OGŁOSZENIE Nr 5/EKS/2012
Burmistrza Ząbkowic Śląskich
z
dnia 12 grudnia 2012 roku
o konkursie na realizację zadań z zakresu
przeciwdziałania patologiom społecznym - profilaktyka i rozwiązywanie problemów
alkoholowych, narkomanii oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz. U. z 2010 r. nr 234, poz. 1536 z późniejszymi zmianami)
Burmistrz Ząbkowic Śląskich ogłasza konkurs dla organizacji
pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy na realizację
zadań publicznych w formie wspierania:
Zadanie 1
„Prowadzenie świetlicy
środowiskowej w Ząbkowicach Śl., ul. Staszica 16 dla dzieci i młodzieży
pochodzącej z rodzin dysfunkcyjnych jako placówki
wsparcia dziennego.”
Zadanie
obejmuje:
1.prowadzenie punktu pomocy psychologicznej dla rodzin
(warsztaty, grupy terapeutyczne) w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi,
narkomanii i przemocy w rodzinie,
2.prowadzenie dożywiania dla dzieci i młodzieży pochodzących z
rodzin z problemem uzależnień, pomocy żywnościowej dla rodzin ubogich,
3.prowadzenie
zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych,
4.prowadzenie zajęć świetlicowych i pomoc w nauce,
5.plenerowe warsztaty terapeutyczne dla rodzin zagrożonych
uzależnieniami, zarówno wyjazdowych jak i spotkań okazjonalnych.
Zadanie 2
„Prowadzenie Centrum
Terapeutycznego profilaktyki uzależnień i przeciwdziałania patologiom
społecznym” w Ząbkowicach Śl., ul. 1 Maja 15 c
Zadanie
obejmuje:
1.prowadzenie punktu konsultacyjno-informacyjnego dla osób
uzależnionych i ich rodzin oraz dla dzieci i młodzieży z problemami
emocjonalnymi, alkoholowymi i innymi uzależnieniami;
2.prowadzenie telefonu zaufania, w którym dyżury pełnić będą
m.in. lekarz, prawnik, kurator, psycholog, pedagog;
3.prowadzenie Świetlicy Środowiskowej im. Kubusia Puchatka w
Ząbkowicach Śl., Rynek 55 dla dzieci pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych
jako placówki wsparcia dziennego poprzez:
a. prowadzenie zajęć terapeutycznych
oraz opiekuńczo – wychowawczych,
b. pomoc w nauce i dożywianie,
c. organizację czasu wolnego poprzez
wyjazdy na pływalnie kryte, do kina i teatru oraz wycieczki krajoznawcze,
d. profilaktykę uzależnień.
4.
organizowanie rajdów dla dzieci i młodzieży;
5.współudział w organizacji dożywiania dla osób pochodzących z
rodzin patologicznych, dotkniętych alkoholizmem i narkomanią, dla których
prowadzone będą zajęcia terapeutyczne i wychowawcze.
I. Wysokość środków
publicznych przeznaczonych na realizację zadań w 2013 r. i w roku poprzednim:
1.
Na realizację zadań przeznacza się:
a.) zadanie 1 kwota 37 000,00 zł ( słownie
złotych.: trzydzieści siedem tysięcy i 00/100)
b.) zadanie 2 kwota
118 000,00 zł ( słownie złotych: sto osiemnaście tysięcy i 00/100)
2.
Wymagany wkład własny podmiotu ( co najmniej 10 %
wartości zadania w formie pieniężnej, rzeczowej lub wolontariatu).
3.
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań w roku 2012 r.
wyniosła:
a.) zadanie
1 – 37 000,00 zł;
b.) zadanie 2 -
118 000,00 zł.
II. Warunki, termin i miejsce
składania ofert
1.Warunkiem
przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty na formularzu zgodnym ze wzorem
załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia
15 grudnia 2010 r. (Dz.
U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25).
Oferty
należy składać w kopertach z oznaczeniem realizowanego zadania, w terminie do
dnia 4 stycznia 2013 r. w
Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich, parter lub
przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski, ul. 1 Maja 15, 57-200
Ząbkowice Śl.
2.
W przypadku nadesłania oferty pocztą, decyduje
data wpływu do Urzędu.
3.
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4.
Do oferty należy dołączyć:
a.) aktualny odpis z rejestru sądowego
lub rejestru stowarzyszeń zwykłych prowadzonych przez starostę , a w przypadku
organizacji kościelnych lub związków wyznaniowych dokumenty poświadczające osobowość
prawną, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert,
b.) statut z pieczęcią instytucji zatwierdzającej jego treść
oraz aktualizację,
c.) sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności za rok ubiegły,
d.) oświadczenie osób reprezentujących organizację o nieprowadzeniu działalności w celu osiągnięcia zysku,
e.) oświadczenie pisemne oferenta, że
nie posiada zaległości finansowych w stosunku do właściwego Urzędu Skarbowego
oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
5.Dokumenty,
o których mowa powyżej, powinny być złożone w formie oryginału lub kserokopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem.
