OGŁOSZENIE  NR   1 / AK/ FERIE/2007

BURMISTRZA  ZĄBKOWIC ŚLĄSKICH

Z  22 GRUDNIA 2006 ROKU

O KONKURSIE OFERT NA REALIZACJĘ  ZADAŃ PUBLICZNYCH Z ZAKRESU

PROFILAKTYKI  I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW UZALEŻNIEŃ

WYPOCZYNEK ZIMOWY

DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

Z GMINY ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE

W 2007 ROKU

 

Na podstawie art. 11 ust.2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24 kwietnia 2003 r. ( Dz. U. z 2003 r. nr 96, poz. 873 z późniejszymi zmianami).

Burmistrz Ząbkowic Śląskich ogłasza konkurs dla organizacji pozarządowych podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 w/w ustawy na realizację zadania pn.:

 

I. Organizacja wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin z problemem uzależnień z Gminy Ząbkowice Śląskie w 2007 r. w zakresie:

 

1.)  organizacji wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży z Gminy

Ząbkowice Śl. w 2007 r. w formie zajęć rekreacyjno-sportowych z nauką karate; na realizację zadania przeznacza się kwotę 500,00 zł

 

2.)  organizacji wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży z Gminy

Ząbkowice Śl. w 2007 roku w formie zajęć sportowych, wyjazdowych na basenie i lodowisku; na realizację zadania przeznacza się kwotę 1000,00 zł

 

3.)  organizacji wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży z Gminy

Ząbkowice Śl. w 2007 r.  w formie wyjazdowego rajdu; na realizację zadania przeznacza się kwotę  3.000,00

 

     4). organizacja zajęć nauki tańca dla dzieci i młodzieży ze wsi Zwrócona - "Pożyteczne ferie -2007" na realizację zadania przeznacza się kwotę 1.000,00 zł.

 

II. Dotacja obejmuje dofinansowanie rożnych form organizacji wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży z Gminy Ząbkowice Śl.

III. Zasady przyznawania dotacji: kompletność złożonej oferty, rzetelność podanych danych w ofercie oraz efektywność realizacji zadania, na które przyznana jest dotacja.

IV. Termin realizacji zadania: 29 stycznia 2007 r. - 9 lutego 2007 r.

V. Warunki realizacji zadania: oświadczenie o spełnianiu wymogów określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania ( Dz. U. Nr 12, poz. 67 z późn. zm.).

VI. Kompletne oferty na druku stanowiącym załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r.        ( Dz. U. z 2005 r. nr 264, poz. 2207 ) należy składać w zaklejonych kopertach w terminie do 22 stycznia 2007 r. do godz. 9.00 ( liczy się data wpływu )      w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śl. ul. 1 Maja 15, pokój nr 13, I piętro    z dopiskiem na kopercie : " Organizacja wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Ząbkowice Śl.".

VII. Rozpatrzenie ofert przez powołaną w tym celu Komisję nastąpi w terminie do 22 stycznia 2007 r.  W terminie do 23 stycznia 2007 r. oferenci zostaną powiadomieni o dokonanym wyborze oferty.

IX. Przy dokonywaniu wyboru oferty stosowane będą następujące kryteria:

a)     ocena możliwości realizacji zadania przez podmiot przy uwzględnieniu podanych informacji,

b)    ocena przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania w tym udział rzeczowych, kadrowych i finansowych środków własnych,

c)     analiza i ocena wykonania zadań zleconych w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków,

d)    możliwość pozyskania środków finansowych z innych źródeł na realizację powyższego zadania.

e)     ocena przedstawionego programu promującego zdrowy styl życia bez środków uzależniających. 

 Uwaga: ! - wkładu własnego podmiotu nie mogą stanowić środki finansowe uzyskane przez podmiot z budżetu Gminy Ząbkowice Śl.

                                                                

                                                           Burmistrz Ząbkowic Śląskich

                                                                       Krzysztof  Kotowicz

 

Biuletyn Informacji Publicznej; www.zabkowiceslaskie.pl

tel. 074 8 165-304; e-mail: urzad@zabkawiceslaskie.pl

 

Osoba odpowiedzialna za treść: Anna Marcinków

REGULAMIN

otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego pn.

" Organizacja wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży z terenu         Gminy Ząbkowice Śl."

 

 

Burmistrz Ząbkowic Śl. ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego zakresu organizacji wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Ząbkowice Śl.

