UCHWAŁA NR  IV/13/2010

RADY MIEJSKIEJ ZĄBKOWIC ŚLĄSKICH

z dnia 30 grudnia 2010 r.

 

w sprawie Regulaminu ustalającego tryb udzielania i rozliczania dotacji z budżetu

     Gminy Ząbkowice Śląskie dla szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie przez inne niż Gmina Ząbkowice Śląskie osoby prawne i osoby  fizyczne a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości jej wykorzystania 

 

 

              Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 - z późn.  zm.) i art. 80 ust. 4 oraz 90 ust. 4 ustawy  z dnia 7 września  1991 r. r. o systemie oświaty (Dz. U.  z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 - z późn. zm.),

 RADA MIEJSKA  u c h w a l a  co następuje:

 

§ 1. Wprowadza się Regulamin ustalający tryb udzielania i rozliczania dotacji dla szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, prowadzonych na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie przez inne niż Gmina Ząbkowice Śląskie osoby prawne lub osoby fizyczne a także tryb i zakres kontroli prawidłowości                       jej wykorzystania

§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1.      Ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

2.      Szkołach - należy przez to rozumieć prowadzone na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie, przez osoby prawne i osoby fizyczne, szkoły podstawowe, w tym integracyjne, z oddziałami integracyjnymi i sportowymi, sportowe i mistrzostwa sportowego, gimnazja, w tym integracyjne, z oddziałami integracyjnymi, dwujęzycznymi, sportowymi i przysposabiającymi do pracy zawodowej, sportowe i mistrzostwa sportowego

3.      Przedszkolach - należy przez to rozumieć prowadzone na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie, przez osoby prawne i fizyczne, przedszkola, w tym z oddziałami integracyjnymi oraz przedszkola specjalne, oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych

4.      Innych formach wychowania przedszkolnego - należy przez to rozumieć prowadzone na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie inne formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy, o której mowa w § 1.

5.      Uczniach - należy przez to rozumieć także wychowanków

6.      Uczniach niepełnosprawnych - należy przez to rozumieć uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art.71b ust. 3 ustawy,   o której mowa w § 1

7.      Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Ząbkowice Śląskie

8.      Burmistrzu - należy przez to rozumieć Burmistrza Ząbkowic Śląskich

9.      Organie prowadzącym - należy przez to rozumieć inne niż Gmina Ząbkowice Śląskie osoby prawne i osoby fizyczne prowadzące na terenie miasta i gminy szkoły, przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w pkt. 2 - 4.

§ 3.1. Dotacji udziela się na okres roku budżetowego na wniosek organu prowadzącego,

          przedłożony Burmistrzowi nie później niż 30 września roku poprzedzającego rok

          udzielania dotacji - wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

       2. Podstawą obliczenia stawki dotacji na dany rok budżetowy, w przeliczeniu na jednego

           ucznia, który jest mieszkańcem Gminy (zameldowanym na jej terenie) jest:

a)      Informacja o sposobie wyliczenia części oświatowej subwencji ogólnej dla Gminy otrzymana przez Gminę od ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania

b)     Uchwała budżetowa Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich

3. Dotacja przysługuje:

a)      niepublicznym szkołom o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny lub nauki, w przeliczeniu na każdego ucznia, w wysokości równiej kwocie przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę,

b)      niepublicznym szkołom o uprawnieniach szkół publicznych nie wymienionych w pkt. 3 lit. a), dla każdego ucznia w wysokości równej50% wydatków bieżących ponoszonych w szkołach publicznych tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę,

c)      niepublicznym przedszkolom, na każdego ucznia, od miesiąca w którym kończy 3 lata, w wysokości 75% ustalonych w budżecie wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym, że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego                        w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę,

d)      organom prowadzącym niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego, w przeliczeniu na każdego ucznia objętego tą formą wychowania przedszkolnego, od miesiąca w którym kończy 3 lata, w wysokości 40% wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym, że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   i oddziału przedszkolnego  w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę,

