OGŁOSZENIE Nr 1/EKS/2011

Burmistrza Ząbkowic Śląskich

z dnia 15 grudnia 2011 roku

o konkursie  na realizację zadań z zakresu przeciwdziałania patologiom społecznym - profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych, narkomanii oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie

 

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz. U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z późniejszymi zmianami)

Burmistrz Ząbkowic Śląskich ogłasza konkurs dla organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy na realizację zadań publicznych w formie wspierania: 

 

Zadanie 1

„Prowadzenie świetlicy środowiskowej w Ząbkowicach Śl., ul. Staszica 16 dla dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin dysfunkcyjnych jako placówki wsparcia dziennego.”

Zadanie obejmuje:

1.prowadzenie punktu pomocy psychologicznej dla rodzin (warsztaty, grupy terapeutyczne) w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi, narkomanii i przemocy w rodzinie,

2.prowadzenie dożywiania dla dzieci i młodzieży pochodzących z rodzin z problemem uzależnień, pomocy żywnościowej dla rodzin ubogich,

3.prowadzenie zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży pochodzących  z rodzin dysfunkcyjnych,

4.prowadzenie zajęć świetlicowych i pomoc w nauce,

5.plenerowe warsztaty terapeutyczne dla rodzin zagrożonych uzależnieniami, zarówno wyjazdowych jak i spotkań okazjonalnych.

 

Zadanie 2

„Prowadzenie Centrum Terapeutycznego profilaktyki uzależnień i przeciwdziałania patologiom społecznym” w Ząbkowicach Śl., ul. 1 Maja 15 c

Zadanie obejmuje:

1.prowadzenie punktu konsultacyjno-informacyjnego dla osób uzależnionych i ich rodzin oraz dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi, alkoholowymi          i innymi uzależnieniami;

2.prowadzenie telefonu zaufania, w którym dyżury pełnić będą m.in. lekarz, prawnik, kurator, psycholog, pedagog;

3.prowadzenie Świetlicy Środowiskowej im. Kubusia Puchatka w Ząbkowicach Śl., Rynek 55 dla dzieci pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych jako placówki wsparcia dziennego poprzez:

a. prowadzenie zajęć terapeutycznych oraz opiekuńczo – wychowawczych,

b. pomoc w nauce i dożywianie,

c. organizację czasu wolnego poprzez wyjazdy na pływalnie kryte, do kina i teatru oraz wycieczki krajoznawcze,

d. profilaktykę uzależnień.

4. organizowanie rajdów dla dzieci i młodzieży;

5.współudział w organizacji dożywiania dla osób pochodzących z rodzin patologicznych, dotkniętych alkoholizmem i narkomanią, dla których prowadzone będą zajęcia terapeutyczne i wychowawcze.

 

I. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań w 2012 r. i w roku poprzednim:

1. Na realizację zadań przeznacza się:

a.) zadanie 1 kwota 37 000,00 zł ( słownie złotych.: trzydzieści siedem tysięcy i 00/100)

b.) zadanie 2 kwota 118 000,00 zł ( słownie złotych: sto osiemnaście tysięcy i 00/100)

2. Wymagany wkład własny podmiotu ( co najmniej 10 % wartości zadania w formie pieniężnej, rzeczowej lub wolontariatu).

3. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań w roku 2011 r. wyniosła:

a.) zadanie 1 – 35 000,00  ;

b.) zadanie 2 - 115 000,00 zł.

 

II. Warunki, termin i miejsce składania ofert

1.Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty na formularzu zgodnym ze wzorem załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r.  (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25).

Oferty należy składać w kopertach z oznaczeniem realizowanego zadania, w terminie do dnia 5 stycznia 2012 r. w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich, parter lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski, ul. 1 Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śl.

