SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH |
1.
Nazwa robót budowlanych :
ZADANIE I PRZYGOTOWANIE SALI DO MONTAŻU FOTELI |
2.
Adres obiektu :
ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE RYNEK 24 |
3.
Nazwa i adres zamawiającego :
ZABKOWICKI OŚRODEK KULTURY RYNEK 24 57-200 ZABKOWICE SLĄSKIE |
4.
Data opracowania:
12
wrzesień 2011 rok. |
5.
Opracowanie :
mgr
inż. Sławomir Fantaziński |
1. Wymagania ogólne warunków wykonania
i odbioru robót str. 3
2. SST 01
Roboty rozbiórkowe
kod CPV 45.11.11.00-9
3. SST.02 Roboty budowlane
str. 8
kod CPV 45.43.00.00-0
4. SST
03 Instalowanie drzwi str.
14
kod CPV 45.42.11.31-1
5. SST 04
Roboty elektryczne
str. 17
kod CPV 45.31.12.00-2
1.
Wymagania
ogólne
1.1
Przedmiot
specyfikacji technicznej
Przedmiotem niniejszej Specyfikacji Technicznej (ST) są wymagania
techniczne dotyczące wykonania i odbioru robót budowlanych w Sali Kinowej
Ząbkowickiego Ośrodka Kultury.
1.2 Materiały
Materiały wykorzystywane do realizacji robót objętych niniejszą
specyfikacją muszą spełniać wymogi odnośnych przepisów i być dopuszczone do
stosowania w
budownictwie.
Za dopuszczone do stosowania w budownictwie uznaje się wyroby, dla
których wydano:
a)
certyfikat na
znak bezpieczeństwa wskazujący, że zapewniono zgodność z kryteriami technicznymi
określonymi na podstawie Polskich Norm, aprobat technicznych oraz właściwych
przepisów i dokumentów technicznych (dla wyrobów wymienionych w Ustawie z dnia
30 sierpnia 2002 r o systemie oceny zgodności Dz. U. 2002 nr 166 poz. 1360 2004.05.01)
b)
certyfikat
zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną (dla wyrobów wymienionych w
Ustawi z dnia 16 kwietnia 2004r w sprawie wyrobów służących do ochrony
przeciwpożarowej, które mogą być wprowadzone do obrotu i stosowania wyłącznie
na podstawie certyfikatu zgodności Dz.U 2004 nr 92 poz. 881 lub wyrobów, dla których
wymaganie takie zawiera dokument odniesienia, którym dokonywana jest ocena
zgodności).
c)
certyfikat lub deklarację z Polską Normą lub
aprobatę techniczną zgodności dla materiałów nie wymienionych w pkt a) i b),
(wg Rozporządzenia MI z 11 sierpnia 2004r w sprawie deklarowania zgodności
wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym Dz.U.2004 nr
198 poz.2041
Dopuszcza się stosowanie wyrobów przeznaczonych do jednostkowego
zastosowania w przedmiotowym obiekcie. Wyroby te muszą posiadać oświadczenia
dostawcy wyrobu, w którym zapewnia się zgodność wyrobu z indywidualna
dokumentacja oraz przepisami i obowiązującymi normami. Oświadczenia dostawcy
wyrobu powinno być wydane zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie w sprawie
określenia wykazu wyrobów budowlanych nie mających wpływu na spełnienie wymagań
podstawowych oraz wyrobów wytwarzanych i stosowanych według uznanych zasad
sztuki budowlanej.
1.2.1 Źródło uzyskiwania materiałów
1. Co najmniej na dwa tygodnie
przed zaplanowanym wykorzystywaniem jakichkolwiek materiałów przeznaczonych do
robót Wykonawca przedstawi szczegółowe informacje dotyczącego proponowanego
źródła zakupu, wytwarzania, zamówienia lub wydobywania tych materiałów i
odpowiednie świadectwa badań laboratoryjnych oraz próbki do zatwierdzania przez
Inspektora Nadzoru.
2. Zatwierdzenia pewnych materiałów z danego źródła nie oznacza
automatycznie, że wszelkie materiały z tego źródła uzyskają zatwierdzenie.
3. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia badań w celu
udokumentowania, że materiały uzyskane z dopuszczonego źródła w sposób ciągły
spełniają wymagania Specyfikacji Technicznej w czasie postępu robót.
1.2.2 Materiały nie odpowiadające wymogom
1.
Materiały nie
odpowiadające wymogom zostaną przez wykonawcę wywiezione z terenu budowy , lub złożone w
miejscy wskazanym przez nadzór budowlany. Jeżeli inspektor nadzoru zezwoli
wykonawcy na użycie tych materiałów do innych robót , niż te , do których
zostały zakupione, to koszt tych materiałów zostanie przewartościowany przez
inspektora nadzoru.
2.
Każdy rodzaj
robót, w którym znajdują się niezbadane materiały wykonawca wykonuje na własne
ryzyko, licząc się z jego nie przyjęciem i nie zapłaceniem.
1.2.3
Przechowywanie i składowanie materiałów
Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały, do czasu, gdy
będą potrzebne do robót , były zabezpieczone przed zniszczeniem, zachowały
swoja jakość i właściwości do robót i były dostępne do kontroli przez
Inspektora Nadzoru
1.2.4 Wariantowe
zastosowanie materiałów
Jeżeli dokumentacja projektowa lub SST przewidują możliwość
wariantowego zastosowania materiałów w wykonywanych robotach Wykonawca
powiadomi Inspektora Nadzoru o swoim zamiarze, co najmuje na 2 tygodnie przed
użyciem materiału, albo w okresie dłuższym, jeżeli będzie to wymagane dla badań
prowadzonych przez Inspektora nadzoru. Wybrany i zaakceptowany rodzaj materiału
nie może później być zmieniany bez zgody Inspektora Nadzoru.
1.3 Sprzęt
1.
Wykonawca jest
zobowiązany do użytkowania tylko takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego
wpływu na jakość wykonywanych Robót. Sprzęt używany do Robót powinien być
zgodny z oferta Wykonawcy i powinien odpowiadać pod względem typów i ilości
wskazanym w ST, w przypadku braku takich ustaleń w dokumentach sprzęt powinien
być uzgodniony i zaakceptowany przez Inspektora Nadzoru.
2.
Liczba i
wydajność sprzętu będzie gwarantować przeprowadzenie Robót zgodnie z zasadami
określonymi w Dokumentacji Projektowej, ST i wskazaniem Inspektora Nadzoru w
terminie przewidzianym Umowa.
