Ząbkowice Śląskie, dnia 2 sierpnia 2011 roku
IGP.7013. .2011.AW
Wszyscy
zainteresowani
Niniejszym zwracam się z prośbą o złożenie w terminie do 8 sierpnia 2011 roku oferty na pełnienie funkcji inwestora zastępczego przy realizacji inwestycji pod nazwą: „Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez remont strategicznej komunikacyjnie drogi gminnej nr 118345 D – ul. Dalekiej w Ząbkowicach Śląskich łączącej drogę krajową nr 8 z drogą wojewódzką nr 385””. Wartość zadania po przetargu wynosi 1.047.672,35 zł netto (słownie: jeden milion czterdzieści siedem tysięcy sześćset siedemdziesiąt dwa zł 35/100 gr).
Przewidziany termin zakończenia robót określa się na dzień 15 listopada 2011 roku, natomiast całość pełnienia funkcji inwestora zastępczego przy realizacji powyższego zadania określa się wraz z ujęciem wszelkich odbiorów oraz rozliczeniem inwestycji.
Wartość oferty należy określić procentowo w stosunku do wartości zadania netto oraz osobno podać należny podatek VAT. Całość dokumentacji projektowej jest dostępna na stronie internetowej www.zabkowiceslaskie.pl/BIP/ w zakładce Zamówienia Publiczne lub w tutejszym Urzędzie w pokoju nr 18.
Jednocześnie w załączeniu przedkładam wykaz obowiązków inwestora zastępczego przy realizacji zadania.
Z poważaniem
Otrzymują:
1. Adresat
2. a/a
Załącznik do pisma IGP.7013. .2011.AW z dnia 2 sierpnia 2011 roku.
1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje
nałożenie na inwestora zastępczego następujących obowiązków:
a) Zawiadamianie organu nadzoru
budowlanego:
a.
o zamiarze rozpoczęcia robót wraz z przekazaniem niezbędnych dokumentów w
tym zakresie,
b.
o zakresie zmian powstałych w trakcie realizacji inwestycji.
b)
Sprawowanie
funkcji nadzoru inwestorskiego w zakresie określonym w obowiązujących
przepisach oraz organizowanie niezbędnych konsultacji technicznych w celu
wprowadzania zmian projektowych w ramach pełnionego przez projektanta nadzoru
autorskiego.
c)
Zabezpieczenie
obsługi branżowych inspektorów nadzoru, zgodnie z „Prawem budowlanym”,
d)
Współpracowanie z Biurem Projektów, którego projekt stanowi podstawę
realizacji
i inwestycji, wnioskowanie do
Zamawiającego o zlecanie dodatkowych projektów, projektów zamiennych,
kosztorysów i kalkulacji oraz o bieżące przeszacowywanie kosztorysów,
e)
Prowadzenie
narad roboczych przy udziale Zamawiającego, sporządzanie protokołów,
opracowywanie i analizowanie harmonogramów oraz współpraca
z koordynatorem BHP na budowie - co najmniej raz na 2 tygodnie.
f)
Reprezentowanie
Zamawiającego na budowie, przez sprawowanie kontroli realizacji zgodności
wykonania z projektem, pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami,
Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej – sztuką budowlaną.
g)
Sprawdzanie,
jakości wykonanych robót, zastosowanych materiałów i wyrobów,
a w szczególności zapobieganie stosowaniu materiałów i wyrobów
wadliwych oraz niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,
sprawdzanie
i gromadzenie atestów, świadectw jakości i innych certyfikatów.
h)
Kompleksowe
prowadzenie spraw finansowo-księgowych, w szczególności:
a)
prowadzenie rachunkowości inwestycyjnej zadania,
b)
prowadzenie wymaganej sprawozdawczości finansowej,
c)
sporządzanie dowodów przekazania środków trwałych na majątek użytkownika
(zgodnie z aktualnymi przepisami),
d) końcowe rozliczenie inwestycji,
e)
rozliczanie inwestycji zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 3
lipca 2006r. (Dz. U. Nr 120, poz. 831 z 2006r.).
i)
Sprawdzanie
składanych przez generalnego wykonawcę faktur pod względem merytorycznym i
formalno – rachunkowym w oparciu o kosztorysy ofertowe przyjęte
w przetargu lub umowy zawarte przez Zamawiającego.
j)
Prowadzenie
ewidencji księgowej w zakresie realizowanej inwestycji z równoczesnym
obowiązkiem uzgadniania z Zamawiającym poniesionych nakładów – uzgodnienia, co
najmniej raz na miesiąc.
k)
Opracowywanie
dla Zamawiającego dokumentów koniecznych do planowania i finansowania
inwestycji w oparciu o Preliminarz Kosztów.
l)
Utrzymanie
dyscypliny finansowej w zakresie zatwierdzonego planu rzeczowo finansowego w
każdym roku i całym okresie realizacji inwestycji.
m)
Wnioskowanie
o dochodzenie należnych odszkodowań lub kar umownych za nienależyte lub
nieterminowe wykonanie zobowiązań umownych wynikających z umowy z generalnym
wykonawcą oraz odsetek za opóźnienie ustalonych terminów usunięcia usterek i
wad w okresie gwarancji lub rękojmi.