e)      publicznym szkołom prowadzonym przez inne niż Gmina osoby prawne i osoby fizyczne, w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia, odpowiednio w publicznych szkołach tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę, nie niższej niż kwota przewidziana na jednego ucznia szkoły danego typu i rodzaju w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej przez Gminę

f)        publicznym przedszkolom prowadzonym przez inne niż Gmina osoby prawne i osoby fizyczne, na każdego ucznia, od miesiąca w którym kończy 3 lata, w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia,  odpowiednio w publicznych przedszkolach prowadzonych przez Gminę, z tym, że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę,

g)      organom prowadzącym publiczne inne formy wychowania przedszkolnego, na każdego ucznia objętego inną formą wychowania przedszkolnego, od miesiąca w którym kończy 3 lata, w wysokości równej 50% wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym, że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę,

4.      Organ prowadzący placówkę, o której mowa w ust. 3 przekazuje Burmistrzowi w terminie do 5  dnia każdego miesiąca informację o planowanej ( nie większej niż podana liczba we wniosku o przyznanie dotacji) liczbie uczniów uczęszczających do placówki, (załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały)

5.      Dotacja przekazywana jest w 12 ratach miesięcznych na rachunek wskazany we wniosku o dotację, w terminie do 20 dnia każdego miesiąca, w oparciu o informację, o której mowa w ust.4

6.      Warunkiem otrzymania kolejnej raty dotacji jest złożenie przez placówkę, o której mowa w ust. 3 do Burmistrza rozliczenia dotacji za miesiąc poprzedni zgodnie z zapisami § 4.

7.      Dotacja nie podlega przekazaniu w sytuacji gdy:

a)      Stracił ważność  wpis do ewidencji prowadzonej przez gminę na podstawie art.82 ust.1 ustawy

b)      Stracił aktualność wpis do rejestru wydanych zezwoleń na założenie szkoły publicznej prowadzony przez gminę na podstawie § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji narodowej i Sportu z dnia 4 marca 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej przez osobę prawna lub osobę fizyczną (Dz. U. z 2004 r. Nr 46, poz. 438)

do dnia aktualizacji wpisu.

8.      W przypadku zwiększenia części oświatowej subwencji ogólnej dla gminy z tytułu realizacji ściśle określonych zadań przez szkoły, o których mowa w ust. 3 lit. a) i b) lub otrzymania przez gminę dotacji celowej na realizację ściśle określonych zadań przez te szkoły, wysokość dotacji dla poszczególnych szkół realizujących zadania może zostać podwyższona o kwoty otrzymanej dodatkowo części oświatowej subwencji ogólnej lub dotacji celowej.

9.      Szkoły podstawowe, przedszkola, które zgodnie z art. 71b ust. 2a ustawy prowadzą wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, otrzymują dotację na każde dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w wysokości równej kwocie przewidzianej na jedno  dziecko objęte  wczesnym wspomaganiem rozwoju w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę,

10.  Gmina informuje organy prowadzące szkoły, przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego o wysokości miesięcznej stawki dotacji w przeliczeniu na jednego ucznia  

§ 4. 1. Rozliczenie udzielonej dotacji szkołom, przedszkolom, organom prowadzącym inne formy wychowania przedszkolnego następuje formie pisemnej:

a)      do 10 dnia każdego miesiąca z otrzymanej dotacji za miesiąc ubiegły (załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały)

b)     za okres roczny, ostateczne rozliczenie, w terminie do 10 stycznia roku następnego (załącznik Nr 4 do niniejszej uchwały)

2.      Nadpłaty lub niedopłaty dotacji wykazane w rozliczeniu miesięcznym będą korygowane przy przekazaniu kolejnej raty dotacji

3.      Dotacje wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane w nadmiernej wysokości lub nienależnie podlegają zwrotowi wraz z odsetkami, liczonymi jak od zaległości podatkowych. Odsetki nalicza się od dnia:

a). przekazania z budżetu Gminy dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem

b). stwierdzenia nieprawidłowego naliczenia lub nienależnego pobrania dotacji

§ 5.1. Burmistrz ma prawo kontroli wykorzystania dotacji.

