Ogłoszenie Nr 3/EDU/2011
Burmistrza Ząbkowic Śląskich
z
dnia 02 lutego 2011 roku
o otwartym konkursie na realizację zadań z zakresu przeciwdziałania
patologiom społecznym - profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych i
narkomanii
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 19 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), art. 11 ust. 1 i 2, art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( tekst jedn. Dz. U.z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.), ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2007 r. Nr 70 poz. 473), zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 264, poz. 2207) oraz uchwały Nr IV/12/2010 Rady Miejskiej Ząbkowic Śląskich z dnia 30 grudnia 2010 r. w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2011 r.
Burmistrz Ząbkowic Śląskich zaprasza działające w obszarze
przeciwdziałania patologiom społecznym organizacje pozarządowe oraz podmioty
prowadzące działalność pożytku publicznego do udziału w otwartym konkursie
ofert na realizację
zadania publicznego w formie wspierania:
„Prowadzenie Centrum
Terapeutycznego profilaktyki alkoholowej i innych uzależnień” w Ząbkowicach
Śl., ul. 1 Maja 15 c
Zadanie
obejmuje:
1.prowadzenie punktu konsultacyjnego dla osób uzależnionych i
ich rodzin,
2.prowadzenie
warsztatów dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi oraz
alkoholowymi i
innymi uzależnieniami,
3.prowadzenie
profilaktyki, edukacji i poradnictwa w zakresie przeciwdziałania
alkoholizmowi,
narkomanii i przemocy w rodzinie,
4.prowadzenie telefonu zaufania, w którym dyżury pełnić będą
m.in. lekarz, prawnik, kurator, psycholog, pedagog,
5.prowadzenie
Świetlicy Środowiskowej im. Kubusia Puchatka w Ząbkowicach Śl., Rynek 55 dla
dzieci pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych poprzez:
a. prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych oraz opiekuńczo – wychowawczych,
b. pomoc w nauce i dożywianie,
c. organizację czasu wolnego poprzez
wyjazdy na pływalnie kryte, do kina i teatru oraz wycieczki krajoznawcze,
d. profilaktykę uzależnień.
6.współudział w organizacji dożywiania dla osób pochodzących z
rodzin patologicznych, dotkniętych alkoholizmem i narkomanią, dla których
prowadzone będą zajęcia terapeutyczne i wychowawcze.
I. Wysokość środków
publicznych przeznaczonych na realizację zadania w 2011 r. i w roku poprzednim
1.
Na realizację zadania przeznacza się:
- kwotę 115 000,00 zł ( słownie
złotych: sto piętnaście tysięcy)
2.
Wymagany wkład własny podmiotu ( co najmniej 10 %
wartości zadania w formie pieniężnej, rzeczowej lub wolontariatu).
3.
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w roku 2010
r. wyniosła:
„ Prowadzenie Centrum Terapeutycznego
profilaktyki alkoholowej i innych uzależnień” w Ząbkowicach Śląskich, ul. 1
Maja 15 c – 105 000,00 zł.
II. Warunki, termin i miejsce
składania ofert
1.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty realizacji zadania
publicznego. Oferty należy składać w
siedzibie Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śląskich ul. 1 Maja 15 (parter, Biuro
Obsługi Petenta) lub
przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miejski, ul. 1 Maja 15, 57-200
Ząbkowice Śl., w zamkniętej kopercie z oznaczeniem realizowanego zadania.
2.
W przypadku nadesłania oferty pocztą, decyduje
data wpływu do Urzędu.
3.
Termin składania ofert : 23
lutego 2011 r., godz. 15.00.
4.
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
5.
Oferta musi spełniać wymagania wyszczególnione w art. 14 ustawy z dnia 24
kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz
powinna zostać złożona na formularzu zgodnym ze wzorem załącznika nr 1 do
Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w
sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania
publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6 ,
poz. 25), powinna być złożona w 1 egzemplarzu wraz z następującymi
załącznikami:
a.) aktualny odpis z rejestru sądowego
lub rejestru stowarzyszeń zwykłych prowadzonych przez starostę , a w przypadku
organizacji kościelnych lub związków wyznaniowych dokumenty poświadczające
osobowość prawną, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
składania ofert,
b.) statut z pieczęcią instytucji zatwierdzającej jego treść
oraz aktualizację,
c.) sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności za ubiegły rok na druku
- załącznik Nr 3 do Rozporządzenia Ministra
Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27
grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego
wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania
tego zadania (Dz. U. z 2005 r. Nr 264, poz. 2207) , lub w przypadku krótszej działalności – za
okres działalności,
d.) oświadczenie osób reprezentujących organizację o nieprowadzeniu działalności w celu osiągnięcia zysku,
e.) oświadczenie pisemne oferenta, że
nie posiada zaległości finansowych w stosunku do właściwego Urzędu Skarbowego
oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
6.Dokumenty,
o których mowa powyżej, powinny być złożone w formie oryginału lub kserokopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem.
