Uchwała Nr VII/37/2009

Rady Miejskiej Ząbkowic  Śląskich

z dnia 29 czerwca 2009 r.

 

w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie za I półrocze oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury.

 

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. nr 142  z 2001 r., poz. 1591 ze zmianami), art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. nr 249, poz. 2104 ze zmianami) Rada Miejska uchwala co następuje:

 

§ 1. Przedkładana przez Burmistrza Ząbkowic Śląskich informacja o przebiegu wykonania budżetu Miasta i Gminy za okres I półrocza roku budżetowego winna składać z części tabelarycznej wraz z częścią opisową.

 

§ 2. W części tabelarycznej należy ująć wielkości dotyczące planu rocznego, wykonania za I półrocze, oraz wskaźnik procentowy wykonania planu rocznego. Zestawienie tabelaryczne winno zawierać:

 

a) w zakresie dochodów ogółem: wykonanie według źródeł w szczegółowości  dział, rozdział i paragraf wg klasyfikacji budżetowej oraz kwotę zaległości. Zestawienie winno odzwierciedlać wykonanie  dochodów  bieżących i majątkowych.

 

b) w zakresie wydatków ogółem: wykonanie wg działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej,

 

c) organizację i zatrudnienie w placówkach oświatowych z uwzględnieniem liczby oddziałów w poszczególnych jednostkach, liczbę uczniów, liczbę etatów ogółem, w tym nauczycieli oraz obsługi i administracji,

 

d) realizację wydatków w poszczególnych jednostkach oświatowo-wychowawczych,

 

e) realizację planu finansowego dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami,

 

f) realizację dochodów własnych oraz zestawienie ich przychodów i wydatków,

 

g) wykonanie planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

 

§ 3. Informacja opisowa winna przedstawiać w szczegółowości:

a) zestawienie dokonanych w I półroczu zmian w planie budżetu,

b) wykonanie planu przychodów i rozchodów,

c) planowanego i wykonanego wyniku budżetu,

 

d) wykonanie planu dochodów w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej, z analizą wykonania planu dochodów wg źródeł dochodów budżetowych, z podziałem na realizację dochodów własnych, subwencji i dotacji. Informacja powinna zawierać również stan zaległości.

 

e) wykonanie planu wydatków budżetowych w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej, w tym zestawienie  wykonania planu wydatków na poziomie działów oraz częścią opisową zrealizowanych wydatków w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej, z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych.

W części opisowej należy uwzględnić realizację wydatków na programy i projekty współfinansowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.

 

f) wykonanie planu dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami,

 

g) wykonanie planu udzielonych dotacji, z podaniem podmiotów, którym udzielono dotacji i na jaki cel,

 

h) wykonanie planu dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,

 

h) wykonanie planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

 

i) realizację dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych jednostek budżetowych wraz z zestawieniem jednostek, w których utworzono rachunek dochodów własnych.

 

j) analizę należności i zobowiązań wymagalnych,

 

§ 3. Ustala się zakres i formę informacji o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze samorządowych instytucji kultury, dla których organem założycielskim jest gmina Ząbkowice Śląskie.

 

1) Informacja winna zawierać:

- pierwotny plan przychodów i kosztów samorządowej instytucji kultury,

- ostateczny plan, tj. po zmianach dokonywanych w ciągu okresu  sprawozdawczego,

- omówienie realizacji przychodów według ich źródeł i porównanie realizacji z planem,

- wyjaśnienie przyczyn występujących odchyleń w realizacji przychodów,

- omówienie kosztów, w tym w szczególności wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń,

  wydatków majątkowych, remontowych.

- rozliczenie dotacji z budżetu Gminy w szczegółowości zadań, na jakie dotacje te były

  udzielane ( w tym rodzaj zorganizowanych imprez kulturalnych i rekreacyjnych),

- informację o realizowanych projektach współfinansowanych ze środków UE,

- informację o stanie należności i zobowiązań na koniec okresu sprawozdawczego, w tym  

  wymagalnych.

 

2) Informacja o przebiegu wykonania planów finansowych samorządowych instytucji kultury winna mieć formę opisową, uzupełnioną o zestawienia tabelaryczne  - zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

 

Informacja winna by sporządzona w szczegółowości nie mniejszej niż w planie finansowym.

 

§ 4. Traci moc uchwała nr VI/27/2006 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 30 czerwca 2006 roku w sprawie określenia zakresu i formy przedkładanej przez Burmistrza informacji o przebiegu wykonania budżetu Miasta i Gminy za I półrocze roku budżetowego.

 

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich.