1.      Kontrole prawidłowości wykorzystania dotacji przeprowadza się na podstawie wydanego przez Burmistrza imiennego upoważnienia zawierającego:

a)     Numer upoważnienia

b)     Imię i nazwisko kontrolującego

c)     Nazwę i adres kontrolowanego

d)     Temat kontroli

e)     Termin ważności upoważnienia

      Upoważnienie załącza się do akt kontroli po jej zakończeniu.

2.      Kontrolę, o której mowa w ust.1:

a)     Poprzedza się przygotowaniem polegającym na zapoznaniu się przez kontrolujących z:

.       Przepisami dotyczącymi zakresu przedmiotowej kontroli

.       Ustaleniami z poprzednich kontroli

.       Dokumentacją zgromadzoną w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śląskich dotyczącą przedmiotu kontroli

.       Dokumentacją sprawozdawczą

b)     przeprowadza się w siedzibie placówki, która otrzymała dotację. Kontrola obejmuje:

.       Sprawdzenie zgodności ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazanych w informacjach, o których mowa w § 3 ust. 4

.       Sprawdzenie prawidłowości wykorzystania dotacji zgodnie z zasadami określonymi w art.80 ust. 3d oraz art.90 ust. 3d ustawy.

3.      Kontrola ma na celu ustalenie stanu faktycznego w zakresie objętym kontrolą.

§ 6. Wyniki przeprowadzonej kontroli kontrolujący przedstawia w protokole kontroli.

1.      Protokół kontroli zawiera:

a). Pełną nazwę i adres kontrolowanego, nazwę i adres jego organu prowadzącego,

     imię i nazwisko osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania

     kontrolowanego.

                  b). Datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli

                  c). Imiona i nazwiska kontrolujących

      d). Określenie przedmiotu kontroli i okresu objętego kontrola

      e). Opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli, w tym ustalonych

          nieprawidłowości, z uwzględnieniem zakresu i skutków nieprawidłowości

      f). Opis załączników do protokołu

      g). Informację o zapoznaniu kontrolowanego o prawie do zgłaszania zastrzeżeń                   

           i składania wyjaśnień do protokołu

      h). Podpisy kontrolujących i osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania

           kontrolowanego, datę i miejsce podpisania protokołu

      i). Parafy kontrolujących i osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania

           kontrolowanego, na każdej stronie protokołu.

2.      Protokół podpisuje kontrolujący i kontrolowany, w terminie 14 dni od daty jego potrzymania lub niezwłocznie po jego uzupełnieniu lub zmianie

3.      Kontrolowany ma prawo zgłoszenia na piśmie, przed podpisaniem protokołu z przeprowadzonej kontroli, zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole kontroli, w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania.

4.      Kontrolujący jest zobowiązany przyjąć zgłoszone zastrzeżenia i po ich analizie:

a). podjąć dodatkowe czynności kontrolne

b). zmienić lub uzupełnić odpowiednią część protokołu kontroli

5.      W przypadku nie uwzględnienia zastrzeżeń, w całości lub części, kontrolujący przekazuje na piśmie swoje stanowisko zgłaszającemu zastrzeżenia, który podpisuje protokół w terminie 7 dni od dnia otrzymania stanowiska kontrolującego.

6.      Kontrolowany może odmówić podpisania protokołu, składając, w terminie właściwym do jego podpisania, wyjaśnienie odmowy.

7.      Kontrolujący wnosi uwagę do protokołu o odmowie podpisania protokołu kontroli przez kontrolowanego.

8.      Odmowa podpisania protokołu, przez kontrolowanego, nie stanowi przeszkody do realizacji ustaleń kontroli.

9.      Kontrolujący sporządza wystąpienie pokontrolne, w terminie 14 dni od podpisania lub odmowy podpisania protokołu kontroli, przekazując je do kontrolowanego i jego organu prowadzącego z oceną kontrolowanej działalności i ewentualnymi zaleceniami pokontrolnymi.

10.  Kontrolowany jest zobowiązany, w terminie określonym w wystąpieniu pokontrolnym, zawiadomić kontrolującego o sposobie realizacji zaleceń pokontrolnych.

