Ząbkowice Śląskie: Rekultywacja składowiska odpadów
innych niż niebezpieczne i obojętne w Braszowicach
Numer ogłoszenia: 1356 - 2011; data zamieszczenia: 05.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina Ząbkowice Śląskie , ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śląskie, woj.
dolnośląskie, tel. 074 8165-300 , faks 074 8155445.
- Adres strony internetowej
zamawiającego: www.zabkowiceslaskie.pl
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rekultywacja składowiska odpadów
innych niż niebezpieczne i obojętne w Braszowicach.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne
w Braszowicach. Zakres: Uzyskanie w imieniu Zamawiającego i z jego upoważnienia
wszystkich decyzji , uzgodnień, pozwoleń niezbędnych dla prawidłowej realizacji
rekultywacji składowiska w Braszowicach, a których konieczność wykonania będzie
wynikać z toczącego się postępowania administracyjnego. Wymagania: 1.
Przygotowanie terenu pod budowę: - likwidacja zieleni ( usuniecie drzew i
krzewów porastających skarpy i wierzchowinę czaszy składowiska odpadów) -
roboty rozbiórkowe istniejących obiektów infrastruktury: rozbiórka nawierzchni
betonowych z płyt drogowych, demontaż istniejącego ogrodzenia wraz z bramami
oraz tablic informacyjnych składowiska odpadów. 2. Roboty ziemne -
przemieszczenia odpadów celem uformowania odpowiednich spadków skarp i
wierzchowiny czaszy - odtworzenie rowów opaskowych 3. Uszczelnienie budowli
ziemnych matą bentonitową 4. Wykonanie studni drenażu biogazu, w celu
umożliwienia odpływu biogazu z uszczelnionego złoża odpadów. 5. Wykonanie
warstw odgazowującej i warstwy drenażu wód. 6. Wykonanie zieleni. Szczegółowy
zakres prac projektowych i robót określa: Program Funkcjonalno- Użytkowy z
załącznikami. Wymagania stawiane wykonawcy: a. wykonawca jest odpowiedzialny za
jakość robót, ich zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi
dla przedmiotu zamówienia, b. wymagana jest należyta staranność przy realizacji
zobowiązań umowy, c. ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia
uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy,
d określenie przez wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów faxu oraz innych
ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia, e.
zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę
podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. UWAGA! Wymienione w dokumentacji nazwy
wyrobów/produktów wskazujące na konkretnego producenta są wyłącznie przykładem
ich użycia przy realizacji przedmiotu zamówienia i nie należy ich traktować
jako zobowiązujących, gdyż w żaden sposób nie wiążą one wykonawcy. Wykonawca
może zaoferować wyroby/produkty równoważne, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy z
dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych z późniejszymi zmianami,
zwanej w skrócie Pzp..
II.1.4) Czy
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.21.10-3, 45.11.23.30-7.
II.1.6) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2011.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w
wysokości 20 000 zł słownie: dwadzieścia tysięcy złotych.
III.2)
ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie
zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek
ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca zgodnie z wpisem do ewidencji
działalności posiada uprawnienia do wykonywania robót budowlanych
objętych zamówieniem,
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- warunek
ten będzie spełniony, jeżeli wykonawca wykonał w okresie ostatnich pięciu
lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej : a) 2 zamówienia ,
obejmujące swoim zakresem zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych
polegających na budowie lub rozbudowie składowiska odpadów innych niż
niebezpieczne i obojętne o pojemności min 100 000 m3 b) 2 zamówienia,
obejmujące swoim zakresem roboty budowlane polegające na wykonaniu robót
ziemnych szeroko przestrzennych o objętości co najmniej 100 000 m3 z
załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; Za
spełnienie wymogu opisanego w pkt.V.2. zamawiający uzna łączne spełnienie
warunku opisanego w pkt.V. 2.(a - b)
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- zamawiający
uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca dysponuje lub będzie
dysponował osobami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych, a w
szczególności: a. kierownika Zespołu Projektowego - osoba odpowiedzialna
za wykonanie dokumentacji projektowej z następującymi kwalifikacjami: -
doświadczeniem zawodowym w opracowaniu co najmniej jednej dokumentacji
projektowej obejmującej projekt budowlany budowy składowiska odpadów
innych niż niebezpieczne i obojętne o pojemności min 100 000 m3 -
uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności budowlano -
konstrukcyjnej bez ograniczeń lub instalacyjnej w zakresie sieci,
instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych bez ograniczeń - posiadająca aktualne zaświadczenie o
wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego b. kierownika budowy
- osoba z następującymi kwalifikacjami: - z co najmniej 5 letnim
doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami, w tym udział przy
realizacji co najmniej 1 składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i
obojętne - uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń - posiadająca
aktualne zaświadczenie o wpisie na listę właściwej izby samorządu
zawodowego c. kierownika robót (uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i
urządzeń cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz aktualne
zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego),
d. kierownika robót (uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych oraz aktualne zaświadczenie o
przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego);
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- a.
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą gwarancyjną nie
mniejszą niż 1. 000.000,00 zł.
III.4) INFORMACJA
O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU
POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie wykazania
spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1
ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu,
należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do
wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i
wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu
potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć
w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny
dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia
- III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w
zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika
urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia
Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek
na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego
w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego
w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu
spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów,
które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także
dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy,
określonym w pkt III.4.2.
- III.4.3) Dokumenty podmiotów
zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat,
składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o
zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
- III.4.3.2)
zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca
zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo
oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub
w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie
wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy
ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla
wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria
oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA
UMOWY
Czy
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zakazuje się
istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia
takich zmian wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w
chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres
strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.zabkowiceslaskie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski ul. 1 Maja 15 57-200 Ząbkowice Śląskie pok. nr 16.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.01.2011
godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, tj. w
Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich, ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice
Śląskie, Biuro Obsługi Petenta (parter)..
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Załączniki od nr 1 do 7
Umowa - załącznik Nr 8
Program
Funkcjonalno-Użytkowy