UCHWAŁA Nr XIII/63/2008

Rady Miejskiej w Ząbkowicach Śląskich

z dnia 26 września 2008 roku

 

w sprawie: wprowadzenia zmian w budżecie miasta i gminy na 2008 rok

 

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 165 i 184 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami)  Rada Miejska  u c h w a l a co następuje:

                       

 § 1. Zwiększa się dochody w budżecie miasta i gminy na 2008 rok, w tym:

 

- dział 926 - Kultura fizyczna i sport

rozdz. 92601 - Obiekty sportowe

                        § 6300 - Wpływy z tytułu pomocy finansowej

                                       udzielanej między jednostkami

                                       samorządu terytorialnego na

                                       dofinansowanie własnych zadań

                                       inwestycyjnych i zakupów

                                       inwestycyjnych                                            o kwotę          333 000 zł

                        § 6330 - Dotacje celowe otrzymane

                                       z budżetu państwa na realizację

                                       inwestycji i zakupów inwestycyjnych

                                       własnych gmin                                             o kwotę          333 000 zł

 

 

§ 2. Zmniejsza się wydatki w budżecie miasta i gminy na 2008 rok, w tym:

 

- dział 758 - Różne rozliczenia

rozdz. 75818 - Rezerwy ogólne i celowe                                            o kwotę             15 000 zł

                        § 4810 - Rezerwy                                                      o kwotę             15 000 zł

 

§ 3. Zwiększa się wydatki w budżecie miasta i gminy na 2008 rok, w tym:

 

- dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.poż.

rozdz. 75411 - Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej

                        § 6300 - Dotacja celowa na pomoc finansową

                                       udzielaną między jednostkami samorządu

                                       terytorialnego na dofinansowanie

                                       własnych zadań inwestycyjnych

                                       i zakupów inwestycyjnych                                       o kwotę   15 000 zł

 

- dział 926 - Kultura fizyczna i sport

rozdz. 92601 - Obiekty sportowe

                        § 6050 - Wydatki inwestycyjne

                                       jednostek budżetowych                                           o kwotę 666 000 zł

 

 

 

W wyniku dokonanych zmian zarówno dochody jak i wydatki zwiększyły się o kwotę 666 000 zł i wynoszą:

- dochody   43 654 507 zł

-wydatki     52 069 033 zł

 

§ 4. Dokonuje się przeniesień  między działami poprzez zmniejszenie i jednoczesne zwiększenie planu wydatków, w tym:

 

Zmniejszenia:

 

 

- dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

rozdz. 70021 - Towarzystwa Budownictwa Społecznego

                        § 6010 - Wydatki na zakup i objęcie akcji,

                                       wniesienie wkładów do spółek

                                       prawa handlowego oraz na

                                       uzupełnienie funduszy statutowych

                                       banków państwowych i innych

                                       instytucji finansowych                                              o kwotę  276 530 zł

 

- dział 710 - Działalność usługowa

rozdz. 71035 - Cmentarze

                        § 6050 - Wydatki inwestycyjne

                                       jednostek budżetowych                                           o kwotę   22 000 zł

 

-dział  754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.poż.

rozdz. 75405 - Komendy powiatowe Policji

                        § 3000 - Wpłaty od jednostek na fundusz celowy                   o kwotę    37 000 zł

rozdz. 75495 - Pozostała działalność

                        § 6050 - Wydatki inwestycyjne

                                       jednostek budżetowych                                           o kwotę    50 000 zł

 

- dział 801 - Oświata i wychowanie

rozdz. 80101 - Szkoły podstawowe

                        § 6050 - Wydatki inwestycyjne

                                      jednostek budżetowych                                            o kwotę    50 000 zł

rozdz. 80110 - Gimnazja

                        § 4040 - Dodatkowe wynagrodzenie roczne                          o kwotę         674 zł

 

- dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

rozdz. 85401 - Świetlice szkolne

                        § 4010 - Wynagrodzenia osobowe pracowników                     o kwotę  10 000 zł

                        § 4110 - Składki na ubezpieczenia społeczne                o kwotę    2 000 zł

 

- dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

rozdz. 90001 - Gospodarka ściekowa i ochrona wód

                        § 6050 - Wydatki inwestycyjne

                                       jednostek budżetowych                                           o kwotę   48 000 zł

