Ząbkowice Śląskie: BUDOWA OŚWIETLENIA ULICZNEGO PRZY ULICACH : BONIFRATRÓW,
MAKOWEJ I MELIORACYJNEJ W ZĄBKOWICACH ŚLĄSKICH.
Numer ogłoszenia: 241236 - 2011; data zamieszczenia: 11.08.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ząbkowice Śląskie ,
ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, woj. dolnośląskie, tel. 74 151 881 do
885 wew. 123, faks 74 8155445.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT
ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU
ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana
zamówieniu przez zamawiającego: BUDOWA OŚWIETLENIA ULICZNEGO PRZY ULICACH :
BONIFRATRÓW, MAKOWEJ I MELIORACYJNEJ W ZĄBKOWICACH ŚLĄSKICH.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia
obejmuje dostawę i montaż oświetlenia ulicznego zasilanego z modułów
słonecznych wykorzystujących energię słoneczną jako źródło zasilania oraz
źródła światła wykonane w technologii LED. Oświetlenie uliczne dotyczy ulic: a)
Makowej ( odcinek drogi przylegający do zabudowań mieszkalnych pozbawionych
oświetlenia). b) Melioracyjnej ( odcinek drogi wraz z chodnikiem na długości
niespełniającym warunków normy dotyczącym oświetlenia ciągów pieszych). c)
Bonifratrów ( odcinek drogi, chodnika, parkingu na odcinku wskazanym przez
zamawiającego). Należy postawić lampy oświetleniowe na w/w ulicach. Lampy mają
posiadać własne zasilanie oraz być wyposażone w słoneczne moduły fotowoltaiczne
- produkujące prąd elektryczny z energii słonecznej. Kompletna lampa musi
posiadać całkowicie autonomiczny system zasilania/oświetlenia umożliwiający
prawie bezprzerwową prace systemu oświetleniowego. Zainstalowane źródła światła
muszą spełniać normę oświetleniową dotyczącą odpowiedniej klasy drogi.
Pozyskanie energii elektrycznej z energii słonecznej musi umożliwiać pokrycie
zapotrzebowania w energię elektryczną wybranych źródeł oświetleniowych. System
zasilania będzie wykorzystywał moduły fotowoltaiczne jako źródło zasilania.
Lampy muszą posiadać bardzo ekonomiczne źródło światła wraz z systemem ich
zasilania. Instalacja ma umożliwiać bezprzewodowe zasilanie budowanego
oświetlenia w układzie całorocznym. W okresie zimowym w trudnych warunkach
pogodowych i długim okresie nocnym, od zmierzchu do świtu przez okres 8 godzin
na dobę z przerwą nocną ( dotyczy I i IV kwartału roku) tj. średnio 17.00-23.00
- 6.00-8.00. W pozostałym okresie tj. wiosna, lato, jesień od zmierzchu do
świtu ( dotyczy II i III kwartału roku) tj. średnio od 22.00 -06.00. W
przypadku dobrych warunków pogodowych w okresie przerwy nocnej możliwe
oświetlenie w zakresie 30% mocy nominalnej. Dobór rozwiązań : a) Ul. Makowa:
klasa oświetleniowa: S5. b) Ul. Melioracyjna: klasa oświetleniowa: MEW5,
nawierzchnia: R3, wg normy: Lm,Ul,SR. c) Ul. Bonifratrów: klasa oświetleniowa:
S5. Wykonywanie szkoleń: Celem szkolenia jest zapewnienie wybranemu personelowi
Zamawiającego niezbędnej wiedzy na temat technologii, zasad eksploatacji i
obsługi obiektów. Szkolenie winno być przeprowadzone na miejscu w trakcie
prowadzenia montażu i winno obejmować: - Zasady poprawnej eksploatacji i
działania, Wszelkie szkolenia i instruktaż winny być prowadzone w języku
polskim. Koszty związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem szkoleń pokrywa
Wykonawca. Zamawiający pokrywa jedynie koszty wynagrodzenia personelu
delegowanego na szkolenia. Wszelkie dokumenty szkolenia i dokumenty niezbędne
do obsługi powinny być dostarczone (w języku polskim) w co najmniej 3 kopiach.