3.
Sprzęt będący
własnością Wykonawcy lub wynajęty do wykonywania Robót, ma być utrzymany w
dobrym stanie i gotowości do pracy. Będzie on zgodny z normami ochrony środowiska
i przepisami dotyczącymi jego użytkowania.
4.
Wykonawca
dostarczy Inspektorowi Nadzoru kopie dokumentów potwierdzających dopuszczenie sprzętu do użytkowania, tam
gdzie jest to wymagane przepisami.
5.
Jeżeli
Dokumentacja Projektowa lub ST przewidują możliwość wariantowego użycia sprzętu
przy wykonywanych Robotach, Wykonawca powiadomi Inspektora Nadzoru o swoim
zamiarze wyboru i uzyska jego akceptację przed przystąpieniem do planowanych
robót. Wybrany sprzęt, nie może być później zmieniany bez zgody Inspektora
Nadzoru.
6.
Jakikolwiek
sprzęt, maszyny i urządzenia nie gwarantujące zachowania warunków Umowy i BHP,
zostaną przez Inspektora Nadzoru zdyskwalifikowane i nie dopuszczone do Robót.
1.4 Transport
1.
Wykonawca jest
zobowiązany do użytkowania jedynie takich środków transportu, który nie
spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych Robót i właściwości
przewożonych towarów.
2.
Liczba środków
transportu będzie zapewniać prowadzenie Robót zgodnie z zasadami określonymi w Dokumentacji
Projektowej, ST i wskazaniem Inspektora Nadzoru w terminie przewidzianym Umową
na roboty budowlane.
3.
Przy ruchu po
drogach publicznych pojazdy muszą spełniać wymagania dotyczące przepisów ruchu
drogowego w odniesieniu do dopuszczalnych obciążeń na osie i innych parametrów
technicznych. Środki transportu nie odpowiadające warunkom Umowy i BHP na
polecenie Inspektora nadzoru będą usunięte z terenu budowy.
4.
Wykonawca będzie
na bieżąco usuwać, na własny koszt, wszelkie zanieczyszczenia spowodowane jego
pojazdami na drogach publicznych oraz dojazdach do terenu Budowy.
2 Wykonanie robót
2.1 Ogólne zasady wykonania Robót
1.
Wykonawca jest
odpowiedzialny za prowadzenia Robót zgodnie z Umową, oraz jakości zastosowanych
materiałów i wykonania Robót , za ich zgodność z dokumentacja projektową , wymagania ST,
Programem Zapewnienia Jakości , projektu organizacji Robót i poleceniami
Inspektora Nadzoru.
2.
Decyzje
Inspektora Nadzoru dotyczące akceptacji lub odrzucenia materiałów i elementów Robót będą oparte na
wymaganiach sformułowanych w Umowie, Dokumentacji Projektowej i ST, a także w
normach i wytycznych.
3.
Polecenia
Inspektora Nadzoru będą wykonywane nie później niż w czasie przez niego
wyznaczonym, po ich otrzymaniu przez Wykonawcę, pod groźbą zatrzymania Robót.
Skutki finansowe z tego tytułu ponosi Wykonawca.
2.2
Kontrola jakości
2.2.1 Program zapewnienia jakości
1.
Do obowiązków
Wykonawcy należy opracowanie i przedstawienie do aprobaty Inspektorowi Nadzoru
Programu Zapewnienia Jakości , w którym przedstawi on zamierzony sposób
wykonania Robót , możliwości techniczne, kadrowe i organizacyjne gwarantujące
wykonanie robót zgodnie z Dokumentacją Projektowa, ST oraz poleceniami i
ustaleniami przekazanymi przez Inspektora Nadzoru.
2.
Program
zapewnienia Jakości będzie zwierać część ogólną opisująca:
· organizację wykonania Robót , w tym terminy i sposób
prowadzenia robót
· organizację ruchu na budowie wraz z oznakowaniem robót
· metody zapewniania bezpieczeństwa pracy pracownikom i
osobom postronnym
· wykaz zespołów roboczych , ich kwalifikacje i przygotowanie
· wykaz pracowników odpowiedzialnych za jakość i terminowość
wykonania poszczególnych elementów Robót
· system (procedurę) proponowanej kontroli i sterowania
jakością wykonywania Robót
· wyposażenie w sprzęt i urządzenia do pomiarów i
kontroli
· wykaz maszyn i urządzeń stosowanych na budowie z ich
parametrami technicznymi
2.2.2 Zasady kontroli jakości Robót
1
Celem kontroli
Robót będzie takie sterowanie ich przygotowaniem i wykonaniem, aby
osiągnąć założona jakość Robót.
2
Wykonawca będzie
prowadzić pomiary Robót z częstotliwością zapewniająca stwierdzenia, że roboty
wykonano zgodnie z wymaganiami zawartymi w Dokumentacji Projektowej i ST.
2.2.3 Atesty jakości materiałów
1.
W przypadku
materiałów, dla których atesty wymagane są przez ST, każda partia materiału
dostarczana do Robót będzie posiadać atest określający jednoznacznie jej cechy
2.
Produkty
przemysłowe będą posiadać atesty wydane przez producenta, poparte w razie
potrzeby wynikami wykonanych przez niego badań. Kopie wyników będą dostarczone
przez Wykonawcę Inspektorowi Nadzoru
3. Odbiór robót
3.1 Rodzaje odbiorów
W zależności od ustaleń odpowiadających ST, Roboty podlegają
następującym etapom odbioru, dokonywanym przez Inspektora Nadzoru przy udziale
Wykonawcy oraz Inwestora ( w niektórych wypadkach):
a.) odbiorowi robót zanikających i ulegających zakryciu
b.) odbiorowi częściowemu
c.) odbiorowi końcowemu
d.) obiorowi ostatecznemu (przy udziale Inwestora)
3.2 Odbiór robót zanikających i ulegających
zakryciu
1.
Odbiór robót
zanikających i ulegających zakryciu polega na finalnej ocenie ilości i jakości wykonywanych robót, które w
dalszym procesie realizacji nie będą widoczne
2.
Odbiór robót
zanikających i ulegających zakryciu będzie dokonany w czasie umożliwiającym
wykonanie ewentualnych korekt i poprawek bez hamowania ogólnego postępu robót.
3.
Odbioru dokonuje
Inspektor Nadzoru
4.
