Zarządzenie Nr 147/X/ORG-09
Burmistrza Ząbkowic Śląskich
z dnia 12 października 2009 roku

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich

Na podstawie art. 33 ust.1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

 

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich wprowadzonym zarządzeniem Nr 119/VIII/ORG-09 Burmistrza Ząbkowic Śląskich z dnia 186/X/ORG-08 wprowadza się następujące zmiany:

 

1) W § 7 ust. 2 i 3 otrzymuje następujące brzmienie:

 

„2. W  Urzędzie ustala się następujące stanowiska kierownicze:

1)     Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,

2)   Komendant Straży Miejskiej,

3)     Kierownik Wydziału Rozwoju Lokalnego i Promocji,

4)     Kierownik Wydziału Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości,

5)     Kierownik Wydziału Infrastruktury Komunalnej,

7)     Kierownik Wydziału Gospodarki Przestrzennej,

8)   Kierownik Wydziału Edukacji,

9)   Kierownik Wydziału Organizacyjnego.

 

     3. Ustala się następującą strukturę wewnętrzną wydziałów i komórek organizacyjnych:

 

3.1.           Pion Burmistrza:

  

      1.      Urząd Stanu Cywilnego - USC:

     1)     kierownik Urzędu Stanu Cywilnego – 1 etat,

     2)   z-ca kierownika Urzędu Stanu Cywilnego – 1 etat,

     3)     stanowisko ds. rejestracji stanu cywilnego – 1 etat.

 

      2.   Wydział Rozwoju Lokalnego i Promocji – RLP:

     1) kierownik wydziału – 1 etat,

     2) stanowisko ds. aktywizacji gospodarczej – 1 etat,

     3) stanowisko ds. funduszy europejskich i krajowych – 1 etat,

           4) stanowisko ds. promocji, turystyki i kultury – 1 etat.

           5) stanowisko ds. kontaktów zagranicznych – ½ etatu.

           6) stanowisko ds. obsługi i promocji izby pamiątek regionalnych i Krzywej Wieży – 1 etat,

           7) stanowisko pomocnicze ds. obsługi (robotnik gospodarczy w Izbie Pamiątek Regionalnych i Krzywej Wieży) – 1 etat”.

 

3.     Straż Miejska - SMI:

1)   komendant Straży Miejskiej – 1 etat,

2)     strażnik miejski – 6 etatów.

 

 

      4.      Pion Ochrony Informacji Niejawnych tworzą:

1)    pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych - PIN, powoływany przez Burmistrza,

2)   kierownik Kancelarii Tajnej (funkcja wyznaczona pracownikowi wskazanemu przez w/w Pełnomocnika),

3)    stanowisko ds. obsługi Kancelarii Tajnej, (funkcja wyznaczona pracownikowi wskazanemu przez Pełnomocnika);

5.   Stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego – SAW,

6.    Pełnomocnik ds. Zarządzania Kryzysowego – PZK,

7.   Stanowisko ds. Zamówień Publicznych – SZP.

 

3.2. Pion Zastępcy Burmistrza pierwszego – ZB 1:

 

1.    Wydział Infrastruktury Komunalnej – WIK:

          1)   kierownik wydziału – 1 etat,

          2)   stanowisko ds. infrastruktury komunalnej - 3 etaty,

 

2.   Wydział Gospodarki Przestrzennej - WGP:

1)   kierownik wydziału – 1 etat,

2)   stanowisko ds. ochrony środowiska – 1 etat,

3)   stanowisko ds. gospodarki przestrzennej – 1 etat,

4)   stanowisko ds. gospodarki lokalowej i mieszkaniowej – 1 etat,

            5)   stanowisko ds. sprzedaży nieruchomości, podziałów i ewidencji mienia – 1 etat,

6)   stanowisko ds. rolnych, sprzedaży i obrotu nieruchomościami – 1 etat,

7)   stanowisko ds. sprzedaży lokali i wieczystego użytkowania – 1 etat,

8)   stanowisko ds. lokalowych – 1 etat.