§ 7. Placówki, o których mowa w § 3 ust.3 są zobowiązane do prowadzenia rozliczenia dotacji na podstawie ewidencji księgowej

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się burmistrzowi Ząbkowic Śląskich

§ 9. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego

§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                                     (-) Andrzej Dominik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

DO UCHWAŁY NR IV/13/2010

RADY MIEJSKIEJ ZĄBKOWIC ŚLĄSKICH

z dnia 30 grudnia 2010 r.

 

w sprawie Regulaminu ustalającego tryb udzielania i rozliczania dotacji z budżetu

     Gminy Ząbkowice Śląskie dla szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie przez inne niż Gmina Ząbkowice Śląskie osoby prawne i osoby  fizyczne a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości jej wykorzystania 

 

 

 

 

Art. 80 ust. 4 oraz 90 ust. 4 ustawy  z dnia 7 września  1991 r. r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 - z późn. zm.), nakłada na organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego ustalenie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości ich wykorzystywania, uwzględniając w szczególności podstawy obliczania dotacji, zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, oraz termin i sposób rozliczenia dotacji  stąd konieczność podjęcia stosownej uchwały.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 1

do Uchwały Nr IV/13/2010

z dnia 30 grudnia 2010 r.

 

WNIOSEK O PRZYZNANIE DOTACJI

 

NA ROK ........

 

Formularz przeznaczony jest dla innych niż Gmina Ząbkowice Śląskie osób prawnych i osób fizycznych, prowadzących na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego.

Podstawa prawna - art.80 i art.90 ustawy z dnia 07.września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

Termin składania - do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

Miejsce składania - Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich przy ul. 1 Maja 15

 

I. DANE O ORGANIE PROWADZĄCYM:

 

Wnioskodawca

 

                            Osoba prawna                                                                                   Osoba fizyczna

 

Nazwa osoby prawnej lub nazwisko i imiona osoby fizycznej

 

....................................................

 

1. SIEDZIBA OSOBY PRAWNEJ/ ADRES OSOBY FIZYCZNEJ

 

Kod pocztowy                                      Miejscowość                          Ulica                       Nr domu                 Nr lokalu

 

....................................................

 

2. DANE O OSOBIE (OSOBACH) REPREZENTUJĄCEJ(YCH) ORGAN PROWADZĄCY

 

Nazwisko i imię

 

....................................................

 

Tytuł prawny (należy dołączyć do wniosku)

 

....................................................

 

II .DANE O SZKOLE, PRZEDSZKOLU, INNEJ FORMIE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

 

1. Pełna nazwa

 

....................................................

 

2. Numer NIP                                                                                                       REGON

 

....................................................

 

            Niepubliczna                                                                                     Publiczna

 

3. Data i Nr wpisu do ewidencji prowadzonej przez                                     Data i Nr wpisu do ewidencji prowadzonej przez

 Gminę Ząbkowice Śląskie (kserokopia w załączeniu)                                    Gminę Ząbkowice Śląskie (kserokopia w załączeniu)

 

....................                                        .......................

 

4. Typ

 

(szkoła podstawowa, gimnazjum, przedszkole, inne formy wychowania przedszkolnego - zespół przedszkolny, punkt  przedszkolny)

 

....................................................

5. Szkoła prowadzi (wymień jakie):

1.        oddziały integracyjne, sportowe, mistrzostwa sportowego, dwujęzyczne, przysposabiające do pracy

2.        klasy terapeutyczne i wyrównawcze

3.        oddziały przedszkolne przy szkole podstawowej

 

 

.......................................................

 

6. System kształcenia:

 

 

....................................................

 

7. Adres przedszkola/szkoły/miejsce prowadzenia innej formy wychowania przedszkolnego

 

Kod pocztowy                                                                                     Miejscowość

 

 

........                                                                            .........................

 

Ulica                                                                      Nr domu                                                                Nr lokalu

 

 

..................      .........                           ...................