n)
Ponoszenie
pełnej odpowiedzialności materialnej, pod rygorem zwrotu nieprawidłowo
zatwierdzonych przez Wykonawcę wydatków, w zakresie nadzorowanym przez
wykonawcę, sprawdzanie jakości i ilości robót, dokonywanie odbiorów wszystkich
robót budowlanych i specjalistycznych, w tym robót ulegających zakryciu lub
zanikowych, uczestniczenie w próbach i odbiorach instalacji i urządzeń
technicznych, przewodów kominowych itp. wraz ze spowodowaniem bieżącego
nanoszenia przez generalnego wykonawcę zmian w dokumentacji powstałej w trakcie
wykonawstwa.
o)
Powoływanie
komisji odbiorowych w zakresie odbioru wszystkich
robót wchodzących w zakres zadania inwestycyjnego.
p)
Kontrolowanie
terminowości wykonania robót, w stosunku do zatwierdzonego harmonogramu wykonawcy
generalnego, w celu dotrzymania terminów określonych w Harmonogramie
Realizacji Inwestycji oraz bieżąca aktualizacja, bez zmiany terminu końcowego,
Harmonogramu.
q)
Planowanie
i koordynowanie robót, dla zapewnienia ciągłości technologicznej w trakcie realizacji
inwestycji.
r)
Opracowywanie
protokołów konieczności na roboty dodatkowe – nieprzewidziane
i nieuwzględnione w dokumentacji projektowej i przekazanie ich do
zatwierdzenia Zamawiającemu.
s)
Sprawdzanie
kosztorysów ofertowych pod względem merytorycznym, formalno rachunkowym dla
robót dodatkowych oraz nieprzewidzianych.
t)
Na
bieżąco kontrolowanie prawidłowości prowadzenia Dziennika Budowy i przekazanie
go po odbiorze końcowym Zamawiającemu.
u)
Spowodowanie
naniesienia zmian w projektach wykonawczych powstałych w trakcie wykonawstwa i
przekazanie Zamawiającemu pełnego kompletu projektów w ramach dokumentacji
powykonawczej.
v)
Nadzorowanie
poprawności sporządzania przez generalnego wykonawcę dokumentacji powykonawczej
i przedłożenie jej w pełnym obowiązującym zakresie Zamawiającemu.
w)
Zawiadamianie
generalnego wykonawcy o stwierdzonych wadach w wykonanych robotach w okresie
gwarancji i rękojmi, wynikających z umowy z generalnym wykonawcą z obowiązkiem
ich usunięcia, a w przypadku nie usunięcia wad przez generalnego wykonawcę
spowodowanie zastępczego usunięcia w w/w okresach na koszt wykonawców.
x)
Opracowywanie
opinii, dotyczących wad wykonania przedmiotu umowy uznanych za nienadające się do usunięcia, a nie
przeszkadzających w użytkowaniu oraz wnioskowanie o obniżenie wynagrodzenia
generalnego wykonawcy z określeniem utraty wartości robót i kwot obniżonego
wynagrodzenia za te roboty.
y)
Potwierdzanie,
przez inspektorów nadzoru, gotowości wykonawcy robót budowlanych do odbioru
robót oraz odbioru końcowego, z pisemnym zawiadomieniem Zamawiającego.
z)
Zgłoszenie
obiektu do użytkowania zgodnie z przepisami ustawy – Prawo budowlane,
z obowiązkiem uzyskania pozwolenia na jego użytkowanie.
aa)
Dokonywanie
czynności odbioru końcowego lub jej części oraz odbioru ostatecznego, w szczególności:
a.
sprawdzenie kalkulacji, kosztów powykonawczych, obmiarów robót i faktur
wykonawców,
b.
stwierdzenie gotowości do odbioru,
c.
zorganizowanie odbioru i przekazanie zadania lub jego etapów,
d.
przekazanie inwestorowi protokołów odbioru oraz dokumentacji
powykonawczej,
e.
dokonanie ostatecznego odbioru po upływie terminu gwarancji ustalonego
w umowie z wykonawcą,
f.
uzyskanie pozwolenia na użytkowanie zrealizowanej inwestycji.
bb)
Sporządzenie
pełnego rozliczenia finansowego zrealizowanego zadania.
cc)
Dochodzenie
oraz egzekwowanie od wykonawców należnych kar umownych za nienależyte wykonanie
lub nie wykonanie umowy.
dd)
Wykonywanie
całości czynności odnoszących się do realizacji uprawnień z tytułu gwarancji i
rękojmi.
ee)
Przeprowadzanie
przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych wynikających z umowy z
wykonawcą robót budowlanych oraz sporządzanie stosownych protokołów; dbałość o interesy
Zamawiającego, a w szczególności zapewnienie przewidywanej w dokumentacji
jakości i funkcjonalności obiektu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
ff)
Wykonawca
jest zobowiązany do zagwarantowania Zamawiającemu możliwości kontroli postępu
prac na budowie w/w obiektu.
gg)
Wykonywanie
wszystkich innych czynności niż wymienione w niniejszej umowie, niezbędnych do
prawidłowego prowadzenia, zakończenia inwestycji oraz przekazania do
użytkowania wykonanych obiektów.