Gotowość danej
części Robót do odbioru zgłasza wykonawca wpisem do Dziennika Budowy i
jednoczesnym powiadomieniu Inspektora Nadzoru. Odbiór będzie przeprowadzony
niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu trzech dni roboczych od daty
zgłoszenia wpisem do Dziennika Budowy
5.
Jakość i ilość
Robót ulegających zakryciu ocenia Inspektor nadzoru na podstawie dokumentów
zawierających komplet wyników badań laboratoryjnych i w oparciu o przeprowadzone pomiary, w konfrontacji
z Dokumentacją Projektową, ST
i uprzednimi ustaleniami.
3.3 Odbiór częściowy
Odbiór częściowy polega na ocenie ilości i jakości
wykonywanych robót. Odbioru dokonuje Inspektor Nadzoru wg zasad jak przy
odbiorze końcowym Robót.
3.3.1 Odbiór końcowy robót
1.
Odbiór końcowy
robót na finalnej ocenie ilości i jakości wykonywanych części robót w
odniesieniu do ilości jakości i wartości
2.
Całkowite
zakończenie Robót oraz gotowość do odbioru końcowego będzie stwierdzone przez
Wykonawcę wpisem do Dziennika Budowy i jednoczesnym powiadomieniu Inspektora
Nadzoru
3.
Odbiór końcowy
Robót nastąpi w terminie ustalonym w Umowie, licząc od dnia zakończenia robót i
przyjęcia dokumentów.
4.
Odbioru końcowego
dokona komisja wyznaczona przez Zamawiającego
w obecności Inspektora
Nadzoru i Wykonawcy. Komisja odbierająca Roboty dokona ich oceny jakościowej na
podstawie przedłożonych dokumentów, wyników badań i pomiarów, ocenie wizualnej
oraz zgodności wykonania Robót z
Dokumentacją Projektową i ST.
5.
W toku odbioru
końcowego Robót Komisja zapozna się z realizacja ustaleń przyjętych w trakcie
odbiorów robót zanikających i ulęgających zakryciu, zwłaszcza w zakresie robot
uzupełniających Robót poprawkowych.
6.
W przypadku nie
wykonania wyznaczonych Robót poprawkowych, komisja przerwie swoje czynności i
ustali nowy termin odbioru końcowego.
7.
W przypadku
stwierdzenia przez komisje ,że jakość wykonanych Robót w poszczególnych asortymentach
nieznacznie odbiega od wymagań Dokumentacją Projektową i ST z uwzględnieniem
tolerancji i nie ma większego wpływu na cechy eksploatacyjne obiektu i
bezpieczeństwa ruchu, komisja dokona potrąceń oceniając pomniejszoną wartości
wykonanych Robót w
stosunku do wymagań przyjętych w Umowie.
3.3.2 Dokumenty do odbioru końcowego
1.
Podstawowym
dokumentem do odbioru końcowego Robót jest protokół odbioru Robót sporządzony
wg ustalonego przez Zamawiającego wzoru.
2.
Do odbioru
końcowego Wykonawca jest zobowiązany przygotować następujące dokumenty:
·
dokumentacje projektową
z naniesionymi zmianami
·
uwagi i zalecenia
Inspektora Nadzoru, zwłaszcza przy odbiorze Robót zanikających i ulegających
zakryciu
·
atesty jakościowe
wbudowanych materiałów
·
sprawozdania
techniczne
·
Inne dokumenty
wymagane przez Zamawiającego
3.
Sprawozdania
techniczne zawierać będą:
·
zakres i
lokalizację wykonanych robót
·
wykaz
wprowadzonych zmian w stosunku do Dokumentacji projektowej przekazanej przez
Zamawiającego
·
uwagi dotyczące
warunków realizacji robót
·
datę rozpoczęcia
i zakończenia robót
4.
W przypadku, gdy
wg komisji, Roboty pod względem przygotowania dokumentacyjnego nie będą gotowe
do odbioru końcowego, komisja
w porozumieniu z Wykonawca wyznaczy ponowny termin odbioru końcowego
robót.
5.
Wszystkie
zarządzone przez komisje Roboty poprawkowe lub uzupełniające będą zestawione wg
wzoru ustalonego przez Zamawiającego
6.
Termin wykonania
robot poprawkowych i uzupełniających wyznaczy komisja
3.3.3 Odbiór ostateczny
1.
Odbiór ostateczny
polega na ocenie wykonanych robót związanych z usunięciem wad stwierdzonych
przy odbiorze końcowym i zaistniałych
w okresie gwarancyjnym.
2.
Odbiór ostateczny
będzie dokonany na podstawie oceny wizualnej obiektu z uwzględnieniem zasad
odbioru końcowego
4. Przepisy związane
Podstawowe normy lub ich źródła, dotyczące wykonania poszczególnych
asortymentów Robot, podano na końcu każdego rozdziału Szczegółowej Specyfikacji
Technicznej
B. Szczegółowa specyfikacja
techniczna warunków wykonania
i odbioru robót .
2. SST.01
Roboty rozbiórkowe kod CPV 45.11.11.00-9
1 Wstęp
1.1 Przedmiot SST
Przedmiotem Niniejszej SST są wymagania szczegółowe dotyczące
wykonania i odbioru robót
rozbiórkowych elementów konstrukcyjnych i wykończeniowych związanych z remontem
i przebudową sali kinowej wraz z usunięciem gruzu.
1.2
Zakres
robót objętych SST
Ustalenia zawarte w niniejszej SST stanowią wymagania dotyczące robót
rozbiórkowych i obejmują :
·
demontaż foteli
kinowych
·
demontaż podłogi
drewnianej
·
rozbiórkę części
schodów prowadzących na scenę
·
rozbiórkę
boazerii ściennej
·
demontaż drzwi
ewakuacyjnych
·
wywóz elementów z
rozbiórki na wysypisko śmieci
·
opłatę za
przyjęcie elementów rozbiórkowych na wysypisko.
1.3
Ogólne
wymagania dotyczące robót
Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz
zgodność z
Dokumentacją Projektową , SST i poleceniami Inspektora Nadzoru.
2.
Materiały
Nie występują.
3.
Sprzęt
Ogólne wymagania dotyczące sprzętu podano w części pt. Wymagania ogólne
niniejszej specyfikacji
Do wykonania robót rozbiórkowych oraz usunięcia gruzu należy używać:
·
młoty ręczne
pneumatyczne , wiertnice i wiertarki udarowe
·
usuwanie zasypki
żużlowej , skutych tynków i innych drobnych elementów należy prowadzić przy użyciu rękawów
zsypowych (kubełkowych)
·
wyciąg
jednomasztowy
Sprzęt stosowany do rozbiórek powinien być sprawny i zaakceptowany
przez służby techniczne Inwestora
4.