 

 

8. Rachunek bankowy przedszkola/szkoły (nie może to być rachunek osoby prowadzącej) lub rachunek bankowy osoby            

    fizycznej/ osoby prawnej prowadzącej inne formy wychowania przedszkolnego

 

Nazwa rachunku bankowego                                                                Nr rachunku bankowego

 

 

...................                                 .................................

 

 

III. DANE O PLANOWANEJ LICZBIE UCZNIÓW W ROKU ............

 

PLANOWANA LICZBA UCZNIÓW W OKRESIE STYCZEŃ - SIERPIEŃ

 

Dotyczy szkół podstawowych (bez oddziałów przedszkolnych), gimnazjów

 

 

 

Ogółem

 

(bez uczniów oddziałów przedszkolnych przy szkole podstawowej)

W tym uczniów z orzeczeniami do kształcenia specjalnego,

o których mowa w art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty                      (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

Upośledzeni umysłowo w stopniu lekkim

Niedostosowani społecznie

Z zaburzeniami zachowania

Zagrożeni niedostosowaniem społecznym

 

Niedowidzący

Słabo widzący

Z niepełnosprawnością ruchową

Z zaburzeniami psychicznymi

Niesłyszący  

Słabo słyszący

Z niepełnosprawnością sprężoną

Z autyzmem

W klasie ogólnodostępnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale integracyjnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale dwujęzycznym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W klasie terapeutycznej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W klasie wyrównawczej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale sportowym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dotyczy przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, innych form wychowania przedszkolnego (zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne)

 

 

 

 

 

 

Ogółem

 

 

W tym uczniów z orzeczeniami do kształcenia specjalnego,

o których mowa w art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty                      (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

Upośledzeni umysłowo w stopniu lekkim

Niedostosowani społecznie

Z zaburzeniami zachowania

Zagrożeni niedostosowaniem społecznym

 

Niedowidzący

Słabo widzący

Z niepełnosprawnością ruchową

Z zaburzeniami psychicznymi

Niesłyszący  

Słabo słyszący

Z niepełnosprawnością sprężoną

Z autyzmem

W oddziale ogólnodostępnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale integracyjnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dane o liczbie uczniów przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych lub innych form wychowania przedszkolnego w poszczególnych rocznikach wiekowych z wykazaniem uczniów zamieszkałych na terenie innych gmin

 

 

Rocznik wiekowy

(rok urodzenia uczniów)

 

Liczba uczniów                z danego rocznika wiekowego

W tym liczba uczniów zamieszkałych na terenie innych gmin

 

Należy wymienić gminy i podać liczbę uczniów z każdej

z nich

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLANOWANA LICZBA UCZNIÓW W OKRESIE WRZESIEŃ - GRUDZIEŃ

 

Dotyczy szkół podstawowych (bez oddziałów przedszkolnych), gimnazjów

 

 

 

Ogółem

 

(bez uczniów oddziałów przedszkolnych przy szkole podstawowej)

W tym uczniów z orzeczeniami do kształcenia specjalnego,

o których mowa w art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty                      (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

Upośledzeni umysłowo w stopniu lekkim

Niedostosowani społecznie

Z zaburzeniami zachowania

Zagrożeni niedostosowaniem społecznym

 

Niedowidzący

Słabo widzący

Z niepełnosprawnością ruchową

Z zaburzeniami psychicznymi

Niesłyszący  

Słabo słyszący

Z niepełnosprawnością sprężoną

Z autyzmem

W klasie ogólnodostępnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale integracyjnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale dwujęzycznym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W klasie terapeutycznej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W klasie wyrównawczej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale sportowym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dotyczy przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, innych form wychowania przedszkolnego (zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne)

 

 

 

 

 

 

Ogółem

 

 

W tym uczniów z orzeczeniami do kształcenia specjalnego,

o których mowa w art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty                      (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

Upośledzeni umysłowo w stopniu lekkim

Niedostosowani społecznie

Z zaburzeniami zachowania

Zagrożeni niedostosowaniem społecznym

 

