Ząbkowice Śląskie:
Rewitalizacja budynku mieszkalnego Rynek 55 w Ząbkowicach Śląskich w ramach
Priorytetu nr IX Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich na terenie Dolnego
Śląska (Miasta) Działania nr 9.1. Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w
miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców Regionalnego Programu Operacyjnego dla
Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.
Numer ogłoszenia: 10955 - 2011; data zamieszczenia: 11.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Nieruchomości Ząbkowickie Powiernik sp. z o.o. , ul. Powstańców Warszawy 5,
57-200 Ząbkowice Śląskie, woj. dolnośląskie, tel. 74 8151182, faks 74 8151765.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zabkowiceslaskie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja budynku mieszkalnego Rynek 55 w
Ząbkowicach Śląskich w ramach Priorytetu nr IX Odnowa zdegradowanych obszarów
miejskich na terenie Dolnego Śląska (Miasta) Działania nr 9.1. Odnowa
zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców
Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata
2007-2013..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na
remoncie elewacji kamienicy przy ul. Rynek 55 w Ząbkowicach Śląskich. Zakres
robót dotyczących remontu elewacji budynku obejmuje w szczególności: usunięcie,
poprzez zbicie, istniejącego tynkowania, oczyszczenie elewacji z jej
zagruntowaniem, wymianę uszkodzonych fragmentów gzymsów, pilastrów itp.,
uzupełnienie ubytków, zabezpieczenie pęknięć ścian np. poprzez iniekcyjne
klejenie żywicami epoksydowymi, tynkowanie ścian, naprawa elementów kamiennych
z wypełnieniem ubytków kitem do kamienia; uzupełnienie spoinowania kamienia; hydrofobizacja kamienia; Szczegółowy zakres rzeczowy
określony jest w załączonym przedmiarze robót zawierających podstawę wyceny,
ilości i normy robocizny, materiałów i sprzętu oraz dokumentacji technicznej.
Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej placu budowy
celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i
zawarcia umowy. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki
braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu placu
budowy..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00-2, 45.45.30.00-7, 45.44.30.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.08.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w
wysokości 15.000,00 zł słownie: piętnaście tysięcy
złotych.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS
SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający zobowiązany jest do posiadania
uprawnień do wykonywania określonej działalności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunku udziału w
postępowaniu dokonana będzie na podstawie załączonych do oferty wykonawcy
oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale VI siwz. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać
jednoznacznie, iż wykonawca warunki spełnił. Ocena dokonana zostanie
zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie wyniku badania
treści żądanych oświadczeń i dokumentów. Wykonawcy, którzy nie wykażą
spełnienia warunku udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z
postępowania, a ich oferta zostanie odrzucona.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- o w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia - wykażą i udokumentują,
iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
wykonali należycie roboty remontowe na co najmniej dwóch obiektach
zabytkowych. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana
będzie na podstawie załączonych do oferty wykonawcy oświadczeń i
dokumentów, o których mowa w rozdziale VI siwz.
Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż wykonawca
warunki spełnił. Ocena dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie
spełnia na podstawie wyniku badania treści żądanych oświadczeń i
dokumentów. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunku udziału w
postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania, a ich oferta zostanie
odrzucona.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych
wymagań których spełnienie wykonawca zobowiązany
jest wykazać w sposób szczególny.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- o w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia -
wykażą, iż przy kierowaniu robotami budowlanymi są zatrudnione osoby,
które posiadają odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami
Prawa budowlanego i wykażą się co najmniej 2-letnią praktyką na budowie
przy zabytkach nieruchomych, do wykonania zamówienia - wykażą, iż przy
kierowaniu pracami konserwatorskimi są zatrudnione osoby posiadające
tytuł zawodowy magistra konserwacji i restauracji kamienia oraz, które
odbyły po ukończeniu studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową
w zakresie konserwacji i badania zabytków.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tego warunku
- w zakresie sytuacji ekonomicznej - wykażą i udokumentują, iż w okresie
ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy - w tym okresie osiągnęli obrót nie mniejszy niż 2 mln zł rocznie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH,
JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.
1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o
których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu
warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót
budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy
i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w
tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania
oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które
będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności
odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie
robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania
zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie,
że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień
- sprawozdanie
finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego
rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią
odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku
wykonawców niezobowiązanych do sporządzania
sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz
zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata
obrotowe
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny
odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.
24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie
art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca
nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne,
lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w
postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w
realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego
podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
- III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego
likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione
w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca przedkłada zaakceptowany projekt umowy
(zaparafowany na każdej ze stron) - załącznik nr 8 do siwz
Wykonawca przedkłada w ofercie kosztorysy ofertowe szczegółowe, sporządzone na
podstawie przedmiarów robót stanowiących załączniki do siwz.
W przypadku działania wykonawcy przez pełnomocników, należy dołączyć do oferty
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o
zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników
stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja
elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba
że konieczność wprowadzenia takich zmian wyniknie z okoliczności, które nie
można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla
zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja
istotnych warunków zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: NZ
Powiernik ul. Powstańców Warszawy 5 57-200 Ząbkowice Śl...
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu lub ofert: 26.01.2011 godzina 13:00, miejsce: NZ Powiernik
ul. Powstańców Warszawy 5 57-200 Ząbkowice Śl....
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące
finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt finansowany z udziałem Unii Europejskiej oraz
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu
Operacyjnego dla Województwa a Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania
o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających
zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Dokumentacja projektowa
Projekt budowlany
Inwentaryzacja elewacji 1
Inwentaryzacja elewacji 2
Kolorystyka elewacji
Mapa sytuacyjna
Przedmiar