- dział 926 - Kultura fizyczna i sport

rozdz. 92601 - Obiekty sportowe

                        § 6050 - Wydatki inwestycyjne

                                       jednostek budżetowych                                           o kwotę 391 800 zł

 

 

 

Zwiększenia:

 

- dział 600 - Transport i łączność

rozdz. 60016 - Drogi publiczne gminne

                        § 4210 - Zakup materiałów i wyposażenia                              o kwotę    20 000 zł

                        § 4270 - Zakup usług remontowych                                       o kwotę    80 000 zł

                        § 6050 - Wydatki inwestycyjne

                                       jednostek budżetowych                                           o kwotę  178 000 zł

 

-dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

rozdz. 70001 - Zakłady gospodarki mieszkaniowej

                        § 6210 - Dotacje celowe z budżetu na

                                       finansowanie lub dofinansowanie

                                       kosztów realizacji inwestycji i

                                       zakupów inwestycyjnych

                                       zakładów budżetowych                                           o kwotę  200 000 zł

rozdz. 70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami

                        § 4300 - Zakup usług pozostałych                                          o kwotę    14 000 zł

 

- dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.poż.

rozdz. 75405 - Komendy powiatowe Policji

                        § 6170 - Wpłaty od jednostek na fundusz

                                       celowy na finansowanie lub

                                       dofinansowanie zadań

                                       inwestycyjnych                                                        o kwotę   37 000 zł

 

- dział 801 - Oświata i wychowanie

rozdz. 80101 - Szkoły podstawowe

                        § 4300 - Zakup usług pozostałych                                          o kwotę   40 000 zł

rozdz. 80104 - Przedszkola

                        § 6050 - Wydatki inwestycyjne

                                      jednostek budżetowych                                            o kwotę   69 800 zł

rozdz. 80110 - Gimnazja

                        § 4010 - Wynagrodzenia osobowe pracowników                   o kwotę   12 000 zł

                        § 4300 - Zakup usług pozostałych                                          o kwotę   10 000 zł

rozdz. 80148 - Stołówki szkolne

                        § 4440 - Odpisy na zakładowy fundusz

                                       świadczeń socjalnych                                              o kwotę        639 zł

 

- dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

rozdz. 85401 - Świetlice szkolne

                        § 4440 - Odpisy na zakładowy fundusz

                                       świadczeń socjalnych                                              o kwotę           35 zł

- dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

rozdz. 90015 - Oświetlenie ulic, placów, dróg

                        § 6050 - Wydatki inwestycyjne

                                      jednostek budżetowych                                            o kwotę   40 000 zł

 

 

-dział  921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

rozdz. 92116 - Biblioteki

                        § 2480 - Dotacja podmiotowa dla

                                       samorządowej instytucji kultury                               o kwotę    24 000 zł

rozdz. 92120 - Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami

                        § 6050 - Wydatki inwestycyjne

                                       jednostek budżetowych                                           o kwotę   75 000 zł

 

- dział 926 - Kultura fizyczna i sport

rozdz. 92604 - Instytucje kultury fizycznej

                        § 4010 - Wynagrodzenia osobowe pracowników                   o kwotę    44 339 zł

                        § 4110 - Składki na ubezpieczenia społeczne              o kwotę      7 104 zł

                        § 4120 - Składki na Fundusz Pracy                                        o kwotę      1 087 zł

                        § 6050 - Wydatki inwestycyjne

                                       jednostek budżetowych                                           o kwotę    35 000 zł

 

§ 5. W załączniku nr 14 "Zadania inwestycyjne w 2008 r." dokonuje się następującej zmiany:

a) poz. 3 ( dział 600 rozdz. 60016) "Przebudowa ul. Ziębickiej, Poprzecznej i B. Chrobrego -

    etap I - wartość zadania 150 000 zł i poz. 4. (dział 600 rozdz. 60016) " Przebudowa ul.