Niedowidzący

Słabo widzący

Z niepełnosprawnością ruchową

Z zaburzeniami psychicznymi

Niesłyszący  

Słabo słyszący

Z niepełnosprawnością sprężoną

Z autyzmem

W oddziale ogólnodostępnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale integracyjnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dane o liczbie uczniów przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych lub innych form wychowania przedszkolnego w poszczególnych rocznikach wiekowych z wykazaniem uczniów zamieszkałych na terenie innych gmin

 

 

Rocznik wiekowy

(rok urodzenia uczniów)

 

Liczba uczniów                z danego rocznika wiekowego

W tym liczba uczniów zamieszkałych na terenie innych gmin

 

Należy wymienić gminy i podać liczbę uczniów z każdej

z nich

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. OŚWIADCZENIA I PODPISY OSOBY (OSÓB) REPREZENTUJĄCEJ(YCH) ORGAN PROWADZĄCY

 

Oświadczam, że wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne z rzeczywistością.

Oświadczam, że znane są mi przepisy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. nr 14, poz. 114)

Oświadczam, że w szkole/przedszkolu/innej formie wychowania przedszkolnego zostały zapewnione bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty i przepisach wykonawczych do tej ustawy.

 

 

 

 

....................                              .........................

pieczątka placówki                                                                 pieczątka i czytelny podpis osoby reprezentującej organ prowadzący

 

Miejscowość, data ............................................

 

 

 

Wypełnia Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich

Sprawdzono zgodność wniosku:

1.        Z wpisem do ewidencji prowadzonej przez Gminę Ząbkowice Śląskie

2.        Z zezwoleniem, o którym mowa w art.58 ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

 

Data, podpis i pieczątka imienna Kierownika Wydziału Edukacji ...........................

 

Załącznik Nr 2

do Uchwały Nr IV./13/2010

z dnia 30 grudnia 2010 r.

 

 

 

INFORMACJA O LICZBIE UCZNIÓW UCZĘSZCZAJĄCYCH DO PLACÓWKI

 

W miesiącu ..........roku..........

 

 

Formularz przeznaczony jest dla innych niż Gmina Ząbkowice Śląskie osób prawnych i osób fizycznych, prowadzących na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego.

Podstawa prawna - art.80 i art.90 ustawy z dnia 07.września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

Termin składania - do 5 dnia każdego miesiąca

Miejsce składania - Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich przy ul. 1 Maja 15

 

 

 

1. Nazwa placówki ............................................

 

 

2. Organ prowadzący ............................................

 

 

3. Adres organu prowadzącego .........................................

 

 

4. Nr identyfikacji REGON oraz NIP......................................

 

 

5. Liczba uczniów w miesiącu ...............................roku.........................

będzie wynosić:

 

 

Dotyczy szkół podstawowych (bez oddziałów przedszkolnych), gimnazjów

 

 

 

 

Ogółem

 

(bez uczniów oddziałów przedszkolnych przy szkole podstawowej)

W tym uczniów z orzeczeniami do kształcenia specjalnego,

o których mowa w art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty                      (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

Upośledzeni umysłowo w stopniu lekkim

Niedostosowani społecznie

Z zaburzeniami zachowania

Zagrożeni niedostosowaniem społecznym

 

Niedowidzący

Słabo widzący

Z niepełnosprawnością ruchową

Z zaburzeniami psychicznymi

Niesłyszący  

Słabo słyszący

Z niepełnosprawnością sprężoną

Z autyzmem

W klasie ogólnodostępnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale integracyjnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale dwujęzycznym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W klasie terapeutycznej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W klasie wyrównawczej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale sportowym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dotyczy przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, innych form wychowania przedszkolnego (zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne)

 

 

 

 

 

 

Ogółem

 

 

W tym uczniów z orzeczeniami do kształcenia specjalnego,

o których mowa w art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty                      (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

Upośledzeni umysłowo w stopniu lekkim

Niedostosowani społecznie

Z zaburzeniami zachowania

Zagrożeni niedostosowaniem społecznym

 

