UCHWAŁA Nr XIII/63/2008
Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich
z dnia 26 września 2008 roku
w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2008 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 165 i 184 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) Rada Miejska u c h w a l a co następuje:
§ 1. Zwiększa się dochody w budżecie miasta i gminy na 2008 rok, w tym:
- dział 926 - Kultura fizyczna i
sport
rozdz. 92601 - Obiekty sportowe
§ 6300 - Wpływy z tytułu pomocy finansowej
udzielanej między jednostkami
samorządu terytorialnego na
dofinansowanie własnych zadań
inwestycyjnych i zakupów
inwestycyjnych o kwotę 333 000 zł
§ 6330 - Dotacje celowe otrzymane
z budżetu państwa na realizację
inwestycji i zakupów inwestycyjnych
własnych gmin o kwotę 333 000 zł
§ 2. Zmniejsza się wydatki w budżecie miasta i gminy na 2008 rok, w tym:
- dział 758 - Różne rozliczenia
rozdz. 75818 - Rezerwy ogólne i celowe o kwotę 15 000 zł
§ 4810 - Rezerwy o kwotę 15 000 zł
§ 3. Zwiększa się wydatki w
budżecie miasta i gminy na 2008 rok, w tym:
- dział 754 - Bezpieczeństwo
publiczne i ochrona p.poż.
rozdz. 75411 - Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej
§ 6300 - Dotacja celowa na pomoc finansową
udzielaną między jednostkami samorządu
terytorialnego na dofinansowanie
własnych zadań inwestycyjnych
i zakupów inwestycyjnych o kwotę 15 000 zł
- dział 926 - Kultura fizyczna i
sport
rozdz. 92601 - Obiekty sportowe
§ 6050 - Wydatki inwestycyjne
jednostek budżetowych o kwotę 666 000 zł
W wyniku dokonanych zmian zarówno dochody jak i wydatki zwiększyły się
o kwotę 666 000 zł i wynoszą:
- dochody 43 654 507
zł
-wydatki
52 069 033 zł
§ 4. Dokonuje się przeniesień między działami poprzez zmniejszenie i jednoczesne zwiększenie planu wydatków, w tym:
Zmniejszenia:
- dział 700 - Gospodarka
mieszkaniowa
rozdz. 70021 - Towarzystwa Budownictwa Społecznego
§ 6010 - Wydatki na zakup i objęcie akcji,
wniesienie wkładów do spółek
prawa handlowego oraz na
uzupełnienie funduszy statutowych
banków państwowych i innych
instytucji finansowych o kwotę 276 530 zł
- dział 710 - Działalność
usługowa
rozdz. 71035 - Cmentarze
§ 6050 - Wydatki inwestycyjne
jednostek budżetowych o kwotę 22 000 zł
-dział
754 - Bezpieczeństwo
publiczne i ochrona p.poż.