 

§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

                                                                                                                                

 

 

                                                                                                                             Przewodniczący Rady

                                                                                                                             (-) Andrzej Dominik

 

 

 

  

 

 

         Załącznik nr 1

                                                                                                                          do uchwały nr  VII/37/2009

                                                                                                                          Rady Miejskiej w Ząbkowicach     

                                                                                                                          Śląskich z dnia 29 czerwca 2009 r.

                                                                                                                               

 

Wynik finansowy instytucji kultury

wg stanu na 30 czerwca ... roku

 

                                                                                                                                 w złotych

L.p.

Wyszczególnienie

Plan po zmianach

Wykonanie

na 30 czerwca

%

I.

Przychody netto ze sprzedaży

 

 

 

1.

Przychody ze sprzedaży usług własnych

......................

 

 

 

2.

Dotacje podmiotowe inne

......................

 

 

 

II.

Koszty działalności operacyjnej

 

 

 

1.

Amortyzacja

 

 

 

2.

Wynagrodzenia

 

 

 

3.

Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia

 

 

 

4.

Pozostałe koszty

......................

 

 

 

III.

ZYSK/STRATA ZE SPRZEDAŻY   

(poz. I-poz. II)

 

 

 

IV.

Pozostałe przychody operacyjne

 

 

 

1.

Dotacja podmiotowa od organizatora

 

 

 

2.

Inne przychody operacyjne

 

 

 

V.

Pozostałe koszty operacyjne

 

 

 

1.

Inne koszty operacyjne

 

 

 

VI.

ZYSK/STRATA Z DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ   

(poz. III + poz. IV - poz. V)

 

 

 

VII.

Przychody finansowe

 

 

 

VIII.

Koszty finansowe

 

 

 

IX.

ZYSK/STRATA Z DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ  

( poz. VI + poz. VII - poz. VIII)

 

 

 

X.

WYNIK ZDARZEŃ NADZWYCZAJNYCH

+/ - zyski i straty nadzwyczajne

 

 

 

XI.

WYNIK FINANSOWY BRUTTO

( poz. IX + poz. X)

 

 

 

XII.

OBOWIĄZKOWE OBCIĄŻENIE WYNIKU FINANSOWEGO

 

 

 

1.

w tym podatek dochodowy od osób prawnych

 

 

 

 

XIII

 

WYNIK FINANSOWY NETTO ( zysk +/strata - )

 

 

 

 

L.p.

Inwestycje i zakupy inwestycyjne ogółem, w tym:

 

 

 

1.

Finansowane z dotacji budżetowej

 

 

 

2.

Finansowane ze środków UE

 

 

 

 

 

..........                                                         ...............

( Główny księgowy)                                                                                       ( Dyrektor)

 

 

Należności instytucji kultury

wg stanu na 30 czerwca .... roku

                           w złotych

Wyszczególnienie

Kwota ogółem

w tym należności wymagalne

Należności ogółem

 

 

1. Należności długoterminowe

 

 

2. Należności krótkoterminowe, w tym:

 

 

a) z tytułu dostaw i usług

 

 

b) z tytułu podatków i składek na ubezpieczenia społeczne

 

 

c) pozostałe należności

 

 

3. Należności sporne

 

 

 

 

 

 

Zobowiązania instytucji kultury

wg stanu na 30 czerwca .... roku

                        w złotych

Wyszczególnienie

Kwota ogółem

w tym zobowiązania wymagalne

Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania - ogółem, w tym:

- rezerwy na zobowiązania

 

 

1. Zobowiązania długoterminowe, w tym:

a) kredyty i pożyczki

b) inne

 

 

2. Zobowiązania krótkoterminowe, w tym:

a) kredyty i pożyczki

b) z tytułu emisji dłużnych papierów wartościowych

c) zobowiązania wekslowe

d) z tytułu dostaw i usług

e) z tytułu wynagrodzeń

f) z tytułu ubezpieczeń społecznych

g) z tytułu podatków (wobec Urzędu Skarbowego)

h) wobec PFRON

i) z tytułu podatku od nieruchomości

j) fundusze specjalne

k) inne

 

 

 

 

.............                                                          .............

         ( Główny księgowy)                                                                              ( Dyrektor)

 

 

Uzasadnienie______________________________________________________________

 

 

            Zgodnie z art. 198 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych, zarząd jednostki samorządu terytorialnego przedstawia organowi stanowiącemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej informację o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za pierwsze półrocze oraz informację o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury, w terminie do dnia 31 sierpnia.

Zakres i formę informacji, zgodnie z art. 198 ust. 2 cytowanej ustawy, określa organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego.

Niniejszą uchwałą uszczegółowiono zakres i formę przedkładanej informacji oraz określono zakres i formę przedkładanych informacji przez samorządowe instytucje kultury.