2. W przypadku nadesłania oferty pocztą, decyduje data wpływu do Urzędu.

3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

4. Do oferty należy dołączyć:

a.) aktualny odpis z rejestru sądowego lub rejestru stowarzyszeń zwykłych prowadzonych przez starostę , a w przypadku organizacji kościelnych lub związków wyznaniowych dokumenty poświadczające osobowość prawną, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert,

b.) statut z pieczęcią instytucji zatwierdzającej jego treść oraz aktualizację,

c.) sprawozdanie merytoryczne i finansowe  z działalności za rok ubiegły,

d.) oświadczenie osób reprezentujących  organizację o nieprowadzeniu  działalności w celu osiągnięcia zysku,

e.) oświadczenie pisemne oferenta, że nie posiada zaległości finansowych w stosunku do właściwego Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,

5.Dokumenty, o których mowa powyżej, powinny być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

6. Oferta powinna być podpisana przez osoby uprawnione oraz powinna posiadać wymagane pieczęcie.

7. Formularz oferty można otrzymać w Wydziale Edukacji ( II piętro, pokój 28) lub pobrać ze strony internetowej: www.zabkowiceslaskie.pl/ BIP ( w zakładce: Ogłoszenia Burmistrza).

 

III. Zasady przyznawania dotacji na realizację ww. zadań publicznych

1. Oferty będą analizowane i oceniane przez Komisję Konkursową, składającą się z przedstawicieli Urzędu i przedstawicieli organizacji pozarządowych,  z wyłączeniem organizacji biorących udział w konkursie.

2. Oferty, które będą złożone na niewłaściwych formularzach, wypełnione niepoprawnie bądź nieczytelne zostaną odrzucone i nie będą rozpatrywane.

3. Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej pod rygorem nieważności, wypełnioną komputerowo lub czytelnym pismem ręcznym, drukowanym wraz z ponumerowaniem każdej strony.

 

IV. Kryteria i tryb wyboru oferty

1. Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 3 dni roboczych licząc od ostatniego dnia składania ofert.

2. Komisja Konkursowa dokona oceny ofert, przyznając określoną liczbę punktów poszczególnym ofertom w ramach przyjętych kryteriów:

a.) ocena możliwości realizacji zadania przez oferenta;

b.) ocena posiadanych przez oferenta zasobów rzeczowych i kadrowych z uwzględnieniem kwalifikacji osób biorących udział w realizacji zadania wymienionego w ogłoszeniu, analiza i ocena wykonania zadań zleconych w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków;

c.) ocena wkładu rzeczowego w tym świadczenia wolontariuszy oraz praca społeczna członów;

d.)  ocena kalkulacji kosztów realizacji zadania w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania biorąc pod uwagę rodzaj wydatków, który powinien odpowiadać ściśle zakresowi zawartemu w nazwie zadania;

e.) uwzględnia planowaną wysokość środków własnych, środków publicznych i możliwość pozyskania środków finansowych z innych źródeł;

f.) analizę i ocenę zadań realizowanych przez organizację w latach poprzednich,

h.) wiarygodność oferenta, w tym brak zaległości płatniczych wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu Skarbowego,

3. Po rozpatrzeniu ofert zostanie sporządzony protokół.

4. W terminie 3 dni po zakończeniu procedury konkursowej oferenci, którym zostanie przyznana dotacja, zostaną poinformowani poprzez ogłoszenie na stronie Urzędu: www.zabkowiceslaskie.pl /BIP  ( w zakładce: Ogłoszenia Burmistrza).

 

V. Terminy i warunki realizacji zadania

1.Wyłonienie i dofinansowanie ofert jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy z oferentem.

2. Termin realizacji zadania od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2012 r.

3. Podmiot wyłoniony w otwartym konkursie ofert zobowiązany jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych z budżetu Gminy Ząbkowice Śląskie na realizację zadania.

4. Podmiot otrzymujący środki na realizację zadania publicznego, zobowiązany jest do stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r.

5. Podmiot, który uzyskał dotację, po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany jest do złożenia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego               z wykonania zadania w terminie 30 dni od dnia zakończenia zadania na formularzu zgodnym ze wzorem załącznika nr 3 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r.  (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25).

 

VI. Dotacja nie może być przyznana na:

1. Zadania finansowe z budżetu gminy z innego tytułu.

2. Pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć.

3. Zakup środków trwałych.

4. Działalność gospodarczą.

5. Działalność polityczna.

6. Remonty siedzib i pomieszczeń, gdzie wykonywane jest zadanie.

 

 

 

 

                                                                                         Burmistrz Ząbkowic Śląskich

                                                                                              /-/ Marcin Orzeszek