rozdz. 75405 - Komendy powiatowe Policji
§ 3000 - Wpłaty od jednostek na fundusz celowy o kwotę 37 000 zł
rozdz. 75495 - Pozostała działalność
§ 6050 - Wydatki inwestycyjne
jednostek budżetowych o kwotę 50 000 zł
- dział 801 - Oświata i
wychowanie
rozdz. 80101 - Szkoły podstawowe
§ 6050 - Wydatki inwestycyjne
jednostek budżetowych o kwotę 50 000 zł
rozdz. 80110 - Gimnazja
§ 4040 - Dodatkowe wynagrodzenie roczne o kwotę 674 zł
- dział 854 - Edukacyjna opieka
wychowawcza
rozdz. 85401 - Świetlice szkolne
§ 4010 - Wynagrodzenia osobowe pracowników o kwotę 10 000 zł
§ 4110 - Składki na ubezpieczenia społeczne o kwotę 2 000 zł
- dział 900 - Gospodarka
komunalna i ochrona środowiska
rozdz. 90001 - Gospodarka ściekowa i ochrona wód
§ 6050 - Wydatki inwestycyjne
jednostek budżetowych o kwotę 48 000 zł
- dział 926 - Kultura fizyczna i
sport
rozdz. 92601 - Obiekty sportowe
§ 6050 - Wydatki inwestycyjne
jednostek budżetowych o
kwotę 391 800 zł
Zwiększenia:
- dział 600 - Transport i
łączność
rozdz. 60016 - Drogi publiczne gminne
§ 4210 - Zakup materiałów i wyposażenia o kwotę 20 000 zł
§ 4270 - Zakup usług remontowych o kwotę 80 000 zł
§ 6050 - Wydatki inwestycyjne
jednostek budżetowych o kwotę 178 000 zł
-dział
700 - Gospodarka mieszkaniowa
rozdz. 70001 -
Zakłady gospodarki mieszkaniowej
§ 6210 -
Dotacje celowe z budżetu na
finansowanie lub dofinansowanie
kosztów realizacji inwestycji i
zakupów inwestycyjnych
zakładów
budżetowych o
kwotę 200 000 zł
rozdz. 70005 -
Gospodarka gruntami i nieruchomościami
§ 4300 -
Zakup usług pozostałych o
kwotę 14 000 zł
- dział 754 - Bezpieczeństwo
publiczne i ochrona p.poż.
rozdz. 75405 - Komendy powiatowe Policji
§ 6170 - Wpłaty od jednostek na fundusz
celowy na finansowanie lub
dofinansowanie zadań
inwestycyjnych o kwotę 37 000 zł
- dział 801 - Oświata i
wychowanie
rozdz. 80101 -
Szkoły podstawowe
§ 4300 -
Zakup usług pozostałych o
kwotę 40 000 zł
rozdz. 80104 - Przedszkola
§ 6050 - Wydatki inwestycyjne
jednostek
budżetowych o
kwotę 69 800 zł
rozdz. 80110 - Gimnazja
§ 4010 - Wynagrodzenia osobowe pracowników o kwotę 12 000 zł
§ 4300 -
Zakup usług pozostałych o
kwotę 10 000 zł
rozdz. 80148 - Stołówki szkolne
§ 4440 - Odpisy na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych o kwotę 639 zł
- dział 854 - Edukacyjna opieka
wychowawcza
rozdz. 85401 - Świetlice szkolne
§ 4440 - Odpisy na zakładowy fundusz
świadczeń socjalnych o kwotę 35 zł
- dział 900 - Gospodarka
komunalna i ochrona środowiska
rozdz. 90015 - Oświetlenie ulic, placów, dróg
§ 6050 - Wydatki inwestycyjne
jednostek budżetowych o kwotę 40 000 zł
-dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
rozdz. 92116 -
Biblioteki
§ 2480 -
Dotacja podmiotowa dla
samorządowej instytucji kultury o
kwotę 24 000 zł
rozdz. 92120 -
Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami
§ 6050 -
Wydatki inwestycyjne
jednostek budżetowych o
kwotę 75 000 zł
- dział
926 - Kultura fizyczna i sport
rozdz. 92604 -
Instytucje kultury fizycznej
§ 4010 -
Wynagrodzenia osobowe pracowników o
kwotę 44 339 zł
§ 4110 -
Składki na ubezpieczenia społeczne o
kwotę 7 104
zł
§ 4120 -
Składki na Fundusz Pracy o
kwotę 1 087
zł
§ 6050 -
Wydatki inwestycyjne
jednostek
budżetowych o
kwotę 35 000 zł
§ 5. W załączniku nr 14 "Zadania
inwestycyjne w 2008 r." dokonuje się następującej zmiany:
a) poz. 3 ( dział
600 rozdz. 60016) "Przebudowa ul. Ziębickiej, Poprzecznej i B. Chrobrego -
etap I - wartość
zadania 150 000 zł i poz. 4. (dział 600 rozdz. 60016) " Przebudowa ul.