 

1.     Cele konkursu

 

Celem konkursu jest wyłonienie podmiotów, którym Gmina Ząbkowice Śl. udzieli dotacji na realizacje zadania z zakresu organizacji wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Ząbkowice Śl., przedmiotem, którego są następujące projekty:

 

I. Formy wypoczynku i rekreacji  w miejscu zamieszkania organizowane na terenie Gminy Ząbkowice Śl. skierowane do jak największej liczby uczestników, także pochodzącej z rodzin z problemem uzależnień.

II. Formy wyjazdowe dla dzieci i młodzieży z Gminy Ząbkowice Śl. pochodzącej z rodzin z problemem uzależnień.

 

2.     Uczestnicy konkursu.

 

Uczestnikami konkursu mogą być organizacje niebędące jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych w tym niedziałające w celu osiągnięcia zysku osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

 

3.     Finansowanie projektów:

 

1.)   Konkurs jest finansowany ze środków preliminarza działań i  wydatków objętych Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śl. na 2007 r. , wynosi: 5.500,00 ( słownie: pięć tysięcy  pięćset złotych ) .

2.)   Wkład własny podmiotu nie może być mniejszy niż 10 % kosztów zadania.

3.)   Żadne koszty poniesione przed dniem podpisania umowy nie mogą być przedmiotem dotacji.

4.)   W przypadku, gdy suma dofinansowania zgłoszonych ofert przekracza wysokość środków przeznaczonych na wsparcie zadania, Burmistrz zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wysokości dofinansowania, stosownie do posiadanych środków. W przypadku zaistnienia konieczności zmniejszenia kwoty dotacji w stosunku do wnioskowanej przez oferentów , nie będą oni związani złożonymi ofertami.

5.)   Dotacja będzie przekazana w całości w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy.

6.)   W przypadku podjęcia decyzji o zredukowaniu wnioskowanej kwoty dotacji, Zespół Konsultacyjny może wskazać pozycje kosztorysu oferty, na sfinansowanie, których przeznacza dotację oraz określić wysokość dofinansowania poszczególnych pozycji.

7.)   Podmiot realizujący zadanie może wprowadzać zmiany w budżecie projektu, po uprzednim poinformowaniu o nich Zespołu Konsultacyjnego, pod warunkiem, że:

a.)     nie wpływają one na realizację zasadniczych celów zadania, ani nie zmieniają zasadniczo jego zakresu merytorycznego,

b.)     zmiany ( przesunięcia ) w ramach głównych pozycji budżetowych finansowanych z dotacji nie przekraczają 10 % ogólnej kwoty ustalonej w ofercie.

8.)   W przypadku potrzeby zmiany budżetu przekraczającej 10 % ogólnej 

   kwoty ustalonej w ofercie, podmiot realizujący zadanie zobowiązany jest

   do wystąpienia z uzasadnioną prośbą do Burmistrza. Zmiana może być

   dokonana dopiero po uzyskaniu pisemnej zgody Burmistrza.

 

9.)   Uwaga! - wkładu własnego podmiotu nie mogą stanowić środki

          finansowe uzyskane przez podmiot z budżetu Gminy Ząbkowice Śl.

 

4.     Zasady zgłaszania ofert:

 

1.) Oferty należy składać na formularzu zgodnym z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania ( Dz. U. Nr 264, poz. 2207).

 

2.) Załączniki dodatkowe wchodzące w skład oferty:

a.) aktualny wyciąg z rejestru sądowego lub rejestru stowarzyszeń zwykłych prowadzonego przez starostę ( ważny do 6 miesięcy od daty wystawienia ), a w przypadku organizacji kościelnych lub związków wyznaniowych dokumenty poświadczające osobowość prawną ,

b.) uwierzytelnioną kserokopię statutu,

         c.) sprawozdanie merytoryczne z działalności za ubiegły rok, lub w

        wypadku krótszej działalności - za okres działalności,

              d.) sprawozdanie finansowe z działalności za ubiegły rok, lub w

               wypadku krótszej działalności - za okres działalności,

               e.) oświadczenie osób reprezentujących organizację o nieprowdzeniu

               działań w celu osiągnięcia zysku.

 

      3.) Jeżeli aktualne dokumenty wymienione w ust. 2 są w posiadaniu

           Urzędu, wystarczy złożyć pisemne oświadczenie o tym fakcie i wskazać

           okoliczności w jakich wymagane załączniki zostały złożone.

 

     4.) Ofertę oraz wszystkie załączniki należy sporządzić w sposób czytelny

          w języku polskim. Wszystkie poprawki lub zmiany w tekście oferty

          muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Oferentowi

          nie wolno dokonywać żadnych zmian w układzie wyznaczonym

          wzorem oferty.

