Ogłoszenie Nr 1/EDU/2011
Burmistrza Ząbkowic Śląskich
z dnia 04 stycznia 2011 roku
o otwartym konkursie na realizację zadań z zakresu
przeciwdziałania patologiom społecznym - profilaktyka i rozwiązywanie problemów
alkoholowych i narkomanii
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 19 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), art. 11 ust. 1 i 2, art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.), ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2007 r. Nr 70 poz. 473), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 264, poz. 2207) oraz uchwały Nr IV/12/2010 Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich z dnia 30 grudnia 2010 r. w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2011 r.
Burmistrz Ząbkowic Śląskich zaprasza działające w obszarze
przeciwdziałania patologiom społecznym organizacje pozarządowe oraz podmioty prowadzące
działalność pożytku publicznego do udziału w otwartym konkursie ofert na
realizację następujących zadań publicznych w formie wspierania:
Zadanie 1
„Prowadzenie świetlicy
środowiskowej w Ząbkowicach Śl., ul. Staszica 16 dla dzieci i młodzieży
pochodzącej z rodzin z problemem uzależnień.”
Zadanie
obejmuje:
1.prowadzenie
punktu pomocy psychologicznej dla rodzin (warsztaty, grupy terapeutyczne)
2.prowadzenie
profilaktyki, edukacji i poradnictwa w zakresie przeciwdziałania
alkoholizmowi,
narkomanii i przemocy w rodzinie,
3.prowadzenie
dożywiania dla dzieci i młodzieży pochodzących z rodzin z problemem uzależnień,
pomocy żywnościowej dla ubogich rodzin,
4.prowadzenie
zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży pochodzących z rodzin
dysfunkcyjnych,
5.prowadzenie
zajęć świetlicowych i pomoc w nauce,
6.plenerowe
warsztaty terapeutyczne dla rodzin zagrożonych uzależnieniami, zarówno
wyjazdowych jak i spotkań okazjonalnych.
Zadanie 2
„Prowadzenie Centrum
Terapeutycznego profilaktyki alkoholowej i innych uzależnień” w Ząbkowicach
Śl., ul. 1 Maja 15 c
Zadanie
obejmuje:
1.prowadzenie
punktu konsultacyjnego dla osób uzależnionych i ich rodzin,
2.prowadzenie
warsztatów dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi oraz
alkoholowymi i innymi uzależnieniami,
3.prowadzenie
profilaktyki, edukacji i poradnictwa w zakresie przeciwdziałania
alkoholizmowi, narkomanii i przemocy w
rodzinie,
4.prowadzenie
telefonu zaufania, w którym dyżury pełnić będą m.in. lekarz, prawnik, kurator,
psycholog, pedagog,
5.prowadzenie
Świetlicy Środowiskowej im. Kubusia Puchatka w Ząbkowicach Śl., Rynek 55 dla
dzieci pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych
poprzez:
a.
prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych oraz opiekuńczo – wychowawczych,
b.
pomoc w nauce i dożywianie,
c.
organizację czasu wolnego poprzez wyjazdy na pływalnie kryte, do kina i teatru
oraz wycieczki krajoznawcze,
d.
profilaktykę uzależnień.
6.współudział
w organizacji dożywiania dla osób pochodzących z rodzin patologicznych,
dotkniętych alkoholizmem i narkomanią, dla których prowadzone będą zajęcia
terapeutyczne i wychowawcze.
I. Wysokość środków
publicznych przeznaczonych na realizację zadań w 2011 r. i w roku poprzednim
1.
Na realizację zadań przeznacza się:
a.)
zadanie 1 kwota 35 000,00 zł ( słownie
złotych.: trzydzieści pięć tysięcy)
b.)
zadanie 2 kwota 115 000,00 zł ( słownie
złotych: sto piętnaście tysięcy)
2.
Wymagany wkład własny podmiotu ( co najmniej 10 % wartości zadania w formie
pieniężnej, rzeczowej lub wolontariatu).
3.
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań w roku 2010 r.
wyniosła:
a.)
zadanie 1 – „Prowadzenie świetlicy środowiskowej
w Ząbkowicach Śląskich, ul. Staszica 16 dla dzieci i młodzieży pochodzącej z
rodzin z problemem uzależnień” – 34 400,00 zł;
b.) zadanie
2 – „ Prowadzenie Centrum Terapeutycznego profilaktyki alkoholowej i innych uzależnień” w Ząbkowicach Śląskich,
ul. 1 Maja 15 c – 105 000,00 zł.
II. Warunki, termin i miejsce
składania ofert
1.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty realizacji zadania
publicznego. Oferty należy składać w
sekretariacie Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich ul. 1 Maja 15, pokój nr
13, I piętro lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski, ul. 1
Maja 15, 57-200 Ząbkowice Śl., w zamkniętej kopercie z oznaczeniem realizowanego zadania.
2.
W przypadku nadesłania oferty pocztą, decyduje
data wpływu do Urzędu.
3.
Termin składania ofert : 25 styczeń 2011
r., godz. 13.00.
4.
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
5.
Oferta musi spełniać wymagania wyszczególnione w art. 14 ustawy z dnia 24
kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz
powinna zostać złożona na formularzu zgodnym ze wzorem załącznika nr 1 do
Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w
sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o
wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania zadania (Dz. U. Nr 264, poz. 2207), powinna być
złożona w 1 egzemplarzu wraz z następującymi załącznikami:
a.)
aktualny odpis z rejestru sądowego lub rejestru stowarzyszeń zwykłych
prowadzonych przez starostę , a w przypadku organizacji kościelnych lub
związków wyznaniowych dokumenty poświadczające osobowość prawną, wystawiony nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert,
b.)
statut z pieczęcią instytucji zatwierdzającej jego treść oraz aktualizację,
c.)
sprawozdanie merytoryczne i finansowe z
działalności za ubiegły rok na druku - załącznik Nr 3 do Rozporządzenia Ministra
Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty
realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania
publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2005 r. Nr
264, poz. 2207) , lub w przypadku
krótszej działalności – za okres działalności,
d.)
oświadczenie osób reprezentujących
organizację o nieprowadzeniu
działalności w celu osiągnięcia zysku,
e.)
oświadczenie pisemne oferenta, że nie posiada zaległości finansowych w stosunku
do właściwego Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
f.)