Transport
Gruz i elementy rozbiórkowe wywozić samochodami samowyładowczymi.
Gruz i
elementy rozbiórkowe nie przedstawiają wartości jako materiał budowlany.
Używane pojazdy poruszające się po drogach publicznych powinny spełniać
wymagania dotyczące przepisów ruchu drogowego.
5.
Wykonanie robót
Wykonawca powinien prowadzić roboty rozbiórkowe w sposób, który nie
narusza konstrukcji istniejącego obiektu. Należy zapewnić bezpieczeństwo pracy
robotników oraz osób postronnych mogących znaleźć się w pobliżu miejsca
(strefy) rozbiórki , zgodnie z aktualnymi przepisami dotyczącymi bhp przy wykonywaniu
robót budowlanych. Nie dopuszczalne jest palenie usuwanych elementów.
Wykonawca przedstawi Inspektorowi Nadzoru miejsce wywozu gruzu .
W związku ze znacznym zakresem rozbiórek i koniecznością zachowania
stabilności konstrukcji budynku na każdym etapie prac , roboty rozbiórkowe
należy prowadzić w ściśle określonej
kolejności pod ciągłym nadzorem osób uprawnionych.
Prace rozbiórkowe wszystkich elementów budynku należy
prowadzić ręcznie z wykorzystaniem narzędzi ręcznych lub
lekkich elektronarzędzi. Prace należy prowadzić przy pomocy wykwalifikowanych i
doświadczonych pracowników pod ciągłym nadzorem osób uprawnionych ( elementy
konstrukcyjne).
6.
Kontrola jakości robót
Ogólne zasady kontroli jakości robót podano w części pt. Wymagania Ogólne
Sprawdzenie jakości robót polega na wizualnej ocenie wykonanych
rozbiórek, usunięcia gruzu i stanu obiektu po wykonanych pracach.
Poszczególne etapy wykonania rozbiórek powinny być odebrane i
zaakceptowane przez nadzór Inwestorski.
7.
Obmiar robót
Ogólne zasady obmiaru robót podano w części pt. Wymagania ogólne
7.1
Jednostka
obmiarowa
Jednostkami obmiarowymi robót
zwianych z rozbiórkami są:
·
dla boazerii m2
·
dla foteli i
drzwi szt.
·
dla okładzin
podłogowych m2
8.
Odbiór robót
Poszczególne etapy robót rozbiórkowych powinny być odebranie i
zaakceptowane przez Inspektora Nadzoru. Odbioru robót dokonuje Inspektor
Nadzoru , po zgłoszeniu ich przez Wykonawcę do odbioru. Odbiór powinien być
przeprowadzony w czasie umożliwiającym wykonanie ewentualnych poprawek bez
hamowania postępu robót. Roboty poprawkowe Wykonawca wykona na własny koszt w
terminie ustalonym z Inspektorem
Nadzoru
9.
Przepisy związane
Warunki techniczne wykonania i odbioru robót budowlano – montażowych
Część I Roboty ogólnobudowlane ITB wydanie III
Przepisy bhp przy robotach rozbiórkowych i transportowych
B. Szczegółowa specyfikacja techniczna warunków wykonania
i odbioru robót.
3. SST.02
Roboty budowlane – kod CPV 45.43.00.00-0
1. Wstęp
1.1.
Przedmiot SST
Przedmiotem Niniejszej SST są wymagania szczegółowe dotyczące
wykonania i odbioru robót budowlanych.
1.2.
Zakres robót objętych SST
Ustalenia zawarte w niniejszej SST stanowią wymagania dotyczące
wykonania robót związanych z wykonaniem prac malarskich i obejmują :
- Sporządzenie
opinii o stanie zabezpieczeń antykorozyjnych
- Wykonanie
zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowej schodów
- Uzupełnienie
elementów konstrukcyjnych schodów po rozbiórce części schodów
- Zabezpieczenie
p.poż konstrukcji schodów
- Zabezpieczenie
antykorozyjne konstrukcyjnych widowni
- Zabezpieczenie
p.poż. podłogi widowni
- Wykonanie
jastrychu wzmacniającego podłoże
- Uzupełnienie
tynków
- Naprawa
uszkodzeń tynków
- Malowanie
ścian
- Montaż
wykładziny PCV
Zakres robót
obejmuje ponadto przygotowanie stanowisk roboczych oraz innych urządzeń
pomocniczych służących do wykonania robót
W ramach
prowadzonych prac malarskich należy zamalować wszystkie korytka kablowe
biegnące po ścianach i sufitach tymi samymi farbami , którymi malowane będą
powierzchnie na których będą się znajdować w/w korytka
Przed
rozpoczęciem prac należy usunąć z pomieszczeń wszystkie meble ruchome i
ruchome wyposażenie i przenieść do miejsca wskazanego przez kierownika obiektu.
1.3. Ogólne wymagania dotyczące robót
Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz
zgodność z SST i
poleceniami Inspektora Nadzoru.
2 Materiały
Do wykonania robót malarskich określonych w punkcie 1.2 przewiduje się
zastosowanie następujących materiałów :
Malowanie
·
Farby akrylowe
ogólnego stosowania – białe
·
Farby akrylowe
ogólnego stosowania – kolory pastelowe
·
Materiały
gruntujące akrylowe
·
Gips szpachlowy
Wykładziny
· Wykładzina PCV rulonowa łatwozmywalna
Grubość całkowita > 3
mm
Grubość warstwy
użytkowej > 0.70mm
Ścieralność - < 0.07
mm
Giętkość sprawdzana na
pręcie o śr. 10mm – brak uszkodzeń
Zmiana wymiarów w
temperaturze 60ºC - < 0.10% w obu kierunkach
Wytrzymałość na
rozciąganie w obu kierunkach - >850N
Wytrzymałość na ścinanie
w obu kierunkach - > 1100N
Klasyfikacja ogniowa – produkt
trudnozapalny
· Grunt akrylowy
· Masa samopoziomująca
· Klej do wykładzin
Naprawa tynków
·
Piasek odpowiadający wymaganiom normowym (bez domieszek organicznych )
·
Woda zarobowa – odpowiadająca wymogom wody wodociągowej.
·
Cement portlandzki marki 35 bez domieszek
Ciasto wapienne
3. Sprzęt
Ogólne wymagania dotyczące sprzętu podano w części pt. Wymagania ogólne
niniejszej Specyfikacji.