Wszystkie odpowiednie rysunki i DTR zostaną omówione po to aby dać personelowi
jasny wgląd w: - projekt całościowy Instalacji - montaż wszystkich elementów -
procedury obsługi w każdych warunkach - środki bezpieczeństwa Serwis
gwarancyjny i pogwarancyjny: W okresie gwarancyjnym - potwierdzenie przyjęcia
informacji o zgłoszeniu usterki 4h W okresie gwarancyjnym - usunięcie usterki
36h od czasu potwierdzonego zgłoszenia W okresie pogwarancyjnym - możliwość podpisania
stałej umowy serwisowej. Gwarancja: [przy odporności na średnie warunki
atmosferyczne oraz wiatrowe] Okres gwarancji jakości na przedmiot zamówienia
będzie zgodny z zaproponowanym w ofercie przez Wykonawcę, jednak nie krótszy
niż 5 lat na montaż, urządzenia zgodnie z gwarancją producenta, nie krótszą niż
3 lata. Wykonawca musi wykonać instrukcję obsługi i eksploatacji dla
dostarczanych urządzeń i dostarczyć ją Zamawiającemu w wersji drukowanej oraz
na nośniku elektronicznym. Wykona i dostarczy rysunki i schematy połączeń
elektrycznych pomiędzy zamontowanymi urządzeniami, przedstawiające całość
instalacji po wykonaniu. [brak dokumentacji instrukcji obsługi oraz sposobu
wymiany uszkodzonych elementów powinien dyskwalifikować Wykonawcę w zakresie określonej
kwoty np. 15% wartości zlecenia - punkt do umowy] Wykonawca zobowiązuje się do
świadczenia usług serwisowych przynajmniej w okresie gwarancji A w okresie
pogwarancyjny umożliwi zamawiającemu serwis na odrębnie ustalonych warunkach
Wykonawca ma obowiązek przedstawić dokumenty potwierdzające, że zastosował
minimalne sposoby zabezpieczające przed aktami wandalizmu i kradzieży [śruby
zrywalne, nakrętki nietypowe] Wykonawca przekaże użytkownikowi wszystkie
narzędzia potrzebne do zaprogramowania systemu, oraz wszystkie programy
aplikacyjne w wersjach źródłowych. Wykonawca musi w ofercie udowodnić że jego
źródła światła spełniają następujące warunki określone normą w tabeli
zawierającej charakterystykę poszczególnych źródeł światła. Wykonawca musi
dostarczyć: - pliki fotometryczne zastosowanych opraw w celu umożliwienia
weryfikacji poprawności oferty [weryfikacji dokonuje wyznaczona pracownia
projektowa] - oświadczenie, że 30% występujących produktów zostało
wyprodukowane na terenie Polski [dopuszczalne z zagranicznych komponentów]; np
- źródło światła - słup wraz z konstrukcją nośną Zaleca się zainstalowanie
modułów fotowoltaicznych pochodzących od rzetelnych producentów/dostawców ze
względu na dobrą jakość produktu, dostępność, parametry, gwarancję i sposób
reklamacji. Należy pamiętać o fakcie, że obliczenia zarówno uzysku energii
elektrycznej z promieniowania słonecznego jak i efektywności źródła światła
przeprowadza się dla konkretnych modeli i nie wolno takich danych przenosić na
inne urządzenia, przez analogię porównując tylko jeden parametr np. moc w
Watach [W] Szczegółowy zakres prac został opracowany w Programie Funkcjonalno-
Użytkowym , który stanowi załącznik do SIWZ..
II.1.4) Czy przewiduje się
udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV): 09.33.12.00-0, 09.33.20.00-5, 09.33.10.00-0, 09.33.10.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się
złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się
złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA
ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 21.
SEKCJA III: INFORMACJE O
CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do
niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w
wysokości 4 000 zł (słownie: cztery tysiące złotych).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O
OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
III.5) INFORMACJA O
DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY
BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia,
że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym
wymaganiom należy przedłożyć:
Każde z zamontowanych
urządzeń ( modułów fotowoltaicznych) winno posiadać zaświadczenia (certyfikaty)
lub deklarację zgodności , że każdy użyty produkt został wykonany zgodnie z
normą: IEC EN-61730 IEC EN 61215
III.7) Czy ogranicza się
możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których
ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA
ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia
zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny
ofert: najniższa
cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona
będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne
zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany
postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
2. Zamawiający przewiduje
możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w przypadkach: a) gdy
konieczność zmiany, w tym w zakresie wysokości wynagrodzenia, związana jest ze
zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany
wysokości stawki podatku VAT); b) konieczności zmiany terminu realizacji w
związku z: - koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, a
wynikających z konieczności dostosowania zakresu zadania do wytycznych
programowych lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub - z brakiem
możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych lub
- działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego lub -
nieterminowym, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, przekazania przez
Zamawiającego terenu budowy Wykonawcy lub - wstrzymaniem prac budowlanych przez
właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę lub - opóźnieniem
związanym z uzyskiwaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl ustawy Prawo
budowlane dokumentów lub - innymi okolicznościami niepowstałymi z winy
Wykonawcy lub - koniecznością wykonania zamówień dodatkowych.
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śląskie pok. nr 16.
IV.4.4) Termin składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.08.2011 godzina 10:00,
miejsce: Urząd Miejski ul. 1 Maja 15; 57-200 Ząbkowice Śląskie; Biuro Obsługi
Petenta ( parter).
IV.4.5) Termin związania
ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się
unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia
o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości
lub części zamówienia: nie
Z
upoważnienia
Burmistrza
Ząbkowic Śl.
(-) Piotr Miernik