Uchwała Nr VII/37/2009
Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich
z dnia 29 czerwca 2009 r.
w
sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu
Miasta i Gminy Ząbkowice Śląskie za I półrocze oraz informacji o przebiegu
wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie
gminnym (Dz. U. nr 142
z 2001 r., poz. 1591 ze zmianami), art. 198 ust. 2 ustawy z dnia
30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. nr
249, poz. 2104 ze zmianami) Rada Miejska
uchwala co następuje:
§ 1. Przedkładana przez Burmistrza Ząbkowic Śląskich informacja o przebiegu wykonania budżetu Miasta i Gminy za okres I półrocza roku budżetowego winna składać z części tabelarycznej wraz z częścią opisową.
§ 2. W części tabelarycznej należy ująć wielkości dotyczące planu rocznego, wykonania za I półrocze, oraz wskaźnik procentowy wykonania planu rocznego. Zestawienie tabelaryczne winno zawierać:
a) w zakresie dochodów ogółem: wykonanie według źródeł w szczegółowości dział, rozdział i paragraf wg klasyfikacji budżetowej oraz kwotę zaległości. Zestawienie winno odzwierciedlać wykonanie dochodów bieżących i majątkowych.
b) w zakresie wydatków ogółem: wykonanie wg działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej,
c) organizację i zatrudnienie w placówkach oświatowych z uwzględnieniem liczby oddziałów w poszczególnych jednostkach, liczbę uczniów, liczbę etatów ogółem, w tym nauczycieli oraz obsługi i administracji,
d) realizację wydatków w poszczególnych jednostkach oświatowo-wychowawczych,
e) realizację planu finansowego dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami,
f) realizację dochodów własnych oraz zestawienie ich przychodów i wydatków,
g) wykonanie planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
§ 3. Informacja opisowa winna przedstawiać w szczegółowości:
a) zestawienie dokonanych w I półroczu zmian w planie budżetu,
b) wykonanie planu przychodów i rozchodów,
c) planowanego i wykonanego wyniku budżetu,
d) wykonanie planu dochodów w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej, z analizą wykonania planu dochodów wg źródeł dochodów budżetowych, z podziałem na realizację dochodów własnych, subwencji i dotacji. Informacja powinna zawierać również stan zaległości.
e) wykonanie planu wydatków budżetowych w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale budżetowej, w tym zestawienie wykonania planu wydatków na poziomie działów oraz częścią opisową zrealizowanych wydatków w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej, z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych.
W części opisowej należy uwzględnić realizację wydatków na programy i projekty współfinansowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
f) wykonanie planu dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami,
g) wykonanie planu udzielonych dotacji, z podaniem podmiotów, którym udzielono dotacji i na jaki cel,
h) wykonanie planu dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
h) wykonanie planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
i) realizację dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych jednostek budżetowych wraz z zestawieniem jednostek, w których utworzono rachunek dochodów własnych.
j) analizę należności i zobowiązań wymagalnych,
§ 3. Ustala się zakres i formę informacji o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze samorządowych instytucji kultury, dla których organem założycielskim jest gmina Ząbkowice Śląskie.
1) Informacja winna zawierać:
- pierwotny plan przychodów i kosztów samorządowej instytucji kultury,
- ostateczny plan, tj. po zmianach dokonywanych w ciągu okresu sprawozdawczego,
- omówienie realizacji przychodów według ich źródeł i porównanie realizacji z planem,
- wyjaśnienie przyczyn występujących odchyleń w realizacji przychodów,
- omówienie kosztów, w tym w szczególności wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń,
wydatków majątkowych, remontowych.
- rozliczenie dotacji z budżetu Gminy w szczegółowości zadań, na jakie dotacje te były
udzielane ( w tym rodzaj zorganizowanych imprez kulturalnych i rekreacyjnych),
- informację o realizowanych projektach współfinansowanych ze środków UE,
- informację o stanie należności i zobowiązań na koniec okresu sprawozdawczego, w tym
wymagalnych.
2) Informacja o przebiegu wykonania planów finansowych samorządowych instytucji kultury winna mieć formę opisową, uzupełnioną o zestawienia tabelaryczne - zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
Informacja winna by sporządzona w szczegółowości nie mniejszej niż w planie finansowym.
§ 4. Traci moc uchwała nr VI/27/2006 Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich z dnia 30 czerwca 2006 roku w sprawie określenia zakresu i formy przedkładanej przez Burmistrza informacji o przebiegu wykonania budżetu Miasta i Gminy za I półrocze roku budżetowego.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady
(-)
Andrzej Dominik
Załącznik
nr 1
do uchwały nr VII/37/2009
Rady Miejskiej w Ząbkowicach
Śląskich
z dnia 29 czerwca 2009 r.
