Burmistrz Ząbkowic Śląskich ogłasza
Otwarty konkurs ofert na realizację zadania z zakresu
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
Burmistrz Ząbkowic Śląskich ogłasza otwarty konkurs ofert mający na celu przyznanie dotacji podmiotom prowadzącym działalności pożytku publicznego na wsparcie realizacji przedsięwzięcia związanego z realizowanym przez gminę Ząbkowice Śl. zadaniem pn.
" Prowadzenie Centrum Terapeutycznego profilaktyki alkoholowej i innych
uzależnień przez organizacje zajmujące się problemami alkoholowymi i innymi
uzależnieniami."
I.
Rodzaj
zadania
Zadanie obejmuje:
1. prowadzenie rodzinnej terapii grupowej dla rodzin z problemem alkoholowym i innymi uzależnieniami,
II.
Termin i
warunki realizacji zadania
1. Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego wolontariacie ( Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873 z późn. zm. ).
2. Zadanie
winno być wykonane w terminie od 16
lutego 2007 roku do 31 grudnia 2007 roku.
3.Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
III.
Wysokość dotacji
na realizację zadania
1. W budżecie Gminy Ząbkowice Śl. na realizację wskazanego zadania z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych planuje się przeznaczyć w 2007 r. kwotę 100.000,00 zł. ( słownie: sto tysięcy złotych).
2. Wymagany wkład własny podmiotu wynosi 10%.
Każdy z oferentów może złożyć tylko jedną ofertę.
IV.
Regulamin konkursu dostępny jest :
1. w Biuletynie Informacji Publicznej,
2. na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Ząbkowicach Śl.
V.
Termin
składania ofert
Kompletne oferty należy składać na druku stanowiącym załącznik nr 1 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. ( Dz. U. z 2005 r. nr 264, poz. 2207 ) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 lutego 2007 r. do godz. 9.00. w zaklejonych kopertach ( liczy się data wpływu ) w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Ząbkowicach Śl. ul. 1 Maja 15, pokój nr 13, I piętro z dopiskiem na kopercie otwarty konkurs ofert na: "Prowadzenie Centrum Terapeutycznego profilaktyki alkoholowej i innych uzależnień przez organizacje zajmujące się problemami alkoholowymi i innymi uzależnieniami."
Przygotowanie ofert następuje na koszt oferenta.
Organizator konkursu zobowiązuje uczestników konkursu do zapoznania się i ścisłego przestrzegania postanowień Regulaminu otwartego konkursu oferty na wsparcie realizacji zadania publicznego polegającego na prowadzeniu Centrum Terapeutycznego profilaktyki alkoholowej i innych uzależnień przez organizacje zajmujące się problemami alkoholowymi i innymi uzależnieniami.
REGULAMIN
Otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego polegającego na prowadzeniu Centrum Terapeutycznego profilaktyki alkoholowej i innych uzależnień przez organizacje zajmujące się problemami alkoholowymi i innymi uzależnieniami.
Burmistrz Ząbkowic Śl. ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadania publicznego polegającego na prowadzeniu Centrum Terapeutycznego profilaktyki alkoholowej i innych uzależnień przez organizacje zajmujące się problemami alkoholowymi i innymi uzależnieniami.
1.
Cele konkursu
Celem konkursu
jest wyłonienie podmiotu, któremu Gmina Ząbkowice Śl. udzieli dotacji na
realizację zadania, przedmiotem, którego jest projekt dotyczący prowadzenia
Centrum Terapeutycznego profilaktyki alkoholowej i innych uzależnień przez
organizacje zajmujące się problemami alkoholowymi i innymi uzależnieniami.
2.
Uczestnicy konkursu
Uczestnikami konkursu mogą być organizacje nie będące jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych w tym niedziałające w celu osiągnięcia zysku osoby prawne lub jednostki nie posiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
3.
Finansowanie projektów:
1.) Konkurs jest finansowany ze środków budżetowych Gminy Ząbkowice Śl., zgodnie z art. 71 ustawy z 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. 155, poz. 1014 z późn. zm.) .
Pula środków finansowych przeznaczonych na wsparcie realizacji projektów, których mowa w pkt. 1, wynosi 100.000,00 zł ( słownie: sto tysięcy złotych ).
2.) Wkład własny podmiotu nie może być mniejszy niż 10 % kosztów zadania.
1.) Żadne koszty poniesione przed dniem podpisania umowy nie mogą być przedmiotem dotacji.
2.) Dotacja będzie przekazana w całości w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy.
3.) W przypadku, gdy suma dofinansowania zgłoszonych ofert przekracza wysokość środków przeznaczonych na wsparcie zadania, Burmistrz zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wysokości dofinansowania, stosownie do posiadanych środków. W przypadku zaistnienia konieczności zmniejszenia kwoty dotacji w stosunku do wnioskowanej przez oferentów, nie będą oni związani złożonymi ofertami.
4.) W przypadku podjęcia decyzji o zredukowaniu wnioskowanej kwoty dotacji, Zespół Konsultacyjny może wskazać pozycje kosztorysu oferty, na sfinansowanie, których przeznacza dotację oraz określić wysokość dofinansowania poszczególnych pozycji.