Niedowidzący

Słabo widzący

Z niepełnosprawnością ruchową

Z zaburzeniami psychicznymi

Niesłyszący  

Słabo słyszący

Z niepełnosprawnością sprężoną

Z autyzmem

W oddziale ogólnodostępnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale integracyjnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dane o liczbie uczniów przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych lub innych form wychowania przedszkolnego w poszczególnych rocznikach wiekowych z wykazaniem uczniów zamieszkałych na terenie innych gmin

 

 

Rocznik wiekowy

(rok urodzenia uczniów)

 

Liczba uczniów                z danego rocznika wiekowego

W tym liczba uczniów zamieszkałych na terenie innych gmin

 

Należy wymienić gminy i podać liczbę uczniów z każdej

z nich

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.        Na podstawie art. 233 § 1 Kodeksu karnego oświadczam, że powyższe dane są zgodne ze stanem faktycznym

 

 

 

 

....................                              .........................

pieczątka placówki                                                                 pieczątka i czytelny podpis osoby reprezentującej organ prowadzący

 

 

 

 

 

Miejscowość, data ............................................

 

 

 

 

 

 

Wypełnia Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich

Sprawdzono zgodność wniosku:

1. z wpisem do ewidencji prowadzonej przez Gminę Ząbkowice Śląskie

2. z zezwoleniem, o którym mowa w art.58 ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U.             

    z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

3. ze złożonym wnioskiem o przyznanie dotacji

 

Data, podpis i pieczątka imienna Kierownika Wydziału Edukacji ...........................

Załącznik Nr 3

do Uchwały Nr IV/13/2010

z dnia 30 grudnia 2010 r.

 

ROZLICZENIE RZECZOWE I FINANSOWE WYDATKOWANIA DOTACJI UDZIELONEJ PRZEZ GMINĘ ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE SZKOŁOM, PRZEDSZKOLOM, ORGANOM PROWADZĄCYM INNE FORMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO ZA MIESIĄC .........ROKU.........

 

Formularz przeznaczony jest dla innych niż Gmina Ząbkowice Śląskie osób prawnych i osób fizycznych, prowadzących na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego.

Podstawa prawna - art.80 i art.90 ustawy z dnia 07.września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

Termin składania - do 10 dnia każdego miesiąca z otrzymanej dotacji za ubiegły miesiąc.

Miejsce składania - Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich przy ul. 1 Maja 15

 

1. Nazwa placówki ............................................

 

2. Organ prowadzący ............................................

 

3. Adres organu prowadzącego .........................................

 

4. Nr identyfikacji REGON oraz NIP......................................

 

5. Nazwa i numer rachunku bankowego, na który ma być przekazana dotacja .....................

 

....................................................

 

6.1. Dane ilościowe. Faktyczna liczba uczniów w miesiącu sprawozdawczym:

 

Dotyczy szkół podstawowych (bez oddziałów przedszkolnych), gimnazjów

 

 

 

Ogółem

 

(bez uczniów oddziałów przedszkolnych przy szkole podstawowej)

W tym uczniów z orzeczeniami do kształcenia specjalnego,

o których mowa w art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty                      (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

Upośledzeni umysłowo w stopniu lekkim

Niedostosowani społecznie

Z zaburzeniami zachowania

Zagrożeni niedostosowaniem społecznym

 

Niedowidzący

Słabo widzący

Z niepełnosprawnością ruchową

Z zaburzeniami psychicznymi

Niesłyszący  

Słabo słyszący

Z niepełnosprawnością sprężoną

Z autyzmem

W klasie ogólnodostępnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale integracyjnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale dwujęzycznym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W klasie terapeutycznej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W klasie wyrównawczej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale sportowym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.1. Dane finansowe:

1).kwota otrzymanej dotacji........................................

 

2). Wydatkowano ogółem:  ...............................................................................................................................

 

Ø       Wynagrodzenia osobowe .....................................

 

Ø       Pochodne od wynagrodzeń...............................................................................................

 

Ø       Inne (wymienić jakie).......................................