Krzywej, Słowackiego i Św. Wojciecha w celu
dostosowania do obsługi ruchu
turystycznego -
etap I - wartość zadania 1 560 000 zł, łączy się w jedno zadanie
inwestycyjne pn: " Modernizacja - przebudowa ul. Ziębickiej,
Poprzecznej, B. Chrobrego,
Krzywej, Słowackiego i Św. Wojciecha w celu
dostosowania do obsługi ruchu
turystycznego" -
wartość zadania 1 710 000 zł.
W wyniku dokonanych zmian w planie zadań inwestycyjnych, załącznik nr 14 otrzymuje
brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
(-) Andrzej Dominik
Uzasadnienie_____________________________________________________________
Uchwała zakłada:
1) Zwiększenie dochodów i wydatków budżetu ogółem o kwotę 666 000 zł, w tym z tytułu :
a) udzielonej pomocy finansowej w formie dotacji w wysokości 333 000 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie budowy kompleksu sportowego w ramach Programu "Moje Boisko- Orlik 2012" zgodnie z Porozumieniem nr DN-Z081-670/08 z dnia 24 czerwca 2008 roku zawartym pomiędzy Województwem Dolnośląskim a Gminą Ząbkowice Śląskie,
b) przyznania dotacji celowej z budżetu państwa w wysokości 333 000 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie objętego "Kontraktem Wojewódzkim dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2008" przedsięwzięcia inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie realizowanego w ramach programu "Moje boisko- Orlik 2012" zgodnie z umową Nr 22/KW/08 zawartej w dniu 30 lipca 2008 roku pomiędzy Wojewodą Dolnośląskim oraz pisma Wojewody Dolnośląskiego Nr FB.II.HT.7012/50/08 z dnia 29 sierpnia 2008 roku.
2) Rozwiązanie rezerwy ogólnej w wysokości 15 000 zł z przeznaczeniem na udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji dla Starostwa Powiatowego z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu ratowniczego sprzętu hydraulicznego.
3) Udzielenie dotacji celowej w wysokości 200 000 zł dla zakładu budżetowego na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji w gminnym zasobie mieszkaniowym realizowanych przez Zarząd Budynków Komunalnych w 2008 roku zgodnie z wnioskiem z dnia 13.08.2008 roku.
4) Zwiększenie dotacji podmiotowej o kwotę 24 000 zł dla Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy, zgodnie z pismem z dnia 24.07.2008 roku.
5) Zwiększenie planu wydatków bieżących o kwotę 52 530 zł dla Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ząbkowicach Śl. w związku z podwyżkami płac dla pracowników zgodnie z podjętą Uchwałą Nr V/21/2008 Rady Miejskiej z dnia 25 kwietnia 2008 roku (pismo z dnia 28.07.2008 roku),
6) Zwiększenie planu wydatków bieżących w dziale 801 - "Oświata i wychowanie" o kwotę 50 000 zł z przeznaczeniem na założenie monitoringu w następujących placówkach oświatowych:
- Szkoła Podstawowa nr 1 w Ząbkowicach Sl. 15 000 zł
- Szkoła Podstawowa nr 2 w Ząbkowicach Śl. 15 000 zł
- Szkoła Podstawowa w Zwróconej 10 000 zł
- Gimnazjum Publiczne nr 2 10 000 zł
7) Zgodnie z wnioskiem Kierownika Wydziału Infrastruktury Komunalnej dokonano następującej zmiany w planie wydatków inwestycyjnych i bieżących:
a) zmiany w planie wydatków inwestycyjnych dotyczą:
I ) w dziale 600 - "Transport i łączność", rozdział 60016 - "Drogi publiczne gminne"
Zadanie inwestycyjne pn. " Przebudowa ul. Ziębickiej, Poprzecznej i B. Chrobrego - etap I