5.) Podmiot realizujący zadanie może wprowadzać zmiany w budżecie projektu pod warunkiem, że :
a. nie wpływają one na realizację zasadniczych celów zadania, ani nie zmieniają zasadniczo jego zakresu merytorycznego,
b. zmiany ( przesunięcia ) w ramach głównych pozycji budżetowych finansowanych z dotacji nie przekraczają 10 % ogólnej kwoty ustalonej w ofercie.
8. ) Uwaga! - wkładu własnego podmiotu nie mogą stanowić środki finansowe uzyskane przez podmiot z budżetu Gminy Ząbkowice Śl. z innych tytułów ( np. dofinansowanie innych projektów ).
4.
Zasady zgłaszania ofert:
1.) Oferty należy składać na formularzu zgodnym z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego , ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania ( Dz. U. Nr 264, poz. 2207),
2.) Załączniki dodatkowe wchodzące w skład oferty:
a.) aktualny wyciąg z rejestru sądowego lub rejestru stowarzyszeń zwykłych prowadzonego przez starostę ( ważny do 6 miesięcy od daty wystawienia), a w przypadku organizacji kościelnych lub związków wyznaniowych dokumenty poświadczające osobowość prawną,
b.) uwierzytelnioną kserokopię statutu,
c.) sprawozdanie merytoryczne z działalności za ubiegły rok, lub w wypadku krótszej działalności - za okres działalności,
d.) sprawozdanie finansowe z działalności za ubiegły rok, lub w wypadku krótszej działalności - za okres działalności,
b.) oświadczenie osób reprezentujących organizację o nieprowdzeniu działań w celu osiągnięcia zysku.
3.) Jeżeli aktualne dokumenty wymienione w ust. 2 lit. b są w posiadaniu Urzędu, wystarczy złożyć pisemne oświadczenie o tym fakcie i wskazać okoliczności w jakich wymagane załączniki zostały złożone.
4.) Ofertę oraz wszystkie załączniki należy sporządzić w sposób czytelny w języku polskim. Wszystkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę podpisującą ofertę.. Oferentowi nie wolno dokonywać żadnych zmian w układzie wyznaczonym wzorem oferty.
5.) Do oferty należy dołączyć szczegółowy harmonogram realizacji zadania.
6.) Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
7.)Oferty powinny być podpisane czytelnie przez osoby upoważnione do składania oświadczenia woli w imieniu oferenta.
8.) Po zakończeniu konkursu wnioski nie będą zwracane.
9.) Uwaga! - jeden podmiot może złożyć jedną ofertę.
10.)Oferty, które nie będą spełniały kryteriów formalnych zostaną odrzucone i nie będą rozpatrzone.
5.
Procedura oceny i wyboru ofert.
1.) Oferty będą analizowane i oceniane przez Zespół Konsultacyjny powołany Zarządzeniem Nr 164/IX/OR-2005 Burmistrza Ząbkowic Śl. z dnia 5 grudnia 2005 r.
2.) Zespół dokona oceny ofert, przyznając określoną liczbę punktów poszczególnym ofertom w ramach przyjętych kryteriów:
a.) merytoryczna wartość oferty ( w tym: liczba adresatów udzielanej pomocy, sposób dotarcia z informacją do jak najszerszego grona odbiorców),
b.) ocena możliwości realizacji zadania przez organizację spoza sektora finansów publicznych,
c.) ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
d.) uwzględnienie wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania,
e.) doświadczenie dotychczasowej współpracy z Gminą Ząbkowice Śl.
f.) zgodność zadań przedstawionych w ofercie z celami statutowymi podmiotu,
g.) nowatorskie podejście do realizowanego projektu,
h.) wkład pracy wolontariuszy.
3.) Rozpatrzenie ofert nastąpi w ciągu 2 dni od ostatecznego terminu ich składania.
4.) Zespół w trakcie oceny ofert może prosić podmioty o dodatkowe informacje lub dokumenty.
5.) O wynikach konkursu podmioty, które złożyły oferty w konkursie zostaną powiadomione pisemnie w terminie 2 dni od jego rozstrzygnięcia.
6.
Regulacje końcowe
1.) Oferta nie będzie brała udziału w konkursie w sytuacji, gdy:
a.) została dostarczona po upływie wyznaczonego terminu,
b.) jest niekompletna lub w inny sposób niezgodna z wymogami formalnymi,
c.)oferent jest nieuprawniony do ubiegania się o dotacje,
d.) zgłoszony projekt jest niezgodny z warunkami udziału w konkursie ( np. proponowane działania nie wchodzą w zakres konkursu, realizacja projektu wykracza poza wyznaczony limit, itp.)
2.) Decyzję o odrzuceniu oferty lub odmowa udzielenia dotacji są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
3.) Wzór oferty dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej;
Burmistrz Ząbkowic Śląskich
Krzysztof Kotowicz
Biuletyn Informacji Publicznej; www.zabkowiceslaskie.pl
tel. 074 8 165 - 304; e-mail: urzad@zabkawiceslaskie.pl
OR/AM/8 165-304
Osoba odpowiedzialna za treść: Anna Marcinków
Załącznik (wzór oferty, wzór umowy,
wzór sprawozdania)