    Krzywej, Słowackiego i Św. Wojciecha w celu dostosowania do obsługi ruchu

    turystycznego - etap I - wartość zadania 1 560 000 zł, łączy się w jedno zadanie

    inwestycyjne pn: " Modernizacja - przebudowa ul. Ziębickiej, Poprzecznej, B. Chrobrego,

    Krzywej, Słowackiego i Św. Wojciecha w celu dostosowania do obsługi ruchu

    turystycznego" - wartość zadania 1 710 000 zł.

    W wyniku dokonanych zmian w planie zadań inwestycyjnych, załącznik nr 14 otrzymuje

    brzmienie zgodnie z załącznikiem  nr 1 do niniejszej uchwały.

 

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ząbkowic Śląskich.

 

§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

                                                                                                                                             Przewodniczący Rady

                                                                                                                                             (-) Andrzej Dominik

 

 

 

 

Uzasadnienie_____________________________________________________________

 

 

Uchwała zakłada:

 

1) Zwiększenie dochodów i wydatków budżetu ogółem o kwotę 666 000 zł, w tym z tytułu :

 

a) udzielonej pomocy finansowej w formie dotacji w wysokości 333 000 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie budowy kompleksu sportowego w ramach Programu "Moje Boisko- Orlik 2012" zgodnie z Porozumieniem nr DN-Z081-670/08 z dnia 24 czerwca 2008 roku zawartym pomiędzy Województwem Dolnośląskim a Gminą Ząbkowice Śląskie,

 

b) przyznania dotacji celowej z budżetu państwa w wysokości 333 000 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie objętego "Kontraktem Wojewódzkim dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2008" przedsięwzięcia inwestycyjnego Gminy Ząbkowice Śląskie realizowanego w ramach programu "Moje boisko- Orlik 2012" zgodnie z umową Nr 22/KW/08 zawartej  w dniu  30 lipca 2008 roku pomiędzy Wojewodą Dolnośląskim oraz pisma Wojewody Dolnośląskiego  Nr FB.II.HT.7012/50/08 z dnia 29 sierpnia 2008 roku.

 

2) Rozwiązanie rezerwy ogólnej w wysokości 15 000 zł z przeznaczeniem na udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji dla Starostwa Powiatowego z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu ratowniczego sprzętu hydraulicznego.

 

3) Udzielenie dotacji celowej w wysokości 200 000 zł dla zakładu budżetowego   na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji w gminnym zasobie mieszkaniowym realizowanych przez Zarząd Budynków Komunalnych w 2008 roku zgodnie z wnioskiem z dnia 13.08.2008 roku.

 

4) Zwiększenie dotacji podmiotowej o kwotę 24 000 zł dla Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy, zgodnie z pismem z dnia 24.07.2008 roku.

 

5) Zwiększenie planu wydatków bieżących o kwotę 52 530 zł dla Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ząbkowicach Śl. w związku z podwyżkami płac dla pracowników zgodnie z podjętą Uchwałą Nr V/21/2008 Rady Miejskiej z dnia 25 kwietnia 2008 roku (pismo z dnia 28.07.2008 roku),

 

6)  Zwiększenie planu wydatków bieżących w dziale 801 - "Oświata i wychowanie" o kwotę 50 000 zł z przeznaczeniem na założenie monitoringu w następujących placówkach oświatowych:

- Szkoła Podstawowa nr 1 w Ząbkowicach Sl.      15 000 zł

- Szkoła Podstawowa nr 2 w Ząbkowicach Śl.      15 000 zł

- Szkoła Podstawowa w Zwróconej                       10 000 zł

- Gimnazjum Publiczne nr 2                                  10 000 zł

 

7) Zgodnie z wnioskiem Kierownika Wydziału Infrastruktury Komunalnej dokonano następującej zmiany w planie wydatków inwestycyjnych i bieżących:

 


a) zmiany w planie wydatków inwestycyjnych dotyczą:

 

I ) w  dziale  600 - "Transport i łączność", rozdział 60016 - "Drogi publiczne gminne"

 

  Zadanie inwestycyjne pn. " Przebudowa ul. Ziębickiej, Poprzecznej i B. Chrobrego - etap I

