Zarządzenie Nr 216/XII/ORG-07
z dnia 14 grudnia 2007 roku
w sprawie: ustalenia zasad przyznawania nagród w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich
Na
podstawie § 13 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005
r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w
urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach
marszałkowskich (Dz. U. z 2006 r,
Nr 146, poz. 1223 z późn. zm.) oraz art. 31 i
art. 33 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z
2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.)
zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. W
ramach posiadanych środków na wynagrodzenia tworzy się fundusz nagród z
przeznaczeniem na nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej
pracowników Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich.
2. Na
fundusz składają się oszczędności funduszu płac powstałe w wyniku długotrwałych
usprawiedliwionych nieobecności pracowników.
§ 2. 1. Prawo
wnioskowania o przyznanie nagrody przysługuje:
1) zastępcy burmistrza, skarbnikowi, sekretarzowi w stosunku
do wszystkich pracowników,
2)
kierownikom referatów w stosunku do podległych
pracowników.
2. O
wysokości, terminach i częstotliwości wypłaty nagród decyduje Burmistrz
po zasięgnięciu opinii osób, o których mowa w ust. 1.
3. Przy
ustalaniu wysokości kwoty nagrody należy brać pod uwagę złożoność i efekty
pracy, a w szczególności zróżnicowany zakres obowiązków nagradzanych
pracowników.
§ 3.
Dysponentem funduszu nagród jest Burmistrz.
§ 4. 1.
Nagroda może być przyznana za wykonywanie zadań wykraczających poza normalny
zakres obowiązków lub powodujących szczególne obciążenie obowiązkami, jeżeli
pracownik nie otrzymał dodatkowego wynagrodzenia z tego tytułu.
2.
Nagrodę może także otrzymać pracownik, który wzorowo wykonuje obowiązki
służbowe, posiada wysoki poziom wiedzy zawodowej, wyróżnia się
inicjatywą, samodzielnością i wysokim poczuciem odpowiedzialności zawodowej.
3. Przy
przyznawaniu nagród uwzględnia się ostatnią okresową ocenę kwalifikacyjną
pracownika.
4.
Nagroda nie może być przyznana pracownikowi, który w szczególności:
1) w
rażący sposób narusza postanowienia regulaminu pracy, kodeksu etycznego,
2)
otrzymał karę porządkową, dyscyplinarną,
3)
przebywa na urlopie wychowawczym,
oraz w przypadku:
4)
nieobecności w pracy wskutek choroby trwającej ponad 3 miesiące,
5)
uzasadnionych skarg na pracę pracownika.
§ 5.
Nagroda za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej jest nagrodą uznaniową, a
pracownikowi nie przysługuje roszczenie o jej przyznanie.
§ 6. Zobowiązuję
Sekretarza Gminy, Kierowników Wydziałów do zapoznania wszystkich pracowników z
treścią przedmiotowego zarządzenia.
§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega wyłożeniu do publicznego wglądu w siedzibie Urzędu oraz zamieszczeniu w Biuletynie Informacji Publicznej.
/-/
Otrzymują:
1. Sekretarz Gminy w/m
2. Kierownicy Wydziałów w/m
3. A/a
Uzasadnienie _______________________________________________________________
W myśl art. 31 oraz art. 33 ust. 1 i
3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.
U. 2001 nr 142, poz. 1591 z późn.
zm.) burmistrz jest kierownikiem urzędu, kieruje
bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
§ 13 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich z dnia 2 sierpnia 2005 r. (Dz. U. Nr 146, poz. 1223 z późn. zm.) stanowi: w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia może być utworzony fundusz nagród, z przeznaczeniem na nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, pozostający w dyspozycji kierownika urzędu.
sporządziła: Iwona Aibin -
Ząbkowice Śl., dn. 14 grudnia 2007 roku.