OGŁOSZENIE NR
1 / AK/ FERIE/2007
BURMISTRZA ZĄBKOWIC ŚLĄSKICH
Z 22 GRUDNIA 2006 ROKU
O KONKURSIE OFERT NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH Z ZAKRESU
PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW UZALEŻNIEŃ
WYPOCZYNEK ZIMOWY
DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Z GMINY ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE
W 2007 ROKU
Na podstawie art. 11 ust.2
ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24 kwietnia 2003
r. ( Dz. U. z 2003 r. nr 96, poz. 873 z późniejszymi
zmianami).
Burmistrz Ząbkowic Śląskich
ogłasza konkurs dla organizacji pozarządowych podmiotów wymienionych w art. 3
ust. 3 w/w ustawy na realizację zadania pn.:
I.
Organizacja wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin z
problemem uzależnień z Gminy Ząbkowice Śląskie w 2007 r. w zakresie:
1.) organizacji wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży z Gminy
Ząbkowice Śl. w 2007 r. w formie zajęć
rekreacyjno-sportowych z nauką karate; na realizację zadania przeznacza się
kwotę 500,00 zł
2.) organizacji wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży z Gminy
Ząbkowice Śl. w 2007 roku w formie zajęć sportowych,
wyjazdowych na basenie i lodowisku; na realizację zadania przeznacza się kwotę
1000,00 zł
3.) organizacji wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży z Gminy
Ząbkowice Śl. w 2007 r. w formie wyjazdowego rajdu; na realizację zadania przeznacza się kwotę 3.000,00 zł
4). organizacja zajęć
II. Dotacja
obejmuje dofinansowanie rożnych form organizacji
wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży z Gminy Ząbkowice Śl.
III. Zasady przyznawania dotacji: kompletność złożonej oferty, rzetelność
podanych danych w ofercie oraz efektywność realizacji zadania, na które
przyznana jest dotacja.
IV. Termin realizacji zadania: 29 stycznia 2007 r. - 9 lutego 2007 r.
V.
Warunki realizacji zadania: oświadczenie o spełnianiu wymogów określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać
organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego
organizowania i nadzorowania ( Dz. U. Nr 12, poz. 67 z późn.
zm.).
VI. Kompletne oferty na druku stanowiącym załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy
i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. ( Dz.
U. z 2005 r. nr 264, poz. 2207 ) należy
składać w zaklejonych kopertach w terminie do 22 stycznia 2007 r. do godz. 9.00
( liczy się data wpływu ) w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w
Ząbkowicach Śl. ul. 1 Maja 15, pokój nr 13, I piętro z dopiskiem na kopercie : " Organizacja wypoczynku
zimowego dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Ząbkowice Śl.".
VII. Rozpatrzenie ofert przez powołaną w tym celu Komisję nastąpi w
terminie do 22 stycznia 2007 r. W terminie do 23 stycznia 2007 r.
oferenci zostaną powiadomieni o dokonanym wyborze oferty.
IX. Przy dokonywaniu wyboru oferty stosowane będą następujące kryteria:
a)
ocena możliwości realizacji zadania przez podmiot przy
uwzględnieniu podanych informacji,
b) ocena przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów
realizacji zadania w tym udział rzeczowych, kadrowych i finansowych środków
własnych,
c)
analiza i ocena wykonania zadań zleconych w okresie
poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji oraz
sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków,
d) możliwość pozyskania środków finansowych z innych źródeł na
realizację powyższego zadania.
e)
ocena przedstawionego programu promującego zdrowy styl
życia bez środków uzależniających.
Uwaga: ! - wkładu własnego podmiotu nie mogą stanowić środki finansowe
uzyskane przez podmiot z budżetu Gminy Ząbkowice Śl.
Burmistrz Ząbkowic Śląskich
Krzysztof Kotowicz
Biuletyn
Informacji Publicznej; www.zabkowiceslaskie.pl
tel. 074 8 165-304; e-mail:
urzad@zabkawiceslaskie.pl
Osoba odpowiedzialna za
treść: Anna Marcinków
REGULAMIN
otwartego
konkursu ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego pn.
" Organizacja wypoczynku zimowego dla dzieci i
młodzieży z terenu
Gminy Ząbkowice Śl."
Burmistrz Ząbkowic Śl.
ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego
zakresu organizacji wypoczynku zimowego dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy
Ząbkowice Śl.
1.