Do wykonania robót malarskich przewiduje się wykorzystanie
następującego sprzętu:
·
Wałki malarskie ,
pędzle , szpachelki , drabiny, rusztowania , pojemniki na farby itp.
·
Wyciąg
jednomasztowy
·
Pace stalowe ze
stali nierdzewnej
Sprzęt stosowany do robót malarskich
powinien być sprawny i zaakceptowany przez służby techniczne Inwestora.
4.
Transport
Ogólne wymagania dotyczące sprzętu podano w części pt.
Wymagania ogólne. Używane pojazdy
poruszające się po drogach publicznych powinny spełniać wymagania dotyczące
przepisów ruchu drogowego.
Wszystkie farby dostarczyć na budowę w szczelnie zamkniętych ,
oryginalnych opakowania producenta.
Środki czyszczące i gruntujące – tak jak farby.
5.
Wykonanie robót
Ogólne wymagania dotyczące wykonania i jakości robót podano w części
pt. Wymagania ogólne niniejszej Specyfikacji.
Należy zapewnić bezpieczeństwo pracy robotników oraz osób postronnych
mogących znaleźć się w pobliżu miejsca (strefy) prac i, zgodnie z aktualnymi
przepisami dotyczącymi bhp przy wykonywaniu robót budowlanych.
5.1 Zakres
wykonywanych robót objętych SST
Malowanie
ścian
·
Przygotowanie
podłoża – zmycie powierzchni
·
Naprawa
uszkodzonych powierzchni – szpachlowanie
·
Odgrzybianie
powierzchni sufitów w łazienkach
·
Gruntowanie
podłoża
·
Dwukrotne
malowanie farbami ścian i sufitów ( rodzaje i kolory farb wg pkt 1.2)
Roboty malarskie
wykonać na podłożach odpowiednio przygotowanych.
·
Przed
przystąpieniem do malowania wyrównać i wygładzić powierzchnie przeznaczona do
malowania, naprawić uszkodzenia, wykonać szpachlowanie szlifowanie i
gruntowanie. Do robót malarskich przystąpić dopiero po wyschnięciu tynków i
miejsc naprawianych.
·
Wilgotność
powierzchni tynkowych pod malowanie – dla farby emulsyjnej nie większa niż 4% .
·
Pierwsze
malowanie wewnątrz budynku wykonać dopiero po całkowitym ukończeniu robót
budowlanych i instalacyjnych, wykonaniu podkładów pod wykładziny podłogowe.
·
Drugie malowanie
wykonać po osadzeniu „białego montażu” i po ułożeniu posadzek .
·
Tynki przeznaczone
pod malowanie powinny spełniać następujące wymagania techniczne.
- przygotowanie powierzchni jw.
- w/w powierzchnie należy oczyścić od zanieczyszczeń
mechanicznych i chemicznych
·
Roboty malarskie
należy wykonywać w temperaturach nie niższych niż +5°C
·
W czasie
wykonywania robót malarskich należy dokonywać kontroli międzyfazowych.
·
Powłoki wykonane
z farb powinny być niezmywalne przy stosowaniu środków myjących i
dezynfekcyjnych , odporne na tarcie na sucho i na szorowanie.
Wykonanie
warstwy z masy samopoziomującej.
Po wyschnięciu gruntu
rozprowadzić równomiernie grabiami i szczotkami masę samopoziomującą.
Szczególną uwagę zwrócić na styki podłogi i ścian bocznych. Masę pozostawić aż
do wyschnięcia (zgodnie z zaleceniami producenta). Po wypoziomowaniu posadzki uprzątnąć stanowisko
robocze.
Pierwszym krokiem
jest przygotowanie podłoża. Należy się upewnić, że jest ono suche, twarde i
gładkie. Powierzchnia powinna być wyszlifowana i odkurzona.
Przed rozpoczęciem
pracy należy przygotować plan instalacji. Materiały oraz pomieszczenie, w
którym zostanie położona wykładzina powinny aklimatyzować się przynajmniej
przez jedną noc w temperaturze nie niższej niż 17° C.
Klejenie
Wykładzinę należy
kłaść na ciągle mokry klej i dokładnie docisnąć do podłoża, zwłaszcza na
brzegach. Następnie przy pomocy walca należy walcować powierzchnię najpierw
wszerz, a potem wzdłuż arkusza oraz usunąć nadmiar kleju.
Po instalacji
należy się upewnić, że pomieszczenie jest dobrze wietrzone. Świeżo ułożona podłoga
nie powinna być używana do momentu całkowitego wyschnięcia kleju, co w normalnych warunkach trwa dwa dni.
·
Przed przystąpieniem do robót tynkarskich powinny być zakończone
wszystkie roboty murowe , roboty instalacyjne podtynkowe, zamurowane przebicia
i bruzdy, osadzone ościeżnice drzwiowe .
·
Tynki należy wykonywać w temperaturze nie niższej niż +5°C
pod warunkiem, że w ciągu doby nie
nastąpi spadek temperatury poniżej O°C. Dopuszcza się wykonywanie
tynków w niższych temperaturach przy zastosowaniu środków zabezpieczających,
zgodnie z wytycznymi ITB
·
W okresie wysokich temperatur świeżo wykonywane tynki
cementowo-wapienne w czasie wiązania i
twardnienia tj. około 1 tygodnia należy zwilżać wodą.
·
Przygotowanie podłoża murowego polega na pozostawieniu nie zapełnionych
zaprawą spoin na głębokość 10-15 mm od lica muru bezpośrednio przed tynkowaniem
podłoże oczyścić z kurzu, usunąć plamy np. z rdzy i substancji tłustych, a
nadmiernie suchą powierzchnię zwilżyć wodą
·
Tynk dwuwarstwowy powinien składać się z obrzutki i narzutu rodzaj
obrzutki uzależniony jest od podłoża. Narzut powinien być wyrównany i zatarty
jednolicie na gładko.
·
Marka zaprawy na narzut powinna być niższa niż na obrzutkę
·
Obrzutkę na podłożach ceramicznych należy wykonać z zaprawy cementowej
1:1 o konsystencji odpowiadającej
10-12cm zagłębienia stożka pomiarowego o grubości 3-4mm
·
Narzut wierzchni należy nanosić po związaniu obrzutki, lecz przed jej
stwardnieniem. Podczas wyrównywania należy warstwę wierzchnią narzutu dociskać
pacą przesuwaną stale w jednym kierunku.