 

     5.) Do oferty należy dołączyć :

 a) szczegółowy harmonogram realizacji zadania,

 b) w przypadku organizacji form wyjazdowych - zadeklarowaną liczbę

     miejsc dla uczestników; uczestnicy zostaną wskazani przez organizatora

     konkursu,

 c) program promujący zdrowy styl życia bez środków uzależniających,

 d) oświadczenie o spełnianiu wymogów określonych w rozporządzeniu

     Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie

     warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i

     młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania

    ( Dz. U. Nr 12, poz. 67 z późn. zm. )

 

4.)  Przy kalkulacji kosztów uwzględnia się następujące koszty:

a)     koszty osobowe opiekunów ( nie przekraczające 25% dotacji),

b)    koszty osobowe uczestników ( noclegi, wyżywienie),

c)     transport,

d)    zakup nagród dla uczestników imprez i konkursów,

e)     zakup materiałów papierniczych,

              f.) druk materiałów informacyjnych, plakietek itp., 

              g.) zakup drobnego sprzętu sportowo- rekreacyjnego niezbędnego do

                   realizacji imprez,

              h.) obsługa przewodnicka, techniczna i sędziowska imprez,

              i.) ubezpieczenie uczestników,

              j.) opłata za wstępy do obiektów sportowo-rekreacyjnych i do 

                   zwiedzanych obiektów.

 

5.)  Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

6.)  Oferty powinny być podpisane czytelnie przez osoby upoważnione do składania oświadczenia woli w imieniu oferenta.

 

7.)  Po zakończeniu konkursu wnioski nie będą zwracane.

 

8.)  Uwaga! - jeden projekt może złożyć jedną ofertę na każdy z projektów.

 

9.)  Oferty, które nie będą spełniały  kryteriów formalnych zostaną odrzucone i nie będą rozpatrzone.

 

5.     Procedura oceny i wyboru ofert

 

1.)  Oferty będą analizowane i oceniane przez Zespół Konsultacyjny

powołany Zarządzeniem nr  164/IX/OR - 2005                            Burmistrza Ząbkowic Śl. z dnia 5 grudnia 2005 r.

2.)  Zespół dokona oceny ofert, przyznając określoną liczbę punktów

poszczególnym ofertom w ramach przyjętych kryteriów:

a.)               merytoryczna wartość oferty ( oceniana w skali: 0-25)

b.)              koszty wykonania zadania , w tym wysokość wkładu własnego podmiotu i udziału innych źródeł finansowania ( oceniane w skali: 0-15)  

c.)               doświadczenie dotychczasowej współpracy z Gminą Ząbkowice Śl. ( oceniane w skali: 0-5 ),

d.)              zgodność zadań przedstawionych w ofercie z celami statutowymi podmiotu ( oceniane w skali: 0-5 )

e.)               innowacyjność  projektu ( oceniana w skali 0-5),

f.)                ocena kalkulacji kosztów zadania, w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania ( oceniana w skali: 0-25),

g.)              dysponowanie kadrą zdolną do realizacji zadania ( oceniane w skali: 0-10)

h.)              wkład pracy wolontariuszy ( oceniany w skali: 0-10).

 

 

3.)  Rozpatrzenie ofert nastąpi w ciągu  2  dni od ostatecznego terminu ich

składania. 

 

4.)  Zespół w trakcie oceny ofert może prosić podmioty o dodatkowe

informacje lub dokumenty.

 

5.)  O wynikach konkursu podmioty, które złożyły oferty w konkursie zostaną powiadomione pisemnie w terminie 2 dni od jego rozstrzygnięcia.

 

6.     Regulacje końcowe.

 

a.)               Oferta nie będzie brała udziału w konkursie sytuacji, gdy:

1.     została dostarczona po upływie wyznaczonego terminu,

2.     jest niekompletna lub w inny sposób niezgodna z wymogami formalnymi,

3.     oferent jest nieuprawniony do ubiegania się o dotacje,

4.     zgłoszony projekt jest niezgodny z warunkami udziału w konkursie

( np. proponowane działania nie wchodzą w zakres konkursu, realizacja projektu wykracza poza wyznaczony limit, itp.).

 

 

             2.) Decyzje o odrzuceniu oferty lub odmowa udzielenia dotacji są

                  ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.

    

            3.) Wzór ofert  - w załaczniku

 

Załącznik ( wzór oferty, wzór umowy, wzór sprawozdania).

 

Rozstrzygnięcie konkursu