Wynik finansowy instytucji kultury
wg stanu na 30 czerwca ... roku
w złotych
L.p. |
Wyszczególnienie |
Plan po
zmianach |
Wykonanie na 30
czerwca |
% |
I. |
Przychody netto ze sprzedaży |
|
|
|
1. |
Przychody ze sprzedaży usług własnych ...................... |
|
|
|
2. |
Dotacje podmiotowe inne ...................... |
|
|
|
II. |
Koszty działalności operacyjnej |
|
|
|
1. |
Amortyzacja |
|
|
|
2. |
Wynagrodzenia |
|
|
|
3. |
Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia |
|
|
|
4. |
Pozostałe koszty ...................... |
|
|
|
III. |
ZYSK/STRATA ZE SPRZEDAŻY (poz. I-poz.
II) |
|
|
|
IV. |
Pozostałe przychody operacyjne |
|
|
|
1. |
Dotacja podmiotowa od organizatora |
|
|
|
2. |
Inne przychody operacyjne |
|
|
|
V. |
Pozostałe koszty operacyjne |
|
|
|
1. |
Inne koszty operacyjne |
|
|
|
VI. |
ZYSK/STRATA Z DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ (poz. III + poz. IV - poz.
V) |
|
|
|
VII. |
Przychody finansowe |
|
|
|
VIII. |
Koszty finansowe |
|
|
|
IX. |
ZYSK/STRATA Z DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
( poz. VI + poz. VII - poz. VIII) |
|
|
|
X. |
WYNIK ZDARZEŃ NADZWYCZAJNYCH +/ - zyski i straty nadzwyczajne |
|
|
|
XI. |
WYNIK FINANSOWY BRUTTO ( poz. IX + poz. X) |
|
|
|
XII. |
OBOWIĄZKOWE OBCIĄŻENIE WYNIKU FINANSOWEGO |
|
|
|
1. |
w tym podatek dochodowy od osób prawnych |
|
|
|
XIII |
WYNIK FINANSOWY NETTO ( zysk +/strata
- ) |
|
|
|
L.p. |
Inwestycje i zakupy inwestycyjne ogółem, w tym: |
|
|
|
1. |
Finansowane z dotacji budżetowej |
|
|
|
2. |
Finansowane ze środków UE |
|
|
|
.......... ...............
( Główny księgowy) ( Dyrektor)
Należności instytucji kultury
wg stanu na 30 czerwca .... roku
Wyszczególnienie |
Kwota ogółem |
w tym należności wymagalne |
Należności ogółem |
|
|
1. Należności długoterminowe |
|
|
2. Należności krótkoterminowe, w tym: |
|
|
a) z tytułu dostaw i usług |
|
|
b) z tytułu podatków i składek na ubezpieczenia społeczne |
|
|
c) pozostałe należności |
|
|
3. Należności sporne |
|
|
Zobowiązania instytucji kultury
wg stanu na 30 czerwca .... roku
Wyszczególnienie |
Kwota ogółem |
w tym zobowiązania wymagalne |
Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania - ogółem, w tym: - rezerwy na zobowiązania |
|
|
1. Zobowiązania długoterminowe, w tym: a) kredyty i pożyczki b) inne |
|
|
2. Zobowiązania krótkoterminowe, w tym: a) kredyty i pożyczki b) z tytułu emisji dłużnych papierów wartościowych c) zobowiązania wekslowe d) z tytułu dostaw i usług e) z tytułu wynagrodzeń f) z tytułu ubezpieczeń społecznych g) z tytułu podatków (wobec Urzędu Skarbowego) h) wobec PFRON i) z tytułu podatku od nieruchomości j) fundusze specjalne k) inne |
|
|
............. .............
( Główny księgowy) ( Dyrektor)
Uzasadnienie______________________________________________________________
Zgodnie z art. 198 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych, zarząd jednostki samorządu terytorialnego przedstawia organowi stanowiącemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej informację o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za pierwsze półrocze oraz informację o przebiegu wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury, w terminie do dnia 31 sierpnia.
Zakres i formę informacji, zgodnie z art. 198 ust. 2 cytowanej ustawy, określa organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego.
Niniejszą uchwałą uszczegółowiono zakres i formę przedkładanej informacji oraz określono zakres i formę przedkładanych informacji przez samorządowe instytucje kultury.