·
Na narzut stosować zaprawę cementowo-wapienną 1:2:10. Zaparwa powinna
mieć konsystencję odpowiadająca 7-10 cm zagłębienia stożka pomiarowego. Na
zakończenie pracy tynkarskiej zacierać narzut packą filcową.
6.
Kontrola jakości robót
Ogólne zasady kontroli jakości robót podano w części pt. Wymagania
Ogólne
Poszczególne etapy wykonania prac malarskich powinny być odebrane i zaakceptowane przez
nadzór Inwestorski.
Fakt ten powinien znaleźć odzwierciedlenie odpowiednim wpisem do
Dziennika Budowy
Kontrola powinna obejmować:
·
Jakość
przygotowania podłoży
·
Jakość użytych
materiałów.
·
Jakość wykonanych
wymalowań .
·
Kontrola
poprawności wykonanych prac zgodnie z Dokumentacją Projektową
Powierzchnie po malowaniu nie mogą posiadać przebarwień , zacieków i
wykwitów.
Materiały przeznaczone do wykonania prac muszą posiadać odpowiednie
atesty oraz być zaakceptowane przez Inspektora Nadzoru. Akceptacja polega na
wizualnej ocenie stanu materiałów oraz udokumentowaniu jej wpisem do Dziennika
Budowy.
7. Obmiar
robót
Ogólne zasady obmiaru robót podano w części pt. Wymagania Ogólne
niniejszej specyfikacji.
7.1
Jednostka obmiarowa
Jednostka obmiarową robót zwianych z pracami malarskimi są:
·
dla powłok
malarskich na tynkach
m2
·
dla gładzi
gipsowych
m2
·
dla powłok
malarskich na stolarce drzwiowej m2
·
dla powłok
malarskich na grzejnikach grzejnikach rurach m
8. Odbiór
robót
Ogólne zasady odbioru robót podano w części pt. Wymagania Ogólne
niniejszej Specyfikacji
Bezpośrednio przed przystąpieniem do prac malarskich należy odebrać
przygotowanie podłoża .
Poszczególne etapy robót malarskich powinny być odebranie i
zaakceptowane przez Inspektora Nadzoru. Odbioru robót dokonuje Inspektor
Nadzoru, po zgłoszeniu ich przez Wykonawcę Robót do odbioru. Odbiór powinien
być przeprowadzony w czasie umożliwiającym wykonanie ewentualnych poprawek bez
hamowania postępu robót. Roboty poprawkowe Wykonawca wykona na własny koszt w
terminie ustalonym z Inspektorem
Nadzoru
Jeżeli wszystkie badania dały wyniki pozytywne, wykonane roboty należy
uznać za zgodne z wymaganiami. Jeżeli chociaż jedno badanie dało wynik
negatywny, wykonane roboty należy uznać za nie zgodne z wymogami norm i
kontraktu. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest doprowadzić roboty do
zgodności z normą i Dokumentacja
Projektowa i przedstawić je do ponownego odbioru.
9.
Przepisy związane
Warunki techniczne wykonania robót określają:
·
PN-69/B-10285
Roboty malarskie budowlane farbami ,
lakierami i emaliami na spoiwach bezwonnych.
·
PN-69/B-10280
Roboty malarskie budowlane farbami
wodnymi i wodorozcieńczalnymi farbami emulsyjnymi.
·
Warunki techniczne wykonania i odbioru robót
budowlano- montażowych. Roboty
ogólnobudowlane (aktualnie obowiązujące)
·
Przepisy bhp przy robotach malarskich
·
Instrukcje techniczne producenta zastosowanych
materiałów.
·
PN-70/B-10100 Roboty tynkowe. Tynki zwykłe. Wymagania i badania przy
odbiorze. Zmiany 1 B1 11-12/72 poz139
·
PN-72/8841-18 Roboty tynkowe. Tynki pocienione z zapraw plastycznych,
B. Szczegółowe specyfikacje techniczne warunków wykonania
i odbioru robót.
4. SST 03
Instalowanie drzwi – kod CPV 45.42.11.31-1
1. Wstęp
1.1
Przedmiot SST
Przedmiotem Niniejszej SST są wymagania szczegółowe
dotyczące wykonania montażu stolarki drzwiowej.
1.2 Zakres robót objętych SST
Ustalenia zawarte w niniejszej SST stanowią wymagania
dotyczące montażu stolarki drzwiowej drewnianej i obejmują:
1. Dostawę na plac budowy
2. Montaż ościeżnic
3. Montaż skrzydeł
4. Montaż zamków i klamek
5. Regulację i dopasowanie skrzydeł
Zakres robót obejmuje montaż drzwi wewnętrznych w
pomieszczeniach po sklepiku na parterze budynku.
1.3 Ogólne wymagania dotyczące robót
Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich
wykonania oraz zgodność
z SST i poleceniami Inspektora Nadzoru.
Ościeżnice montowane w gotowych otworach drzwiowych –
montaż wykonać przed tynkowaniem i malowaniem ścian
2 Materiały
Do wykonania robót montażowych określonych w punkcie
1.2 przewiduje się zastosowanie następujących materiałów:
- Skrzydło drzwiowe o odporności EI60
- Ościeżnica stalowa do drzwi o odporności EI60
- Szerokość skrzydła min. 120cm
- Drzwi jednoskrzydłowe
- Drzwi wyposażone w przyciski antypaniczne
3. Sprzęt
Ogólne wymagania dotyczące sprzętu podano w części pt.
Wymagania ogólne niniejszej Specyfikacji.
Do wykonania robót związanych z montażem drzwi
przewiduje się wykorzystanie następującego sprzętu:
·
Sprzęt do
systemowego montażu tj. (wiertarki , wkrętarki , poziomice , piony traserskie
itp.)
Sprzęt stosowany do robót montażowych powinien być sprawny i zaakceptowany przez
służby techniczne Inwestora.
4. Transport
Ogólne wymagania dotyczące sprzętu podano w części pt.
Wymagania ogólne. Używane pojazdy
poruszające się po drogach publicznych powinny spełniać wymagania dotyczące
przepisów ruchu drogowego.
Ościeżnice i skrzydła drzwiowe podczas transportu
muszą być opakowane w opakowania
fabryczne producenta , skrzydła drzwiowe zaopatrzone w narożniki ochronne ( np.
plastykowe )
Okucia , zamki i klucze dostarczyć na budowę w
opakowaniach fabrycznych.