Cele
konkursu
Celem
konkursu jest wyłonienie podmiotów, którym Gmina Ząbkowice Śl. udzieli dotacji
na realizacje zadania z zakresu organizacji wypoczynku zimowego dla dzieci i
młodzieży z terenu Gminy Ząbkowice Śl., przedmiotem, którego są następujące
projekty:
I. Formy wypoczynku i rekreacji w miejscu zamieszkania organizowane na
terenie Gminy Ząbkowice Śl. skierowane do jak największej liczby uczestników,
także pochodzącej z rodzin z problemem uzależnień.
II. Formy wyjazdowe dla dzieci i młodzieży z Gminy
Ząbkowice Śl. pochodzącej z rodzin z problemem uzależnień.
2.
Uczestnicy
konkursu.
Uczestnikami
konkursu mogą być organizacje niebędące jednostkami
sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych w
tym niedziałające w celu osiągnięcia zysku osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie
przepisów ustaw, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem art. 3 ust. 4
ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
3.
Finansowanie
projektów:
1.) Konkurs jest finansowany ze środków preliminarza
działań i wydatków
objętych Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
na terenie Miasta i Gminy Ząbkowice Śl. na 2007 r. , wynosi: 5.500,00 zł ( słownie: pięć tysięcy pięćset złotych ) .
2.) Wkład własny podmiotu nie może być mniejszy niż 10 %
kosztów zadania.
3.) Żadne koszty poniesione przed dniem podpisania umowy
nie mogą być przedmiotem dotacji.
4.) W przypadku, gdy suma dofinansowania zgłoszonych ofert
przekracza wysokość środków przeznaczonych na wsparcie zadania, Burmistrz
zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wysokości dofinansowania, stosownie do
posiadanych środków. W przypadku zaistnienia konieczności zmniejszenia kwoty
dotacji w stosunku do wnioskowanej przez oferentów , nie
będą oni związani złożonymi ofertami.
5.) Dotacja będzie przekazana w całości w ciągu 14 dni od
dnia podpisania umowy.
6.) W przypadku podjęcia decyzji o zredukowaniu wnioskowanej
kwoty dotacji, Zespół Konsultacyjny może wskazać pozycje kosztorysu oferty, na
sfinansowanie, których przeznacza dotację oraz określić wysokość dofinansowania
poszczególnych pozycji.
7.) Podmiot realizujący zadanie może wprowadzać zmiany w
budżecie projektu, po uprzednim poinformowaniu o nich Zespołu Konsultacyjnego,
pod warunkiem, że:
a.)
nie wpływają one na realizację zasadniczych celów
zadania, ani nie zmieniają zasadniczo jego zakresu merytorycznego,
b.) zmiany ( przesunięcia ) w ramach głównych pozycji
budżetowych finansowanych z dotacji nie przekraczają 10 % ogólnej kwoty
ustalonej w ofercie.
8.) W przypadku potrzeby zmiany budżetu przekraczającej 10
% ogólnej
kwoty ustalonej w ofercie, podmiot realizujący zadanie zobowiązany
jest
do wystąpienia z uzasadnioną prośbą do Burmistrza. Zmiana
może być
dokonana dopiero po uzyskaniu pisemnej zgody Burmistrza.
9.) Uwaga! - wkładu własnego podmiotu
nie mogą stanowić środki
finansowe
uzyskane przez podmiot z budżetu Gminy Ząbkowice Śl.
4.
Zasady
zgłaszania ofert:
1.) Oferty należy składać na formularzu zgodnym z
rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia
27grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego,
ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego wzoru sprawozdania z
wykonania tego zadania ( Dz. U. Nr 264, poz. 2207).
2.) Załączniki dodatkowe wchodzące w skład oferty:
a.) aktualny wyciąg z rejestru
sądowego lub rejestru stowarzyszeń zwykłych prowadzonego przez starostę ( ważny
do 6 miesięcy od daty wystawienia ), a w przypadku organizacji kościelnych lub
związków wyznaniowych dokumenty poświadczające osobowość prawną ,
b.) uwierzytelnioną kserokopię statutu,
c.) sprawozdanie merytoryczne z
działalności za ubiegły rok, lub w
wypadku krótszej działalności - za okres działalności,
d.) sprawozdanie finansowe z działalności za ubiegły rok, lub w
wypadku
krótszej działalności - za okres działalności,
e.) oświadczenie osób reprezentujących organizację o
nieprowdzeniu
działań
w celu osiągnięcia zysku.
3.) Jeżeli aktualne dokumenty wymienione
w ust. 2 są w posiadaniu
Urzędu, wystarczy złożyć pisemne
oświadczenie o tym fakcie i wskazać
okoliczności
w jakich wymagane załączniki zostały złożone.
