Ogłoszenie Nr 2/EKS/2008

Burmistrza Ząbkowic Śląskich

z dnia 4 lutego 2008 roku

o otwartym konkursie  na realizację zadań z zakresu przeciwdziałania patologiom społecznym - profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych

 

Postępowanie prowadzone w trybie i zgodnie z dyspozycją art.11 ust.2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm. ).

 

Burmistrz Ząbkowic Śląskich

zaprasza działające w obszarze przeciwdziałania patologiom społecznym organizacje pozarządowe oraz podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego do udziału w otwartym konkursie ofert na realizację następujących zadań publicznych w formie wspierania:

Zadanie 1

"Prowadzenie świetlicy środowiskowej w Ząbkowicach Śl., ul. Staszica 16 dla dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin z problemem uzależnień."

Zadanie obejmuje:

1.prowadzenie punktu pomocy psychologicznej dla rodzin (warsztaty, grupy terapeutyczne)

2.prowadzenie profilaktyki, edukacji i poradnictwa w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi, narkomanii i przemocy w rodzinie,

3.prowadzenie dożywiania dla dzieci i młodzieży pochodzących z rodzin z problemem uzależnień,

4.prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych,

5.prowadzenie zajęć świetlicowych i pomoc w nauce,

6.plenerowe warsztaty terapeutyczne dla rodzin zagrożonych uzależnieniami.

 

Zadanie 2

"Prowadzenie Centrum Terapeutycznego profilaktyki alkoholowej i innych uzależnień"

w Ząbkowicach Śl., ul. 1 Maja 15 a

Zadanie obejmuje:

1.prowadzenie rodzinnej terapii grupowej dla rodzin z problemem alkoholowym i innymi uzależnieniami,

2.prowadzenie punktu konsultacyjnego dla osób uzależnionych i ich rodzin,

3.prowadzenie warsztatów dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi oraz alkoholowymi i innymi uzależnieniami,

4.prowadzenie profilaktyki, edukacji i poradnictwa w zakresie przeciwdziałania alkoholizmowi, narkomanii i przemocy w rodzinie,

5.prowadzenie telefonu zaufania, w którym dyżury pełnić będą m.in. lekarz, prawnik, kurator, psycholog, pedagog, przedstawiciel Klubu Abstynenta,

6.prowadzenie Świetlicy Środowiskowej im. Kubusia Puchatka w Ząbkowicach Śl., Rynek 55 dla dzieci pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych  poprzez:

a.prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych oraz opiekuńczo - wychowawczych,

b.pomoc w nauce i dożywianie,

7.współudział w organizacji dożywiania dla osób pochodzących z rodzin patologicznych, dotkniętych alkoholizmem i narkomanią, dla których prowadzone będą zajęcia terapeutyczne i wychowawcze.

 

I.      Termin i warunki realizacji zadania

1. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873 z późn. zm. ).

2. Zadania winny być wykonane w terminie od 10 marca 2008 r. do 31 grudnia 2008 r.

3.Zadania winny być zrealizowane z najwyższą starannością zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami przepisami w zakresie opisanym w ofercie.

 

II.                Wysokość środków przeznaczonych  na realizację zadań w 2008 r. i w roku  poprzednim

1. Na realizację zadań przeznacza się:

- zadanie 1  kwota 28 000,00 zł ( sł.: dwadzieścia osiem tysięcy zł)

- zadanie 2  kwota 80 000, 00 zł (sł.: osiemdziesiąt tysięcy zł)

2. Wymagany jest wkład własny podmiotu ( co najmniej 10% wartości zadania w formie pieniężnej, rzeczowej lub wolontariatu).

3. Podaje się do wiadomości, że suma dotacji przyznanych na realizację powyższych zadań w 2007 roku wyniosła 125 000,00 zł.

 4.Kwoty przeznaczone na realizację zadań mogą ulec zmniejszeniu w przypadku stwierdzenia, że zadania te można zrealizować mniejszym kosztem, złożone oferty nie uzyskają akceptacji Burmistrza Ząbkowic Śl. lub zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu gminy, w części przeznaczonej na realizację zadań z ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.

 

III.             Ogłoszenie wraz z regulaminem  konkursu dostępne jest :

1. w Biuletynie Informacji Publicznej ( www.zabkowiceslaskie.pl ),

2. na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śl.,

3. w prasie lokalnej.

 

IV.              Termin składania ofert

Kompletne oferty należy składać wg wzoru określonego rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r.  w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania ( Dz. U. z 2005 r. Nr 264, poz. 2207 )  w nieprzekraczalnym terminie do dnia 5 marca 2008 r. do godz. 9.00  w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śl.   ul. 1 Maja 15, pokój nr 13,  I piętro.

Przygotowanie ofert następuje na koszt oferenta.

Organizator konkursu zobowiązuje uczestników konkursu do zapoznania się i ścisłego przestrzegania postanowień Regulaminu otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych określonych w niniejszym ogłoszeniu.

 

Szczegółowych informacji w zakresie interpretacji postanowień niniejszego konkursu udziela Helena Wolnik-Kliber, Wydział Edukacji, Kultury i Sportu Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śl., pokój nr 28, nr telefonu 074 8165328

 

 

 

 

 

 

 

REGULAMIN

 

Otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych polegających na

zadanie nr 1

prowadzenie Świetlicy Środowiskowej w Ząbkowicach Śl. na ul. Staszica 16 dla dzieci i młodzieży pochodzącej z rodzin z problemem uzależnień.

zadanie nr 2

      prowadzeniu Centrum Terapeutycznego profilaktyki alkoholowej i innych uzależnień w Ząbkowicach Śl., ul. 1 Maja 15 a

 

     1.    Cel  konkursu

     Celem konkursu jest wyłonienie podmiotów, którym Gmina Ząbkowice Śl. udzieli dotacji na realizację powyższych zadań.