5. Wykonanie robót
Ogólne wymagania dotyczące wykonania i jakości robót
podano w części pt. Wymagania ogólne niniejszej specyfikacji
Należy zapewnić bezpieczeństwo pracy robotników oraz
osób postronnych mogących znaleźć się w pobliżu miejsca (strefy) prac i,
zgodnie z aktualnymi przepisami dotyczącymi bhp przy wykonywaniu robót
budowlanych .
5.1 Zakres wykonywanych prac
·
Wytrasowanie miejsc montażu
·
Ustawienie
ościeżnic (dopuszczalne odchyłki od pionu i poziomu – max 2mm na 1m wysokości
ościeżnicy jednak nie więcej niż 3mm na
całej długości elementu ościeżnicy.
·
Sprawdzenie
działania skrzydeł przy otwieraniu i zamykaniu.
·
Zamocowanie
ościeżnicy do muru kotwami stalowymi ø10x100 wkręcanymi ( po trzy sztuki
na elementach pionowych ościeżnicy i dwa na elemencie poziomym – do nadproża )
·
Zamurowaniu kotew
ościeżnic w spoinach wznoszonych murów – ościeżnice stalowe
·
Wykonanie
uszczelnienia styku z murem pianka poliuretanową oraz obcięcie jej nadmiaru po
całkowitym wyschnięciu
·
Montaż skrzydeł –
po wykończeniu pomieszczeń
·
Montaż okuć tj.
klamek , rozetek , zamków wpuszczanych wielozastawkowych i łazienkowych.
6 Kontrola jakości robót
Ogólne zasady kontroli jakości robót podano w części
pt. Wymagania Ogólne
Poszczególne etapy wykonania montażu drzwi powinny być odebrane i zaakceptowane przez
Inspektora Nadzoru..
Fakt ten powinien znaleźć odzwierciedlenie odpowiednim
wpisem do Dziennika Budowy
Kontrola powinna obejmować:
·
Kontrolę
elementów składowych ( elementy systemowe)
·
Kontrolę wykonania
drzwi zgodnie z przedmiotowymi
normami i przepisami .
·
Kontrole
wykonania drzwi zgodnie z Dokumentacją Projektową
Materiały przeznaczone
do wbudowania muszą posiadać odpowiednie atesty oraz być zaakceptowane
przez Inspektora Nadzoru. Akceptacja polega na wizualnej ocenie stanu
materiałów oraz udokumentowaniu jej wpisem do Dziennika Budowy.
7. Obmiar robót
Ogólne zasady obmiaru robót podano w części pt.
Wymagania Ogólne niniejszej specyfikacji.
7.1 Jednostka obmiarowa
Jednostkami obmiarowymi robót zwianych z montażem drzwi
jest m2
8. Odbiór robót
Ogólne zasady odbioru robót podano w części pt.
Wymagania Ogólne niniejszej specyfikacji
Poszczególne etapy robót montażowych drzwi
powinny być odebranie i zaakceptowane przez Inspektora Nadzoru. Odbioru
robót dokonuje Inspektor Nadzoru, po zgłoszeniu ich przez Wykonawcę Robót do
odbioru. Odbiór powinien być przeprowadzony w czasie umożliwiającym wykonanie
ewentualnych poprawek bez hamowania postępu robót. Roboty poprawkowe Wykonawca
wykona na własny koszt w terminie ustalonym z Inspektorem Nadzoru.
Jeżeli wszystkie badania dały wyniki pozytywne,
wykonane roboty należy uznać za zgodne
z wymaganiami. Jeżeli chociaż jedno badanie dało wynik negatywny,
wykonane roboty należy uznać za nie zgodne z wymogami norm i kontraktu. W
takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest doprowadzić roboty do zgodności z
normą i Dokumentacją Projektową i
przedstawić je do ponownego odbioru.
9. Przepisy związane
Warunki techniczne wykonania robót określają:
- Przepisy bhp przy
robotach pt. „demontaż istniejącej stolarki okiennej i osadzenie stolarki
okiennej”
- Instrukcje
techniczne producenta zastosowanych materiałów.
- Aprobata Techniczna AT-15-3691/2002, ITB Warszawa,
- Opisy techniczne
i instrukcje producentów,
- PN-B-02151-3:1999 – Akustyka budowlana.
Ochrona przed hałasem pomieszczeń w budynkach. Izolacyjność
akustyczna przegród w budynkach oraz izolacyjność akustyczna elementów
budowlanych. Wymagania,
- PN-EN ISO 717-1:1999 - Akustyka – Ocena izolacyjności
akustycznej w budynkach i izolacyjności akustycznej
elementów budowlanych – Izolacyjność od dźwięków powietrznych,
- PN-92/B-94050/02 - Okucia budowlane. Zawiasy
czopowe. Wymagania i badania,
- PN-B-10085:1988 - Okna i drzwi z drewna,
materiałów drewnopochodnych i tworzyw sztucznych. Wymagania i badania,
B. Szczegółowe specyfikacje techniczne warunków wykonania
i odbioru robót.
5 SST.04 Roboty elektryczne – kod CPV 45.31.12.00-2
1. Wstęp
1.1 Przedmiot SST
Przedmiotem Niniejszej SST są wymagania
szczegółowe dotyczące wymiany gniazd wtyczkowych i wyłączników oświetlenia w
modułach mieszkalnych i na korytarzach.
1.2 Zakres robót objętych SST
Ustalenia
zawarte w niniejszej SST stanowią wymagania dotyczące wykonania robót
elektrycznych i obejmują:
·
Wymianę przewodu zasilającego oświetlenie przeszkodowe
·
Montaż nowych lamp oświetlenia ewakuacyjnego
·
Montaż nowych lamp ledowych oświetlenia ewakuacyjnego
Zakres
robót obejmuje ponadto przygotowanie stanowisk roboczych oraz innych urządzeń
pomocniczych służących do wykonania robót
1.3 Ogólne wymagania dotyczące robót
Wykonawca robót jest
odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz zgodność z SST i poleceniami Inspektora
Nadzoru.
2. Materiały
Do wykonania robót elektrycznych określonych
w punkcie 1.2 przewiduje się zastosowanie następujących materiałów:
·
Przewód YDY 3x1,5mm2
·
Lampy ledowe
·
Lampy ewakuacyjne z wbudowanymi akumulatorami podtrzymującymi
oświetlenie
3. Sprzęt
Ogólne
wymagania dotyczące sprzętu podano w części pt. Wymagania ogólne niniejszej
specyfikacji
Do
wykonania robót tynkarskich przewiduje się wykorzystanie następującego sprzętu:
·
Narzędzia ręczne – wkrętaki
4. Transport
Ogólne wymagania dotyczące
transportu podano w części pt. Wymagania ogólne. Używane pojazdy poruszające się po drogach
publicznych powinny spełniać wymagania dotyczące przepisów ruchu drogowego.