6.
Oferta powinna być podpisana przez osoby uprawnione oraz powinna posiadać
wymagane pieczęcie.
7. Formularz oferty można otrzymać w Wydziale Edukacji ( II piętro, pokój 28) lub pobrać ze strony internetowej: www.zabkowiceslaskie.pl/ BIP ( w zakładce: Ogłoszenia Burmistrza).
8.
W okresie realizacji zadania oferent może dokonywać przeniesień wydatków
finansowych z dotacji między poszczególnymi pozycjami kosztorysu na skutek
zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w dniu zawarcia
umowy, z zastrzeżeniem spełnienia łącznie poniższych warunków:
-
suma przesunięć nie może przekraczać 10% środków dotacji,
-
środki nie mogą zwiększać wartości na wynagrodzenia.
III. Zasady przyznawania
dotacji na realizację ww. zadań publicznych
1.
Oferty będą analizowane i oceniane przez Komisję Konkursową, składającą się z
przedstawicieli Urzędu i przedstawicieli organizacji pozarządowych, z
wyłączeniem organizacji biorących udział w konkursie.
2.
Oferty, które będą złożone na niewłaściwych formularzach, wypełnione
niepoprawnie bądź nieczytelne zostaną odrzucone i nie będą rozpatrywane.
3.
Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej pod rygorem nieważności, wypełnioną
komputerowo lub czytelnym pismem ręcznym, drukowanym wraz z ponumerowaniem
każdej strony.
IV.
Kryteria i tryb wyboru oferty
1.
Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 3 dni roboczych licząc od ostatniego
dnia składania ofert.
2.
Komisja Konkursowa dokona oceny ofert, przyznając określoną liczbę punktów
poszczególnym ofertom w ramach przyjętych kryteriów:
a.) ocena możliwości realizacji zadania
przez oferenta;
b.) ocena posiadanych przez oferenta zasobów rzeczowych i
kadrowych z uwzględnieniem kwalifikacji osób biorących udział w realizacji
zadania wymienionego w ogłoszeniu, analiza i ocena wykonania zadań zleconych w
okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji
oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków;
c.) ocena wkładu rzeczowego w tym
świadczenia wolontariuszy oraz praca społeczna członów;
d.)
ocena kalkulacji
kosztów realizacji zadania w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania
biorąc pod uwagę rodzaj wydatków, który powinien odpowiadać ściśle zakresowi
zawartemu w nazwie zadania;
e.) uwzględnia planowaną wysokość
środków własnych, środków publicznych i możliwość pozyskania środków
finansowych z innych źródeł;
f.) analizę i ocenę zadań realizowanych
przez organizację w latach poprzednich,
h.) wiarygodność oferenta, w tym brak
zaległości płatniczych wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu
Skarbowego.
3.
Po rozpatrzeniu ofert zostanie sporządzony protokół.
4.
W terminie 3 dni po zakończeniu procedury konkursowej oferenci, którym zostanie
przyznana dotacja, zostaną poinformowani poprzez ogłoszenie na stronie Urzędu: www.zabkowiceslaskie.pl /BIP ( w zakładce: Ogłoszenia Burmistrza).
V. Terminy i warunki
realizacji zadania
1.Wyłonienie
i dofinansowanie ofert jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy z oferentem.
2.
Termin realizacji zadania od dnia
zawarcia umowy do dnia 31.12.2013 r.
3.
Podmiot wyłoniony w otwartym konkursie ofert zobowiązany jest do wyodrębnienia
w ewidencji księgowej środków otrzymanych z budżetu Gminy Ząbkowice Śląskie na
realizację zadania.
4.
Podmiot otrzymujący środki na realizację zadania publicznego, zobowiązany jest
do stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz.
U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.).
5.
Podmiot, który uzyskał dotację, po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany
jest do złożenia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z
wykonania zadania w terminie 30 dni od dnia zakończenia zadania na formularzu
zgodnym ze wzorem załącznika nr 3 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. (Dz. U. z
2011 r. Nr 6, poz. 25).
VI. Dotacja nie może być
przyznana na:
1.
Zadania finansowe z budżetu gminy z innego tytułu.
2.
Pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć.
3.
Zakup środków trwałych.
4.
Działalność gospodarczą.
5.
Działalność polityczną.
6.
Remonty siedzib i pomieszczeń, gdzie wykonywane jest zadanie.
Burmistrz Ząbkowic Śląskich
/- / Marcin Orzeszek