     2.    Uczestnicy konkursu

     Uczestnikami konkursu mogą być organizacje nie będące jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów  o finansach publicznych, w tym niedziałające w celu osiągnięcia zysku osoby prawne lub jednostki nie posiadające osobowości prawnej, utworzone na podstawie przepisów ustaw, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o  wolontariacie.

     3.    Finansowanie projektów:

- Konkurs jest finansowany ze środków budżetowych Gminy Ząbkowice Śl., zgodnie z art.176 ustawy o finansach publicznych  z dnia 30 czerwca 2005 r. ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.),    

- Żadne koszty poniesione przed dniem podpisania umowy nie mogą być przedmiotem dotacji.

- Pierwsza transza dotacja będzie przekazana  w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy.

- W przypadku, gdy suma dofinansowania zgłoszonych ofert przekracza wysokość środków przeznaczonych na wsparcie zadania, Burmistrz zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wysokości dofinansowania, stosownie do posiadanych środków.

- W przypadku zaistnienia konieczności zmniejszenia kwoty dotacji w stosunku do wnioskowanej przez oferentów, nie będą oni związani złożonymi ofertami.

- W przypadku podjęcia decyzji o zredukowaniu wnioskowanej kwoty dotacji, Zespół Konsultacyjny może wskazać pozycje kosztorysu oferty, na sfinansowanie, których przeznacza dotację oraz określić wysokość dofinansowania poszczególnych pozycji.

- Podmiot realizujący zadanie może wprowadzać zmiany w budżecie projektu pod warunkiem, że :

.  nie wpływają one na realizację zasadniczych celów zadania, ani nie zmieniają zasadniczo jego zakresu merytorycznego,

.  zmiany ( przesunięcia ) w ramach głównych pozycji budżetowych finansowanych z dotacji nie przekraczają 5 % ogólnej kwoty ustalonej w ofercie.

     Uwaga! - wkładu własnego podmiotu nie mogą stanowić środki finansowe uzyskane przez podmiot z budżetu Gminy Ząbkowice Śl.  z innych tytułów ( np. dofinansowanie innych projektów ).

1.       Zasady zgłaszania ofert:

1.Oferty należy składać na formularzu zgodnym z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego , ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania ( Dz. U. z 2005 r.  Nr 264, poz. 2207 ).

2. Załączniki dodatkowe  wchodzące w skład oferty:

a.) aktualny odpis z rejestru sądowego lub rejestru stowarzyszeń zwykłych prowadzonego przez starostę , a w przypadku organizacji kościelnych lub związków wyznaniowych dokumenty poświadczające osobowość prawną,

b.) uwierzytelniona kserokopia statutu,

c.) sprawozdanie merytoryczne i finansowe  z działalności za ubiegły rok, lub w wypadku krótszej działalności - za okres działalności,

d.) oświadczenie osób reprezentujących  organizację o nieprowdzeniu  działalności w celu osiągnięcia zysku.

e.) udokumentowane potwierdzenie wkładu własnego.

3. Szczegółowy harmonogram realizacji zadania.

4. Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

5. Oferty powinny być podpisane czytelnie przez osoby upoważnione do składania oświadczenia woli w imieniu oferenta.

6. Po zakończeniu konkursu wnioski nie będą zwracane.

7. Uwaga! - jeden podmiot może złożyć jedną ofertę na dane zadanie.

 5.     Procedura oceny i wyboru ofert.

1. Oferty będą analizowane i oceniane przez Zespół Konsultacyjny powołany Zarządzeniem Burmistrza Ząbkowic Śl. 

2. Zespół dokona oceny ofert, przyznając określoną liczbę punktów poszczególnym ofertom w ramach przyjętych kryteriów:

a.) merytoryczna wartość oferty ( w tym: liczba adresatów udzielanej pomocy, sposób dotarcia z informacją do jak najszerszego grona odbiorców),

b.) ocena możliwości realizacji zadania przez organizację spoza sektora finansów publicznych,

c.) ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,

d.)  doświadczenie dotychczasowej współpracy z Gminą Ząbkowice Śl.

e.) zgodność zadań przedstawionych w ofercie z celami statutowymi podmiotu,

f.) nowatorskie podejście do realizowanego projektu,

g.) wkład pracy wolontariuszy.

3. Rozpatrzenie ofert nastąpi w ciągu 3 dni od ostatecznego terminu ich składania.

4. Zespół w trakcie oceny ofert może prosić podmioty o dodatkowe informacje lub dokumenty.

5.O wynikach konkursu podmioty, które złożyły oferty w konkursie zostaną powiadomione pisemnie w terminie 3 dni od jego rozstrzygnięcia.

 6.     Regulacje końcowe

1. Oferta nie będzie brała udziału w konkursie w sytuacji, gdy:

a.) została dostarczona po upływie wyznaczonego terminu,

b.) jest niekompletna lub w inny sposób niezgodna z wymogami formalnymi,

c.) oferent jest nieuprawniony do ubiegania się o dotacje,

2. Decyzje o odrzuceniu oferty lub odmowa udzielenia dotacji są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.

 

.