskie, ul. 1 Maja 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu lub ofert: 21.07.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Ząbkowice Śląskie,
57-200 Ząbkowice Śląskie, ul. 1 Maja 15, BOP parter, do dnia 21 lipca 2011r. do
godz. 10:00..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania
o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających
zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
SIWZ
Projekt budowlany wielobr.
Projekt wykonawczy br. budowlana
Projekt wykonawczy br. inst.sanit.
STWiORB