Zleceniobiorca przedkłada zaakceptowany projekt umowy ( zaparafowany na każdej
ze stron ) – stanowiący załącznik do ogłoszenia.
6.Dokumenty,
o których mowa powyżej, powinny być złożone w formie oryginału lub kserokopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem.
7.
Oferta powinna być podpisana przez osoby uprawnione oraz powinna posiadać
wymagane pieczęcie.
8.
Formularz oferty można otrzymać w Wydziale Edukacji ( II piętro, pokój 28) lub
pobrać ze strony internetowej: www.zabkowiceslaskie.pl/BIP w zakładce: Ogłoszenia Burmistrza).
III. Zasady przyznawania
dotacji na realizację ww. zadań publicznych
1.Zasady
przyznawania dotacji na realizację zadań publicznych określają przepisy:
a.)
ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie ( tekst jed. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 ze zmianami),
b.)
ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2009 r. Nr
157, poz. 1240 z późn. zm.);
c.)
ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z
2007 r. , Nr 70, poz. 473
d.)
uchwała Nr XIII/46/2010 z dnia 5 listopada 2010 r. w sprawie przyjęcia Gminnego
Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz
Przeciwdziałania Narkomanii w Ząbkowicach Śl. na rok 2011.
e.)
uchwała Nr IV/12/2010 z dnia 30 grudnia 2010 r. w sprawie przyjęcia rocznego
programu współpracy Gminy Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz
podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie na rok 2011.
2.
Oferty będą analizowane i oceniane przez Komisję Konkursową, składającą się z
przedstawicieli Urzędu i przedstawicieli organizacji pozarządowych, z
wyłączeniem organizacji biorących udział w konkursie.
3.
Oferty, które nie będą spełniały kryteriów formalnych, będą złożone na
niewłaściwych formularzach, wypełnione niepoprawnie bądź nieczytelne zostaną
odrzucone i nie będą rozpatrywane.
4.
Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej pod rygorem nieważności, wypełnioną
komputerowo lub czytelnym pismem ręcznym, drukowanym wraz z ponumerowaniem każdej
strony.
5.
W przypadku, gdy suma dofinansowania zgłoszonych ofert przekracza wysokość
środków przeznaczonych na wsparcie zadania, Burmistrz zastrzega sobie możliwość
zmniejszenia wysokości dofinansowania, stosownie do posiadanych środków.
IV.
Kryteria i tryb wyboru oferty
1.
Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 3 dni roboczych licząc od ostatniego
dnia składania ofert.
2.
Komisja Konkursowa dokona oceny ofert, przyznając określoną liczbę punktów
poszczególnym ofertom w ramach przyjętych kryteriów:
a.) możliwość realizacji zadania przez
organizację,
b.) przedstawioną kalkulację kosztów
realizacji zadania,
c.) proponowaną jakość wykonania zadania i
kwalifikacje osób realizujących zadanie,
d.)
udział środków własnych lub środków pochodzących z innych źródeł,
e.) planowany wkład rzeczowy, osobowy, w tym
świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków organizacji,
f.) analizę i ocenę zadań realizowanych
przez organizację w latach poprzednich,
f.) nowatorskie podejście do realizowanego
projektu,
g.) wiarygodność oferenta, w tym brak
zaległości płatniczych wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu
Skarbowego,
3.
Po rozpatrzeniu ofert zostanie sporządzony protokół.
4.
W terminie 3 dni po zakończeniu procedury konkursowej oferenci, którym zostanie
przyznana dotacja, zostaną poinformowani poprzez ogłoszenie na stronie Urzędu: www.zabkowiceslaskie.pl/BIP (w
zakładce: Ogłoszenia Burmistrza).
V. Terminy i warunki
realizacji zadania
1.Wyłonienie
i dofinansowanie ofert jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy z oferentem.
2.
Termin realizacji zadania od dnia
zawarcia umowy do dnia 31.12.2011 r.
3.
Podmiot wyłoniony w otwartym konkursie ofert zobowiązany jest do wyodrębnienia
w ewidencji księgowej środków otrzymanych z budżetu Gminy Ząbkowice Śląskie na
realizację zadania.
5.
Pierwsza transza dotacji będzie przekazana w ciągu 5 dni od dnia podpisania
umowy.
4.
Podmiot otrzymujący środki na realizację zadania publicznego, zobowiązany jest
do stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r.
5.
Podmiot, który uzyskał dotację, po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany
jest do złożenia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z
wykonania zadania w terminie 30 dni od dnia zakończenia zadania na formularzu
zgodnym ze wzorem załącznika nr 3 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania
publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru
sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2005 r., Nr 264, poz. 2207).
6.
Niezłożenie sprawozdania z wykonania zadania spowoduje nieprzyznanie dotacji na
następny rok.
VI. Dotacja nie może być
przyznana na:
1.Zadania
finansowane z budżetu Gminy z innego tytułu.
2.
Pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć.
3.Zakup
środków trwałych.
4.Działalność
gospodarczą.
5.
Działalność polityczną.
6.
Remonty siedzib.
Burmistrz
Ząbkowic Śląskich
/-/ Marcin Orzeszek