4.) Ofertę oraz wszystkie załączniki
należy sporządzić w sposób czytelny
w języku
polskim. Wszystkie poprawki lub zmiany w tekście oferty
muszą być
parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Oferentowi
nie wolno
dokonywać żadnych zmian w układzie wyznaczonym
wzorem
oferty.
5.) Do oferty należy dołączyć
:
a) szczegółowy harmonogram realizacji zadania,
b) w przypadku organizacji form wyjazdowych - zadeklarowaną
liczbę
miejsc dla uczestników; uczestnicy zostaną wskazani przez
organizatora
konkursu,
c) program promujący zdrowy styl życia bez środków
uzależniających,
d) oświadczenie o spełnianiu wymogów określonych w
rozporządzeniu
Ministra
Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie
warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla
dzieci i
młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i
nadzorowania
( Dz. U. Nr
12, poz. 67 z późn. zm. )
4.)
Przy kalkulacji kosztów uwzględnia się następujące
koszty:
a)
koszty osobowe opiekunów ( nie przekraczające 25% dotacji),
b)
koszty osobowe uczestników ( noclegi, wyżywienie),
c)
transport,
d)
zakup nagród dla uczestników imprez i konkursów,
e)
zakup materiałów papierniczych,
f.) druk
materiałów informacyjnych, plakietek itp.,
g.)
zakup drobnego sprzętu sportowo- rekreacyjnego niezbędnego do
realizacji
imprez,
h.) obsługa przewodnicka, techniczna i sędziowska imprez,
i.) ubezpieczenie uczestników,
j.) opłata za wstępy do obiektów
sportowo-rekreacyjnych i do
zwiedzanych
obiektów.
5.)
Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
6.)
Oferty powinny być podpisane czytelnie przez osoby
upoważnione do składania oświadczenia woli w imieniu oferenta.
7.)
Po zakończeniu konkursu wnioski nie będą zwracane.
8.)
Uwaga! - jeden projekt może złożyć
jedną ofertę na każdy z projektów.
9.)
Oferty, które nie będą spełniały kryteriów formalnych zostaną odrzucone
i nie będą rozpatrzone.
5.
Procedura
oceny i wyboru ofert
1.) Oferty będą analizowane i oceniane przez Zespół
Konsultacyjny
powołany
Zarządzeniem nr 164/IX/OR
- 2005 Burmistrza
Ząbkowic Śl. z dnia 5 grudnia 2005 r.
2.) Zespół dokona oceny ofert, przyznając określoną liczbę
punktów
poszczególnym ofertom w ramach przyjętych kryteriów:
a.)
merytoryczna wartość oferty ( oceniana w skali: 0-25)
b.)
koszty wykonania
zadania , w tym wysokość wkładu własnego podmiotu i udziału innych źródeł finansowania ( oceniane
w skali: 0-15)
c.)
doświadczenie
dotychczasowej współpracy z Gminą Ząbkowice Śl. ( oceniane w skali: 0-5 ),
d.)
zgodność zadań przedstawionych w ofercie z celami statutowymi
podmiotu ( oceniane w skali: 0-5 )
e.)
innowacyjność projektu ( oceniana w skali 0-5),
f.)
ocena kalkulacji kosztów zadania, w odniesieniu do zakresu
rzeczowego zadania ( oceniana w skali: 0-25),
g.)
dysponowanie kadrą zdolną do realizacji zadania ( oceniane w
skali: 0-10)
h.)
wkład pracy wolontariuszy ( oceniany w skali: 0-10).
3.) Rozpatrzenie ofert nastąpi w ciągu 2 dni
od ostatecznego terminu ich
składania.
4.) Zespół w trakcie oceny ofert może prosić podmioty o
dodatkowe
informacje
lub dokumenty.
5.) O wynikach konkursu podmioty, które złożyły oferty w
konkursie zostaną powiadomione pisemnie w terminie 2 dni od jego
rozstrzygnięcia.
6.
Regulacje
końcowe.
a.)
Oferta nie będzie
brała udziału w konkursie sytuacji, gdy:
1.
została dostarczona po upływie wyznaczonego terminu,
2.
jest niekompletna lub w inny sposób niezgodna z wymogami
formalnymi,
3.
oferent jest nieuprawniony do ubiegania się o dotacje,
4.
zgłoszony projekt jest niezgodny z warunkami udziału w
konkursie
(
np. proponowane działania nie wchodzą w zakres konkursu, realizacja projektu
wykracza poza wyznaczony limit, itp.).
2.) Decyzje o odrzuceniu oferty
lub odmowa udzielenia dotacji są
ostateczne
i nie przysługuje od nich odwołanie.
3.) Wzór ofert - w załaczniku
Załącznik ( wzór oferty, wzór umowy, wzór sprawozdania).