5. Wykonanie
robót
Należy zapewnić
bezpieczeństwo pracy robotników oraz osób postronnych mogących znaleźć się w
pobliżu miejsca (strefy) prac i, zgodnie z aktualnymi przepisami dotyczącymi
bhp przy wykonywaniu robót budowlanych .
Montaż sprzętu, osprzętu i opraw oświetleniowych.
Sprzęt i osprzęt instalacyjny należy mocować do podłoża w
sposób trwały zapewniający mocne i bezpieczne jego osadzenie. Do mocowania
sprzętu i osprzętu mogą służyć konstrukcje wsporcze lub konsolki osadzone na
podłożu, przyspawane do stalowych elementów konstrukcji budowlanych lub przykręcone
do podłoża za pomocą kołków
i śrub rozporowych oraz kołków wstrzeliwanych. Uchwyty (haki) dla opraw
zwieszakowych montowane w stropach należy mocować przez wkręcanie w
metalowy kołek rozporowy lub wbetonowanie. Przewody opraw oświetleniowych należy łączyć z przewodami wypustów za pomocą złączy
świecznikowych.
Przed
zamocowaniem opraw należy sprawdzić ich działanie oraz prawidłowość połączeń.
Należy
zapewnić równomierne obciążenie faz linii zasilających przez odpowiednie
przyłączanie odbiorów 1-fazowych.
Mocowanie
puszek w ścianach i gniazd wtykowych w puszkach powinno zapewniać niezbędną
wytrzymałość na wyciąganie wtyczki i gniazda. Gniazda wtykowe i wyłączniki
należy instalować w sposób nie kolidujący z wyposażeniem pomieszczenia.
W sanitariatach
należy przestrzegać zasady poprawnego rozmieszczania sprzętu z uwzględnieniem przestrzeni
ochronnych. Położenie wyłączników klawiszowych należy przyjmować takie, aby w
całym obiekcie było jednakowe.
Przewód
ochronny będący żyłą przewodu wielożyłowego powinien mieć izolację będącą
kombinacją barwy zielonej i żółtej (nie można go wykorzystywać jako przewodu
roboczego – np w instalacjach z wyłącznikami świecznikowymi).
6. Kontrola
jakości robót
Sprawdzeniu i
kontroli w czasie wykonywania robót oraz po ich zakończeniu powinno podlegać:
·
sprawdzenie ciągłości wszelkich przewodów występujących w
danej instalacji,
·
poprawność wykonania i zabezpieczenia połączeń śrubowych
instalacji elektrycznej potwierdzonych protokołem przez wykonawcę montażu,
·
poprawność wykonania montażu sprzętu instalacyjnego,
urządzeń i odbiorników energii elektrycznej,
·
poprawność zamontowania i dokonania kompletacji opraw
oświetleniowych (ze szczególnym uwzględnieniem oświetlenia awaryjnego)
·
wykonanie
pomiarów rezystancji uziemienia, izolacji, pomiarów skuteczności ochrony
przeciwporażeniowej z przekazaniem wyników do protokołu odbioru.
7. Obmiar
robót
Ogólne zasady obmiaru robót podano w części
pt. Wymagania Ogólne niniejszej specyfikacji.
7.1 Jednostka obmiarowa
Jednostką obmiarową robót jest szt.
– dla lamp
m - dla przewodu zasilającego
8. Odbiór robót
Estetyka i jakość wykonanej instalacji.
O
jakości i estetyce wykonanej instalacji decydują następujące czynniki:
·
zastosowanie
jednego gatunku i zachowanie jednakowej kolorystyki sprzętu
elektroinstalacyjnego.
·
trwałość zamocowania sprzętu do podłoża oraz innych
elementów mocujących i uchwytów.
·
zamocowanie
sprzętu na jednakowej wysokości w danym pomieszczeniu z zachowaniem zasad
prostoliniowości mocowania.
·
zachowanie
we wszystkich pomieszczeniach jednolitej pozycji łączników oraz jednolite
usytuowanie styku ochronnego w gniazdach wtyczkowych.
·
właściwe
zabezpieczenie przed korozją elementów urządzeń i instalacji narażonych na
wpływ czynników atmosferycznych.
Ochrona przed
porażeniem prądem elektrycznym
· Należy ustalić,
jakie środki ochrony przed dotykiem bezpośrednim i pośrednim zostały zastosowane.
· Należy stwierdzić prawidłowość
dobrania środków ochrony przed porażeniem prądem elektrycznych oraz ich
zgodność z normami.
· Sprawdza się
zgodność instalacji z wymaganiami normy PN-IEC 60364-4-41 oraz
PN-IEC60364-4-47.
Połączenia przewodów
Należy sprawdzić, czy:
· połączenia
przewodów są wykonane przy użyciu odpowiednich metod i osprzętu,
· nie jest
wywierany przez izolację nacisk na połączenia,
· zaciski nie są
narażone na naprężenia spowodowane przez podłączone przewody.
Sprawdza się zgodność instalacji z wymaganiami normy
PN-82/E-06290, PN-86/E-06291
9.
Przepisy związane
Warunki techniczne wykonania robót określają:
[1] PN-87/E-90056. Przewody
elektroenergetyczne ogólnego przeznaczenia do układania na stałe. Przewody o
izolacji i powłoce polwinitowej, okrągłe.
[2] PN-87/E-90054. Przewody
elektroenergetyczne ogólnego przeznaczenia do układania na stałe. Przewody
jednożyłowe o izolacji polwinitowej.
[3] PN-93/E-90401. Kable elektroenergetyczne i sygnalizacyjne o izolacji i powłoce
polwinitowej na napięcie znamionowe nie przekraczające 6/6 kV -- Kable
elektroenergetyczne na napięcie znamionowe 0,6/1 kV.
[4] PN-EN
12464-1:2004. Światło i oświetlenie. Oświetlenie miejsc pracy. Część 1: Miejsca
pracy we wnętrzach.
[5]
PN-86/E-05003.01. Ochrona odgromowa obiektów budowlanych. Wymagania ogólne.
[6] PN-IEC
60364 – Instalacje elektryczne w obiektach budowlanych. Norma wieloarkuszowa
[7] Przepisy budowy urządzeń
elektroenergetycznych. Instytut Energetyki 1988 r. (jako wiedza techniczna