Zarządzenie Nr  86/VI/ORG-08
Burmistrza Ząbkowic Śląskich
z dnia 17 czerwca 2008 roku

 


w sprawie: ustalenia czasu pracy pracowników Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich w okresie od 01.07.2008 roku do 31.08.2008 roku

 

       Na podstawie art. 31 i art. 33 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r.
Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 15 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r. z późn. zm.) oraz § 17, § 14 Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich wprowadzonego zarządzeniem Nr 166/XI/ORG-06 Burmistrza Ząbkowic Śląskich z dnia 16 listopada 2006 roku ze zmianami.

zarządzam, co następuje:

§1.1. W związku z prawnym obowiązkiem zapewnienia pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, ciążącym na Pracodawcy, jak i koniecznością zapewnienia mieszkańcom Gminy Ząbkowice Śląskie szerokiej pomocy w zakresie zabezpieczenia korzystnych możliwości sprawnego oraz rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli, kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego ustalam w okresie letnim od 01.07.2008 roku do 31.08.2008 roku, tj. okresie szczególnej uciążliwości związanej z wysoką temperaturą, czas pracy pracowników Urzędu Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich w godzinach od 7.00 do 15.00.

2. Przyjmowanie interesantów przez pracowników Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich odbywa się w godzinach pracy urzędu, określonych w ust. 1.

3. Uregulowanie, o którym mowa w ust. 1 nie dotyczy pracowników Biura Obsługi Petenta oraz Sekretariatu Burmistrza Ząbkowic Śląskich, których obowiązuje indywidualny zmianowy czas pracy w godzinach od 7.00 do 17.00.

4. W przypadku prognoz meteorologicznych wskazujących na utrzymywanie się przez dłuższy okres niekorzystnych warunków atmosferycznych, związanych z wysoką temperaturą Pracodawca może podjąć decyzję o skróceniu czasu pracy w danym dniu w ten sposób, że rozpoczęcie pracy nastąpi o godz. 7.00, a jej zakończenie o godz. 14.00, z zastrzeżeniem ust.3.

5.Niedozwolone jest ograniczanie, skracanie lub zmienianie godzin przyjmowania interesantów przez pracowników urzędu.

§2. Zobowiązuję Sekretarza Gminy do wykonania niniejszego zarządzenia i zapewnienia właściwej informacji o pracy urzędu.

§3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2008 roku i podlega wyłożeniu do publicznego wglądu w siedzibie Urzędu oraz zamieszczeniu w Biuletynie Informacji Publicznej.

                                                                                             

Burmistrz Ząbkowic Śląskich

(-) Krzysztof Kotowicz

 

Uzasadnienie _______________________________________________________________

 

 

     W myśl art. 31 oraz art. 33 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. 2001 nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) burmistrz jest kierownikiem urzędu, kieruje bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz. Zadania wykonuje przy pomocy urzędu gminy. § 17 Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego
w Ząbkowicach Śląskich wprowadzonego zarządzeniem Nr 166/XI/ORG-06 Burmistrza Ząbkowic Śląskich z dnia 16 listopada 2006 roku stanowi, że wykonywanie pracy poza godzinami ustalonymi w Regulaminie Pracy następuje wyłącznie na podstawie polecenia służbowego pracodawcy. Pośród licznych obowiązków pracodawcy szczególnie ważnym obowiązkiem określonym w art. 15 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks Pracy
(t.j. Dz. U. z 1998 r. z późn. zm jest zapewnienie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Aby sprostać obowiązującym w tym zakresie przepisom prawa, pracodawca winien podjąć działania w celu minimalizowania negatywnych skutków procesów pracy.
W związku ze zbliżającym się okresem szczególnej uciążliwości pracy związanej
z występowaniem wysokiej temperatury, spowodowaną warunkami atmosferycznymi występującymi w okresie letnim ze względu na troskę o zdrowie pracowników oraz umożliwienie mieszkańcom Gminy Ząbkowice Śląskie szerokiej pomocy w zakresie zabezpieczenia korzystnych możliwości do dokonywania czynności składania wniosków
i innych dokumentów oraz ich odbioru w celu zapewnienia ciągłości świadczonych usług uważam, że wprowadzenie niniejszego zarządzenia jest zasadne.

 

 

Sporządziła:

                    Iwona Aibin

                Sekretarz Gminy

             

                   

 

 

Ząbkowice Śląskie, dn. 17 czerwca 2008 roku.