7.
Oferta powinna być podpisana przez osoby uprawnione oraz powinna posiadać
wymagane pieczęcie.
8.
Formularz oferty można otrzymać w Wydziale Edukacji ( II piętro, pokój 28) lub
pobrać ze strony internetowej: www.zabkowiceslaskie.pl/ BIP ( w
zakładce: Ogłoszenia Burmistrza).
III. Zasady przyznawania
dotacji na realizację ww. zadań publicznych
1.Zasady
przyznawania dotacji na realizację zadań publicznych określają przepisy:
a.) ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( tekst jed.
Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 ze zmianami),
b.) ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (
Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.);
c.) ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
alkoholizmowi ( Dz. U.
z 2007 r. , Nr 70, poz. 473)
d.) uchwała Nr XIII/46/2010 z dnia 5
listopada 2010 r. w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Ząbkowicach Śl. na
rok 2011.
e.) uchwała Nr IV/12/2010 z dnia 30
grudnia 2010 r. w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy
Ząbkowice Śląskie z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w
art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie na rok 2011.
2.
Oferty będą analizowane i oceniane przez Komisję Konkursową, składającą się z
przedstawicieli Urzędu i przedstawicieli organizacji pozarządowych, z
wyłączeniem organizacji biorących udział w konkursie.
3.
Oferty, które nie będą spełniały kryteriów formalnych, będą złożone na
niewłaściwych formularzach, wypełnione niepoprawnie bądź nieczytelne zostaną
odrzucone i nie będą rozpatrywane.
4.
Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej pod rygorem nieważności, wypełnioną
komputerowo lub czytelnym pismem ręcznym, drukowanym wraz z ponumerowaniem
każdej strony.
IV.
Kryteria i tryb wyboru oferty
1.
Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 3 dni roboczych licząc od ostatniego
dnia składania ofert.
2.
Komisja Konkursowa dokona oceny ofert, przyznając określoną liczbę punktów
poszczególnym ofertom w ramach przyjętych kryteriów:
a.) możliwość realizacji zadania przez
organizację,
b.) przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania,
c.) proponowaną jakość wykonania
zadania i kwalifikacje osób realizujących zadanie,
d.)
udział środków
własnych lub środków pochodzących z innych źródeł,
e.) planowany wkład rzeczowy, osobowy,
w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków organizacji,
f.) analizę i ocenę zadań realizowanych
przez organizację w latach poprzednich,
g.) nowatorskie podejście do realizowanego projektu,
h.) wiarygodność oferenta, w tym brak
zaległości płatniczych wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędu
Skarbowego,
3.
Po rozpatrzeniu ofert zostanie sporządzony protokół.
4.
W terminie 3 dni po zakończeniu procedury konkursowej oferenci, którym zostanie
przyznana dotacja, zostaną poinformowani poprzez ogłoszenie na stronie Urzędu: www.zabkowiceslaskie.pl /BIP ( w zakładce: Ogłoszenia Burmistrza).
V. Terminy i warunki
realizacji zadania
1.Wyłonienie
i dofinansowanie ofert jest podstawą do zawarcia pisemnej umowy z oferentem.
2.
Termin realizacji zadania od dnia
zawarcia umowy do dnia 31.12.2011 r.
3.
Podmiot wyłoniony w otwartym konkursie ofert zobowiązany jest do wyodrębnienia
w ewidencji księgowej środków otrzymanych z budżetu Gminy Ząbkowice Śląskie na
realizację zadania.
5.
Pierwsza transza dotacji będzie przekazana w ciągu 5
dni od dnia podpisania umowy.
4.
Podmiot otrzymujący środki na realizację zadania publicznego, zobowiązany jest
do stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r.
5.
Podmiot, który uzyskał dotację, po zakończeniu realizacji zadania zobowiązany
jest do złożenia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z
wykonania zadania w terminie 30 dni od dnia zakończenia zadania na
formularzu zgodnym ze wzorem załącznika nr 3 do Rozporządzenia Ministra Pracy i
Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego
wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z
wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. , Nr 6, poz.
25).
6.
Niezłożenie sprawozdania z wykonania zadania
spowoduje nieprzyznanie dotacji na następny rok.
VI. Dotacja nie może być
przyznana na:
1.Zadania
finansowane z budżetu Gminy z innego tytułu.
2.
Pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć.
3.Zakup
środków trwałych.
4.Działalność
gospodarczą.
5.
Działalność polityczną.
6.
Remonty siedzib i pomieszczeń, gdzie wykonywane jest zadanie.
Burmistrz
Ząbkowic Śląskich
/-/ Marcin Orzeszek