- wartość zadania - 150 000 zł. i " Przebudowa ul. Krzywej, Słowackiego i Św. Wojciecha w celu dostosowania do obsługi ruchu turystycznego - etap I - wartość zadania 1 560 000 zł łączy się w jedno zadanie pn." Modernizacja - przebudowa ul. Ziębickiej, Poprzecznej, B.Chrobrego, Krzywej, Słowackiego i Św. Wojciecha w celu dostosowania do obsługi ruchu turystycznego", plan po zmianach - 1 710 000 zł,
- zwiększa się plan wydatków o kwotę 100 000 zł na zadanie pn. " Wykonanie łącznika pomiędzy ul. Kamieniecką, Ziębicką, Parkową i Działkowca - wartość zadania po zmianie 230 000 zł,
- zwiększa się plan wydatków o kwotę 18 000 zł na zadanie pn. " Przebudowa tzw. Rynku w Braszowicach" - plan po zmianach 38 000 zł,
- wprowadza się nowe zadanie pn." Przebudowa placu przy OPS" - wartość zadania 60 000 zł,
II) w dziale 710 - "Działalność usługowa", rozdz. 71035 - "Cmentarze", zmniejsza się plan wydatków o kwotę 22 000 zł na zadanie pn." Rewaloryzacja zabytkowego cmentarza przy ul. 1 Maja" - wartość zadania po zmianach 28 000 zł,
III) w dziale 754 - "Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.poż.", rozdz. 75495 - "Pozostała działalność", wykreśla się zadanie pn. "Monitoring wizyjny Rynku" - 50 000 zł,
IV) w dziale 801 - "Oświata i wychowanie", rozdz. 80101 - "Szkoły podstawowe" zmniejsza się plan wydatków o kwotę 50 000 zł na zadanie pn." Remont dachu Szkoły Podstawowej w Braszowicach wraz z adaptacją poddasza" - wartość zadania po zmianach 170 000 zł, natomiast w rozdz. 80104 - "Przedszkola", wprowadza się nowe zadania pn. " Wymiana podgrzewacza c.w. w Przedszkolu nr 1" - wartość zadania 29 800 zł, i " Wymiana pieca c.o. w Przedszkolu nr 2 " - wartość zadania 40 000 zł.
V) w dziale 900 - "Gospodarka komunalna i ochrona środowiska", rozdz. 90001 - "Gospodarka ściekowa i ochrona wód" - zmniejsza się plan wydatków o kwotę 48 000 zł na zadanie pn. "Modernizacja kanalizacji burzowej ul. Kamieniecka, Partyzantów, Ogrodowa wraz z przebudową mostu nad potokiem Zatoka - etap I" - wartość zadania po zmianach 2 000 zł, w rozdz. 90015 - "Oświetlenie ulic, placów i dróg", zwiększa się plan wydatków o kwotę 40 000 zł na zadanie pn. " Oświetlenie ul. Parkowej" - wartość zadania po zmianach 70 000 zł.
VI) w dziale 921 - "Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego", rozdz. 92120 - "Ochrona i konserwacja zabytków" zwiększa się plan wydatków o kwotę 25 000 zł na zadanie pn. "Wykonanie dokumentacji projektowej zabytków Starego Miasta związanych z obsługą ruchu turystycznego" - plan po zmianach 60 000 zł oraz wprowadza się nowe zadanie inwestycyjne pn. "Renowacja zabytkowych rzeźb kamiennych" - wartość zadania
50 000 zł.
VII) w dziale 926 - "Kultura fizyczna i sport", rozdz. 92604 - "Instytucje kultury fizycznej" wprowadza się nowe zadanie inwestycyjne pn. "Wymiana pieca c.o. w budynku OSiR" - wartość zadania 35 000 zł.
b) zmiany w wydatkach bieżących
dotyczą powiększenia nakładów związanych z bieżącym utrzymaniem dróg
publicznych, w tym: zakupu materiałów do
remontu dróg o kwotę 20 000 zł oraz na
remonty cząstkowe ulic i chodników - 80 000 zł oraz odnowienie pomnika 14 000 zł.
8) Uchwała zakłada również
przeniesienia planu wydatków między działami na wnioski dyrektorów jednostek
budżetowych (Gimnazjum Publicznego Nr 1 i nr 2) w celu urealnienia budżetu.