Ząbkowice Śląskie: Bieżące
utrzymanie dróg publicznych - remonty cząstkowe ulic i chodników, oznakowanie
poziome i pionowe oraz likwidacja przełomów na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice
Śląskie w roku 2010
Numer ogłoszenia: 35563 - 2010; data zamieszczenia: 22.02.2010r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ząbkowice Śląskie,
ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie,
woj. dolnośląskie, tel. 074 8165 300, faks 074 8155 445.
.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabkowiceslaskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: "Bieżące utrzymanie dróg publicznych - remonty
cząstkowe ulic i chodników, oznakowanie poziome i pionowe oraz likwidacja
przełomów na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie w roku 2010".
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest bieżące utrzymanie dróg publicznych na terenie
Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie w 2010 roku tj. remonty cząstkowe ulic i
chodników, likwidacja ubytków, likwidacja przełomów, oznakowanie poziome i
pionowe, wyrównania, przycięcia itp. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w
szczególności:
1.
Remont cząstkowy przy
użyciu mieszanki mineralno-asfaltowej gr. 4 cm
z posmarowaniem złączy.
2.
Remont cząstkowy polegający
na:
a)
cięciu krawędzi piłą spalinową do
asfaltu,
b)
odkuciu krawędzi młotem
spalinowym,
c)
usunięciu rumoszu,
d)
oczyszczeniu
nawierzchni oraz ewentualnym uzupełnieniu ubytków klińcem z zagęszczeniem
mechanicznym,
e)
rozłożeniu mieszanki mineralno-asfaltowej,
f)
zagęszczeniu mechanicznym przy użyciu walca drogowego,
g)
posmarowaniu złączy.
3.
Remont cząstkowy przy
użyciu emulsji asfaltowej i grysów bazaltowych gr. 1,5 cm.
4.
Remont cząstkowy polegający
na wykonaniu nakładki z masy mineralno-asfaltowej gr. 4 cm.
5.
Remont cząstkowy polegający
na:
a)
rozebraniu nawierzchni z kostki
betonowej,
b)
uzupełnieniu ubytków podbudowy z
zagęszczeniem mechanicznym,
c)
ułożeniu kostki betonowej,
d)
zagęszczeniu mechanicznym.
6.
Remont cząstkowy polegający
na:
a)
rozebraniu nawierzchni z kostki kamiennej,
b)
uzupełnieniu ubytków podbudowy z zagęszczeniem mechanicznym,
c)
ułożeniu kostki kamiennej.
7.
Oznakowanie poziome i
pionowe.
8.
Likwidacja przełomów.
Przedmiot
zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, warunkami
technicznymi, wymaganiami wynikającymi z Polskich Norm i aprobat technicznych.
II.1.4) Czy przewiduje się
udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV):
45233142 - 6 Roboty w
zakresie naprawy dróg
45233141 - 9
Roboty
w zakresie konserwacji dróg
45233222 - 1 Roboty
budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45232452 - 5 Roboty
odwadniające
II.1.6) Czy dopuszcza się
złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się
złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA
LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.12.2010 rok.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie
zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie.
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają
obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań
których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób
szczególny.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań
których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób
szczególny.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania
zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań
których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób
szczególny.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
Celem wykazania spełnienia powyższego warunku należy udokumentować, iż w
okresie ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonawca osiągnął obrót nie
mniejszy niż 300.000,00 zł rocznie.
Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana będzie na
podstawie załączonych do oferty wykonawcy dokumentów, o których mowa w
poniższym pkt III.4.1). Z treści załączonych dokumentów musi wynikać
jednoznacznie, iż wykonawca warunek spełnił. Ocena dokonana zostanie zgodnie z
formułą "spełnia - nie spełnia" na podstawie wyniku badania treści żądanego
dokumentu. Wykonawcy, którzy nie wykażą
spełnienia warunku udziału w postępowaniu zostaną wykluczeniu z postępowania, a
ich oferta zostanie odrzucona.
Wykonawca, w myśl art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych może
polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do
wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie
od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej
sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował
zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w
tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH
LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA
SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA
PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę
warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
.
sprawozdanie finansowe w
części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z
przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego
części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania
finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i
należności za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - za ten okres.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia
niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy
przedłożyć:
.
oświadczenie o braku
podstaw do wykluczenia,
.
aktualny odpis z
właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru,
w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art.
24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
.
aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
.
aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie,
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
.
nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt
III.4) albo w pkt III.5)
.
Wykonawca przedkłada formularz ofertowy,
.
Wykonawca przedkłada zaakceptowany projekt umowy (zaparafowany na każdej
ze stron).
III.7) Czy
ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla
wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg
nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa
cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja
elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany
postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru wykonawcy: tak.
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy
oraz określenie warunków zmian
IV.3.1) Zmiana
przewidzianego terminu zakończenia robót, z uwagi na:
.
zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w
szczególności:
- klęskami żywiołowymi;
-
warunkami atmosferycznymi odbiegającymi od typowych, uniemożliwiającymi
prowadzenie robót budowlanych, prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
.
zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w siwz warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub
terenowymi, w szczególności: niewypałami i niewybuchami, wykopaliskami
archeologicznymi;
.
zmiany będące następstwem okoliczności leżących po
stronie zamawiającego, w szczególności wstrzymaniem robót przez zamawiającego;
IV.3.2) Pozostałe rodzaje zmian
spowodowane następującymi okolicznościami:
.
siłą wyższą uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu umowy
zgodnie z siwz;
.
zmianą obowiązującej stawki VAT.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na
której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać
pod adresem: Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich, ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice
Śląskie.
IV.4.4) Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.03.2010 r. godz. 10:00, miejsce Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich ul.
1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, Biuro Obsługi Petenta (parter).
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie.
Specyfikacja
Istotnych Warunków Zamówienia