  - wartość zadania - 150 000 zł. i " Przebudowa ul. Krzywej, Słowackiego i Św. Wojciecha w celu dostosowania do obsługi ruchu turystycznego - etap I - wartość zadania 1 560 000 zł łączy się w jedno zadanie pn." Modernizacja - przebudowa ul. Ziębickiej, Poprzecznej, B.Chrobrego, Krzywej, Słowackiego i Św. Wojciecha w celu dostosowania do obsługi ruchu  turystycznego", plan po zmianach  - 1 710 000 zł,

 

- zwiększa się plan wydatków o kwotę 100 000 zł na zadanie pn. " Wykonanie łącznika  pomiędzy ul. Kamieniecką, Ziębicką, Parkową i Działkowca - wartość zadania po zmianie 230 000 zł,

- zwiększa się plan wydatków o  kwotę 18 000 zł na zadanie pn. " Przebudowa tzw. Rynku w Braszowicach" - plan po zmianach 38 000 zł,

- wprowadza się nowe zadanie pn." Przebudowa placu przy OPS" - wartość zadania 60 000 zł,

 

II) w dziale 710 - "Działalność usługowa", rozdz. 71035 - "Cmentarze", zmniejsza się plan  wydatków o kwotę 22 000 zł na zadanie pn." Rewaloryzacja zabytkowego cmentarza przy ul. 1 Maja" - wartość zadania po zmianach 28 000 zł,

 

III) w dziale 754 - "Bezpieczeństwo publiczne i ochrona p.poż.", rozdz. 75495 - "Pozostała działalność", wykreśla się zadanie pn. "Monitoring wizyjny Rynku" -  50 000 zł,

 

IV) w dziale 801 - "Oświata i wychowanie", rozdz. 80101 - "Szkoły podstawowe" zmniejsza się plan wydatków o kwotę 50 000 zł na zadanie pn." Remont dachu Szkoły Podstawowej w Braszowicach wraz z adaptacją poddasza" - wartość zadania po zmianach 170 000 zł, natomiast w rozdz. 80104 - "Przedszkola", wprowadza się nowe zadania pn. " Wymiana podgrzewacza c.w. w Przedszkolu nr 1" - wartość zadania 29 800 zł, i " Wymiana pieca c.o. w Przedszkolu nr 2 " - wartość zadania 40 000 zł.

 

V) w dziale 900 - "Gospodarka komunalna i ochrona środowiska", rozdz. 90001 - "Gospodarka ściekowa i ochrona wód" - zmniejsza się plan wydatków o kwotę 48 000 zł na zadanie pn. "Modernizacja kanalizacji burzowej ul. Kamieniecka, Partyzantów, Ogrodowa wraz z przebudową mostu nad potokiem Zatoka - etap I" - wartość zadania po zmianach 2 000 zł, w  rozdz. 90015 - "Oświetlenie ulic, placów i dróg", zwiększa się plan wydatków o kwotę 40 000 zł na zadanie pn. " Oświetlenie ul. Parkowej" - wartość zadania po zmianach 70 000 zł.

 

VI) w dziale 921 - "Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego", rozdz. 92120 - "Ochrona i konserwacja zabytków" zwiększa się plan wydatków o kwotę 25 000 zł na zadanie pn. "Wykonanie dokumentacji projektowej zabytków Starego Miasta związanych z obsługą ruchu turystycznego" - plan po zmianach 60 000 zł oraz wprowadza się nowe zadanie inwestycyjne pn. "Renowacja zabytkowych rzeźb kamiennych" - wartość zadania

   50 000 zł.

 

VII) w dziale 926 - "Kultura fizyczna i sport", rozdz. 92604 - "Instytucje kultury fizycznej" wprowadza się nowe zadanie inwestycyjne pn. "Wymiana pieca c.o. w budynku OSiR" - wartość zadania 35 000 zł.

 


b) zmiany w wydatkach bieżących dotyczą powiększenia nakładów  związanych z bieżącym utrzymaniem dróg publicznych, w tym:  zakupu materiałów do remontu dróg o kwotę 20 000 zł oraz na   remonty cząstkowe ulic i chodników - 80 000 zł oraz  odnowienie pomnika 14 000 zł.

 

8) Uchwała zakłada również przeniesienia planu wydatków między działami na wnioski dyrektorów jednostek budżetowych (Gimnazjum Publicznego Nr 1 i nr 2) w celu urealnienia budżetu.