 

3.3. Pion Zastępcy Burmistrza drugiego – ZB 2:

 

      1.      Wydział Edukacji - EDU:

1)     kierownik wydziału – 1 etat,

2)     stanowisko ds. finansowo – administracyjnych – 1 etat,

3)     stanowisko ds. administracyjno – opiekuńczych – 1 etat,

         4)     stanowisko ds. koordynacji profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii – 1 etat.

 

3.4. Pion Sekretarza Gminy - SG:

 

 1. Wydział Organizacyjny – ORG:

         1)  kierownik wydziału – 1 etat,

2)  stanowisko ds. kadr – 1etat,

3)  stanowisko ds. gospodarczych – 1 etat,

4)  stanowiska pomocnicze i obsługa (1 etat konserwator - dozorca, 2 etaty sprzątaczek),

5)    stanowisko ds. bezpieczeństwa i higieny pracy – 1/3 etatu,

6)  stanowisko ds. obsługi informatycznej Urzędu – 1 etat,

7)  stanowisko ds. kontroli wewnętrznej – 1 etat,

8)  stanowisko ds. archiwizacji dokumentów – ½  etatu”.

 

 

 

 2.      Wydział Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości – SOP:

1)     kierownik wydziału – 1 etat,

2)     stanowisko ds. ewidencji ludności i bezpośredniej obsługi petentów – 1 etat,

3)     stanowisko ds. dowodów osobistych i bezpośredniej obsługi petentów - 2 etaty,

4)   stanowisko ds. inicjatyw gospodarczych – 1 etat.

 

 3.   Biuro Rady Miejskiej – BRM:

 

1)     stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej i jednostek pomocniczych – 1 etat,

 

 4.  Biuro Obsługi Petenta – BOP:

 

1)      stanowiska ds. obsługi petentów Urzędu – 2 etaty,

      2)      stanowiska doręczycieli przesyłek – 2 etaty.

 

       5.  Sekretariat – SEK

 

         1) stanowisko ds. obsługi sekretarskiej Burmistrza i Zastępców Burmistrza – 2 etaty,

         2) asystent Burmistrza – 1 etat.

 

 3.5. Pion Skarbnika Gminy - SK:

 

1.  Wydział Finansów i Planowania (funkcję kierownika wydziału pełni główny księgowy):

1)     główny księgowy – 1 etat,

2)     stanowisko ds. podatku i opłat lokalnych – 2 etaty,

3)     stanowisko ds. księgowości – 4 etaty,

4)   stanowisko ds. wymiaru podatku – 3 etaty,

5)   stanowisko ds. pomocy publicznej – 1 etat”.

 

 

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia podpisania i podlega wyłożeniu do publicznego wglądu w siedzibie Urzędu oraz zamieszczeniu w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

 

 

 

 

 

 

Burmistrz Ząbkowic Śląskich

    /-/ Krzysztof Kotowicz

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzasadnienie ______________________________________________________________

    

                                  

     Art. 33 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. 2001 nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) stanowi, że burmistrz wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy. Organizację i zasady funkcjonowania urzędu gminy określa regulamin organizacyjny, nadany przez burmistrza w drodze zarządzenia. Dążąc do zapewnienia sprawnego funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich
w kontekście zachodzących przemian w administracji publicznej celowym jest wprowadzenie zmian w strukturze organizacyjnej, zmierzających do jak najlepszego wykorzystania potencjału ludzkiego i zapewnienia odpowiedniego poziomu zaspokajania potrzeb wspólnoty samorządowej.

   Wobec powyższego jak i wniosku Burmistrza Ząbkowic Śląskich wydanie przedmiotowego zarządzenia uważam za zasadne.

 

 

 

                   

 

 

 

Ząbkowice Śląskie, dn. 12 października 2009 roku.