6.2. Dane ilościowe. Faktyczna liczba uczniów w miesiącu sprawozdawczym:

Dotyczy przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, innych form wychowania przedszkolnego

 

 

 

 

 

 

Ogółem

 

 

W tym uczniów z orzeczeniami do kształcenia specjalnego,

o których mowa w art. 71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty                      (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

Upośledzeni umysłowo w stopniu lekkim

Niedostosowani społecznie

Z zaburzeniami zachowania

Zagrożeni niedostosowaniem społecznym

 

Niedowidzący

Słabo widzący

Z niepełnosprawnością ruchową

Z zaburzeniami psychicznymi

Niesłyszący  

Słabo słyszący

Z niepełnosprawnością sprężoną

Z autyzmem

W oddziale ogólnodostępnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W oddziale integracyjnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.2. Dane finansowe:

1).kwota otrzymanej dotacji........................................

 

2). Wydatkowano ogółem:  ...............................................................................................................................

 

Ø       Wynagrodzenia osobowe .....................................

 

Ø       Pochodne od wynagrodzeń................................................................................................

 

Ø       Inne (wymienić jakie).......................................

 

6.3. Dane ilościowe. Faktyczna liczba uczniów w miesiącu sprawozdawczym:

Dane o liczbie uczniów przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych lub innych form wychowania przedszkolnego w poszczególnych rocznikach wiekowych z wykazaniem uczniów zamieszkałych na terenie innych gmin

 

 

Rocznik wiekowy

(rok urodzenia uczniów)

 

Liczba uczniów                z danego rocznika wiekowego

W tym liczba uczniów zamieszkałych na terenie innych gmin

 

Należy wymienić gminy i podać liczbę uczniów z każdej

z nich

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.3. Dane finansowe:

1).kwota otrzymanej dotacji........................................

 

2). Wydatkowano ogółem:  ...............................................................................................................................

 

Ø       Wynagrodzenia osobowe .....................................

 

Ø       Pochodne od wynagrodzeń................................................................................................

 

Ø       Inne (wymienić jakie).......................................

 

 

....................                              .........................

pieczątka placówki                                                                 pieczątka i czytelny podpis osoby reprezentującej organ prowadzący

 

Miejscowość, data ............................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 4

do Uchwały Nr IV/13/2010

z dnia 30 grudnia 2010 r.

 

 

ROZLICZENIE RZECZOWE I FINANSOWE WYDATKOWANIA DOTACJI UDZIELONEJ PRZEZ GMINĘ ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE SZKOŁOM, PRZEDSZKOLOM, ORGANOM PROWADZĄCYM INNE FORMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO ZA ROK.........

 

Formularz przeznaczony jest dla innych niż Gmina Ząbkowice Śląskie osób prawnych i osób fizycznych, prowadzących na terenie miasta i gminy Ząbkowice Śląskie szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego.

Podstawa prawna - art.80 i art.90 ustawy z dnia 07.września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

Termin składania - do 10 stycznia każdego następnego roku po otrzymaniu dotacji.

Miejsce składania - Urząd Miejski w Ząbkowicach Śląskich przy ul. 1 Maja 15

 

 

1. Nazwa placówki ............................................

 

2. Organ prowadzący ............................................

 

3. Adres organu prowadzącego .........................................

 

4. Nr identyfikacji REGON oraz NIP......................................

 

5. Nazwa i numer rachunku bankowego placówki  .................................

 

....................................................

 

6. Kwota otrzymanej dotacji w roku........................................

 

7. Kwota niewykorzystanej dotacji w roku .....................................

 

Sprawozdanie o wydatkach

 

Wydatki za rok ............. - łącznie .................... zł, w tym:

 

Ø       Wynagrodzenia osobowe........................................................................

 

Ø       Pochodne od wynagrodzeń........................................

 

Ø       Pomoce naukowe...........................................

 

Ø       Materiały i wyposażenie.........................................

 

Ø       Zakup energii..............................................

 

Ø       Usługi pozostałe............................................

 

Ø       Inne.................................................

 

 

 

 

 

 

 

....................                              .........................

pieczątka placówki                                                                 pieczątka i czytelny podpis osoby reprezentującej organ prowadzący

 

 

 

 

Miejscowość, data ............................................